Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op vakantie met een baby

+9
Tazz
Nana
Parisienne
Bruintje Beer
LotteK
Mida4you
Darius
shadow
Julia
13 plaatsers

Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Op vakantie met een baby

Bericht  Julia zo 16 jan 2011 - 5:04

Hoi

Wat hebben jullie gedaan met jullie vakantie in het eerste jaar dat jullie een baby hadden? Mijn dochter is tegen die tijd 10/11 maand en we willen graag weer gaan kamperen. Normaliter gaan we altijd met de tent, maar ik zit te denken of het niet makkelijker is om in een stacaravan/huisje te gaan, omdat ze nog zo klein is.
Wat hebben jullie gedaan? smile
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 5:19

Ik heb de eerste twee jaar in een appartement gezeten en zal voorlopi ook alleen maar in een appartement/caravan/huisje gaan zitten.
Ik moet er niet aan denken om met een baby/dreumes in een tent te zitten.
Als de jongste een jaar of 3 is zal ik daar eens over nadenken maar dan hebben ze zelf ook lol aan het kamperen. Met een baby lijkt het mij alleen maar een hoop gedoe (spenen uitkoken, eten maken enz.....)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  shadow zo 16 jan 2011 - 8:06

wij zijn toen ze 15 weken was met de caravan naar frankrijk geweest. Het was koud buiten maar gelukkig heeft de caravan verwarming. IN de zomervakantie zijn we ook met de caravan weggeweest, toen was ze alweer ruim een half jaar.

shadow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 244
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Darius zo 16 jan 2011 - 8:15

Als je kindje tegen die tijd 11 maand is, dan zou ik ook in een caravan/huisje gaan zitten. afgelopen zomer zijn wij in de tent in Italie behoorlijk weggeregend en L was toen 1 jaar en drie maanden. Hij kon alleen nog niet lopen, dus je begrijpt dat ik heel wat heb afgewassen met alle bemodderde broeken. Kamperen kan wel, maar dan wel droog weer!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Mida4you zo 16 jan 2011 - 9:24

Wij zijn echte camping liefhebbers en we gaan in Juni een midweekje kamperen. Onze kleine is dan 10 maand. Wij willen het graag proberen en wil het echt niet lukken, nouja dan pech.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 9:51

Wij gaan tot S. 3-4 jaar is gewoon naar een bungalow park in Nederland of Belgie. Een vliegreis nar het buitenland of kamperen enz lijkt me echt helemaal niks met zo'n kleintje. Maargoed dat is persoonlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 21:48

Wij gaan dit jaar (dan is J. bijna 1 jaar) naar Centerparcs een weekje smile En volgend jaar willen we denk ik wel naar het buitenland, even kijken hoe dit gaat maar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  LotteK zo 16 jan 2011 - 22:33

Voorheen gingen wij ook altijd met onze eigen tent naar de camping, maar toen we voor het eerst met onze dochter op vakantie gingen (ze was toen bijna een half jaar). Hebben we eerst een week in Zuid-Frankrijk een sta caravan gehuurd en de tweede week in de Alpen een luxe tent gehuurd.
Maar wij vonden met zo'n kleinje de caravan fijner. Ten eerste omdat het er warmer in was en wij vonden het erg prettig dat we met haar in de caravan konden douchen en niet naar een toiletgebouw moesten.
Afgelopen zomer toen ze 1 jaar en 4 maanden was hebben we weer 2 weken een stacaravan gehad. En ook toen is ons dat erg goed bevallen.

Verder zijn we regelmatig weekendjes weggegaan naar een huisje.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Bruintje Beer zo 16 jan 2011 - 23:20

Wij hebben een stacaravan gehuurd in Italie.
Ze was toen 13 maanden. Ze kon al lopen dat scheelde wel veel.

Volgend jaar gaan we w.s. met vliegvakantie als de andere kleine er is en dan is die rond 1 jaar
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Gast zo 16 jan 2011 - 23:22

Dit jaar verblijven wij in Nederland in hotel en appartement/huisje. Vliegen met zo'n kleintje lijkt mij ook niks en een lange autoreis vind ik zelf niks. Wij zijn geen kampeerliefhebbers, dus bij ons is het altijd een kant-en-klare accomodatie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Parisienne ma 17 jan 2011 - 2:00

Wij gaan dit jaar wel vliegen, waarschijnlijk twee weken naar Israel. We hebben daar een soort familie wonen (geen echte familie, maar gevoelsmatig wel) die Israëliërs zijn. Wij zullen dan bij hun in huis verblijven. Wij doen dit omdat we nu nog buiten het seizoen kunnen. In de zomervakantie is het daar veel te heet, dus we gaan in oktober en dan gelijk twee weken. N.oa is dan net een jaar.

Ik heb zelf heel veel positieve verhalen gehoord van mensen die gingen vliegen met een baby, dus ik verwacht dat het bij ons ook wel goed gaat! Het enige nadeel vind ik de bagage: je wordt beperkt in wat je mee wilt/moet nemen. Luiers, flesvoeding, etc. vergt al een halve koffer.. dan de rest nog! Maargoed, dit moet wel goed komen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Nana ma 17 jan 2011 - 4:06

Wij zijn met ons zoontje met 12 maanden drie weken naar Curacao gevlogen. Vond het echt helemaal ideeal! Lekker in een appartement met alle gemakken bij de hand; magnetron, stromend water, airco, kinderstoel, aparte kamer. Kamperen kan natuurlijk wel maar dan zou het mooi weer moeten zijn. Ook qua middagslaapje is het misschien te warm in een tent of caravan.

Veel plezier met de voorbereidingen!

@ Parissiene - met welke maatschappij ga je vliegen? Wij vlogen met KLM en mochten voor ons zoontje heel wat kilo's extra ruimbagage, handbagage en buggy meenemen.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Tazz ma 17 jan 2011 - 4:34

Je mag per kind iets van 10 kilo handbagage meenemen, dus wij namen zoveel mogelijk luiers & flesvoeding in de handbagage mee, voor het geval er iets met de koffers zou gebeuren. Eenmaal op vakantie kochten we gewoon luiers van daar, pampers zijn daar eventueel ook te koop. Voor baby's mag je ook vloeistoffen en voedsel meenemen in je handbagage.

Wij hebben meerdere keren met een baby gevlogen en dat is iedere keer prima bevallen. Deze zomer gaan we voor het eerst met twee kinderen vliegen, ben erg benieuwd hoe dat gaat, maar ook nu verwacht ik geen problemen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Gast ma 17 jan 2011 - 4:46


Wij gaan twee weken kamperen met een tent clown . Ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Flesvoeding hebben we niet nodig, een speentje ook niet, dus er valt niks uit te koken. We gaan naar een gebied waar het normaal gesproken heerlijk weer is. En als het echt een drama is gaan we gewoon naar huis. Maar daar ga ik absoluut niet van uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Limburg85 ma 17 jan 2011 - 4:53

Wij blijven deze zomer in Nederland, gaan in de luxe stacaravan van mijn ouders. Ik zie het niet zitten om met 2 kinderen te vliegen en in een vreemd land te zijn.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Coccinelle ma 17 jan 2011 - 8:34

Wij gaan vliegen als ze een half jaar is. Het is niet heel ver, maar toch lekker naar de zon. Het is voor ons ook de 1e keer met een baby dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan. S is de meeste tijd een erg makkelijk en rustig meisje dus dat komt vast goed.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  xxjojootjexx ma 17 jan 2011 - 9:21

toen Kirsten 10 maand was zijn wij gaan kamperen. Wel met een caravan en voortent.. de tip van de eeuw: Neem een opblaaszwembad mee. (wel met een hoge rand) Deze dient prima als grote box, als het gras nog nat is van de dauw, als het zo hard geregend heeft dat er plassen staan of wanneer dan ook.. Bij heel mooi weer een laagje water er in en spelen maar!
Op vakantie met een baby 593742548_5_bcxt

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Julia ma 17 jan 2011 - 21:25

xxjojootjexx schreef:toen Kirsten 10 maand was zijn wij gaan kamperen. Wel met een caravan en voortent.. de tip van de eeuw: Neem een opblaaszwembad mee. (wel met een hoge rand) Deze dient prima als grote box, als het gras nog nat is van de dauw, als het zo hard geregend heeft dat er plassen staan of wanneer dan ook.. Bij heel mooi weer een laagje water er in en spelen maar!
Op vakantie met een baby 593742548_5_bcxt

Wat een goed idee zeg! Dat lijkt me idd super handig!! Met name als er idd waterplassen staan en ik weet niet hoeveel ze zich tegen die tijd al voortbeweegt maar dan is dit ook wel erg handig als afbakening Very Happy Dat had ik zelf nou nooit bedacht haha.
Julia
Julia
Prater
Prater

Aantal berichten : 966
Punten : 1244
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Mom-Of-3 di 18 jan 2011 - 3:02

Wij zijn toen onze zoon 8 maanden was met de auto naar italië geweest en hebben we daar een stacaravan gehuurd. Op de heenweg hebben we er met de auto 24 uur overgedaan door enorme files maar hij had er niks van. Echt 10 minuten a kwartier voordat we op de camping aankwamen begon hij heel erg te huilen maar dat kon ook komen omdat hij sliep en wakker schrok.

Afgelopen zomer zijn we in nederland gebleven om verschillende redenen. Onze dochter vonden we nog te jong om ver mee te rijden,dan moet je echt wel om de 2 uur stoppen en dan schiet het niet op, en het ging niet zo lekker met haar en omdat we net een caravan hadden gekocht en die niet te ver van huis wilden testen. En ja hoor we hebben echt geweten dat we in nederland zaten.... regen! we zijn toen ook een halve week eerder naar huis gegaan.

Mom-Of-3
Prater
Prater

Aantal berichten : 712
Punten : 766
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : ergens in brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met een baby Empty Re: Op vakantie met een baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum