Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie met baby

+8
Flip Fluitketel
Poisongirl
chipa
teletascha
Darius
maiadebij
Pussycat
Funk
12 plaatsers

Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Vakantie met baby

Bericht  Funk za 4 feb 2012 - 11:24

Wij willen in juni graag op vakantie, L. zal dan 9 maanden zijn. Ik ga het liefst kamperen in Italie. Maaaar.. zit onwijs in twijfel, hebben gekeken voor Frankrijk (ingerichte tent en in 1 dag te rijden) maar dan is het onzeker wat voor weer het is. Dat is het natuurlijk sowieso.
Maar goed, ik hoor graag tips!! Mag alles zijn, ook huisjes, appartementen etc. smile wij houden dus wel van kamperen, niet te druk, dus geen animatie/disco en massaal enzo. Zou het leuk vinden als er gelegenheid is om te gaan zwemmen met de kleine.
Alle tips zijn welkom! Ben benieuwd waar jullie heen zijn geweest.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Pussycat za 4 feb 2012 - 11:26

Ow nou wij zijn wezen vliegen naar een eiland van spanje 4,5 uur vliegen.
En wij zaten in een hotel all in alles binnen handbereik zwembad enzo heeeeeerlijk.
Maar ja dat wilde jij juist niet Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Funk za 4 feb 2012 - 11:33

Pussycat schreef:Ow nou wij zijn wezen vliegen naar een eiland van spanje 4,5 uur vliegen.
En wij zaten in een hotel all in alles binnen handbereik zwembad enzo heeeeeerlijk.
Maar ja dat wilde jij juist niet Wink
Nou ook voor die optie sta ik open! Ik hoef alleen niet de hele dag ge-entertained te worden door zo'n flauw animatieteam. Daar houden we niet zo van. Er zijn vast ook hotels zonder dat soort dingen! Dus ik ben op zoek naar de gouden tip Wink
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Pussycat za 4 feb 2012 - 11:37

Maar ook bij hotels waar ze dat wel hebben kan je ze ook gewoon ontlopen? Ik bedoel je hoeft niet dag in dag uit bij het zwembad te hangen/het animatieteam achter na te lopen? Wij gaan dan ook wel dagjes uit/land verkennen etc...

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  maiadebij za 4 feb 2012 - 19:01

wij gaan ook in juni, N is dan 3,5 jaar en J 21 maanden. We gaan naar Kusadasi (Turkije) naar een all inclusive hotel (Hotel Ephesia). Normaal ben ik daar niet zo weg van, maar in dit geval is het wel helemaal gericht op kinderen. Niet met zo'n animatieteam enzo maar wel met bedjes, kinderstoelen etc. Nu zijn in juni de schoolvakanties nog niet begonnen en veel animatieteams beginnen pas vanaf juli zag ik.

We hebben een hotel met een zwembad/ speeltuintje/ kinderbadje en een grasveld. Veel hotels hebben alleen die marmeren vloeren, dus dat grasveld is ook wel heel fijn.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Darius za 4 feb 2012 - 20:43

O, als jullie zelf een tent en alle kampeerspullen hebben, dan zou ik gewoon afwachten waar het mooi weer is en daar naar toe rijden.

Jullie kindje is dan 9 maanden, dus hij heeft uberhaupt niets aan een animatieteam, en een zwembad is overal wel te vinden.

Mijn ervaring is dat als je voor 1 augustus op vakantie gaat, er altijd nog genoeg plek is in Frankrijk en Italie, dus dan hoef je ook niet te reserveren.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  teletascha za 4 feb 2012 - 20:50

Wij hebben een stacaravan gereserveerd voor begin juni in Zuid-Frankrijk. Dit zal ook onze 1e vakantie worden met een kleintje erbij.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  chipa za 4 feb 2012 - 23:44

Wij zijn vorige jaar, F was toen 3 maanden, naar Italie geweest aan het Iseomeer. We hebben toen wel een overnachting gedaan op de heen en terugreis omdat hij toen nog wel erg klein was. We hadden een stacaravan op een kleine camping buiten het hoogseizoen. Alleen als je wilt zwemmen is een buitenzwembad te koud. Wij hebben toen niet gezwommen want echt veel te koud voor een kleintje van 3 maanden.

Dit jaar gaan we (f is dan 1 jaar) naar Duitsland, vlakbij Hamelen. We hebben een safaritent gehuurd. Qua weer is het natuurlijk afwachten maar qua reistijd ideaal. 4 uurtjes ongeveer en op een kleine camping dus geen massatoerisme. In de omgeving kun je lekker wandelen en kleine stadjes bezoeken.

Mocht je interesse hebben in 1 van de 2 dan wil ik je de links wel even pm'en. (even ivm herkenbaarheid)
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Poisongirl zo 5 feb 2012 - 0:01

Wij willrn in september met J op vakantie. Dus volg dit topic even mee

@chipa wij zijn in 2010 in iseo geweest, vond t daar erg leuk. Hoe ging t reizen met jullie kindje? Was t gied te doen?
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  chipa zo 5 feb 2012 - 0:09

Doordat we in 2 dagen reden was het goed te doen. F wilde toen nog iedere 2 uur een flesje dus we moesten vaak stoppen. We hebben gewoon heel rustig aan gedaan. Ook in Iseo zelf geen dagtochten ondernomen oid. Af en toe even wandelen naar het dorpje of even boodschapjes doen. Wel 1 x naar Brescia geweest in de namiddag, toen was het een beetje afgekoeld. Wij waren er de laatste week van aug en eerste week sept. Enige grote nadeel waren de muggen en de warmte! Dat is niet zo heel fijn met een baby, maar verder was het allemaal prima te doen en erg leuk
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Funk zo 5 feb 2012 - 3:24

Bedankt voor de tips, meer tips zijn welkom smile Ik denk dat wij last minute gaan kijken waar het lekker weer is. Dan kunnen we kijken of we ver moeten rijden of niet.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Flip Fluitketel zo 5 feb 2012 - 5:32

Wij zijn verleden jaar toen J. 10mnden was met het vliegtuig naar Lanzarote geweest was ongeveer 4,5u vliegen. Was goed te doen vond ik. Alhoewel dit natuurlijk ook afhankelijk is van je kindje. Wij willen dit jaar waarschijnlijk weer met het vliegtuig op vakantie gaan dan zal J. zo rond de 23 maanden zijn,
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  snoezel zo 5 feb 2012 - 7:15

Wij zijn afgelopen zomer naar een huisje in de Ardennen geweest. Hartstikke leuk, alleen totaaaallll niet geschikt voor een baby van 10 maanden die net begint met zich overal aan op te trekken (en nog tig keer omdonderd). Ik had van tevoren totaal niet overzien wat wel en niet handig was. Allereerst hadden we plavuizen op de vloer en een salontafel met scherpe hoeken. Voor ons huisje lag alleen maar grint, geen grasspriet te zien waar ze lekker op kon liggen. We hebben uiteindelijk met matrassen onze woonkamer volgelegd, omdat we anders alleen maar achter onze dochter aanliepen om haar op te vangen als ze zich weer optrok aan bank/stoel/salontafel en tig keer per dag omviel...
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Fearie ma 6 feb 2012 - 0:56

Wij gaan waarschijnlijk een midweekje naar Limburg. Willen nog niet zo ver rijden met D., gaan waarschijnlijk in juni en dan is D. 10 maand oud.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 4:21

Wij zijn vorig jaar naar Turkije geweest met ons zoontje toen net 1. Dat ging heel goed.
Dit jaar gaan we naar Duitsland, naar een Landal park. Zoon is dan 2 en de baby is ongeveer 2 maanden, dus we wouden niet te ver rijden en wel wat comfort.

Er zijn heel veel leuke kindvriendelijke campings ( ook rustige) wij willen dat volgend jaar gaan doen als de baby wat ouder is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Susan ma 6 feb 2012 - 4:23

Wij zijn tot nu toe alleen maar met ze in Nederland op vakantie geweest, mijn ouders hebben een eigen vakantiehuisje, dus we gaan altijd daar naartoe. Dit jaar gaan we voor het eerst naar het buitenland, naar een huisje in Frankrijk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 4:24

maiadebij schreef:wij gaan ook in juni, N is dan 3,5 jaar en J 21 maanden. We gaan naar Kusadasi (Turkije) naar een all inclusive hotel (Hotel Ephesia). Normaal ben ik daar niet zo weg van, maar in dit geval is het wel helemaal gericht op kinderen. Niet met zo'n animatieteam enzo maar wel met bedjes, kinderstoelen etc. Nu zijn in juni de schoolvakanties nog niet begonnen en veel animatieteams beginnen pas vanaf juli zag ik.

We hebben een hotel met een zwembad/ speeltuintje/ kinderbadje en een grasveld. Veel hotels hebben alleen die marmeren vloeren, dus dat grasveld is ook wel heel fijn.

Zijn wij ook al eens geweest, in dat hotel. Toen hadden we nog geen kinderen, maar het is een goed hotel en lekker eten Vakantie met baby 561177.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Gast ma 6 feb 2012 - 4:25

Twellie schreef:
maiadebij schreef:wij gaan ook in juni, N is dan 3,5 jaar en J 21 maanden. We gaan naar Kusadasi (Turkije) naar een all inclusive hotel (Hotel Ephesia). Normaal ben ik daar niet zo weg van, maar in dit geval is het wel helemaal gericht op kinderen. Niet met zo'n animatieteam enzo maar wel met bedjes, kinderstoelen etc. Nu zijn in juni de schoolvakanties nog niet begonnen en veel animatieteams beginnen pas vanaf juli zag ik.

We hebben een hotel met een zwembad/ speeltuintje/ kinderbadje en een grasveld. Veel hotels hebben alleen die marmeren vloeren, dus dat grasveld is ook wel heel fijn.

Zijn wij ook al eens geweest, in dat hotel. Toen hadden we nog geen kinderen, maar het is een goed hotel en lekker eten Vakantie met baby 561177.

He dat is toevallig, daar zijn wij vorig jaar ook geweest! Dat was ons heel goed bevallen, heel kindvriendelijk hotel, prima eten. Zoonlief heeft zich heerlijk vermaakt op het grasveld, de schommel, zwembad en strand!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Teddyaapje ma 6 feb 2012 - 9:17

Wij zijn vorig jaar september naar t Gardameer in Italie geweest. T. was toen 10mnd. De heenreis hebben we tegen de oosterijkse grens een overnachting gehad en de terugreis zijn we in 1 dag terug gereden. Ik zal even kijken of ik een link van het hotel kan plaatsen hier. Ik vind het echt een aanrader!

http://www.zoover.nl/italie/plaatsen-rond-het-gardameer/san-felice-del-benaco/parkhotel-casimiro/hotel
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  maiadebij ma 6 feb 2012 - 9:28

snoepy en twellie wat toevallig! En wat fijn om te horen, zo boeken via internet is toch altijd een beetje gokken of het echt zo is als ze doen voorkomen. We hadden ook al wat ervaringen op zoover gelezen en die waren ook positief. Ik heb er nu al zin in!!

Nog even een vraag mbt vakantie en kinderen. Als de kinderen gaan slapen in het hotel, gaan jullie dan evengoed beneden zitten in het hotel? Ik vind het namelijk geen prettig idee als ik er nu over nadenk, maar elke avond vanaf 8 of 9 uur (op vakantie gaan ze vast iets later slapen) op de kamer te blijven is ook saai. Maar misschien is het anders als je er eenmaal bent, je het hotel ziet enzo. Maar voor nu lijkt het me niks.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie met baby Empty Re: Vakantie met baby

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum