Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vraagje over eindresultaat beugel.

+10
Novalee
Toet
Slakje
Verde
Middleme
Lejow
Gympie
Bacio
Lenthe
Punk'd
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 0:05

Hoi hoi,

Ik heb nu al ongeveer 2 jaar een beugel. Vorige week heb ik de laatste 'afbouw' draad gehad die een stuk dunner is.
Nu heb ik het idee dat mijn voortanden weer een stukje naar voren zijn gekomen met die dunnere draad doordat er nu minder spanning op staat.

Hadden jullie dit ook?

Toen de beugel eruit ging kregen jullie toen meteen ter plekken een spalkje achter je tanden en bleven ze mooi staan?
Kregen jullie ook een nachtbeugel? En hoe bevalt dat?
Staan je tanden nu nog steeds mooi?

Ik heb een beetje de angst dat mijn tanden weer naar voren gaan staan namelijk en dat alles voor niks is geweest omdat ze nu al een beetje naar voren komen.

groetjes rituals

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Punk'd za 26 jan 2013 - 0:07

Ik heb heel veel beugels gehad. Een hele tijd blokjes met elastiekjes. Daarna moest ik nog een jaar zo'n gehemelte beugel en die moest ik toen afbouwen naar alleen de nacht. Ik heb onder een spalkje gekregen boven niet. Mijn tanden staan nog steeds recht.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Lenthe za 26 jan 2013 - 0:08

Ik heb van mijn 11e t/m 14e een beugel gehad. Eerst een groot blok waarmee je enorm slist, daarna een blokjesbeugel. Toen de beugel eruit ging, kreeg ik direct een draadje achter mijn ondertanden. Daarna heb ik nog een jaar een nachtbeugel gehad en daarna een half jaar afbouwen hiervan.
Mijn tanden staan nog perfect.
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Bacio za 26 jan 2013 - 0:09

Ik heb 2 jaar een beugel gehad. Toen ze mn beugel eruit haalden hebben ze een draad achter mn 4 middelste tanden gezet (zowel boven als onder). Nu 12 jaar laten staan mn tanden nog exact hetzelfde en nog steeds mooi. Heb dus nog wel steeds die draad.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 0:10

Ik kreeg onder een spalkje en boven een nachtbeugel na mijn slotjesbeugel. Die nachtbeugel was ik al snel zat en nu zijn mijn tanden wel weer minder recht dat is wel zonde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 0:10

Is een nacht beugel erg vervelend?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 0:12

Nee hoor, is gewoon een soort hoes om je tanden. Maar ik was toen 16 en had net verkering dus ik vond dat niet cool haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Punk'd za 26 jan 2013 - 0:16

hahaha Laughing

Ik had dit als beugel die ik moest afbouwen. Dus eerst hele dagen en uiteindelijk alleen de nacht. Ik had hem wel gewoon oldskool in huidskleur. Blijkbaar kun je dat ding nu in alle kleuren van de regenboog krijgen haha.

vraagje over eindresultaat beugel. Blokbeugel

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gympie za 26 jan 2013 - 0:18

Ik kreeg na verwijdering slotjesbeugel gelijk spalkjes. Dat is nu 7 jaar geleden en mijn tanden staan nog steeds recht. De spalkjes zijn een aantal keer losgeraakt en dan moest ik terug om het vast te laten zetten.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Bacio za 26 jan 2013 - 0:20

Indigo schreef:hahaha Laughing

Ik had dit als beugel die ik moest afbouwen. Dus eerst hele dagen en uiteindelijk alleen de nacht. Ik had hem wel gewoon oldskool in huidskleur. Blijkbaar kun je dat ding nu in alle kleuren van de regenboog krijgen haha.

vraagje over eindresultaat beugel. Blokbeugel
Ahhh jakkes die heb ik ook een tijdje gehad (in huidskleur of course). Ik moest m dan de hele dag inhouden en dat was heel vies met eten (er bleef weleens iets in het stukje haken) jukkie. Ik poetste dan ook altijd dat hele ding 3x per dag haha.

Bacio
Prater
Prater

Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Lejow za 26 jan 2013 - 0:25

Ik heb een plastic bitje die ik de eerste 6 weken dag en nacht moest dragen en daarna alleen 's nachts.
(zonder gehemelte zeg maar, zit alleen om mijn tanden).
Vergat dat kreng alleen steeds.

Er zitten boven en onder wel ijzerdraadjes achter mijn tanden, maar de bovenste bleek dus al even los te zitten nadat ik ineens zag dat ik een klein spleetje had tussen mijn boventanden :nopompom:
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Middleme za 26 jan 2013 - 0:47

Rituals, hoe oud ben je als ik vragen mag?

Je kaken kunnen namelijk groeien tot je een jaar of 26 bent. Ene kaak heeft meer kracht dan de andere, dus het zou kunnen dat je tanden verschuiven bij die dunnere draad.

Ik heb nu 2 spalkjes en na mijn kaakoperatie drie jaar terug verschuift het ook niet meer..

Edit: ik heb daarbij nog een 'opbeetplaatje' maar die draag ik erg weinig, tenzij ik weer last van mnkaakgewrichten krijg dan draag ik m weer eens een of meer nachtjes.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 0:55

Ik ben 30

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Verde za 26 jan 2013 - 3:05

Ik heb rond m'n 12e een jaar slotjes gehad. Eerst werden er bovenin 2 kiezen getrokken en kreeg ik een buitenboordbeugel die ik eigenlijk zo'n 16 uur per dag in moest, maar dat deed ik eigenlijk alleen s nachts. Toen dus die slotjes erbij en toen die eruit mochten kreeg ik een draadje onderin achter m'n voortanden en een plastic buitje voor de nacht. Die laatste heb ik niet heel lang gedragen geloof ik, zat toch niet zo fijn en mijn tanden gingen toen alweer wat verschuiven had ik t idee dus paste dat ding ook op een gegeven moment niet meer. Nu staan ze niet meer zoals het had gemoeten, maar ook zeker niet schots en scheef. Van buiten is het niet te zien in elk geval (als ik lach bijvoorbeeld of tijdens het praten).
Achteraf bezien denk ik dat ik de beugel te kort of te vroeg heb gehad.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 5:24

Ik heb vroeger een beugel gehad, blokjes had ik. Daarna een losse beugel en toen ik daarmee klaar was een spalkje achter mijn voortanden. Deze bleef nooit goed zitten, iedere keer sprong hij weer los. Nu heb ik weer scheve tanden en een spleet tussen mijn voortanden, echt heel erg balen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Slakje za 26 jan 2013 - 6:42

Bacio schreef:
Indigo schreef:hahaha Laughing

Ik had dit als beugel die ik moest afbouwen. Dus eerst hele dagen en uiteindelijk alleen de nacht. Ik had hem wel gewoon oldskool in huidskleur. Blijkbaar kun je dat ding nu in alle kleuren van de regenboog krijgen haha.

vraagje over eindresultaat beugel. Blokbeugel
Ahhh jakkes die heb ik ook een tijdje gehad (in huidskleur of course). Ik moest m dan de hele dag inhouden en dat was heel vies met eten (er bleef weleens iets in het stukje haken) jukkie. Ik poetste dan ook altijd dat hele ding 3x per dag haha.
Ik had er ook zo één. 3 jaar en dan ook een bijtbeugel voor 's nachts. Mijn tanden staan nog steeds scheef. Die bijtbeugel viel ook altijd uit 's nachts en het was echt kut als ik verkouden was. Ik HAAT beugels.

Ik had de bovenste trouwens in het donkerblauw met glitters :'')
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast za 26 jan 2013 - 7:12

Ik heb na mijn blokjesbeugel direct spalkjes gekregen, boven en onder. Na ongeveer 6 jaar was de onderste los geraakt. Een lijmbolletje zat niet meer vast aan de tand. Ik dacht dat het geen kwaad kon maar de tand is toen iets hoger gaan staan dan de rest van m'n ondertanden. Toen ik uiteindelijk, na veel te lange tijd, het spalkje liet repareren hebben ze er gelijk een blokjesbeugel in gezet. Ik was toen 19. Helemaal niet tof vond ik dat, maar ik ben wel blij dat die tand nu weer recht in het rijtje staat. Ik let nu ook veel meer op m'n spalkjes. Zo zonde dat het gebit anders gaat staan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Toet zo 27 jan 2013 - 2:09

Ik heb na mijn beugels ook een spalkje (bedoelen jullie dat met zo'n ijzerdraadje erachter?) gekregen. Nu ben ik er afgelopen vrijdag achter gekomen dat ie doormidden is, waarschijnlijk al een paar maanden en mijn tanden zijn wel weer iets scheef gegroeid. Ik moet van de week naar de orthodontist om te bespreken wat ik ga doen. Ik heb nu ineens weer spleetjes tussen tanden die er eerst niet waren en daar wil ik eigenlijk vanaf, beetje jammer alleen dat het ontzettend duur is en ik niet meer verzekerd ben voor de ortho
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Novalee zo 27 jan 2013 - 3:00

Ik heb na mijn beugel ook onder en boven een draadje achter mijn tanden gekregen. Dat is inmiddels bijna 9 jaar geleden. In de tussentijd hebben ze het een paar keer moeten repareren (lijm eraf of draadje gebroken) maar ze zitten er nog steeds. Wat mij betreft blijven ze er altijd zitten. Mijn zus had ze ook maar bij haar moest het van de tandarts eruit omdat het anders niet goed schoon te houden bleef. Haar tanden gaan nu ook weer scheef staan.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Schaapke zo 27 jan 2013 - 5:20

Ik was 13 toen ik voor het eerst een beugel kreeg, zo'n blokjesbeugel. Ik kreeg daarna een beugel voor de nacht, die doorzichtige, voor boven. Onder kreeg ik een draadje. Een tijdje heb ik 'm trouw iedere dag in gedaan, maar uiteindelijk niet meer en toen zijn mijn boventanden toch weer een beetje scheef gaan groeien, waardoor ik toch weer aan de blokjesbeugel moest. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat ik dit keer ook boven een draadje wilde, dat hebben ze gedaan en dat is nu 10 jaar geleden. Mijn tanden zijn nog wel iets gaan verschuiven, maar staan nog altijd netjes recht.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast vr 1 feb 2013 - 0:58

Mijn beugel mag er over 5 weken uit heb ik vanmorgen gehoord. Ik krijg dan meteen een draadje achter mijn tanden en moet een afdruk laten maken voor een plaatje voor in de nacht. Ze zei het zelf, maar anders had ik om dat plaatje gevraagd. Ben veel te bang dat het anders weer scheef gaat staan..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Mari vr 1 feb 2013 - 2:41

Ik heb 2 jaar terug voor 8 maanden een blokjesbeugel gehad, en daarna meteen een spalkje. Tanden staan helemaal recht. Ik heb ook zo'n vleeskleurig geval meegekregen, maar nog nooit ingedaan, er werd mij verteld dat het een noodbeugel is voor als mijn draadje eruit gaat.

Vriendin van mij had jaren een beugel, en op dr 16e haar spalkje losgepeuterd, 6 jaar later kon ze weer voor een beugel.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Middleme vr 1 feb 2013 - 3:42

Jaya schreef:Mijn beugel mag er over 5 weken uit heb ik vanmorgen gehoord. Ik krijg dan meteen een draadje achter mijn tanden en moet een afdruk laten maken voor een plaatje voor in de nacht. Ze zei het zelf, maar anders had ik om dat plaatje gevraagd. Ben veel te bang dat het anders weer scheef gaat staan..

Volgens mij is het niet per se dat plaatje wat je tanden 'in het gareel' houdt hoor. Bij sommigen blijft het zelfs zonder spalkje staan.

Ik ben sinds afgelopen oktober na 14 jaar, 1 kleine en 1 grote operatie (grote was dubbele condylectomie, groeicentrum uit mn kaakgewricht laten halen), stuk of 3 vaste beugels in mn verhemelte, blokbeugel, brackets voor een aantal jaar, 1x beugel vroegtijdig eruit en er weer in, nachtbeugels, niet dicht kunnen bijten bij mn kiezen en opbeetplaatjes eindelijk KLAAR.

Nu, 3 jaar na mijn grote operatie staat het nog steeds als toen en dit eindresultaat is meer als wat ze ooit hebben durven dromen.
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Rosa vr 1 feb 2013 - 4:20

Ik heb ook een beugel gehad met alles erop en eraan en toen 'ie eruit mocht kreeg ik gelijk een stangetje/draadje achter m'n tanden geplaatst, zowel onder als boven. Dat draadje is aan de bovenkant een keer los gekomen en doordat ik op reis was kon ik pas een maand later naar de orthodontist om het te vervangen en ik had wel het idee dat m'n voorste tanden een beetje aan het bewegen waren in de richting naar de oude stand.

Ik had er ook een nachtbeugel bijgekregen maar toendertijd (puber) heb ik die nooit meer in gedaan. Meer dan 10 jaar na dato zijn m'n tanden nog steeds mooi recht maar ik ben soms wel bang dat m'n tanden met de tijd schever gaan staan doordat ik die nachtbeugel nooit draag vraagje over eindresultaat beugel. 1371890812
Rosa
Rosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 310
Punten : 463
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gast ma 4 feb 2013 - 10:58

Middleme schreef:
Jaya schreef:Mijn beugel mag er over 5 weken uit heb ik vanmorgen gehoord. Ik krijg dan meteen een draadje achter mijn tanden en moet een afdruk laten maken voor een plaatje voor in de nacht. Ze zei het zelf, maar anders had ik om dat plaatje gevraagd. Ben veel te bang dat het anders weer scheef gaat staan..

Volgens mij is het niet per se dat plaatje wat je tanden 'in het gareel' houdt hoor. Bij sommigen blijft het zelfs zonder spalkje staan.

Ik ben sinds afgelopen oktober na 14 jaar, 1 kleine en 1 grote operatie (grote was dubbele condylectomie, groeicentrum uit mn kaakgewricht laten halen), stuk of 3 vaste beugels in mn verhemelte, blokbeugel, brackets voor een aantal jaar, 1x beugel vroegtijdig eruit en er weer in, nachtbeugels, niet dicht kunnen bijten bij mn kiezen en opbeetplaatjes eindelijk KLAAR.

Nu, 3 jaar na mijn grote operatie staat het nog steeds als toen en dit eindresultaat is meer als wat ze ooit hebben durven dromen.

Klopt, maar ik mis een kies en dat gat was te groot om te overbruggen met een beugel, dan zouden mijn andere tanden weer niet goed staan. Dus krijg ik dat plaatje zodat mijn achterste kiezen op hun plek blijven. Als mijn beugel eruit is wordt er een afspraak gemaakt voor een implantaat op de lege plek, dus misschien heb ik het plaatje daarna al niet meer nodig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vraagje over eindresultaat beugel. Empty Re: vraagje over eindresultaat beugel.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum