Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke achternaam draagt jouw kindje?

+44
*Lookie*
Flower_L
Puggle
Fearie
Luce
Vlinder
Teddyaapje
hellowkitty
Snoes
Razz
MissBitchy
Jade
Printje
smooch
Slakje
Bosjesvrouw
RioolSpook
Pink!
kwak
Samantha
Marin
Rush
June
Joli86
Dolphinne
mickey
Charles
-Ieniemienie-
Theeleut
CCC
Fortissimo
Caroow
Sophiee
PapillonRose
Muus
Parisienne
Liadan
Highway
VeryCherry
Sanne
Aoi
Jelin
Happydobby
Elliot
48 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? - Pagina 2 Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Rush di 9 apr 2013 - 22:40

Als we kinderen krijgen de achternaam van mn vriend. Ik ben trots op mijn achternaam, maar moet m altijd spellen. Mijn vriend zijn achternaam is zo simpel, lijkt me heerlijk. Ik gebruik zijn achternaam nu ook al regelmatig.

Mijn familienaam is al doorgegeven. Mijn broers hebben 3 zoons in totaal.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? - Pagina 2 Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Marin di 9 apr 2013 - 22:46

Ik ga als we trouwen zijn naam dragen, met name ook zodat we qua naam één gezin vormen als er kinderen zijn. Die krijgen namelijk ook zijn achternaam. Zij zijn dan degene die die naam weer doorgeven (en ik hoop mede daarom stiekem ook op een jongetje, dat zou ik heel leuk vinden, als die naam blijft bestaan). Ik vind m'n eigen achternaam op zich mooier, maar wel onhandiger (moet 'm altijd spellen, zeker in het buitenland), maar m'n broertje is toch stamhouder van onze naam, de de druk ligt toch op hem :P
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Elliot di 9 apr 2013 - 22:52

Marin schreef:Ik ga als we trouwen zijn naam dragen, met name ook zodat we qua naam één gezin vormen als er kinderen zijn. Die krijgen namelijk ook zijn achternaam. Zij zijn dan degene die die naam weer doorgeven (en ik hoop mede daarom stiekem ook op een jongetje, dat zou ik heel leuk vinden, als die naam blijft bestaan). Ik vind m'n eigen achternaam op zich mooier, maar wel onhandiger (moet 'm altijd spellen, zeker in het buitenland), maar m'n broertje is toch stamhouder van onze naam, de de druk ligt toch op hem Welke achternaam draagt jouw kindje? - Pagina 2 253468018

Maar dit is dus eigenlijk niet meer zo he? Je ziet nu al steeds vaker dat kinderen de achternaam van de vrouw krijgen, misschien is dat over pak 'm beet 20-30 jaar nog normaler en dan maakt het dus niets meer uit of je een jongetje of een meisje krijgt. In beide gevallen is het dan maar de vraag wiens naam gebruikt gaat worden.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Samantha di 9 apr 2013 - 23:00

Mijn kindje krijgt de achternaam van mijn vriend. De achternaam van hem kom je niet zo vaak tegen als de mijne. Daarbij hecht hij wel waarde aan zijn achternaam en ik niet. Hij heeft voor mij zijn stad achtergelaten dus ik vond ook dat ik wel wat terug kon doen.

Daarbij wil ik in de toekomst ook zijn achternaam dragen
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Bericht  Marin di 9 apr 2013 - 23:14

Elliot schreef:
Marin schreef:Ik ga als we trouwen zijn naam dragen, met name ook zodat we qua naam één gezin vormen als er kinderen zijn. Die krijgen namelijk ook zijn achternaam. Zij zijn dan degene die die naam weer doorgeven (en ik hoop mede daarom stiekem ook op een jongetje, dat zou ik heel leuk vinden, als die naam blijft bestaan). Ik vind m'n eigen achternaam op zich mooier, maar wel onhandiger (moet 'm altijd spellen, zeker in het buitenland), maar m'n broertje is toch stamhouder van onze naam, de de druk ligt toch op hem Welke achternaam draagt jouw kindje? - Pagina 2 253468018

Maar dit is dus eigenlijk niet meer zo he? Je ziet nu al steeds vaker dat kinderen de achternaam van de vrouw krijgen, misschien is dat over pak 'm beet 20-30 jaar nog normaler en dan maakt het dus niets meer uit of je een jongetje of een meisje krijgt. In beide gevallen is het dan maar de vraag wiens naam gebruikt gaat worden.

Dan hoop ik dat m'n kinderen net zo traditioneel zijn als wij Wink

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  kwak di 9 apr 2013 - 23:18

Wij heten allemaal het zelfde, we hebben allemaal de naam van mij man.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Pink! di 9 apr 2013 - 23:22

Onze kinderen hebben zijn naam, als wij gaan trouwen ga ik ook zijn naam dragen.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Bericht  RioolSpook di 9 apr 2013 - 23:36

Ons kindje krijgt zijn achternaam. Ik heb niks met mijn achternaam en heb er altijd een hekel aan gehad. Maar dat komt ws omdat mijn vader vertrokken is toen ik 4 was. Mochten we ooit trouwen neem ik mijn vriend zijn naam aan.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Bosjesvrouw di 9 apr 2013 - 23:39

Als we kinderen krijgen dan krijgen ze de achternaam van m'n vriend hij is de enige die de naam door kan geven.
(z'n oom heeft 3 dochters en voor de rest heeft hij tante's)
Alleen is mijn achternaam in het buitenland wat makkelijker uit te spreken.
Ik moet m'n achternaam vaak spellen (terwijl hij best veel voor komt) en bij m'n vriend z'n achternaam moet we altijd zeggen dat er nog een N achter komt.

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Slakje di 9 apr 2013 - 23:47

Mijn vriend zijn achternaam. Omdat ik vind dat het zo hoort.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  smooch wo 10 apr 2013 - 0:01

Pink! schreef:Onze kinderen hebben zijn naam, als wij gaan trouwen ga ik ook zijn naam dragen.

+1
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453

Bericht  Printje wo 10 apr 2013 - 0:05

Slakje schreef:Mijn vriend zijn achternaam. Omdat ik vind dat het zo hoort.

Waarom? Ik heb er verder niet veel mee vind het niets uitmaken maar wij zijn getrouwd dus daarom zijn naam.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Jade wo 10 apr 2013 - 0:07

Onze dochter krijgt de achternaam van mijn vriend. Voor mijn gevoel 'hoort' het zo. Mijn vriend is er heel trots op dat ze zijn naam gaat dragen.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  MissBitchy wo 10 apr 2013 - 0:09

Mijn vriend's achternaam, want:
1. ik ben toch een beetje traditioneel/ouderwets daarin
2. mijn achternaam moet ik altijd spellen, dus das onhandig
3. de beginletter van mijn achternaam staat ver achter in het alfabet, was dus altijd als één van de laatsten aan de beurt Welke achternaam draagt jouw kindje? - Pagina 2 394967
4. ik heb absoluut NIET dat ik mijn achternaam wil doorgeven, van mij mag ie best uitsterven. Maarja ik heb nog een broertje, dus dat zal niet gebeuren denk ik als hij ook ooit kinderen krijgt.
Nu alleen hopen dat mijn vriend me ten huwelijk gaat vragen (ja, ben daar ook echt wel ouderwets in haha, écht niet dat ik hem ga vragen), want wil wel graag dezelfde achternaam als mijn kind hebben.
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Bericht  Razz wo 10 apr 2013 - 0:14

Van mijn man.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Slakje wo 10 apr 2013 - 0:16

Printje schreef:

Waarom? Ik heb er verder niet veel mee vind het niets uitmaken maar wij zijn getrouwd dus daarom zijn naam.
Zonder reden eigenlijk. Nuja, ik vind het een soort bevestiging dat de kindjes aan hem verbonden zijn, aangezien wij niet getrouwd zijn. Ofzoiets, denk ik. :P
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Printje wo 10 apr 2013 - 0:31

Slakje schreef:
Printje schreef:

Zonder reden eigenlijk. Nuja, ik vind het een soort bevestiging dat de kindjes aan hem verbonden zijn, aangezien wij niet getrouwd zijn. Ofzoiets, denk ik. :P

Hahaha vroeg het me ook gewoon maar af hoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Snoes wo 10 apr 2013 - 1:11

Onze zoon draagt de naam van mijn vriend.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  hellowkitty wo 10 apr 2013 - 1:32

De naam van mijn man. In de zwangerschap zijn wij geregistreerd partnerschap aangegaan en heb ik ervoor gekozen ook zijn achternaam aan te nemen.
Ik vind het zelf fijn om als gezin 1 naam te hebben.
En ooit hoop ik ook nog te trouwen met hem
hellowkitty
hellowkitty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 330
Punten : 355
Registratiedatum : 27-02-12

Bericht  Teddyaapje wo 10 apr 2013 - 1:37

De achternaam van mn vriend. Naast dat t t meeste voorkomt en dat waarschijnlijk voor de minste verwarring zal zorgen denk ik dat wij wel de raarste reden hebben maar het heeft te maken met k.leurentherapie (vergelijkbaar met numerologie).
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Vlinder wo 10 apr 2013 - 1:45

De achternaam van mijn vriend. Als we ooit gaan trouwen, zal ik ook zijn achternaam aannemen.
Vlinder
Vlinder
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 1
Registratiedatum : 05-04-13

Bericht  Luce wo 10 apr 2013 - 1:47

Dolphinne schreef:Die van zijn vader.
En dit kindje hebben we het nog niet over gehad. Het wordt in elk geval een mooi zooitje met alle namen in 1 huis. (Mijn naam, zoontje en vriend)

Maar dat had ik vroeger thuis ook. Mijn moeder was weduwe en niet hertrouwd met mijn vader. Mijn (half) broer en zus hadden de naam van hun vader. Mijn moeder haar getrouwde of meisjesnaam en mijn vader en ik weer een andere.
Wij namen de telefoon dus altijd met alleen voornaam op.

Hé, wat ontzettend leuk dat je weer zwanger bent! Ik had helemaal niet door dat je ook al weer een nieuwe vriend had, dacht dat het uit was met de vriend die ik op FB voorbij zag komen. Leuk man!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Fearie wo 10 apr 2013 - 7:52

Vlinder schreef:De achternaam van mijn vriend. Als we ooit gaan trouwen, zal ik ook zijn achternaam aannemen.

Hier hetzelfde, wij gaan trouwen en ik neem de naam van mijn vriend met mijn eigen er achteraan.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Puggle wo 10 apr 2013 - 8:02

Mijn man zijn achternaam. Ik draag die naam ook. Vind het wel mooi dat we als gezin hetzelfde heten. En ik wilde heel graag van mijn achternaam af.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Flower_L wo 10 apr 2013 - 8:26

Alle vier naam de van mijn vriend. Maar ik gebruik zijn naam alleen als ik daar zin in heb Cool bijv als ik kdv bel of iets anders wat met kinderen te maken heeft....voor de rest vaak gewoon eigen naam

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: