Huwelijksgrap gezocht
+68
Ibbeltje
Caroow
M@niek
Jeanette
Isabel_
Minx
Snoopy
shadow
miss piggy
Bliss
Stuiterbal
rapa nui
Lenthe
Aardbei
Bosjesvrouw
Jilke
Mint
Milamber
Parisienne
Benthe
Frummeltje
Stranger
Reva
Printje
Silke
ijsjemeisje
Exogenesis
Bolleke
Steep
Fearie
Saga
-Belle-
Knillis
xxjojootjexx
Lejow
TukTuk
Sam
*Troela*
Cato
Sea of Trees
Lady Starstruck
Aziraphale
dr_oupy
L!ND@
Marin
Dennenappel
Cow
silly-one
Sarah1985
Sterrin_
Toet
minoessepoes
Pommes
Urban Naked
VeryCherry
Ilovethe90s
Burn
Jasmine
Ragazza
June
Mizz_S
Nyx
Elliot
Snirp
Paper Crown
Fortissimo
Rose
Maudy
72 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Huwelijksgrap gezocht
Knillis schreef:Wij hadden bij mijn zusje een spandoek opgehangen waarop stond "wij zijn helemaal ondersteboven van jullie liefde voor elkaar" en vervolgens in hun woonkamer alles op de kop gezet, tafels/banken/stoelen/foto's etc. Ook hadden we hun slaapkamerdeur gebarricadeerd met afzetlint. Ze vonden het erg grappig.
Oh dat zou ik ook echt heel k*t vinden. Als je de volgende dag op huwelijksreis gaat ook echt, dan moet je of het 's avonds/'s nachts allemaal nog terug gaan zetten na een groot feest (wie weet ben je wel dronken of gewoon doodmoe), of het twee weken lang (bijv) laten staan op z'n kop. Ook niet echt goed voor je meubels lijkt me.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Bij ons hadden ze de voordeur sleutel bijlaten maken (zonder dat we het wisten). Deze hadden ze in een kaart gestopt en op het eind van de avond gegeven. Wij hebben ons heel erg druk lopen maken over wat ze gedaan zouden kunnen hebben. Kwamen we thuis hadden ze niks gedaan maar was het puur om ons op de ''kast'' te krijgen. Was ze dus aardig gelukt!
-Belle-- Fluisteraar
- Aantal berichten : 438
Punten : 446
Registratiedatum : 06-11-11
Toen de broer van mijn ex ging trouwen, heeft hij vlak voor de grote dag alle sloten veranderd, zodat niemand het huis in kon.
Ze hadden alleen een slaapkamerraam open laten staan, waardoor zijn vrienden naar binnen wilden klimmen, maar daar kwam de politie een stokje voor steken omdat buurtbewoners dachten dat er ingebroken werd
Ik woon trouwens op de Veluwe, hoor best vaak dat er zulke geintjes uit worden gehaald.
Ze hadden alleen een slaapkamerraam open laten staan, waardoor zijn vrienden naar binnen wilden klimmen, maar daar kwam de politie een stokje voor steken omdat buurtbewoners dachten dat er ingebroken werd
Ik woon trouwens op de Veluwe, hoor best vaak dat er zulke geintjes uit worden gehaald.
Saga- Prater
- Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13
Wij gaan ook trouwen en ik vrees ook dit soort praktijken. Ballonnen zou ik niet erg vinden, maar rijst of confetti in mijn bed is echt a no go. Desnoods slapen we in ons logeerbed.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hadden ook rijst in bed.. Het is niet veel werk maar wij hadden 2 dagen feest (goede vrienden en familie laten overnachten) en ik was echt gesloopt toen we thuis kwamen. Toen baalde ik wel flink. Ballonnen zou ik niet doen bij hun, ze hebben ook nog een kleine (of slaapt ze ergens anders?).
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik zou dit soort dingen alleen doen als ik een hekel had aan iemand, de meeste van de grappen vind ik gewoon echt zielig! Leuk zeg, als je huis op slot zit en je komt er niet in, als je naderhand ziet dat er mensen in je huis alles veranderd hebben en zelfs tv hebben gekeken en alles weer terug gezet. Die balonnen gaat dan nog inderdaad, maar mij ontgaat de grap van dit soort dingen.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Wij wilde dit ook absoluut niet.
Dit hebben we ook echt aan iedereen verteld en dat werd ons niet in dank afgenomen. Sommige 'vrienden' kwamen daardoor zelfs niet op de bruiloft. Hoe triest is dat.
Mijn schoonzusje had bedacht om alles op zijn kop te zetten. Te doen alsof er was ingebroken en dat te filmen en op de feestavond te laten zien. Maar ze zouden dan ook alles weer opgeruimd hebben zodat we in een net huis thuis zouden komen. Maar dat wisten we dan nog niet. Nou, de rest van mijn avond zou flink verpest zijn geweest!
Behalve dat wij er niet van houden en het niet leuk vinden, sliepen wij niet thuis maar mijn zussen met hun aanhang en mijn ouders sliepen in ons huis. De katten kwamen toen nog niet buiten en ik was veel te bang dat die per ongeluk zouden ontsnappen. De badkamer werd verbouwd, de slaapkamer is voor ons gewoon prive, op de andere slaa[kamer was onze studder/computerkamer waar een hoop informatie lag qua bankzaken enzo, daar heeft niemand iets mee te maken. Er was dus ook gewoon geen ruimte om iets te doen en dat werd ons niet in dank afgenomen. Dan niet! Toedeloe!
Als daar al geen respect voor opgebracht kan worden.....
Zo;n kamer vol ballonnen vind ik dan op zich wel grappig maar daar houd het dan ook echt mee op.
Dit hebben we ook echt aan iedereen verteld en dat werd ons niet in dank afgenomen. Sommige 'vrienden' kwamen daardoor zelfs niet op de bruiloft. Hoe triest is dat.
Mijn schoonzusje had bedacht om alles op zijn kop te zetten. Te doen alsof er was ingebroken en dat te filmen en op de feestavond te laten zien. Maar ze zouden dan ook alles weer opgeruimd hebben zodat we in een net huis thuis zouden komen. Maar dat wisten we dan nog niet. Nou, de rest van mijn avond zou flink verpest zijn geweest!
Behalve dat wij er niet van houden en het niet leuk vinden, sliepen wij niet thuis maar mijn zussen met hun aanhang en mijn ouders sliepen in ons huis. De katten kwamen toen nog niet buiten en ik was veel te bang dat die per ongeluk zouden ontsnappen. De badkamer werd verbouwd, de slaapkamer is voor ons gewoon prive, op de andere slaa[kamer was onze studder/computerkamer waar een hoop informatie lag qua bankzaken enzo, daar heeft niemand iets mee te maken. Er was dus ook gewoon geen ruimte om iets te doen en dat werd ons niet in dank afgenomen. Dan niet! Toedeloe!
Als daar al geen respect voor opgebracht kan worden.....
Zo;n kamer vol ballonnen vind ik dan op zich wel grappig maar daar houd het dan ook echt mee op.
Gast- Gast
Wij hadden de slaapkamer vol ballonnen. Leuk, zou je zeggen.
Ware het niet dat ál die ballonnen volzaten met rijst, geld en condooms
We hebben door het lekprikken trouwens sindsdien een spekgladde laminaatvloer. Ik krijg het met geen mogelijkheid weer ruw. Komt vermoedelijk door de latex. Oh, en ik vind met grote regelmaat nog rijst in m'n schoenen, in het beddengoed, in de kasten, etc. Echt heel grappig vind ik dit soort geintjes niet.
Ware het niet dat ál die ballonnen volzaten met rijst, geld en condooms
We hebben door het lekprikken trouwens sindsdien een spekgladde laminaatvloer. Ik krijg het met geen mogelijkheid weer ruw. Komt vermoedelijk door de latex. Oh, en ik vind met grote regelmaat nog rijst in m'n schoenen, in het beddengoed, in de kasten, etc. Echt heel grappig vind ik dit soort geintjes niet.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Elliot schreef:Peachy schreef:Hier in het westen van Brabant is het ook een traditie. Persoonlijk vind ik het vaak veel te ver gaan, maar die grap met ballonnen vind ik dan bijvoorbeeld wel leuk! Soms slaat het echt te ver door, er is hier wel eens een bruid verongelukt door een 'grap'.
Wat was er gebeurd dan?
Zelfde als iemand hier in het topic vertelde toevallig. Alleen liep de bruid gewoon naar binnen en viel in de kruipruimte en brak haar rug/nek. En nee, geen broodje aap verhaal helaas.. De bruidegom was een collega van mijn vader.
Gast- Gast
Ohh jeetje Peachy.
Afschuwelijk!
Afschuwelijk!
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Marin schreef:Wat ik me trouwens af vraag.. Wanneer doe je dit dan? Want ik neem aan dat je dit alleen bij mensen doet die je goed kent en dus dicht bij hen staat.. Maar dan ben je toch de hele dag aanwezig op de bruiloft? Of ga je dan even een uurtje weg tijdens het feest ofzo, om dit te fixen? Vraag me dat oprecht af. Ik werk in de bruidsbranche en ben het echt nog nooit tegengekomen dus ik ben gefascineerd.
Wij deden het in de tijd dat de bruid en bruidegom nog bezig waren met hun fotoshoot op de dag zelf. De dagindeling was trouwen - fotoshoot - taart aansnijden - dineren - feesten. Dus ze hadden geen flauw idee dat we weg waren geweest. Wat overigens wel haasten was voor ons .
Gast- Gast
Jeetje Peachy, wat erg! Dat zijn toch geen grappen meer.
Sybella, ik snap niet dat mensen daar gepiekeerd over zijn. Als jullie dat niet willen is dat toch jullie goed recht. Waren dat goede vrienden?
Ik zou het zelf wel leuk vinden als er iets werd gedaan. Geen vieze dingen, maar iets grappigs mag wel. Ik wil daarentegen absoluut geen voordrachtjes op mijn bruiloft. Houden jullie daar wel van?
Sybella, ik snap niet dat mensen daar gepiekeerd over zijn. Als jullie dat niet willen is dat toch jullie goed recht. Waren dat goede vrienden?
Ik zou het zelf wel leuk vinden als er iets werd gedaan. Geen vieze dingen, maar iets grappigs mag wel. Ik wil daarentegen absoluut geen voordrachtjes op mijn bruiloft. Houden jullie daar wel van?
Maudy- Fluisteraar
- Aantal berichten : 219
Punten : 207
Registratiedatum : 05-01-13
Ik kom uit een dorp tussen Nijmegen en Oss in, randje van Gelderland/Brabant dus en ik had er echt nog nooit van gehoord.
Wel het huis versieren van het bruidspaar als ze terug komen van huweljjksreis of zoals bij ons de rozenblaadjes na de bruiloft of een fles champagne of iets defelijks zodat het leuk thuiskomen is. Maar niet dit soort flauwe grappen.
Een vriendin van ons is in Amerika getrouwd met haar Amerikaanse man en toen hebben we met de hele vriendengroep een nieuw bed voor ze gekocht, in de slaapkamer gezet met nieuw beddengoed en alles en rozenblaadjes en champagne (ze waren aan het sparen voor een bed) dat was ons cadeau en het versieren in 1. Dat soort dingen zijn echt voor het bruidspaar, die grappen zijn eerder grappig voor de mensen die ze uithalen.
Wel het huis versieren van het bruidspaar als ze terug komen van huweljjksreis of zoals bij ons de rozenblaadjes na de bruiloft of een fles champagne of iets defelijks zodat het leuk thuiskomen is. Maar niet dit soort flauwe grappen.
Een vriendin van ons is in Amerika getrouwd met haar Amerikaanse man en toen hebben we met de hele vriendengroep een nieuw bed voor ze gekocht, in de slaapkamer gezet met nieuw beddengoed en alles en rozenblaadjes en champagne (ze waren aan het sparen voor een bed) dat was ons cadeau en het versieren in 1. Dat soort dingen zijn echt voor het bruidspaar, die grappen zijn eerder grappig voor de mensen die ze uithalen.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Wat ik dan wel weer grappig vond is dat de vrienden van het bruidspaar op de avond van het feest een kluisje/geldkistje overhandigde met geld/kado. Het bruidspaar konden de sleutel vinden in het huis van hun. Vrienden hadden de sleutel achter de toiletpot geplakt.
ijsjemeisje- Prater
- Aantal berichten : 747
Punten : 849
@ Ypie: Het waren goede vrienden van mijn man. Ze zaten echt al jaaaaaaren in dezelfde vriendengroep. Nu dus niet meer....
Heeft wel meerdere oorzaken maar dit was er 1 van en vanuit onze kant de hoofdreden.
Ik woon ook vlakbij O.ss maar hier is het toch eigenlijk wel vrij normaal om iets te doen.
Heeft wel meerdere oorzaken maar dit was er 1 van en vanuit onze kant de hoofdreden.
Ik woon ook vlakbij O.ss maar hier is het toch eigenlijk wel vrij normaal om iets te doen.
Gast- Gast
Hier kwamen we thuis en was het hele huis binnen en buiten versierd met slingers en ballonnen. Vond ik erg leuk, ik vind sommige 'grappen' die hier genoemd worden ook wel erg ver gaan.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Wij hadden ook gezegd zoiets absoluut niet t kunnen waarderen. Ballonnen oké maar geen rommel oid. Gelukkig heeft iedereen ook geluisterd want ik denk dat we anders echt ruzie gehad hadden met die mensen. Ik zit er niet op te wachten dat mensen gaan klooien in mijn huis.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Zazou schreef:Ik zou echt niet blij zijn.
Is voor mij hetzelfde als mensen een stukje op mijn bruiloft zouden doen, echt ik zet je er persoonlijk uit!
De A is van...
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Reva schreef:Zazou schreef:Ik zou echt niet blij zijn.
Is voor mij hetzelfde als mensen een stukje op mijn bruiloft zouden doen, echt ik zet je er persoonlijk uit!
De A is van...
Ik zie het je nog doen ook met een fles wijn in je hand, ik til je op en zet je buiten met nog een fles wijn erbij!
Gast- Gast
Marin schreef:Oh wow wat stom. Ik ken dat ook helemaal niet, op die ballonnen na en ik dacht dat dat iets romantisch moest voorstellen, niet grappig. Het bed versieren met rozenblaadjes ken ik wel als iets romantisch ook. Hoewel me dat ook in de praktijk niet heel leuk lijkt. Ik wil dan gewoon slapen en/of de huwelijksnacht goed inwijden, niet eerst huishoudfolie van de wcbril knippen. Misschien ben ik dan een pessimist hoor, maar ik zie zo'n bruid dan al thuis komen in haar bruidsjurk en dan nog even gauw plassen voor die jurk uit gaat en ze m alsnog dan onder pist door die huishoudfolie ofzo. Haha.
Anyway. Ik zou het geen leuk einde van de dag vinden. Maar blijkbaar ken ik die hele traditie ook niet.
Bij jou moeten ze de wasbak doen
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Reva schreef:Marin schreef:Oh wow wat stom. Ik ken dat ook helemaal niet, op die ballonnen na en ik dacht dat dat iets romantisch moest voorstellen, niet grappig. Het bed versieren met rozenblaadjes ken ik wel als iets romantisch ook. Hoewel me dat ook in de praktijk niet heel leuk lijkt. Ik wil dan gewoon slapen en/of de huwelijksnacht goed inwijden, niet eerst huishoudfolie van de wcbril knippen. Misschien ben ik dan een pessimist hoor, maar ik zie zo'n bruid dan al thuis komen in haar bruidsjurk en dan nog even gauw plassen voor die jurk uit gaat en ze m alsnog dan onder pist door die huishoudfolie ofzo. Haha.
Anyway. Ik zou het geen leuk einde van de dag vinden. Maar blijkbaar ken ik die hele traditie ook niet.
Bij jou moeten ze de wasbak doen
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Tegenwoordig heb ik gelukkig een wc thuis, Reva.
Maar stukjes op een bruiloft ben ik ook allergisch voor, dat wil ik ook echt niet.
Maar stukjes op een bruiloft ben ik ook allergisch voor, dat wil ik ook echt niet.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Als het niet te veel rommel geeft kan het best leuk zijn. Toen wij getrouwd zijn en we 's avonds thuis kwamen van het feestje hing er een groot spandoek aan de gevel. Ook hadden ze alle ramen aan de voorkant van ons huis en die van de schuur behangen met Ajax behang... Dus wij hebben de volgende dag alles er af mogen halen en schoon gemaakt Zijn daar best lang mee bezig geweest, dus was geen geslaagde grap
Frummeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 50
Punten : 54
Registratiedatum : 19-01-13
Ik vind het ook echt achterlijke grappen en zou er niet blij van worden. Toen mijn zus ging trouwen hadden vrienden een haan gekocht en in hun tuin gezet, die ze natuurlijk 's ochtends vroeg wakker maakte met z'n gekukeleku. Op zich nog niet zo'n ramp, maar wat moet je met zo'n haan? Ik vind het zielig dat er dan ook nog een levend dier bij gehaald wordt en uiteindelijk hebben ze best nog wel een tijdje moeten zoeken voordat ze dat beest kwijt waren.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Toen mijn zus ging trouwen, heb ik een soort van thema geluk doorgevoerd in de cadeaus. Voor m'n neefje een zwart beeldje van een lucky dragon, voor m'n nichtje een Baboeska pop en voor m'n zus en m'n zwager een spaarpot van een zwarte Maneki Neki kat (zwaaiende kat) met geld erin. Ze wilden namelijk zwarte katjes kopen in het asiel.
In het hotel waar ze na het feest zouden gaan slapen heb ik drijvende, papieren lotusbloemen gebracht. Het kamermeisje heeft toen het bad laten vollopen rond 0:30 uur (het feest duurde tot 1:00 uur) en die lotusbloemen in het bad gelegd. Ik had op die lotusbloemen een gedicht geschreven van Tolkien (daar is m'n zus 'fan' van).
In het hotel waar ze na het feest zouden gaan slapen heb ik drijvende, papieren lotusbloemen gebracht. Het kamermeisje heeft toen het bad laten vollopen rond 0:30 uur (het feest duurde tot 1:00 uur) en die lotusbloemen in het bad gelegd. Ik had op die lotusbloemen een gedicht geschreven van Tolkien (daar is m'n zus 'fan' van).
Laatst aangepast door Aziraphale op vr 12 apr 2013 - 2:39; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: