Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Studieschuld en hypotheek

+9
rapa nui
Siem
Elliot
Thunder
Charles
Parisienne
Elodie
Flower_L
Filoria
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Filoria di 9 apr 2013 - 0:39

Bedankt voor al je reacties trouwens Artemis, en ook de andere dames! Ik zie het al wat zonniger in.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 0:40

Filoria schreef:Maar dan blijkt uit mijn bankafschrift toch dat ik elke maand een fiks bedrag aan DUO betaal? Doen ze daar niks mee?
Ik moest er 1 inleveren waarop ik kon aantonen dat we het eigen geld wat we moesten inleggen op onze rekening hadden staan. Ik had eerst alle transacties zwart gemaakt, dat mocht niet smile maar met de bij en afschrijvingen hebben ze niets gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Thunder di 9 apr 2013 - 0:41

Artemis schreef:Bij ons kwam er 1 vraag over die mogelijkheid tot rood staan, wij boden aan om dat eraf te halen, hoefde niet.

Misschien dat dat dan alweer veranderd is... Onze hypotheek is ook al 3 jaar oud Laughing

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 0:41

Ik las dat jij ook bij de hypotheker was geweest? Wij ook. En bij een andere, beiden zelfde verhaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Filoria di 9 apr 2013 - 0:43

Jazeker, de Hypotheker :P
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Elliot di 9 apr 2013 - 2:39

Artemis schreef:Rabobank is een drama. En duur!!!!!
Huh, ik zit al twee jaar bij de Rabo met mijn hypotheek en we zijn van de week op gesprek geweest voor een nieuwe hypotheek (nieuw huis kopen), maar ik vind het helemaal geen drama! En niet duur. Juist heel klantvriendelijk, behulpzaam en ze denken echt mee met de klant. En naar studieschuld is bij ons ook niet gevraagd.

Overigens weet ik dat het per regio verschilt. Mijn zus kon bij de Rabo in een andere regio veel meer lenen dan de Rabo in onze regio. Omdat elke regio gedeeltelijk eigen regels hanteert.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Filoria di 9 apr 2013 - 4:12

Wat een opluchting om te lezen dat er nooit naar studieschuld wordt gevraagd! Bij de hypotheker vroeg die vrouw of we leningen hebben. Daar hadden we dus simpelweg 'nee' op moeten zeggen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Siem di 9 apr 2013 - 4:21

Filoria schreef:Wat een opluchting om te lezen dat er nooit naar studieschuld wordt gevraagd! Bij de hypotheker vroeg die vrouw of we leningen hebben. Daar hadden we dus simpelweg 'nee' op moeten zeggen.
Het is alleen van belang als je een hypotheek met NHG garantie neemt. In het geval je hier gebruik van moet maken en ze dan gaan kijken of je er recht op hebt en je blijkt dan nog een hoge studieschuld te hebben is het mogelijk dat je er geen gebruik van kunt maken omdat zij dan kunnen stellen dat je onvoldoende informatie vooraf hebt verstrekt waardoor zij geen goede afweging konden maken bij het verstrekken van de lening

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Filoria di 9 apr 2013 - 6:07

Dankje voor je reactie. Wat is NHG garantie precies?
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 6:12

Billy schreef:
Filoria schreef:Wat een opluchting om te lezen dat er nooit naar studieschuld wordt gevraagd! Bij de hypotheker vroeg die vrouw of we leningen hebben. Daar hadden we dus simpelweg 'nee' op moeten zeggen.
Het is alleen van belang als je een hypotheek met NHG garantie neemt. In het geval je hier gebruik van moet maken en ze dan gaan kijken of je er recht op hebt en je blijkt dan nog een hoge studieschuld te hebben is het mogelijk dat je er geen gebruik van kunt maken omdat zij dan kunnen stellen dat je onvoldoende informatie vooraf hebt verstrekt waardoor zij geen goede afweging konden maken bij het verstrekken van de lening
Wij hebben NHG. Dus ook dat ging niet op.

Elliot, Rabobank was voor ons bijna 2% duurder dan andere aanbieders.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  rapa nui di 9 apr 2013 - 6:32

Ik moest indertijd de mogelijkheid om rood te staan opzeggen maar mocht dan wel mijn creditcard houden. Beide kon niet. Nadat de hypotheek rond was heb ik meteen weer geregeld dat ik rood kon staan (gebruik het amper maar kan af en toe handig zijn)
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Luce di 9 apr 2013 - 6:54

Ik moest mijn CC opgeven. Verder niet. Konden op 2 rekeningen rood staan. Hier ook een studieschuld, maar niet laten meerekenen.

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Printje di 9 apr 2013 - 7:29

Wij hebben een nhg hypotheek en allebei een studieschuld, hier is nooit naar gevraagd. Met wel zeggen dat het al vijf jaar geleden is dat we de hypotheek afgesloten hebben.

En we kunnen rood staan op onze rekening en hebben een credit Card
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Marcellah89 di 9 apr 2013 - 8:44

Wij hebben gemerkt dat je heel erg moet oppassen wat je allemaal zegt.
Wij hebben een gesprek gehad met de rabobank. Heel onvriendelijk, ze wilden alleen maar een telefonisch gesprek en die man zei ongeveer 10 woorden per minuut en dacht totaal niet met ons mee. Daar hebben we laten vallen dat er een lening bij de ibg stond. Niks zwart op wit laten zien. Nu zijn we de hypotheek via de hypotheekshop aan het regelen. De hypotheekadviseur wil voor ons bij de rabo een hypotheek aanvragen omdat die voor ons op dit moment de meest gunstige voorwaarden heeft en hij heeft niets gezegd over een studieschuld maar nu heeft de rabo het oude gesprek erbij gehaald. En weigeren ze dus een hypotheek te geven op huidige gronden.
Marcellah89
Marcellah89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Siem di 9 apr 2013 - 10:05

Het heeft ook geen invloed op het afsluiten van de hypotheek zelf met NHG. Maar in het geval je het nodig hebt en het huis verkocht wordt met een restschuld en het onderzoek wordt gedaan dan is het mogelijk dat ze je claim afwijzen en dat jezelf opdraait voor de restschuld omdat je meer kosten had dan opgegeven bij de berekening. Dus ik bedoelde niet te zeggen dat je dan geen hypotheek krijgt met NHG, maar dat je het wel in je overweging moet meenemen omdat het eventueel wel tot problemen kan leiden. Het is inderdaad niet verplicht om het aan te geven voor een hypotheek met NHG, het kan alleen nare gevolgen met zich meebrengen als je het niet doet.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Luce di 9 apr 2013 - 18:40

Maar dan zou de restschuld niet door de NHG vergoed worden.. Dat wordt het dan toch ook niet als je geen NHG neemt?

Hier trouwens ook Rabobank en met de dienstverlening vond ik niks mis hoor. Wij hebben voor de Rabobank gekozen omdat dat toch een van de meest stabiele banken is. Vind ik wel zo'n fijn gevoel.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Siem wo 10 apr 2013 - 4:54

Luce schreef:Maar dan zou de restschuld niet door de NHG vergoed worden.. Dat wordt het dan toch ook niet als je geen NHG neemt?

Hier trouwens ook Rabobank en met de dienstverlening vond ik niks mis hoor. Wij hebben voor de Rabobank gekozen omdat dat toch een van de meest stabiele banken is. Vind ik wel zo'n fijn gevoel.

Klopt ik gaf het ook alleen maar aan zodat TO het mee kan nemen in hun overweging. Het is inderdaad dat je niet verplicht ben om het aan te geven zoals andere ook al aangeven alleen bij de NHG kan het wel problemen opleveren.

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Filoria wo 10 apr 2013 - 9:03

Het wordt me allemaal steeds duidelijker... wat een haken en ogen jongens.

Maar nu weet ik in elk geval dat ik beter niet uit mezelf over die studieschuld moet beginnen, maar wel heel goed moet kijken wat we kunnen betalen en hoe het met de eventuele restschuld zou zitten.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  mezzoforte wo 10 apr 2013 - 21:22

Ik wil hier nog even aan toevoegen dat ook wij in 2013 een hypotheek hebben verkregen (met NHG) en dat daarbij niet gekeken is naar mijn studieschuld (relatief kleine schuld denk ik ook met EUR 4.000). Ik heb deze ook niet vermeld, hypotheek geregeld via Hypotheker. Inderdaad wel belangrijk dat je zelf rekening houdt met aflossingen e.d., wij hebben bewust niet voor de maximaal mogelijke hypotheek gekozen omdat we graag zo laag mogelijke maandlasten wilden hebben. Zelfs als ik mijn baan kwijtraak kunnen we de aflossing die ik per 2014 moet gaan betalen daardoor "makkelijk" missen.
mezzoforte
mezzoforte
Prater
Prater

Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Studieschuld en hypotheek - Pagina 2 Empty Re: Studieschuld en hypotheek

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum