Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Huwelijksgrap gezocht

+68
Ibbeltje
Caroow
M@niek
Jeanette
Isabel_
Minx
Snoopy
shadow
miss piggy
Bliss
Stuiterbal
rapa nui
Lenthe
Aardbei
Bosjesvrouw
Jilke
Mint
Milamber
Parisienne
Benthe
Frummeltje
Stranger
Reva
Printje
Silke
ijsjemeisje
Exogenesis
Bolleke
Steep
Fearie
Saga
-Belle-
Knillis
xxjojootjexx
Lejow
TukTuk
Sam
*Troela*
Cato
Sea of Trees
Lady Starstruck
Aziraphale
dr_oupy
L!ND@
Marin
Dennenappel
Cow
silly-one
Sarah1985
Sterrin_
Toet
minoessepoes
Pommes
Urban Naked
VeryCherry
Ilovethe90s
Burn
Jasmine
Ragazza
June
Mizz_S
Nyx
Elliot
Snirp
Paper Crown
Fortissimo
Rose
Maudy
72 plaatsers

Pagina 5 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Huwelijksgrap gezocht - Pagina 5 Empty Re: Huwelijksgrap gezocht

Bericht  Parisienne vr 12 apr 2013 - 2:30

Oh, nee, dit is ook echt niets voor mij. Ik zou me heel de dag druk maken om wat ik thuis aan zou kunnen treffen. Leuke bruiloft heb je dan. Nee, ik hou hier niet totaal niet van. Na zo'n dag wil je rustig thuiskomen, lekker op bed gaan zitten/liggen en nagenieten van een mooie dag. Niet eerst nog die grap-troep van anderen opruimen.

Daarentegen zou ik het wel erg leuk vinden als er een paar (dus niet een bed vol) rozenblaadjes zouden liggen, het versierd zou zijn en er champagne klaarstond.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Milamber vr 12 apr 2013 - 2:42

Bij ons in de buurt zijn dit soort grappen heel normaal en worden bij iedereen uitgehaald. Ik kan er eigenlijk niet echt mee zitten. Een kennis van mij heeft een houtkachel en daar hebben ze met de bruilof de kamer waar de kachel staat helemaal vol gezet met hout en de kruiwagens verstopt. De volgende dag hebben ze een uurtje gesleept even stofzuigen en alles weer weg. Je weet dat ze wat uithalen en zolang er niks kapot wordt gemaakt dan snap ik echt niet waar jullie je zo druk om maken.

Wat ik dan wel weer ver vind gaan is dat er iemand in de buurt was die bij iedereen die ging trouwen de meeste grappen uithaalde en niet altijd even leuk (dus wel dingen die kapot gingen). Hij ging trouwen en verwachtte natuurlijk alles terug. Maar niks gebeurt. Sliepen in een hotel, dus dachten dat ze er zonder problemen van af kwamen. 's ochtends ontbijt service, hoorden ze van onder het bed: ja wij lusten ook wel wat. Hebben er dus twee vrienden de hele nacht onder het bed gelegen. Dat zou ik dus ook niet, op zijn zachts gezegt, kunnen waarderen. Maar aan de andere kant, misschien had hij het ook wel 'verdiend'.
Milamber
Milamber
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 90
Punten : 115
Registratiedatum : 08-01-11

Bericht  Mint vr 12 apr 2013 - 2:50

Iemand die vissen in mijn bad doet, hoef ik de rest van mijn leven niet weer te zien. Ik heb nog nooit gehoord van dit soort 'grappen' en vind het ook totaal niet grappig.

Mint
Mint
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 489
Punten : 515

Bericht  Jasmine vr 12 apr 2013 - 2:54

Sam schreef:
Urban Naked schreef:
Sam schreef:
Urban Naked schreef:Maar geloof jij dat verhaal?

Ja, waarom niet?
Serieus? 'Waarom niet?' ? Omdat het klinkt als een dik vet broodje aap en zolang er geen bronvermelding is geloof ik dat soort kul niet. Zou me wat moois worden zeg smile

Dat verhaal hoor ik al sinds ik een jaar of 15 was. Was 'een vriend van een broer van een neef van oom Jan van de voetbalclub' ofzo. Wink
Ik hoop dat het nooit gebeurd is, maar ik geloof wel dat er mensen zijn die zoiets kunnen doen in de zin van 'grappig'.

Ik geloof dat soort verhalen ook wel. Bij mijn schoonvader hebben ze eens bij wijze van grap in de auto de rem vastgeknoopt aan de stuurkolom.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Jilke vr 12 apr 2013 - 2:59

Ik hoorde ook een "leuke grap" van een stel vrienden. Echt ik snap niet dat ze dit gedaan hebben, ze moeten toch hebben bedacht op een moment dat het ook fout kon gaan.

Het hele huis was bewerkt, in iedere kamer zat wel iets. Maar het ergste was dat ze de meterput bij de voordeur de plank eruit gehaald hadden. Onder het motto, dat zien ze wel als ze binnen komen. Die man draagt letterlijk zijn vrouw de drempel over, ziet de put niet, valt erin en breekt jawel...2 enkels.

Nou wat grappig. Daar is nog een flinke ruzie van geweest en een beëindigde vriendschap. En terecht.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Elliot vr 12 apr 2013 - 3:02

Jilke schreef:Ik hoorde ook een "leuke grap" van een stel vrienden. Echt ik snap niet dat ze dit gedaan hebben, ze moeten toch hebben bedacht op een moment dat het ook fout kon gaan.

Het hele huis was bewerkt, in iedere kamer zat wel iets. Maar het ergste was dat ze de meterput bij de voordeur de plank eruit gehaald hadden. Onder het motto, dat zien ze wel als ze binnen komen. Die man draagt letterlijk zijn vrouw de drempel over, ziet de put niet, valt erin en breekt jawel...2 enkels.

Nou wat grappig. Daar is nog een flinke ruzie van geweest en een beëindigde vriendschap. En terecht.
Huh dit verhaal staat al ergens in dit topic, alleen in die versie ging de bruidegom dood.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Jilke vr 12 apr 2013 - 3:09

Dat is zelfde soort idee inderdaad. Alleen hebben ze het daar over een broodje aap verhaal, ik kan je verzekeren dat het dit niet was.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Bosjesvrouw vr 12 apr 2013 - 3:24

Bij m'n zus en zwager hadden ze o.a. de wc deur eruit gehaald die op het feest neer gezet om iedereen hier iets op te laten schrijven. Op de trap lagen rozen blaadjes. En aan hun balkon hing een spandoek met de tekst: Hij ging op zijn knieën en nu trouwen ze met z'n 3en.

Bij m'n ouders hadden ze de stoppen uit de meterkast gehaald en lucifers met kaarsen klaargelegd. En het bed uit elkaar geschroefd dus moesten ze op de grond slapen.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aardbei vr 12 apr 2013 - 3:47

Bosjesvrouw schreef:Bij m'n zus en zwager hadden ze o.a. de wc deur eruit gehaald die op het feest neer gezet om iedereen hier iets op te laten schrijven. Op de trap lagen rozen blaadjes. En aan hun balkon hing een spandoek met de tekst: Hij ging op zijn knieën en nu trouwen ze met z'n 3en.

Bij m'n ouders hadden ze de stoppen uit de meterkast gehaald en lucifers met kaarsen klaargelegd. En het bed uit elkaar geschroefd dus moesten ze op de grond slapen.

:shock: lekker dan! Zit je met een beschreven wc deur! Wie gaat hem dan weer verven/ een nieuwe deur erin zetten? Dit vind ik wel onder het kopje 'slopen' vallen
Aardbei
Aardbei
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 672
Registratiedatum : 03-06-12

Bericht  Parisienne vr 12 apr 2013 - 5:39

Milamber schreef:Bij ons in de buurt zijn dit soort grappen heel normaal en worden bij iedereen uitgehaald. Ik kan er eigenlijk niet echt mee zitten. Een kennis van mij heeft een houtkachel en daar hebben ze met de bruilof de kamer waar de kachel staat helemaal vol gezet met hout en de kruiwagens verstopt. De volgende dag hebben ze een uurtje gesleept even stofzuigen en alles weer weg. Je weet dat ze wat uithalen en zolang er niks kapot wordt gemaakt dan snap ik echt niet waar jullie je zo druk om maken.

Wat ik dan wel weer ver vind gaan is dat er iemand in de buurt was die bij iedereen die ging trouwen de meeste grappen uithaalde en niet altijd even leuk (dus wel dingen die kapot gingen). Hij ging trouwen en verwachtte natuurlijk alles terug. Maar niks gebeurt. Sliepen in een hotel, dus dachten dat ze er zonder problemen van af kwamen. 's ochtends ontbijt service, hoorden ze van onder het bed: ja wij lusten ook wel wat. Hebben er dus twee vrienden de hele nacht onder het bed gelegen. Dat zou ik dus ook niet, op zijn zachts gezegt, kunnen waarderen. Maar aan de andere kant, misschien had hij het ook wel 'verdiend'.
Ik zou er totaaaal geen zin in hebben om na zo'n dag nog allemaal troep op te moeten ruimen of mijn huis weer netjes moet maken. Of het nou 's avonds laat is of de volgende dag maakt niet uit. Zonde van m'n tijd.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477

Bericht  Aziraphale vr 12 apr 2013 - 5:42

Aardbei schreef:
Bosjesvrouw schreef:Bij m'n zus en zwager hadden ze o.a. de wc deur eruit gehaald die op het feest neer gezet om iedereen hier iets op te laten schrijven. Op de trap lagen rozen blaadjes. En aan hun balkon hing een spandoek met de tekst: Hij ging op zijn knieën en nu trouwen ze met z'n 3en.

:shock: lekker dan! Zit je met een beschreven wc deur! Wie gaat hem dan weer verven/ een nieuwe deur erin zetten? Dit vind ik wel onder het kopje 'slopen' vallen

Dit vind ik meer onder het kopje 'origineel gastenboek' vallen. Ik vind dit best een leuk idee smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Urban Naked vr 12 apr 2013 - 5:45

Ik lees toch ook een aantal reacties van mensen die zeggen 'snap niet waar je je druk om maakt dat doen ze hier nou eenmaal, lachen toch' en dan wel voorbeelden noemen van grappen die níet leuk waren. Zelfs bij zichzelf. Als je het zelf al niet echt leuk vond (of 'niet heel erg'), waarom zou je dan je vrienden met zoiets opzadelen.
Ik zal wel overkomen als een zuur typje, maar ik vind het echt de grootst mogelijke onzin en ben blij dat dit niet de humor van mijn 'omland' (zoals charles dat zo mooi kan zeggen) is.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Burn vr 12 apr 2013 - 5:58

Aziraphale schreef:
Aardbei schreef:

Dit vind ik meer onder het kopje 'origineel gastenboek' vallen. Ik vind dit best een leuk idee Huwelijksgrap gezocht - Pagina 5 561177

Inderdaad. Dit is bijna standaard als 'n collega van m'n vader gaat trouwen. Krijg je dr van wanneer je werkt bij een bedrijf dat deuren levert! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Lenthe vr 12 apr 2013 - 7:21

Ik zou sommige grappen ook niet echt waarderen, zoals die plank naar de kruipruimte weghalen, dingen kapot maken of beschadigenetc. Maar een leuke stunt uit halen vind ik wel grappig. Bijvoorbeeld al het geld wat je wil geven in statiegeldflessen doen en die door het huis zetten. (maar dan wel zo dat je het ook op een later moment kunt opruimen dan midden in de nacht).

Wij hebben eens met de vriendengroep een leuke grap uitgehaald, die uiteindelijk door de nieuwsgierigheid van het bruidspaar nog grappiger is geworden! Het was niet iets wat kapot kon gaan, niet iets wat smerig is en het kan op ieder moment worden uitgevoerd. (Ik zet hem liever niet neer ivm herkenbaarheid, maar als de to wil weten wat het was, pm me dan maar even)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui vr 12 apr 2013 - 7:45

Mint schreef:Iemand die vissen in mijn bad doet, hoef ik de rest van mijn leven niet weer te zien. Ik heb nog nooit gehoord van dit soort 'grappen' en vind het ook totaal niet grappig.

Het was/is hier in de omgeving ook wel gebruikelijk alhoewel ik het de laatste tijd wel minder hoor. Maar je kunt niet alleen visjes in bad doen, je kunt ook visjes/guppes in de pannen doen, in glazen en kopjes in de keukenkastjes, in vazen, wasbak, gootsteem etc. Overal visjes....

Norit in de douchekop.

Hier hebben ze ook wel eens allemaal sleutels laten maken en dan zo'n hanger er aan met hun telefoonnummers en die door het dorp verspreid op de avond van de bruiloft zodat ze de volgende dag de hele dag gebeld werden door vriendelijke mensen die een sleutel hadden gevonden.

En ze deden hier nog wel eens aan de levende kadoos als een paar geiten of kippen die ze dan zo veel maanden moesten houden en als ze die eerder wegdeden dat ze dan een BBQ moesten geven voor de vriendengroep.

Hou er zelf niet zo van, vrienden van me hebben het ook gehad, hadden het verwacht op avond van hun trouwen omdat dat de gewoonte was en toen ook nog wat lekkers en te drinken neergezet. Toen was er echter niets gedaan. Ze gingen kort daarna 4 weken op huwelijksreis/vakantie /rondreis en dan kom je na een lange reis/rit vanuit Spanje moe terug,moet je van alles doen en zat hun hele huis onder de rijst, tot in de ventilatieroosters, kastjes aan toe, ze kwamen het een paar jaar later nog tegen.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Stuiterbal vr 12 apr 2013 - 7:53

De wc deur als gastenboek is erg leuk (vind ik dan).
Bij vrienden van mij is dit gedaan en als ik bij hun op de wc zat, had ik altijd wat leuks te lezen Very Happy
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Bliss vr 12 apr 2013 - 8:06

Urban Naked schreef:Ik lees toch ook een aantal reacties van mensen die zeggen 'snap niet waar je je druk om maakt dat doen ze hier nou eenmaal, lachen toch' en dan wel voorbeelden noemen van grappen die níet leuk waren. Zelfs bij zichzelf. Als je het zelf al niet echt leuk vond (of 'niet heel erg'), waarom zou je dan je vrienden met zoiets opzadelen.
Ik zal wel overkomen als een zuur typje, maar ik vind het echt de grootst mogelijke onzin en ben blij dat dit niet de humor van mijn 'omland' (zoals charles dat zo mooi kan zeggen) is.

'Omveld' zegt ze toch altijd?

Ik vind dit soort 'grappen' ook niet echt leuk eigenlijk. Ik heb weinig bruiloften meegemaakt, zou best kunnen dat het in de buurt van mijn hometown ook wel voorkomt, maar ik zou er toch niet blij van worden geloof ik (tenzij het echt iets kleins en ludieks is).

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Ilovethe90s vr 12 apr 2013 - 8:10

rapa nui schreef:Het was/is hier in de omgeving ook wel gebruikelijk alhoewel ik het de laatste tijd wel minder hoor. Maar je kunt niet alleen visjes in bad doen, je kunt ook visjes/guppes in de pannen doen, in glazen en kopjes in de keukenkastjes, in vazen, wasbak, gootsteem etc. Overal visjes....

En wat gebeurd er dan met al die vissen?
Ilovethe90s
Ilovethe90s
Prater
Prater

Aantal berichten : 1252
Punten : 1357
Registratiedatum : 02-11-12

Bericht  miss piggy vr 12 apr 2013 - 8:15

bij vrienden van ons hadden ze de hele tuin volgeladen met lege kratjes bier het statiegeld was het kado van meerdere vrienden kan je nagaan hoeveel dat er waren Laughing
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  shadow vr 12 apr 2013 - 8:18

Mijn oom heeft een keer een auto in de tuin laten zetten. Met hijskraan. Dus die keken de volgende ovhtend gek op mdat ze dachten er goed langs te zijn gekomen.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  rapa nui vr 12 apr 2013 - 8:34

Ilovethe90s schreef:
rapa nui schreef:Het was/is hier in de omgeving ook wel gebruikelijk alhoewel ik het de laatste tijd wel minder hoor. Maar je kunt niet alleen visjes in bad doen, je kunt ook visjes/guppes in de pannen doen, in glazen en kopjes in de keukenkastjes, in vazen, wasbak, gootsteem etc. Overal visjes....

En wat gebeurd er dan met al die vissen?

Die zullen ze wel door de wc gespoeld hebben, of hebben weggegeven. Geen idee, heb alleen wel gehoord dat mensen zo iets gedaan hadden in het kader van het huis "versieren". En over diervriendelijkheid wordt / werd vaak niet nagedacht.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Bosjesvrouw vr 12 apr 2013 - 8:43

Stuiterbal schreef:De wc deur als gastenboek is erg leuk (vind ik dan).
Bij vrienden van mij is dit gedaan en als ik bij hun op de wc zat, had ik altijd wat leuks te lezen Very Happy

Ja ik vind het erg leuk. En zij zelf ook. Je hebt inderdaad wat te lezen.
Mijn zwager was er zelf mee begonnen bij z'n broer (nu een stukje traditie bij hun in de familie).

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428

Bericht  Elliot vr 12 apr 2013 - 8:46

Mint schreef:Iemand die vissen in mijn bad doet, hoef ik de rest van mijn leven niet weer te zien. Ik heb nog nooit gehoord van dit soort 'grappen' en vind het ook totaal niet grappig.

Wow dat vind ik echt een beetje overdreven. Ik zou het ook niet grappig vinden, maar de rest van je leven niet meer zien? Dat gaat dan wel weer een beetje ver.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Gast vr 12 apr 2013 - 8:52

Elliot schreef:

Wow dat vind ik echt een beetje overdreven. Ik zou het ook niet grappig vinden, maar de rest van je leven niet meer zien? Dat gaat dan wel weer een beetje ver.
Ja vind ik ook. Zo'n ramp is het ook weer niet, die visjes kun je zo weer uit je bad scheppen.

Gast
Gast

Bericht  Snoopy vr 12 apr 2013 - 11:01

shadow schreef:Mijn oom heeft een keer een auto in de tuin laten zetten. Met hijskraan. Dus die keken de volgende ovhtend gek op mdat ze dachten er goed langs te zijn gekomen.

Dat vind ik wel humor, als je maar ook weer regelt dat dat ding er weer uit gaat. Beetje lullig als het bruidspaar een vermogen moet uitgeven om een hijskraan te huren...

Vissen in bad zou ik ook nog wel tegen kunnen. Denk dat ik dan een aquarium koop en ze daarin overzet Very Happy
Vissen in pannen en potjes is dan weer niet leuk.

Hier is het overigens geen traditie. Tenminste ik heb het nog niet meegemaakt om mij heen. Flauwe stukjes worden ook niet echt gedaan, wel leuke filmpjes in elkaar gemonteerd!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud