Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke achternaam draagt jouw kindje?

+44
*Lookie*
Flower_L
Puggle
Fearie
Luce
Vlinder
Teddyaapje
hellowkitty
Snoes
Razz
MissBitchy
Jade
Printje
smooch
Slakje
Bosjesvrouw
RioolSpook
Pink!
kwak
Samantha
Marin
Rush
June
Joli86
Dolphinne
mickey
Charles
-Ieniemienie-
Theeleut
CCC
Fortissimo
Caroow
Sophiee
PapillonRose
Muus
Parisienne
Liadan
Highway
VeryCherry
Sanne
Aoi
Jelin
Happydobby
Elliot
48 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Elliot di 9 apr 2013 - 20:56

Voor de dames die niet dezelfde achternaam dragen als hun vriend/man; welke achternaam draagt jouw kindje en waarom heb je die keuze gemaakt?

Ik zou graag een eventueel kindje mijn eigen achternaam geven. Mijn vriend en ik zijn nu nog niet getrouwd, maar ook als we gaan trouwen wil ik mijn eigen naam houden. Reden hiervoor is dat ik de achternaam van mijn (overleden) vader draag, en deze naam na mijn generatie uit zal sterven als ik deze niet voortzet. Mijn vriend draagt ook de naam van zijn vader, maar is in de steek gelaten door zijn vader op zijn twaalfde, en ik vind daarom eigenlijk dat die naam niet persé voortgezet hoeft te worden. Ik hecht gewoon veel waarde aan mijn achternaam en mijn vriend niet zo, dus ik zou graag mijn naam blijven gebruiken en doorgeven aan mijn kind(eren).

Daarbij heeft mijn vriend een beetje een rare achternaam, en ik wil het niet riskeren dat ons toekomstige kindje daarmee gepest wordt. Welke achternaam draagt jouw kindje? 827601
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 20:58

De kinderen hebben mijn achternaam, waarom? Lise had hem natuurlijk al en anders werd het zo'n bij elkaar geraapt zootje. Mijn vriend vond het ook niet erg.
Mas kan nu ook de familienaam voortzetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Happydobby di 9 apr 2013 - 21:01

Gewoon die van mijn vriend, al was de mijne wel makkelijk geweest, ik moet nu alles spellen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Jelin di 9 apr 2013 - 21:02

Toen ik zwanger was van de oudste hebben wij gekozen voor de achternaam van mijn man, toen vriend. Zijn achternaam komt in deze stad niet voor behalve zijn familie dan. Daarom hebben wij daarvoor gekozen. Overigens komt zijn achternaam vaak voor in de Randstad.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Aoi di 9 apr 2013 - 21:03

Van mijn vriend. Niet veel over nagedacht. Ik heb mijn eigen achternaam (hebben gp).

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Sanne di 9 apr 2013 - 21:03

De achternaam van mijn vriend. We hebben beide helemaal niets met onze achternaam. Toen hebben we maar gekozen voor wat gangbaar is, en dat is nog steeds de achternaam van de vader.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  VeryCherry di 9 apr 2013 - 21:12

N heeft mijn achternaam smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Highway di 9 apr 2013 - 21:12

De naam van mijn man. Niet echt een bewuste keus maar het voelt goed. We zijn getrouwd maar ik heb mijn eigen achternaam gehouden dus nu een andere achternaam dan mijn dochter.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Liadan di 9 apr 2013 - 21:17

Ze hebben de achternaam van mijn man. We hebben het er wel over gehad, maar mijn man vond het fijn als ze zijn naam zouden krijgen en mij maakte het niet uit, dus de keuze was snel gemaakt.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Parisienne di 9 apr 2013 - 21:18

N. draagt de achternaam van mijn vriend. We willen ooit nog trouwen, misschien neem ik dan ook zijn achternaam aan. Nu ik erover nadenk zal mijn familienaam hier ook ophouden, wel jammer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Muus di 9 apr 2013 - 21:26

Hier dragen de kinderen de achternaam van hun vader.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  PapillonRose di 9 apr 2013 - 21:28

Mijn achternaam. Maar dat was voor mij heel logisch, aangezien haar vader en ik voor de bevalling al niet meer samen waren. Hij had het daar maar mee te doen, al bleek hij er overigens ook geen probleem mee te hebben. Nu ik zijn vader nog wat beter ken ben ik helemaal blij met mijn keuze, dat is zo'n nare man, ik wil niet dat mijn kind daarmee wordt geassocieerd. En volgens mij begrijpt mijn ex dat ook nog, dus dat zegt wel wat.

In de toekomst, mochten er nog kindjes bij komen, dan hoop ik dat die ook mijn achternaam krijgen. Dat wil ik zelf wel graag, zodat alle kindjes dezelfde achternaam hebben en ik dezelfde achternaam als mijn kindjes. En mocht ik ooit gaan trouwen, wil ik mijn eigen naam aanhouden.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Sophiee di 9 apr 2013 - 21:38

De naam van mijn vriend. Het had allebei gekund qua type naam. Ik draag mijn eigen naam, wij zijn (nog) niet getrouwd).
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Caroow di 9 apr 2013 - 21:42

Hij heeft de naam van zijn vader. Wel eentje die we altijd moeten spellen, maar ik vind dat het zo 'hoort'. (Mits de vader ook gewoon in beeld is en alles)
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Fortissimo di 9 apr 2013 - 21:45

Mijn vriend zal denk ik hysterisch reageren als ik voorstel om het kindje mijn naam te geven. Ik vind het jammer dat mijn achternaam straks uitsterft dus misschien nog maar eens over hebben dan;)
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  CCC di 9 apr 2013 - 21:46

Van mijn vriend, makkelijke achternaam en mooier. Vind het ook zo horen eigenlijk (naam van de vader meegeven).

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Theeleut di 9 apr 2013 - 21:47

Die van hun vader. Wij trouwden 10 weken na de geboorte van de jongste en ik heb ook zijn naam aangenomen. Ik heb echt een hekel aan mijn achternaam, heb ook geen contact met de familie van mijn vader inclusief vader erbij, dus ik wilde de naam ook niet voortzetten.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  -Ieniemienie- di 9 apr 2013 - 21:49

De naam van papa.
Ondertussen zijn we getrouwd en heet ik ook zo.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Charles di 9 apr 2013 - 21:51

Die van mijn man.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 22:05

Ik denk dat mijn vriend het ook niet zo tof zou vinden als ik ze mijn naam zou willen geven haha. Ik wil ook zijn achternaam "aannemen" als we gaan trouwen dus prima. Al is zijn achternaam minder mooi dan de mijne :P. Onze familienaam is trouwens al voortgezet door mijn neef en zijn kinderen, dus daar maak ik me verder geen zorgen over!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  mickey di 9 apr 2013 - 22:17

Onze zoon heeft de naam van zijn vader. We hebben het er wel over gehad, omdat mijn familienaam ook stopt, aangezien mijn opa en oma 2 zoons kregen, die beide alleen maar dochters kregen. Maar mijn vriend vond het fijner als de kleine zijn naam zou krijgen. Ik vind het wel jammer dat ik nu een andere achternaam heb dan mijn twee mannen, maar mijn vriend wilt niet trouwen, dus ik moet het er maar mee doen Wink
Mijn vriend is trouwens wel heel trots dat hij een zoon heeft gekregen, want het is de eerste kleinzoon die de familienaam zal doorzetten (mocht F later kinderen krijgen Wink ) Mijn vriend heeft een hele grote familie, maar voornamelijk nichtjes. Er is nog één neef, die dezelfde achternaam draagt, maar wij vermoeden dat het nog wel heeeeeeeeel lang kan duren, voordat daar kinderen komen, als die er ooit komen.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Dolphinne di 9 apr 2013 - 22:25

Die van zijn vader.
En dit kindje hebben we het nog niet over gehad. Het wordt in elk geval een mooi zooitje met alle namen in 1 huis. (Mijn naam, zoontje en vriend)

Maar dat had ik vroeger thuis ook. Mijn moeder was weduwe en niet hertrouwd met mijn vader. Mijn (half) broer en zus hadden de naam van hun vader. Mijn moeder haar getrouwde of meisjesnaam en mijn vader en ik weer een andere.
Wij namen de telefoon dus altijd met alleen voornaam op.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Joli86 di 9 apr 2013 - 22:27

Wij zijn getrouwd en heb nu al de naam van mijn man. Dus al we een kindje krijgen krijgt die ook gewoon de achternaam van papa.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Woonplaats : N Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  June di 9 apr 2013 - 22:32

Ik heb een heel lelijke achternaam die veel voorkomt, maar als de naam na mij zou stoppen, zou ik er echt wel op staan dat een kind mijn achternaam krijgt. Dat vind ik ook een logischer en beter argument dan dat mijn vriend het jammer vindt. Ik vind het dan jammer én een naam sterft uit. Zijn naam sterft al niet uit, zijn broer heeft een zoon met zijn achternaam.

Bij ons is dit verder niet aan de orde nu, dat zien we dan wel. Ik vind alleen niet dat de man meer rechten heeft.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Elliot di 9 apr 2013 - 22:37

June schreef:

Ik vind alleen niet dat de man meer rechten heeft.

Nee dat vind ik dus ook. Ik vind het jammer dat het toch altijd wel een 'issue' is als je als vrouw in een gezonde relatie het kindje jouw achternaam wilt geven, en dat het nog steeds vanzelfsprekend is om de achternaam van de man te gebruiken.

Misschien vraag ik wel of mijn vriend na ons trouwen mijn achternaam aanneemt! Kan allemaal tegenwoordig hoor. Very Happy
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke achternaam draagt jouw kindje? Empty Re: Welke achternaam draagt jouw kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum