Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke melk?

+8
Bruintje Beer
kletskousje
Triesje1983
Teddyaapje
Tania
loesje
Parisienne
Bloem86
12 plaatsers

Ga naar beneden

Welke melk? Empty Welke melk?

Bericht  Bloem86 do 5 mei 2011 - 4:37

Als ik het goed heb mogen kindjes vanaf 1 jaar gewone halfvolle melk hebben toch?!
Maar nu is er ook groeimelk vanaf 1 jaar, van nutrilon.

Wat is het verschil? En welke melk geef jij je kindje?
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke melk? Empty Re: Welke melk?

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 4:43

je kunt beter volle melk geven volgens mij, daar zitten vetten in die kinderen nodig hebben. Voor gezonde kinderen is opvolgmelk niet nodig, die hebben genoeg aan gewone melk. Als Y. straks 1 is, krijgt ze koemelk of geitenmelk.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 5 mei 2011 - 4:45

Ik denk dat iets als die groeimelk van Nutrilon meer een commerciele marketingtruc is. Natuurlijk zullen er goede bouwstoffen in zitten, maar als je ervoor zorgt dat je kindje verder goed eet en dus genoeg bouwstoffen en vitaminen binnenkrijgt is die groeimelk naar mijn mening niet nodig. Ik ga N. gewone melk geven in ieder geval! smile
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  loesje do 5 mei 2011 - 4:49

[quote="Parisienne"]Ik denk dat iets als die groeimelk van Nutrilon meer een commerciele marketingtruc is. Natuurlijk zullen er goede bouwstoffen in zitten, maar als je ervoor zorgt dat je kindje verder goed eet en dus genoeg bouwstoffen en vitaminen binnenkrijgt is die groeimelk naar mijn mening niet nodig. Ik ga N. gewone melk geven in ieder geval! smile[/quote]

+1 is ook een keertje bij footwatsch geweest dat het onzin is en dat je net zo goed gewone melk kunt geven!
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 5:15

Ons zoontje drinkt gewoon met ons melk mee, dat is halfvolle melk, ga niet speciaal volle melk voor hem kopen.

Gast
Gast

Bericht  Tania do 5 mei 2011 - 5:36

Dromertje schreef:je kunt beter volle melk geven volgens mij, daar zitten vetten in die kinderen nodig hebben. Voor gezonde kinderen is opvolgmelk niet nodig, die hebben genoeg aan gewone melk. Als Y. straks 1 is, krijgt ze koemelk of geitenmelk.

Ik dacht ook dat je beter volle melk kon geven. Dat heb ik dus gevraagd op het cb en daar zei ze dat dat achterhaald is en dat dat tegenwoordig niet meer nodig is. Tenzij je bijvoorbeeld een kindje hebt wat aan moet komen.

Wij gaan ook gewone melk geven, maar we gaan wel eerst afbouwen met de Nutrilon om te kijken of hij er wel goed op reageert. Want van bijvoorbeeld yoghurt gaat hij steeds spugen, dus ik hoop dat gewone melk wel goed gaat.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje do 5 mei 2011 - 5:38

als je overstapt op gewone melk moet je wel vit. D bij gaan geven (net zoals bij borstvoeding). Ik weet niet tot welke leeftijd dat is...
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 5:42

Tot 4 jaar heb ik begrepen smile En wij gaan ook gewone melk geven. Ik vind inderdaad die peutergroeimelk en tegenwoordig ook "dreumesmelk" pure onzin. Hopen dat hij er goed op reageerd, maar daar ga ik wel van uit. Wij geven dan ook gewoon halfvolle melk bij zijn boterham s'middags.

Gast
Gast

Bericht  Triesje1983 do 5 mei 2011 - 6:04

Wij hebben J.oshua tot zijn 1,5 jaar ongeveer de dreumesmelk van Nestlé gegeven. Dit omdat hij vaak ziek is en hier meer vitamines en dergelijke in zitten dan in gewone melk.
Nu krijgt hij gewone melk en daarbij multivitamines met vitamine D enzo erin.
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 6:16

Vitaminen D moesten wij er al bij gaan geven toen ze minder dan 500cc melk kreeg.

Ze krijgt nu overigens halfvolle melk.
Dat drinkt ze inmiddels net zo graag als ik!
Er gaan hier heel wat liters melk in een week doorheen!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 7:09

Hazeltje schreef:Vitaminen D moesten wij er al bij gaan geven toen ze minder dan 500cc melk kreeg.

Ze krijgt nu overigens halfvolle melk.
Dat drinkt ze inmiddels net zo graag als ik!
Er gaan hier heel wat liters melk in een week doorheen!

Ja dat had ik laatst gelezen idd smile geef je dan gewoon druppels?

Gast
Gast

Bericht  kletskousje do 5 mei 2011 - 8:23

Snoepy87 schreef:Ons zoontje drinkt gewoon met ons melk mee, dat is halfvolle melk, ga niet speciaal volle melk voor hem kopen.

+ 1
kletskousje
kletskousje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 386
Punten : 455

Bericht  Bruintje Beer do 5 mei 2011 - 8:25

Snoepy87 schreef:Ons zoontje drinkt gewoon met ons melk mee, dat is halfvolle melk, ga niet speciaal volle melk voor hem kopen.
+1
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Susan do 5 mei 2011 - 8:29

Yrsa krijgt nog borstvoeding, daarnaast krijgt ze nog wat zuivelproducten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 8:52

Fenne drinkt geen melk. Melk is vies en daar kan ik haar geen ongelijk in geven :P ..

Toen we voor het eerst gingen wennen op het huidige KDV vertelde een van de juffen dat ze 's middags een beker melk kregen bij de boterham. Waarop Fenne mij boos aankeek en zei: 'Fenne hoeft geen melk mama. Melk is vies!'. Duidelijk. Geen melk dus.

Gast
Gast

Bericht  mickey do 5 mei 2011 - 9:14

Minneke schreef:Fenne drinkt geen melk. Melk is vies en daar kan ik haar geen ongelijk in geven :P ..

Toen we voor het eerst gingen wennen op het huidige KDV vertelde een van de juffen dat ze 's middags een beker melk kregen bij de boterham. Waarop Fenne mij boos aankeek en zei: 'Fenne hoeft geen melk mama. Melk is vies!'. Duidelijk. Geen melk dus.
Very Happy
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Nana do 5 mei 2011 - 9:21

Gewoon halfvolle melk.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Darius do 5 mei 2011 - 10:05

Minneke schreef:Fenne drinkt geen melk. Melk is vies en daar kan ik haar geen ongelijk in geven :P ..

Wij hebben Laurens ook geprobeerd om gewone melk te geven ipv opvolgmelk, maar hij lustte het niet. Vind het zelf ook niet lekker trouwens. We hebben toen trouwens wel ervoor gekozen om vanaf 1 jaar peutermelk te geven, dat heeft hij tot 1,5 jaar gehad. Nu krijgt hij drinkyoghurt, drinkt hij met ons mee.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 10:35

M.ara drinkt altijd geitenmelk,dat verkopen ze bij de AH. S.enna heeft vanaf 1 jaar ook altijd gewone halfvolle melk met ons mee gedronken met extra vit. D druppels.

Gast
Gast

Bericht  Parisienne do 5 mei 2011 - 11:18

Wat is het verschil tussen geitenmelk en koemelk? Zijn er speciale redenen dat je je kindje geitenmelk zou geven i.p.v. gewone (koe)melk bijvoorbeeld?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud