Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke melk?

+3
Mamsie
mickey
Frummeltje
7 plaatsers

Ga naar beneden

Welke melk? Empty Welke melk?

Bericht  Frummeltje za 6 apr 2013 - 10:36

Mijn zoontje krijgt sinds hij 10 maanden is Nutrilon 3. Nu gaat hij 3 dagen per week naar het kdv. Daar hebben ze aangegeven dat ze alleen Nutrilon 1, 2 en gewone melk geven. Zouden jullie overstappen naar gewone melk of is dat nu nog te vroeg?
Frummeltje
Frummeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 50
Punten : 54
Registratiedatum : 19-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke melk? Empty Re: Welke melk?

Bericht  mickey za 6 apr 2013 - 10:53

Hoe oud is je zoon? Ik kan je ticker niet zien.. Hoeveel flessen krijgt hij nog per dag op het kdv? Is het een mogelijkheid om zelf de poeder mee te geven daarvoor?
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Mamsie za 6 apr 2013 - 10:58

Nutrilon 3 is echt geldklopperij. Gewoon overstappen op gewone melk of een ander calcium product en vitamine D bijgeven.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Frummeltje za 6 apr 2013 - 11:00

mickey schreef:Hoe oud is je zoon? Ik kan je ticker niet zien.. Hoeveel flessen krijgt hij nog per dag op het kdv? Is het een mogelijkheid om zelf de poeder mee te geven daarvoor?

Hij is 10 maanden. Op het kdv krijgt hij maar 1 fles. Ik heb de laatste keren ook poeder meegegeven, maar ik vraag me gewoon af of het echt zo verkeerd is om hem nu al gewone melk te gaan geven.
Frummeltje
Frummeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Frummeltje za 6 apr 2013 - 11:01

Mamsie schreef:Nutrilon 3 is echt geldklopperij. Gewoon overstappen op gewone melk of een ander calcium product en vitamine D bijgeven.

Vitamine D krijgt hij sowieso al. Is halfvolle melk dan beter of volle?
Frummeltje
Frummeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Mamsie za 6 apr 2013 - 11:04

Met 10 maanden krijgen de meeste nog nummer 2. Zelf ben ik rond de 10 maanden wel gewone melk erbij gaan geven. Maar hier lussen ze het niet. Borstvoedingverwend!
Gemiddeld stappen de meeste rond het jaar over naar gewone melk.

Ik zou gewoon poeder meegeven voor die ene fles. Dan weet je zeker dat hij daar goed drinkt en dan kun je thuis met de tijd gewone melk of iets invoeren.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Mamsie za 6 apr 2013 - 11:05

Frummeltje schreef:
Mamsie schreef:Nutrilon 3 is echt geldklopperij. Gewoon overstappen op gewone melk of een ander calcium product en vitamine D bijgeven.

Gewoon halfvolle melk is prima, je kindje haalt genoeg vetten uit andere dingen. Persoonlijk ben ik helemaal geen melkvoorstander maar dat is een ander verhaal
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby za 6 apr 2013 - 11:08

Het kdv kan gewoon nummer 2 geven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Frummeltje za 6 apr 2013 - 11:12

Happydobby schreef:Het kdv kan gewoon nummer 2 geven.

Maar dan zou hij 2 verschillende 'soorten' krijgen. Geeft dat niks?
Frummeltje
Frummeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  mickey za 6 apr 2013 - 11:34

Als ik zelf zou moeten kiezen tussen nr 2 of gewone melk, bij 10 maanden, zou ik voor de nr 2 gaan. Denk dat zijn darmpjes beter twee verschillende nummers kunnen verdragen, dan al gewone melk. Ik ben ff aan't twijfelen of wij F nr 3 überhaupt hebben gegeven, of langer door zijn gegaan met 2. Het is pas sinds een jaar of 2 dat nr 3 vanaf 10 maanden is, voorheen was dat vanaf 1 jaar, dus ik ben het wel met mamsie eens, dat het geldklopperij is... Op die manier hopen de fabrikanten de mensen langer hun producten te laten gebruiken. En moeders zijn vaak toch wel beïnvloedbaar, als het over hun kind(eren) gaat.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488

Bericht  Happydobby za 6 apr 2013 - 11:38

Frummeltje schreef:
Happydobby schreef:Het kdv kan gewoon nummer 2 geven.

Maar dan zou hij 2 verschillende 'soorten' krijgen. Geeft dat niks?

Nee de samestelling zal net iets anders zijn misschien, ik heb geen idee wat het verschil is.

Het kdv zal geen nummer 3 hebben vanwege de beperkte houdbaarheid. Bij ons kdv hebben wij met 1 jaar aangegeven dat onze zoon gewone melk thuis kreeg.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Sanne za 6 apr 2013 - 20:17

Mamsie schreef:
Frummeltje schreef:

Gewoon halfvolle melk is prima, je kindje haalt genoeg vetten uit andere dingen. Persoonlijk ben ik helemaal geen melkvoorstander maar dat is een ander verhaal

Wat geef je dan verder aan drinken, Mamsie? Ik ben nog een beetje zoekende aan wat ik mijn dochter te drinken biedt. Ze krijgt nu thee en diksap, maar daarvan drinkt ze hooguit een slokje of 2. Ze wil ook alleen maar borstvoeding. Heb gisteren melk geprobeerd, maar heb haar nog nooit zo vies zien kijken. Alsof ze borstvoeding had verwacht en dat viel flink tegen Laughing

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 20:23

Een paar jaar geleden kregen ze tot 6 maanden nummer 1 en dan tot het jaar nummer 2. Die nummer 3 is er bij genomen om geld te verdienen.
Ik zou ook gewoon nummer 2 geven (eventueel thuis ook) en langzaam aan halfvolle melk introduceren.

Gast
Gast

Bericht  Urban Naked za 6 apr 2013 - 20:50

Wij zitten er ook een beetje mee te mieren. M'n zoontje is nu bijna 1 en heeft altijd hypoallergene flesvoeding gehad (ivm mijn lactose-intolerantie, gewoon preventief dus). Nu zijn we sinds dit weekend overgestapt op normale opvolgmelk nr 3. Tja, geldklopperij misschien maar het was in de bonus smile En ik vind het wel relaxed dat het makkelijk houdbaar is itt verse melk.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 21:12

Sanne schreef:
Mamsie schreef:
Frummeltje schreef:

Wat geef je dan verder aan drinken, Mamsie? Ik ben nog een beetje zoekende aan wat ik mijn dochter te drinken biedt. Ze krijgt nu thee en diksap, maar daarvan drinkt ze hooguit een slokje of 2. Ze wil ook alleen maar borstvoeding. Heb gisteren melk geprobeerd, maar heb haar nog nooit zo vies zien kijken. Alsof ze borstvoeding had verwacht en dat viel flink tegen Laughing

Heb je al wel eens (verdunde) yoghurt of karnemelk geprobeerd? Dat vind dochter hier echt heerlijk! En vers zelfgemaakt sap. Maar meestal krijgt ze gewoon thee of water wanneer ze iets anders drinkt dan bv.

Gast
Gast

Bericht  Sanne za 6 apr 2013 - 21:18

Karnemelk is wel een idee, Tiramisu. Yoghurt vindt ze wel erg lekker namelijk.
Als jij T. ander drinken geeft, drinkt ze daar dan goed van? H. heeft net 30 cc sap op met veel moeite en ligt nu weer aan de borst, dan drinkt ze dus weer wel.

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 21:41

Sanne schreef:Karnemelk is wel een idee, Tiramisu. Yoghurt vindt ze wel erg lekker namelijk.
Als jij T. ander drinken geeft, drinkt ze daar dan goed van? H. heeft net 30 cc sap op met veel moeite en ligt nu weer aan de borst, dan drinkt ze dus weer wel.

Over het algemeen drinkt ze daar wel goed van ja. Als ik eens een dagje wegga ofzo, kolf ik ook niet meer voor haar maar drinkt ze ander drinken.
Hoe bied je het haar aan? Wij zijn ermee begonnen toen ze steeds uit mijn glas wilde drinken. Dan gaf ik haar wat slokjes. Tegenwoordig drinkt ze uit een eigen (borrel)glaasje. Misschien wil ze uit een gewone beker/glas wel drinken? Of doe je dat al?

Gast
Gast

Bericht  Sanne za 6 apr 2013 - 21:45

Op het KDV krijgt ze het uit de fles, thuis uit een rietjesbeker. Ik probeer soms ook wel uit een glas, want dat vindt ze wel interessant, maar dat gaat niet zo best. Ze wil per se zelf het glas vasthouden en dat is met dunne sappen niet zo'n goed idee. Of ze wil haar handjes erin doen en dan gaan smeren.... Ik wil er ook graag naar toe dat ik overdag niet meer hoef te kolven als ik aan het werk ben, maar met een slechte eter en drinker lukt dat niet echt. Al heb ik ook wel eens het idee dat we zo in een vicieuze cirkel belanden...

Sanne
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 22:01

Zelf heb ik de overtuiging dat kindjes zelf wel afbouwen, maarja, ik hoefde dan ook nauwelijks te kolven. Kan me voorstellen dat je daar nu wel mee zou willen stoppen. Als het dalijk mooi weer is mag T buiten lekker zelf oefenen met drinken uit een bekertje. En nu drinkt ze vaak al uit de beker die ze krijgt om mee te spelen in bad. Als ze ermee gaat kliederen haal ik het weg, maar ze krijgt dus meestal water of thee, als ze daarmee est kliedert is het niet zo heel erg. En karnemelk en sap vindt ze veel te lekker, daarbij haalt ze het niet in haar hoofd ermee te spelen Laughing

Gast
Gast

Bericht  miss piggy za 6 apr 2013 - 22:05

onze dochter krijgt op het kdv nr 2 en thuis nr 3 ze is nu ruim 11 maanden, op het kdv zeiden ze dat er maar weinig verschil zit tussen nr 2 en nr3 vandaar dat wij het zo hebben gedaan en binnenkort gaan we overstappen op gewone melk
miss piggy
miss piggy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 415
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Frummeltje zo 7 apr 2013 - 1:19

Ik heb hem net 90cc gewone volle melk gegeven om te kijken wat hij er van vond. Het was gillen toen het op was, dus hij lust het wel! Ik denk dat we nu het pak Nutrilon 3 op gaan maken en dan overstappen op gewone melk.
Frummeltje
Frummeltje
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud