Vakantie met baby
+7
Clapperdie
Elodie
sabje
Pompoen
Tania
Aagje!
Paper Crown
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vakantie met baby
Pff hoe leuk het me ook leek ik zie nu alleen maar praktische bezwaren.. Wij gaan met Julian op vakantie eind juni. Heerlijk, het hotel is er zolgvuldig op uitgezocht maar ik ben toch benieuwd naar de ervaringen. Mijn man en ik hebben een hotelkamer geboekt wat aan een zwembad 'lagoon' ligt. Dit betekend dat we direct vanaf onze patio zo het water in kunnen. Hier kunnen geen andere hotelgasten komen, tenzij ze ook zo'n kamer hebben geboekt, dus voor ons is dit ideaal, dan kunnen we tot een uur of 12:00 aan het grote zwembad hangen en na de lunch lekker teruglopen en kan Julian lekker binnen slapen terwijl wij lekker buiten maar in de buurt zijn. Dit ivm de zon en de hitte van Turkije..
Maar goed nu spelen er allerlei vragen bij mij, hoe hebben jullie dit nou gedaan? Als we gaan is Julian nog geen 6 maanden, ik denk dat hij overwegend nog melk zal drinken, maar ik zal voor de zekerheid wat potjes meenemen, alleen nu is de vraag, hoe verwarm ik die? Of mag je groentepotjes zo koud geven? En stel, hij went aan de potjes, kan ik dan nog wel versevoeding thuis maken? Ik ga rapley combineren met gepureerd, kan ik hem dan gewoon fruit in zijn hand geven? Wat eet zo'n kind op vakantie nou? En zijn flesjes, in TUrkije mag je leidingwater niet drinken, geen probleem ik maak wel flesvoeding van goed water, maar als ik zijn flesjes was dan moet dat ofcourse met leidingwater, spoel ik de flesjes nog na of hoeft dat niet? Welke factor neem ik mee, hoeveel luiers (we gaan 10 dagen), hoeveel schone pakjes en rompers, wat voor speelgoed... Hoe deed jullie kind het in een vliegtuig? Had hij last van zijn oortjes, wat voor medicijnen neem ik mee.. geniet je wel met een kind op vakantie? Mag hij in zo'n zwemband, ik zoek er nog een met een palmboompje die hem voorziet van schaduw because my child is whiter than snowwhite..
Ahhh...... ik wil bijna niet eens meer gaan, maar dan zie ik weer dit;
En wil ik toch graag aan.
Ben blij dat we eerst samen een week naar Marokko gaan, pff.
Maar goed nu spelen er allerlei vragen bij mij, hoe hebben jullie dit nou gedaan? Als we gaan is Julian nog geen 6 maanden, ik denk dat hij overwegend nog melk zal drinken, maar ik zal voor de zekerheid wat potjes meenemen, alleen nu is de vraag, hoe verwarm ik die? Of mag je groentepotjes zo koud geven? En stel, hij went aan de potjes, kan ik dan nog wel versevoeding thuis maken? Ik ga rapley combineren met gepureerd, kan ik hem dan gewoon fruit in zijn hand geven? Wat eet zo'n kind op vakantie nou? En zijn flesjes, in TUrkije mag je leidingwater niet drinken, geen probleem ik maak wel flesvoeding van goed water, maar als ik zijn flesjes was dan moet dat ofcourse met leidingwater, spoel ik de flesjes nog na of hoeft dat niet? Welke factor neem ik mee, hoeveel luiers (we gaan 10 dagen), hoeveel schone pakjes en rompers, wat voor speelgoed... Hoe deed jullie kind het in een vliegtuig? Had hij last van zijn oortjes, wat voor medicijnen neem ik mee.. geniet je wel met een kind op vakantie? Mag hij in zo'n zwemband, ik zoek er nog een met een palmboompje die hem voorziet van schaduw because my child is whiter than snowwhite..
Ahhh...... ik wil bijna niet eens meer gaan, maar dan zie ik weer dit;
En wil ik toch graag aan.
Ben blij dat we eerst samen een week naar Marokko gaan, pff.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Vakantie met baby
Ik ben met C.iske geweest toen hij 7 maanden was, naar Spanje.
Ik had alles mee. Potjes, flesvoeding, fruithapjes (in het buitenland zit er veel suiker en zout in). Ik had een ding met opblaasrand wat hij in kon liggen en niet uit kon rollen bij me.
Verder ors, paracetamol, neusspray, jecovitol.
Vergeet ook niet een zonnehoedje in te pakken.
Flesjes spoelde Ik wel na met mineraalwater.
Ik had alles mee. Potjes, flesvoeding, fruithapjes (in het buitenland zit er veel suiker en zout in). Ik had een ding met opblaasrand wat hij in kon liggen en niet uit kon rollen bij me.
Verder ors, paracetamol, neusspray, jecovitol.
Vergeet ook niet een zonnehoedje in te pakken.
Flesjes spoelde Ik wel na met mineraalwater.
Gast- Gast
Oh en in het vliegtuig gaf ik een flesje tijdens het stijgen en landen. Verder heeft hij op mijn schoot geslapen.
Gast- Gast
Ik zou zelf gaan voor een goede zonnebrand factor 50 die je niet vaak hoeft te smeren. Zoals vision.
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Aagje! schreef:Ik zou zelf gaan voor een goede zonnebrand factor 50 die je niet vaak hoeft te smeren. Zoals vision.
Dat sowieso een dan alsnog uit de zon houden
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Aagje! schreef:Ik zou zelf gaan voor een goede zonnebrand factor 50 die je niet vaak hoeft te smeren. Zoals vision.
Dat sowieso een dan alsnog uit de zon houden
Ja zoveel mogelijk uit de zon houden inderdaad. Leek me vanzelf sprekend .
Met een baby is dat nog makkelijk te doen, mijn dochter van drie was iets lastiger in de schaduw te houden.... Haha
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
Komt vast goed. Ik zou niet beginnen met bijvoeden op vakantie. Gewoon daarvoor of daarna. Als hij nog geen bijvoeding krijgt maken die paar dagen wachten ook niet uit.
Ik zou alle luiers meenemen en 2 pakjes zwemluiers. Gewoon een stuk of vijf broekjes en tshirts (ik gok dat je er wel genoeg hebt voor 10 dagen). Die broekjes kan hij best twee dgaen aan en anders heb je er zo eentje uitgespoeld. En een stapeltje rompers mee, niet te veel want als het erg warm is heb je ze waarschijnlijk toch niet nodig.
Ik zou alle luiers meenemen en 2 pakjes zwemluiers. Gewoon een stuk of vijf broekjes en tshirts (ik gok dat je er wel genoeg hebt voor 10 dagen). Die broekjes kan hij best twee dgaen aan en anders heb je er zo eentje uitgespoeld. En een stapeltje rompers mee, niet te veel want als het erg warm is heb je ze waarschijnlijk toch niet nodig.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Oh en flesjes spoelde ik om met water uit de kraan en dan spoelde ik ze na met kokend water. Ik smeerde met factor 50 (een spray vond ik het makkelijkste). Speelgoed, gewoon iets wat hij op dat moment leuk vindt en misschien wat boekjes.
Wij hadden zo'n swintrainer toen ze klein waren in het zwemband, was een groot succes. En ik zou zeker een petje meenemen en een zonnebril.
Wij hadden zo'n swintrainer toen ze klein waren in het zwemband, was een groot succes. En ik zou zeker een petje meenemen en een zonnebril.
Tania- Ratel
Je kunt de flesjes toch ook naspoelen met gekookt water of gewoon omspoelen met gekookt water? Heb je een waterkoker daar op de kamer? Dan zou ik gewoon een fles vullen met gekookt water voor het spoelen van de flesjes. Anders brandje ook zo snel je vingers!
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had een paar potjes groente meegenomen. De rest had ik daar gekocht (ibiza) maar ze waren niet te eten. Dus die zou ik allemaal meenemen. Voor het fruit had ik een rasp meegenomen. Zo kan ik zelf een appel/peer raspen. Ik maakte de potjes warm in een flesverwarmer.
De flessen maakte ik ook zo warm. De flessen spoelde ik na het wassen nog na met water uit een fles. Ik had ook afwasmiddel (in een kleine verpakking) meegenomen.
In het vliegtuig kreeg hij een fles met het opstijgen. Toen we gingen landen heeft hij knijpfruit gehad. Maar m. was wel bijna een jaar (weet niet of j. dat dan al mag).
De flessen maakte ik ook zo warm. De flessen spoelde ik na het wassen nog na met water uit een fles. Ik had ook afwasmiddel (in een kleine verpakking) meegenomen.
In het vliegtuig kreeg hij een fles met het opstijgen. Toen we gingen landen heeft hij knijpfruit gehad. Maar m. was wel bijna een jaar (weet niet of j. dat dan al mag).
sabje- Prater
- Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10
Ik sluit me aan bij sunprincess, zo heb ik het ook gedaan.
Verder had ik veel te veel kleding voor hem bij. Maar genoeg rompers is wel fijn aangezien dat vaak al meer dan genoeg kleding is.
En het ziet er heerlijk uit! Komt vast wel goed joh!
Verder had ik veel te veel kleding voor hem bij. Maar genoeg rompers is wel fijn aangezien dat vaak al meer dan genoeg kleding is.
En het ziet er heerlijk uit! Komt vast wel goed joh!
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Wij zijn een tijdje terug met T. op vakantie geweest. Hij was toen 10 maanden.
Hij heeft overdag eigenlijk alleen in zijn luier gelegen. Van en naar het strand had hij gewoon een rompertje + korte broek aan. Wij smeerde hem continu met factor 50 in en hielden hem uit de zon. (heb 5 rompers weg kunnen gooien vanwege de vlekken van de zonnebrand )
Wij maakte zijn flesjes schoon met warm water en zeepsop (net als normale vaat). Daarna goed omspoelen en het is schoon.
Fruit zullen ze daar in overvloed hebben. Gewoon prakken met een vorm en je hebt je eigen fruithapje (meloen, banaan, perzik etc) potjes groente zou ik wel meenemen net als zijn flesvoeding natuurlijk.
In het vliegtuig zaten wij niet op een voedingstijd dus gaven wij zijn speentje. Hij heeft geen last gehad van zijn oren (wij vlogen 12 uur).
Verder hadden wij wel een badcape mee zodat als we door de zon heen liepen van en naar het zwembad hij bedekt was.
Hij heeft overdag eigenlijk alleen in zijn luier gelegen. Van en naar het strand had hij gewoon een rompertje + korte broek aan. Wij smeerde hem continu met factor 50 in en hielden hem uit de zon. (heb 5 rompers weg kunnen gooien vanwege de vlekken van de zonnebrand )
Wij maakte zijn flesjes schoon met warm water en zeepsop (net als normale vaat). Daarna goed omspoelen en het is schoon.
Fruit zullen ze daar in overvloed hebben. Gewoon prakken met een vorm en je hebt je eigen fruithapje (meloen, banaan, perzik etc) potjes groente zou ik wel meenemen net als zijn flesvoeding natuurlijk.
In het vliegtuig zaten wij niet op een voedingstijd dus gaven wij zijn speentje. Hij heeft geen last gehad van zijn oren (wij vlogen 12 uur).
Verder hadden wij wel een badcape mee zodat als we door de zon heen liepen van en naar het zwembad hij bedekt was.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Wat ik de laatste keer dat ik vloog zag, was dat ouders een babietje naar een lolly lieten "happen" tijdens het stijgen en landen, om zo de oren steeds te klaren.
En qua zonnebrandcreme kan ik je ook echt Vision aanraden. Ik ben ook witter dan snowwhite (inclusief sproeten) en verbrand met Vision factor 30 echt nooit.
En qua zonnebrandcreme kan ik je ook echt Vision aanraden. Ik ben ook witter dan snowwhite (inclusief sproeten) en verbrand met Vision factor 30 echt nooit.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Blond schreef:Wat ik de laatste keer dat ik vloog zag, was dat ouders een babietje naar een lolly lieten "happen" tijdens het stijgen en landen, om zo de oren steeds te klaren.
Oeh, die tip ga ik ook gebruiken. Thanks!
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Blond schreef:Wat ik de laatste keer dat ik vloog zag, was dat ouders een babietje naar een lolly lieten "happen" tijdens het stijgen en landen, om zo de oren steeds te klaren.
Wat een goede tip van die lolly maar mijn druif snapt dat nog niet denk ik haha.
Ik ga maar factor 50 meenemen, ik had gehoopt dat hij op zijn vader zou lijken maar mijn huid zou hebben. Dat eerste is gelukt; dat tweede niet, hij is witter dan ons beide.
Voor z'n oortjes kun je gewoon een flesje geven dan slikt hij ook.
Tania- Ratel
Tania schreef:Voor z'n oortjes kun je gewoon een flesje geven dan slikt hij ook.
Ja he dat is waar. We vliegen 's nachts dus dan krijgt hij zijn nachtvoeding en als we landen nog een flesje.
Ik mag hopen dat ze hem er ook op lieten sabbelen? Anders vind ik het zielig.
Flesje werkt prima. Je kunt ook een flesje water aanbieden als voeding niet uitkomt.
Gast- Gast
Ik zou inderdaad informeren of er een waterkoker op de kamer is en anders een flessenwarmer meenemen. Bij hotels verschilt het nog weleens.
Klinkt leuk trouwens, vanaf je patio zo het zwembad in. Ben wel benieuwd waar jullie heen gaan.
Klinkt leuk trouwens, vanaf je patio zo het zwembad in. Ben wel benieuwd waar jullie heen gaan.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Idd flessenwarmer voor de potjes en flesjes!
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» vakantie met baby van 9 a 10 maanden
» Op vakantie met een baby
» vakantie met baby?
» Vakantie met baby
» Op vakantie met een baby.. tips?
» Op vakantie met een baby
» vakantie met baby?