Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Te veel melk

2 plaatsers

Ga naar beneden

Te veel melk Empty Te veel melk

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 21:26

Aangezien ik hier vaker heb zien schrijven over hyperlactatie, vroeg ik me af of er hier misschien nog mensen met ervaring tips hebben.
De adviezen van borstvoeding.com (voeden in blokuren, af en toe wanneer de druk te groot wordt de borsten helemaal leegkolven e.d.) volg ik al op, maar lijken voor alsnog weinig resultaat te hebben.
Ik heb altijd in mijn hoofd gehad lang te willen voeden, en dat wíl ik ook nog steeds, maar het continu pijnlijke, lekkende, gestuwde borsten hebben en alleen nog maar liggend kunnen voeden omdat T. zich anders blijft verslikken maakt ook niet echt vrolijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te veel melk Empty Re: Te veel melk

Bericht  Linda wo 4 apr 2012 - 21:30

Ja, ik heb er gigantisch last van gehad. Uiteindelijk met hulp van een LK is het beter geworden.
Hoe lang is je blokuur nu? Je kan er ook meer tijd tussen laten zitten. Ik deed op een gegeven moment 4 uur er tussen, misschien nog wel meer, maar dat weet ik niet zeker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te veel melk Empty Re: Te veel melk

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 21:38

Ik doe nu inderdaad blokken van van vier uur, maar het lijkt weinig uit te halen. Ik heb er al zoveel over gelezen, het op het cb besproken, maar het lijkt allemaal niets uit te halen. Eigenlijk hoop ik nu hier de gouden tip te kunnen krijgen Te veel melk 394967
Aan een lk heb ik ook gedacht, maar ik vraag me af hoe die hierin kan helpen. Maar jou heeft de hulp van een lk dus wel degelijk verder geholpen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te veel melk Empty Re: Te veel melk

Bericht  Tiara wo 4 apr 2012 - 21:47

Laat je al na je tsr je eerste stromen melk weglopen? Dan deed ik sowieso altijd wel. Bij mij hielp leegkolven voor een paar dagen en dan was het weer terug. Blokvoeden hielp hier ook niet echt.
De LK adviseerde mij om mijn dochter in lig te voeden, maar dan wel met haar buik op de mijne. Zeg maar dat ze dan het meeste 'moeite' moeten doen om te drinken.
Bij mij ging het na een paar maanden beter, maand of 4-5 toen merkte ik echt dat mijn melkproductie zich aanpaste aan haar. Sindsdien heb ik er gelukkig niet meer last van.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te veel melk Empty Re: Te veel melk

Bericht  Linda wo 4 apr 2012 - 21:51

Ja, LK heeft hier zeker geholpen.

Tegen de stroming in drinken zoals Anita zegt kan ook helpen.
Ik heb de eerste 7 maanden alleen maar liggend kunnen voeden. Zittend lukte soms wel een beetje, maar was verre van ideaal.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Te veel melk Empty Re: Te veel melk

Bericht  Gast wo 4 apr 2012 - 22:20

Tegen de zwaartekracht in voeden was hier geen succes. Wanneer ik haar op mijn zij voed, en dan buik tegen buik, lukt het wel aardig. Na de tsr de eerste melk weg laten stromen doe ik nog niet. Zorgt dat er ook niet juist voor dat er de keer daarna juist nóg meer melk aan wordt gemaakt? Dat is waar ik een beetje bang voor ben. Hier heeft het leegkolven zo'n halve dag effect. T. drink dan een stuk rustiger en mn borsten voelen ook een stuk prettiger aan. Het leegkolven wil ik alleen ook zoveel mogelijk beperken, dat doe ik nu eens in de ongeveer drie dagen.

Pff. Het is even doorbijten denk ik. Soms neig ik over te stappen naar kunstvoeding, maar los van dat het moeizaam gaan geniet ik wel ook van de borstvoeding (en T. geloof ik ook), dus die gedachte aan kv is altijd na een paar uur wel weer van de baan. Fijn hier in ieder geval even mij ei kwijt te kunnen en wat herkenning te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Te veel melk Empty Re: Te veel melk

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum