Huishouden met kleine kinderen
+20
Flower_L
Printje
Star007
studiebol
Pink!
SarahKey
Sanne
Sterrin_
Annemie
Pien
Aimee
Theeleut
Linda
missy.
Razz
Charles
Slakje
Supertalentje
Fearie
_Lana_
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Huishouden met kleine kinderen
Wij hebben een schoonmaakster. En ik vind het heerlijk! Zij komt 1x in de twee weken de bovenverdieping helemaal doen. Tussendoor kan ik dan nog een keer stofzuigen, we zijn niet veel boven dus dat scheelt.
Wassen, was opvouwen doe ik gewoon als ze wakker zijn. Stofzuigen en dweilen meestal savonds als ze net in bed liggen. Bedden verschonen doe ik ook gewoon als hun beneden zijn, bed af halen kost maar 2 minuten ofzo en bed opmaken doe ik dan weer als ik naar bed ga.
Boodschappen doe ik voordat ik ze op haal bij het dagverblijf en dan meteen voor heel wat dagen.
Wassen, was opvouwen doe ik gewoon als ze wakker zijn. Stofzuigen en dweilen meestal savonds als ze net in bed liggen. Bedden verschonen doe ik ook gewoon als hun beneden zijn, bed af halen kost maar 2 minuten ofzo en bed opmaken doe ik dan weer als ik naar bed ga.
Boodschappen doe ik voordat ik ze op haal bij het dagverblijf en dan meteen voor heel wat dagen.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
De bovenverdieping doen we meestal in het weekend of s' avonds na het eten. 1 van ons blijft dan beneden met D. en 1 van ons gaat dan boven even bedden verschonen, stoffen en stofzuigen.
Van de week heb ik alleen even vlug haar kamer gedaan en toen ging ze naar bed. De rest van de bovenverdieping heb ik gedaan toen ze in bed lag. Slaapt ze gewoon doorheen hoor.
Van de week heb ik alleen even vlug haar kamer gedaan en toen ging ze naar bed. De rest van de bovenverdieping heb ik gedaan toen ze in bed lag. Slaapt ze gewoon doorheen hoor.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Aimee schreef:
Als ik wil stofzuigen zet ik hem in zijn kinderstoel met een bak fruit of doosje rozijntjes. Hij vermaakt zich, en ik kan even mijn gang gaan zonder dat hij overal aan zit.
Dit doe ik ook , maar vaak met het gevolg dat als ik klaar ben en allemaal rozijntjes over de vloer verspreid liggen
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Stofzuigen, vaatwasser in-uitladen en poetsen beneden doe ik tussendoor.
Dan spelen ze gewoon samen of kijken even Woezel en Pip ofzo.
Was vouwen doe ik `s avonds als ze op bed liggen. Strijken doe ik nu ook meestal `s avonds, het is nu nog licht genoeg. Bedden verschonen doe ik meestal als A op bed ligt. Dan zet ik H onder de douche en is het zo gepiept.
De bovenverdieping poetsen doe ik als mijn man thuis is, door de weeks overdag of in het weekend.
Dan spelen ze gewoon samen of kijken even Woezel en Pip ofzo.
Was vouwen doe ik `s avonds als ze op bed liggen. Strijken doe ik nu ook meestal `s avonds, het is nu nog licht genoeg. Bedden verschonen doe ik meestal als A op bed ligt. Dan zet ik H onder de douche en is het zo gepiept.
De bovenverdieping poetsen doe ik als mijn man thuis is, door de weeks overdag of in het weekend.
Gast- Gast
Ik doe alles overdag wanneer de kinderen aan het spelen oid zijn. R helpt ook vaak mee, s avonds heb ik daar en geen puf en geen zin meer in.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
zondagavond is het hier vouwavond voor de tv...dan sjouw ik alle droge was in 1 keer naar beneden en vouw ik alles. beide banken liggen dan vol + salontafel. kan nog net tv kijken over de berg
diezelfde avond leg ik eerst alles in kamer van j ( hij slaapt bij ons). wanneer hij late fles krijgt leg ik onze kasten vol, en maandagochtend als vriend l uit bed haalt vul ik zijn kast. klaar!
diezelfde avond leg ik eerst alles in kamer van j ( hij slaapt bij ons). wanneer hij late fles krijgt leg ik onze kasten vol, en maandagochtend als vriend l uit bed haalt vul ik zijn kast. klaar!
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Het huishouden doe ik gewoon met hem erbij, hij vind het erg leuk als ik de stofzuiger pak. Vaak geef ik hem iets van een plumo of iets waar hij mee kan helpen, als ik boven aan het werk ben speelt hij vaak op zijn kamer, en dan kan ik gerust de badkamer en de rest van de verdiepingen doen.
Beneden blijft hij ook rustig spelen en kan ik gerust aan de poets, hij is het ook gewend en vind het ook niet erg.
De boodschappen helpt hij uitpakken, en dat vind hij helemaal geweldig.
Beneden blijft hij ook rustig spelen en kan ik gerust aan de poets, hij is het ook gewend en vind het ook niet erg.
De boodschappen helpt hij uitpakken, en dat vind hij helemaal geweldig.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Nu hij nog een baby is, doe ik meestal de benedenverdieping als hij slaapt. De bovenverdieping doe ik ook als hij slaapt, alleen zijn kamertje niet en ik moet natuurlijk ook nog stofzuigen/dweilen daarna. Maar dat laatste doe ik meestal als hij even in zijn box aan het spelen is.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Meestal gebeurd het huishouden als hij slaapt. Maar soms ook wel als hij in de box speelt, dat zijn meer de kleinere klusjes. (vaatwasser in-/uit ruimen, alles met een stofdoek af doen etc).
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
De grotere dingen (stofzuigen, dweilen, ramen) doe ik 's morgens als de oudste naar school is en de jongste op bed ligt. Kleine dingetjes kan ik ook doen als zij in de box speelt, maar het gaat allemaal veel sneller als ik alleen in huis ben. Aangezien de meiden de laatste weken vaak wakker werden van elkaar 's avonds, hebben we aan de andere kant van het huis een campingbedje gezet, zodat de jongste daarin kan als de oudste pas net op bed ligt en nog niet zo vast slaapt. Ik leg haar daar nu ook als ik boven wil schoonmaken, dat is wel heel handig. Vooral omdat zij echt een lichte slaper is en van het minste geluid wakker wordt.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Waarom alles koken voor kleine kinderen?
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Huishouden
» huishouden...
» Wat was jouw favoriete Kinderen voor Kinderen liedje?
» DVD-spel Kinderen voor Kinderen
» Huishouden
» huishouden...
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: