Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Domme vraag van mij over Ebay.

+3
Vanilla Queen
Highway
Caribbeanlover
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover do 11 apr 2013 - 7:07

Helaas ben ik niet al te slim dus vandaar hulp gevraagd.
Ik wil zeer waarschijnlijk shamballakralen op Ebay bestellen die uit het buitenland komen. Nu heb ik de site voor me staan en om even een voorbeeld te noemen er staat dus het volgende.
10* 10mm Premium Clay ............en nog wat tekst mbt de naam van de soort kleur. Er staat ''ongeveer EUR 0,01'' en je dient te bieden (wat ik overigens nu pas zie). Hoe werkt zo'n veilingachtig iets op Ebay? Ik wil daar liever niet aan mee doen, maar mocht het (nog) goedkoper zijn dan gewoon kopen doe ik dat wellicht wel.
Ik snap het niet, want ik heb ''veiling'' niet aangevinkt.
Hoe werkt dat? Hoe krijg je het voor elkaar dat je het krijgt en ook voor de prijs die je wilt?
Dan dit.

Als ik verder scrol, zie ik gewone kralen dus zonder dat bieden. Achter ''QTY'' staat '' 1,5, 10,50 PCS''. PCS staat denk ik voor pieces toch?!
Maar er staat daaronder een blokje met ''aantal'' en dan moet je dus invoeren hoeveel je wilt. Waarom nog een keer als het bij QTY als staat? Waar staat QTY voor?
Als ik ''wereldwijd'' niet aanvink, krijg ik andere pagina's te zien dat had ik vanmiddag gedaan. Nu heb ik het ook geprobeerd met werelwijd, maar dan krijg ik andere pagina's/volgorde te zien dan vanmiddag op dezelfde manier.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Gast do 11 apr 2013 - 7:45

Misschien even iemand in je omgeving vragen om hulp, is best lastig uitleggen via tekst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover do 11 apr 2013 - 9:45

Jammer dat het lastig wordt dmv het hier uit te leggen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Highway do 11 apr 2013 - 11:37

Ik ben niet echt bekend met ebay maar ik denk dat QTY quantity betekend, dus de hoeveelheid kralen.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Vanilla Queen do 11 apr 2013 - 13:09

Wat betreft het bieden.

Dat ongeveer 0.01 cent komt neer op dat het ongeveer 0,01 eurocent is, maar origineel wordt aangeboden in bijvoorbeeld china-centen (noem maar wat), maar ebay configureert het naar het Nederlandse valuta. Je kan een minimumbod invullen en ook je maximumbod (dus wat je er maximaal aan uit wil geven). Als jij het winnende bod hebt, dan moet je het bod aanvaarden en ben je verplicht tot kopen. Als je niet het winnende bod heb dan heb je niks, maar het kost je dan ook niks. Let wel goed op de verzendkosten trouwens.
Vanilla Queen
Vanilla Queen
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 543
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Marsy28 do 11 apr 2013 - 16:46

Denk ook even om je maximale bod! Ik heb ooit een hula hoop besteld via Ebay en had dat niet gezien, dan wordt er elke keer automatisch, als jij het niet aanpast, jouw bod verhoogd als iemand anders over jou heenbiedt. Dus biedt jij een euro en een ander 1,50, dan wordt die van jouw automatisch 2 euro. Dat kan dan behoorlijk oplopen en ik betaalde ook dubbele van wat ik wilde betalen, had ik opeens gewonnen..
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  TukTuk do 11 apr 2013 - 17:39

En ook even letten op de verzendkosten.. Ik zou overigens gewoon een advertentie zoeken waarbij je niet hoeft te bieden, maar gewoon met een vaste prijs.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 18:33

Marsy28 schreef:Denk ook even om je maximale bod! Ik heb ooit een hula hoop besteld via Ebay en had dat niet gezien, dan wordt er elke keer automatisch, als jij het niet aanpast, jouw bod verhoogd als iemand anders over jou heenbiedt. Dus biedt jij een euro en een ander 1,50, dan wordt die van jouw automatisch 2 euro. Dat kan dan behoorlijk oplopen en ik betaalde ook dubbele van wat ik wilde betalen, had ik opeens gewonnen..
Dan had je wel automatisch bieden ingesteld. Dat is eigenlijk alleen handig als je iets aparts wilt winnen of zoiets.

Je kan het beste buy it now advertenties zoeken met free shipping. QTY betekend quantity; de hoeveelheid inderdaad. Dus stel een zakje heeft 20 kralen en jij wilt 1 zakje, dan kies je 1 bij PCS.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover do 11 apr 2013 - 20:11

Vanilla Queen schreef:Wat betreft het bieden.

Dat ongeveer 0.01 cent komt neer op dat het ongeveer 0,01 eurocent is, maar origineel wordt aangeboden in bijvoorbeeld china-centen (noem maar wat), maar ebay configureert het naar het Nederlandse valuta. Je kan een minimumbod invullen en ook je maximumbod (dus wat je er maximaal aan uit wil geven). Als jij het winnende bod hebt, dan moet je het bod aanvaarden en ben je verplicht tot kopen. Als je niet het winnende bod heb dan heb je niks, maar het kost je dan ook niks. Let wel goed op de verzendkosten trouwens.
Hebben ze dan al je gegevens, ja toch?! Zonder dat kunnen ze je niks maken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover do 11 apr 2013 - 20:12

Marsy28 schreef:Denk ook even om je maximale bod! Ik heb ooit een hula hoop besteld via Ebay en had dat niet gezien, dan wordt er elke keer automatisch, als jij het niet aanpast, jouw bod verhoogd als iemand anders over jou heenbiedt. Dus biedt jij een euro en een ander 1,50, dan wordt die van jouw automatisch 2 euro. Dat kan dan behoorlijk oplopen en ik betaalde ook dubbele van wat ik wilde betalen, had ik opeens gewonnen..
Da''s ook balen, dan zit je eraan vast dat vind ik niks.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover do 11 apr 2013 - 20:15

AngelNyn schreef:En ook even letten op de verzendkosten.. Ik zou overigens gewoon een advertentie zoeken waarbij je niet hoeft te bieden, maar gewoon met een vaste prijs.
Daar ben ik inmiddels ook al achter gekomen haha dat lijkt me idd geen goed idee.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover do 11 apr 2013 - 20:16

Rush schreef:
Marsy28 schreef:Denk ook even om je maximale bod! Ik heb ooit een hula hoop besteld via Ebay en had dat niet gezien, dan wordt er elke keer automatisch, als jij het niet aanpast, jouw bod verhoogd als iemand anders over jou heenbiedt. Dus biedt jij een euro en een ander 1,50, dan wordt die van jouw automatisch 2 euro. Dat kan dan behoorlijk oplopen en ik betaalde ook dubbele van wat ik wilde betalen, had ik opeens gewonnen..
Dan had je wel automatisch bieden ingesteld. Dat is eigenlijk alleen handig als je iets aparts wilt winnen of zoiets.

Je kan het beste buy it now advertenties zoeken met free shipping. QTY betekend quantity; de hoeveelheid inderdaad. Dus stel een zakje heeft 20 kralen en jij wilt 1 zakje, dan kies je 1 bij PCS.
Aha dus als ik voor 2 zakjes kies, dan heb ik dus 40 kralen;)

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Rush do 11 apr 2013 - 20:17

Ja exact! Domme vraag van mij over Ebay. 3711883763
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover do 11 apr 2013 - 20:21

Hey ik heb wat ontdekt................ik kan ook rekenen.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover vr 12 apr 2013 - 7:40

Ik weet zeker dat ik veiling oid niet had aangevinkt en waarom zou ik ook als ik dat niet wil. Ik wist ook niet dat die optie er was. Overigens kreeg ik lijsten te zien met kralen waar je op kon bieden en die je gewoon kon kopen door elkaar heen.Neutral

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Rush vr 12 apr 2013 - 7:43

Je kan dat rechtsboven wijzigen. Weet zo uit mn hoofd niet precies waar. Sorry.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Razz vr 12 apr 2013 - 7:45

Zet andere hier even de link neer van wat je wil bestellen. Misschien geeft dat meer duidelijkheid.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover vr 12 apr 2013 - 12:30

Het maakt niet zoveel uit, want zolang er niet bieden bij staat is het geen veiling. Toch bedankt voor je moeite, maar ik denk dat ik weet hoe het werkt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  TukTuk vr 12 apr 2013 - 17:02

Caribbeanlover schreef:Ik weet zeker dat ik veiling oid niet had aangevinkt en waarom zou ik ook als ik dat niet wil. Ik wist ook niet dat die optie er was. Overigens kreeg ik lijsten te zien met kralen waar je op kon bieden en die je gewoon kon kopen door elkaar heen.Neutral

Als je zoekt krijg je automatisch zowel veilingen als gelijk kopen aanbiedingen te zien. Als je links in het scherm kijkt, heb je een heel menutje, daar staat dan:
FORMAT:
-All Listings
-Auction
-Buy Now

All listings staat automatisch aangevinkt, als je daar dan "Buy Now" aanvinkt, krijg je alleen advertenties waarbij je niet hoeft te bieden.
Vervolgens kijk je dan boven aan al je advertenties, en daar staat "Sort" (Staat normaal op "Best Match"), en dan kies je voor "Price + shipping: Lowest first"
Dan krijg je de goedkoopste advertenties bovenaan smile

Heb je wel al een Ebay account en een Paypal account? Of betaal je met creditcard?

Oh en bedenk goed, als je bij Ebay aanklikt bij een advertentie dat je iets wilt kopen ben je ook verplicht het te kopen!
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover za 13 apr 2013 - 10:05

Maar kan je pas iets aanklikken als ze je gegevens hebben. Als ik gewoon iets aanklik, zonder dat ze weten wie ik ben kunnen ze me niks maken toch?!
Ik (nog) geen account, PP en CC heb ik niet.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  TukTuk za 13 apr 2013 - 20:54

Caribbeanlover schreef:Maar kan je pas iets aanklikken als ze je gegevens hebben. Als ik gewoon iets aanklik, zonder dat ze weten wie ik ben kunnen ze me niks maken toch?!
Ik (nog) geen account, PP en CC heb ik niet.

Ik bedoel als je op "buy it now" klikt, (werkt ook alleen als je ingelogd bent op Ebay).
Overigens heb je wel OF een CC, of Paypal nodig om te kunnen betalen via Ebay. Je kan Paypal koppelen aan je gewone rekening, of via je gewone rekening een bepaald bedrag overmaken, zodat je een soort tegoed op je paypal krijgt, zodat je daarmee kan betalen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover zo 14 apr 2013 - 2:24

OF? Ik kan de CC van mijn ouders wel gebruiken dus dat is het probleem niet, dus kan ik altijd wel op Ebay bestellen. Maar dmv het aanmelden en teveel goed zoals ik het begrijp kan ik wellicht via een nederlandse site bestellen, ik denk dat ik dat voor mezelf ook veiliger en makkelijker vind.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover zo 14 apr 2013 - 22:23

Mocht ik ooit bij Ebay kopen, maakt het dan uit of ik op Ebay.nl of com koop of niet?

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Rush zo 14 apr 2013 - 22:26

Caribbeanlover schreef:Mocht ik ooit bij Ebay kopen, maakt het dan uit of ik op Ebay.nl of com koop of niet?
\
Nee, maar op Ebay.com vind je veel meer spulleltjes. Very Happy
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Caribbeanlover di 16 apr 2013 - 19:55

Aha. Heb nu verschillende nl sites gezien waar ze ook best veel hebben voor niet heel veel geld.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Domme vraag van mij over Ebay. Empty Re: Domme vraag van mij over Ebay.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum