Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waterpokken

+2
Liadan
meisjesmama
6 plaatsers

Ga naar beneden

Waterpokken Empty Waterpokken

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 8:35

Ik denk dat mijn zoontje misschien de waterpokken heeft, maar weet dit niet zeker. Hij heeft wat rode bultjes met een blaasje maar het zijn er maar iets van 8.

Laten jullie je kind met waterpokken naar het kinderdagverblijf gaan? Het kan natuurlijk gevaarlijk zijn voor baby's en zwangeren vrouwen, maar het is al besmettelijk voordat je überhaupt bultjes ziet, dus helemaal voorkomen kun je dat toch niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  meisjesmama ma 10 jan 2011 - 8:36

Ik weet niet wat het beleid is op het kinderdagverblijf. Er zijn kinderdagverblijven waar de kinderen niet mogen komen met waterpokken.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 8:47

Ik heb dus echt geen idee. Best lastig aangezien ik morgen wel opvang nodig heb Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Liadan ma 10 jan 2011 - 8:52

Als ze er niet ziek van is zou ik mijn dochter gewoon naar het kdv brengen. Kinderen mogen gewoon komen met waterpokken op haar kdv en het is inderdaad al besmettelijk voordat je iets ziet.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 10:21

Hopelijk werkt dat hier ook zo. Breng hem morgen ochtend maar gewoon en zal het vanzelf dan wel horen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 21:23

Het is trouwens alleen gevaarlijk voor hoogzwangeren die op het punt staan om te bevallen en pasgeborenen.
Mijn dochtertje heeft het gehad toen ik 35 weken zwanger was, maar dat was niet erg, omdat ik het zelf al had gehad, en nog niet hoefde te bevallen in principe.
Dit heeft de doktersassistent mij in ieder geval zo verteld.

Zij zat trouwens wel van de ene dag op de andere helemaal onder. 's Avonds in bed gelegd, toen viel het nog mee, een paar plekjes. Volgende morgen helemaal onder. Dat gaat echt heel snel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gast ma 10 jan 2011 - 22:05

_MamaRosa_ schreef:Het is trouwens alleen gevaarlijk voor hoogzwangeren die op het punt staan om te bevallen en pasgeborenen.
Mijn dochtertje heeft het gehad toen ik 35 weken zwanger was, maar dat was niet erg, omdat ik het zelf al had gehad, en nog niet hoefde te bevallen in principe.
Dit heeft de doktersassistent mij in ieder geval zo verteld.

Zij zat trouwens wel van de ene dag op de andere helemaal onder. 's Avonds in bed gelegd, toen viel het nog mee, een paar plekjes. Volgende morgen helemaal onder. Dat gaat echt heel snel.
[/b]

Ow, dan zou je bijna zeggen dat mijn zoon misschien iets anders heeft. Al dacht de leidster op het kdv vanmorgen ook aan waterpokken. Maar hij heeft er nog steeds maar iets van 8 a 10. Wel krijgt ie nu een beetje jeuk.

Maar zoals jullie al dachten, ik kon hem dus idd gewoon brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  smurfie ma 10 jan 2011 - 22:16

Bij ons op het kdv mogen kinderen met waterpokken gewoon komen, de besmetting heeft namelijk al voor een deel van te voren plaats gevonden.

Bij ieder kind verloopt de waterpokken anders, de ene zit helemaal onder en is er goed ziek van en de ander heeft een paar blaasjes en voelt zich top fit...
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  SparklingEyes ma 10 jan 2011 - 22:33

Waterpokken kunnen er ook maar een paar zijn Wink soms heb je het niet eens door.

Kinderdagverblijven hebben hun eigen beleid. vaak mogen de kinderen gewoon komen als ze niet ziek zijn van de waterpokken. Incubatietijd (en dus besmetting) is al geweest vóór ze verschenen..

Nog even terugkomend op waterpokken en zwangere vrouwen: is alleen maar schadelijk als moeder ze nog NIET gehad heeft.. wel schadelijk voor pasgeborenen..

SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Purmereutel

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 0:07

Twixx schreef:
_MamaRosa_ schreef:Het is trouwens alleen gevaarlijk voor hoogzwangeren die op het punt staan om te bevallen en pasgeborenen.
Mijn dochtertje heeft het gehad toen ik 35 weken zwanger was, maar dat was niet erg, omdat ik het zelf al had gehad, en nog niet hoefde te bevallen in principe.
Dit heeft de doktersassistent mij in ieder geval zo verteld.

Zij zat trouwens wel van de ene dag op de andere helemaal onder. 's Avonds in bed gelegd, toen viel het nog mee, een paar plekjes. Volgende morgen helemaal onder. Dat gaat echt heel snel.
[/b]

Ow, dan zou je bijna zeggen dat mijn zoon misschien iets anders heeft. Al dacht de leidster op het kdv vanmorgen ook aan waterpokken. Maar hij heeft er nog steeds maar iets van 8 a 10. Wel krijgt ie nu een beetje jeuk.

Maar zoals jullie al dachten, ik kon hem dus idd gewoon brengen.

Net wat de anderen al zeggen, de een heeft er heel veel, de ander bijna niks, dus het kunnen gewoon de waterpokken zijn. Ik bedoelde meer te zeggen dat het bij haar echt in een paar uur flink was uitgebreid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:07

Helemaal duidelijk:)
Al hoop ik wel dat hij het niet zo minimaal heeft dat het later nog een keer terug komt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Susan di 11 jan 2011 - 1:09

Als je niet zeker weet of het waterpokken zijn kun je misschien beter even naar de huisarts. Het kan bijvoorbeeld ook een krentenbaard zijn en dat is wel juist besmettelijk op het moment dat er uitslag te zien is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:20

Bedankt Susan, ik had beter niet op google afbeeldingen daar naar kunnen zoeken terwijl ik een hap eten neem Wink
Wel fijn dat je het even zegt, maar ik denk dat het er toch eerder uitziet als waterpokken, en hij heeft geen bultjes in zn gezicht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Susan di 11 jan 2011 - 1:23

Je kunt een krentenbaard ook op een ander deel van je lichaam hebben, hoeft niet per se in je gezicht.

De plaatjes die je op Google Afbeeldingen ziet zijn trouwens wel plaatjes van een krentenbaard in een wat verder stadium, als er al korstjes op komen. Het begint gewoon met rode bultjes.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gast di 11 jan 2011 - 1:26

Ok. Maar ik had het idee, aan de hand van de foto's, dat er vaak veel bij elkaar zitten. En bij L. zitten de bultjes echt verspreid over zn buik en rug.
Bel de huisarts misschien toch maar even.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Susan di 11 jan 2011 - 1:29

Bij een krentenbaard zitten de bultjes inderdaad wel bij elkaar, dat klopt wel. Bij een krentenbaard komen er op een gegeven moment ook witte kopjes op, dus dan zie je het verschil wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Nijntje di 11 jan 2011 - 3:48

ik weet niet beter dan dat je het virus niet meer kan overgeven zodra de bultjes zijn gesprongen en aan het indrogen. Dus nu nog wel. De besmettingsperiode is dus ong 3 weken voor de uitbrak tot het is ingedroogd.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Waterpokken Empty Re: Waterpokken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum