Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Beugel?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Beugel? Empty Beugel?

Bericht  Annouk wo 10 apr 2013 - 3:53

Gisteren heb ik bij de orthodontist voor de vijfde keer het draadje achter mijn tanden vast laten zetten. Er is toen tegen mij gezegd dat mijn tanden wat verschoven zijn en dat ik daarvoor nog 9 maanden een slotjesbeugel kan nemen, om dat weer recht te zetten. Zelf had ik nog niet gezien dat het verschoven was, maar nu ik het weet zie ik het ook.

Het probleem hierbij is dat mijn verzekering niet alles vergoed. Dit betekent dat ik minimaal €200 zelf moet betalen. Aan de ene kant denk ik: zo scheef staat het niet (het was me zelf dus nog niet opgevallen), dus eigenlijk vind ik het niet zo nodig. Maar aan de andere kant denk ik: ik heb jaren een beugel gedragen en nou staat nog niet alles recht, dus nou wil ik het recht hebben ook! Beugel? 1270000679

Wat zouden jullie doen, een beugel nemen en dus zelf meebetalen of het gewoon zo laten?
Annouk
Annouk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 33
Registratiedatum : 25-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel? Empty Re: Beugel?

Bericht  Fortissimo wo 10 apr 2013 - 3:55

Ik zit met hetzelfde dilemma. Nu staan mijn staan echt nog een eind naar voren, dus ik wil er gewoon wat aan gedaan hebben. Echter, krijg ik vanaf mijn 22e (dat ben ik net) maar een klein deel vergoed.. Ik erger me wel vreselijk aan mijn gebit, maar het is ook wel weer heel wat om weer een nieuwe beugel te nemen.. Ik kan dan een tijdje niet musiceren. Ik lees even mee!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel? Empty Re: Beugel?

Bericht  Middleme wo 10 apr 2013 - 4:39

Mij is verteld dat je kaken door kunnen groeien tot je 26e. Dus, als er nu beweging in zit wat niet wordt tegen gehouden kan het zijn dat het verder scheef gaat staan. Maar, TO, hoe kan het dat je draadje elke keer los gaat? In principe zou het volgens mij zo moeten zijn dat hij voor jaren vast blijft zitten...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel? Empty Re: Beugel?

Bericht  Annouk wo 10 apr 2013 - 5:06

Middleme schreef:Mij is verteld dat je kaken door kunnen groeien tot je 26e. Dus, als er nu beweging in zit wat niet wordt tegen gehouden kan het zijn dat het verder scheef gaat staan. Maar, TO, hoe kan het dat je draadje elke keer los gaat? In principe zou het volgens mij zo moeten zijn dat hij voor jaren vast blijft zitten...
Ik weet ook niet hoe het kan dat hij telkens los gaat. Het aparte is wel dat hij telkens bij mijn hoektanden los gaat, maar dat er ook een voortand verschoven is ... (waar het draadje dus wel vast zit). Als je kaken inderdaad doorgroeien tot je 26e, kan het dus óf nog meer verschuiven of als ik een opnieuw een beugel neem weer verschuiven. Hmmm... lastig!
Annouk
Annouk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 33
Punten : 33
Registratiedatum : 25-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Beugel? Empty Re: Beugel?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum