Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Waarom zijn er hier zo weinig hobbywinkels?

+7
Sushi
Marin
Chocolate Cookie
Rush
Elliot
Poubelle
Caribbeanlover
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Waarom zijn er hier zo weinig hobbywinkels? Empty Waarom zijn er hier zo weinig hobbywinkels?

Bericht  Caribbeanlover ma 8 apr 2013 - 2:57

Op youtube bekijk ik nl diverse amerikaanse DIY filmpjes mbt sieraden. Die producten die ze gebruiken hebben ze hier amper of eerder niet en daar baal ik best van.
Als je echt wat keuze wil hebben hier is het alleen online te koop. Zelfs Pippoos heeft amper wat.
Ik zit nog steeds te hopen op een echte winkel met kralen, draad, ringetjes etc.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Waarom zijn er hier zo weinig hobbywinkels? Empty Re: Waarom zijn er hier zo weinig hobbywinkels?

Bericht  Poubelle ma 8 apr 2013 - 3:03

Fourniturenzaakjes zijn er zat toch?
Ik woon in een kleine stad en daar hebben we een winkel met stoffen, draden, haakjes etc.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Waarom zijn er hier zo weinig hobbywinkels? Empty Re: Waarom zijn er hier zo weinig hobbywinkels?

Bericht  Elliot ma 8 apr 2013 - 3:07

Nou, hier zie ik die winkels helaas ook nooit. Ik woon zelf ook in een dorp, maar kan dit soort dingen alleen op de markt kopen. En aangezien die op dinsdag is en ik 5 dagen werk gaat dat ook niet lukken. Er waren 'vroeger' wel veel van dat soort winkeltjes, maar die zijn stuk voor stuk gesloten.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Rush ma 8 apr 2013 - 3:10

Elliot schreef:Nou, hier zie ik die winkels helaas ook nooit. Ik woon zelf ook in een dorp, maar kan dit soort dingen alleen op de markt kopen. En aangezien die op dinsdag is en ik 5 dagen werk gaat dat ook niet lukken. Er waren 'vroeger' wel veel van dat soort winkeltjes, maar die zijn stuk voor stuk gesloten.
Same here. In de buurt is hier een markt op zaterdag, dat scheelt wel. Ons eigen markt is ook op woensdagmiddag. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Chocolate Cookie ma 8 apr 2013 - 3:16

Ik ken het probleem. De enige hobbywinkel die nog aardig in de buurt is, is de Pipoos. Maar ik ben niet zo enthousiast over hun assortiment eigenlijk.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 8 apr 2013 - 3:47

Hier zitten er zat... Anders kijken of je het online kunt krijgen, wellicht EBay?

Gast
Gast

Bericht  Marin ma 8 apr 2013 - 3:51

In Amerika zit Michaels, echt zo'n gigantische hobby winkel, zo groot als een supermarkt. Dat is wel heel gaaf ja. Dat zie ik ook gewoon niet zo snel in Nederland bestaan, omdat er misschien niet genoeg vraag voor is?

http://michaels.com/

Ze doen helaas niet aan international shipping.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Caribbeanlover ma 8 apr 2013 - 5:34

Poubelle, Fourniturenzaakjes zijn er idd zat,maar ik bedoelde echt zaken mbt het sieraden maken. Ik had het misschien beter moeten uitleggen.

Rush, Hier was er op de markt een kraam met diverse kralen en alhoewel ze niet veel hadden heb ik er wel vaak wat gekocht. De oorbelhangertjes oa waren daar vrij goedkoop. Helaas staan ze er al een aantal jaren niet meer.

Chocolate Cookie, Pippoos ben ik ook niet echt tevreden over, want ze hebben meer dingen mbt handwerken (borduren ed) en voor cupcakes/cakepops. Die laatste 2 daarvan snap ik niet zo goed wat dat daar doet, dat hoort eerder bij de Xenos of een bakker oid.

Zus, Online doe ik liever niet, maar vrees dat dat niet echt anders kan. Ik wil al een tijd shamballaarmbanden maken, maar die kralen die ervoor gebruikt dienen te worden zijn nergens los te koop....................ongelooflijk he! Zelfs bij Beadies die toch redelijk wat kralen hebben geen eens. Toen ik daar was had ik gevraagd of ze er ooit kwamen en zij zeiden dat die kans zeer klein was. Heb wel gezegd dat ik dat vreemd vond aangezien je die armbandjes zoveel ziet nu. Ik had beter kunnen bellen aangezien het best een stukje lopen was.Mad

Marin, Ook jij bedankt voor het mee denken. Tja, Amerika he daar moet je wezen wil je iets specifieks hebben. Daar hebben ze zelfs winkels met alleen cupcakes/cakepops materialen..........echt super. Als ik online bestel, dan wel van een nederlandse site ook al doet Michaels er niet aan.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Sushi ma 8 apr 2013 - 5:35

Marin schreef:In Amerika zit Michaels, echt zo'n gigantische hobby winkel, zo groot als een supermarkt. Dat is wel heel gaaf ja. Dat zie ik ook gewoon niet zo snel in Nederland bestaan, omdat er misschien niet genoeg vraag voor is?

http://michaels.com/

Ze doen helaas niet aan international shipping.

Het lijkt me zo leuk om in zo'n winkel rond te lopen Very Happy Jammer dat zoiets niet in Nederland zit.
Nederland is er misschen wel gewoon te klein voor.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Jeanette ma 8 apr 2013 - 5:37

Hier zit er ook niks in de buurt helaas. Elke dinsdag is er markt waar ze er wel mee staan.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caribbeanlover ma 8 apr 2013 - 5:37

Dan kunnen ze toch een weiland ervoor opofferen, ruimte zat. Overal wordt gebouwd, kan dit ook wel.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast ma 8 apr 2013 - 5:40

Pipoos hier heeft echt ontzettend veel, en op de markt slaag ik ook meestal wel. Verder vind ik Marktplaats de beste hobbywinkel die er bestaat Wink

Gast
Gast

Bericht  Caribbeanlover ma 8 apr 2013 - 5:40

https://www.youtube.com/watch?v=xDp4nTl3YWg&list=UU1r9mfQ4HbvEwgsNDeCWcxw&index=4
Ik hoop dat jullie dit kunnen zien, maar zoiets simpels als dat hebben ze hier niet eens! Er wordt dan altijd gezegd ''you can get them in almost any hardware store'' ofzo, maar ja daar heb ik dus niks aan helaas.
Gelukkig kennen ze wel sluitringen en heb ik er al diverse armbanden mee gemaakt. Ook met moertjes kan het en gelukkig zijn ze hier niet zo dom dat ze die niet hebben. Beide kost ook amper wat.

Marin, ik kan niks vinden op die site.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Rush ma 8 apr 2013 - 5:42

Caribbeanlover schreef:Dan kunnen ze toch een weiland ervoor opofferen, ruimte zat. Overal wordt gebouwd, kan dit ook wel.
Wij hebben wel een stukje weiland over hoor!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover ma 8 apr 2013 - 5:44

Aangezien er nog altijd van die dieronvriendelijke boeren zijn die die arme koeien het hele jaar op een paar vierkante meter binnen laten staan kan zo''n weiland anders benut worden.
Hier ben ik een keer naar de sieradenbeurs geweest, gekeken, niks gekocht en entree was gratis. Laatst was het in de Jaarbeurs, maar ja ik ga niet ergens heen waar ik iets kan kopen en als ik niks koop vind ik dat al helemaal zonde.
Dus hoop ik dat die sieradenbeurs er weer komt, denk ik wel zo tegen de zomer gaan mensen toch vaker sieraden dragen/kopen en maken.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Minx ma 8 apr 2013 - 22:06

Caribbeanlover schreef:https://www.youtube.com/watch?v=xDp4nTl3YWg&list=UU1r9mfQ4HbvEwgsNDeCWcxw&index=4
Ik hoop dat jullie dit kunnen zien, maar zoiets simpels als dat hebben ze hier niet eens! Er wordt dan altijd gezegd ''you can get them in almost any hardware store'' ofzo, maar ja daar heb ik dus niks aan helaas.
Gelukkig kennen ze wel sluitringen en heb ik er al diverse armbanden mee gemaakt. Ook met moertjes kan het en gelukkig zijn ze hier niet zo dom dat ze die niet hebben. Beide kost ook amper wat.

Marin, ik kan niks vinden op die site.

Hoezo heb je daar niets aan?
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast ma 8 apr 2013 - 22:37

Caribbeanlover schreef:Dan kunnen ze toch een weiland ervoor opofferen, ruimte zat. Overal wordt gebouwd, kan dit ook wel.

Oh wat zielig, dan moeten straks alle koeien op stal omdat hun weiland weg is voor jouw kraaltjes. Had ik niet van je verwacht CBL!

Gast
Gast

Bericht  Gizmo di 9 apr 2013 - 2:50

Het is voor hobby winkels vrijwel niet meer rendabel om een winkelpand te huren. De huur voor een pand is hoog, waardoor de prijzen van de producten hoger moeten worden. Webwinkels hebben die huur niet, waardoor ze lagere prijzen kunnen aanbieden.

Ik koop ook alles voor mijn hobby online, is heerlijk shoppen hoor vanuit je luie stoel. De enveloppen met nieuwe spulletjes voelen vaak als cadeautjes als ze binnenkomen Laughing
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Rush di 9 apr 2013 - 3:02

Gizmo schreef:Het is voor hobby winkels vrijwel niet meer rendabel om een winkelpand te huren. De huur voor een pand is hoog, waardoor de prijzen van de producten hoger moeten worden. Webwinkels hebben die huur niet, waardoor ze lagere prijzen kunnen aanbieden.

Ik koop ook alles voor mijn hobby online, is heerlijk shoppen hoor vanuit je luie stoel. De enveloppen met nieuwe spulletjes voelen vaak als cadeautjes als ze binnenkomen Laughing
Dat is waar Gizmo, maar als je nieuw bent met de hobby of nog niet zo heel bekend, ben ik altijd bang dat ik compleet het verkeerde bestel. :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover di 9 apr 2013 - 4:05

Minx, Bedoel je die winkel die Marin gaf? De tips die gegeven worden in die filmpjes zijn voor Amerikanen aangezien ze amerikaanse winkels noemen of iig die daar zijn dus dan heb ik er niks aan.

Carrie, Nee joh, de koeien gaan voor hoor, maar als er zulke domme boeren blijven kan het wel anders benut worden dat bedoelde ik.

Gizmo. Dat begrijp ik mbt de huur.

Rush, Dat heb ik dus een beetje. Ik ga wel binnenkort shamballakralen online kopen omdat die echt nergens in een winkel te koop zijn.Mad Ik wil graag van zulke armbandjes gaan maken. Ik zag een groothandel online, maar daar gaan de kralen per 20! Dat vind ik teveel als ik zeg maar 20 blauwe heb, 20 gele, 20 roze. Heb nl genoeg aan ongeveer 5 voor een armbandje aangezien je de kralen niet achter elkaar aan het touw rijgt, maar ertussen knopen maakt.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gizmo di 9 apr 2013 - 5:34

Rush schreef:
Gizmo schreef:Het is voor hobby winkels vrijwel niet meer rendabel om een winkelpand te huren. De huur voor een pand is hoog, waardoor de prijzen van de producten hoger moeten worden. Webwinkels hebben die huur niet, waardoor ze lagere prijzen kunnen aanbieden.

Dat is waar Gizmo, maar als je nieuw bent met de hobby of nog niet zo heel bekend, ben ik altijd bang dat ik compleet het verkeerde bestel. :O

Kan ik me voorstellen! Er zijn ook regelmatig handwerkbeurzen ( en voor CBL kralenbeurzen), wellicht ook bij jou in de buurt? Dan kan je de spullen van webwinkels in het echt zien.
Gizmo
Gizmo
Prater
Prater

Aantal berichten : 1151
Punten : 1285

Bericht  Minx di 9 apr 2013 - 8:33

Nee maar kom op een beetje logisch nadenken. Als je die armbandjes ziet dan kun je toch ook bedenken dat je voor dat soort kettingen richten een doe het zelf zaak moet.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Caribbeanlover di 9 apr 2013 - 20:28

Minx, Dat weet ik, maar dan moet ik ze verven en heb daar niet zoveel zin in. Ik moet dan voor elke kleur een bus kopen en dat tikt dan zo aan als ik maar 1 stukje staal nodig heb. Weet jij hoe dat staal/ketting heet?

Gizmo, Die zijn hier idd wel eens en dan zie je overal posters hangen dus dat moet ik maar in de gaten houden.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 9 apr 2013 - 20:31

Ik vraag me af hoe jij zou reizen als je van Utrecht naar Amsterdam zou gaan......

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 10 apr 2013 - 4:37

Het lijkt op jasseron. Maar dan veel groter.
De reden waarom je dat niet in nederland kunt kopen is omdat we wat dat betreft met dit soort trends achterlopen. Over een jaar breek je waarschijnlijk je nek erover.

Ik had het in de tijd dat ik nog sieraden maakte met de beaded treasure armbanden en kettingen. De mooiste materialen daarvoor waren nergens te vinden. Op een forum was toen iemand die de spullen in Amerika ging inkopen. Zo konden we er toch aan komen en scheelde het ook nog eens in de kosten omdat we met zoveel mensen tegelijk de spullen kochten. Nu kun je deze materialen in de meeste kralenwinkels (al dan niet online) gewoon kopen.

Ik weet niet of je deze webwinkels al kent?
http://www.humiezbeads.nl/
www.sayila.nl/
http://www.kralenwinkel-online.nl/
www.kralenstunter.nl/
En ik weet niet waar je woont?
Maar in Heesch heeft altijd een hele leuke winkel gezeten en daar waren ze altijd vrij vroeg met de nieuwste trends die naar nederland komen. Zij gaven ook een tijdschrift uit m.b.t. sieraden maken. Weet alleen niet meer hoe het heet en of het nog bestaat.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: