Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nieuwbouw of oudbouw?

+27
Fayebella
Silver
rapa nui
Annie24
Blond
June
Puggle
Rouxxxe
Reeza
Arwyn
Alex
Jeanette
Charles
blondje1313
Mizz_S
Jade
Rovine
Mamsie
Bacio
GeKKiE
Middleme
M_as
Pineco
Razz
Paper Crown
Sam
Marin
31 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Puggle za 6 apr 2013 - 8:34

Wij wonen nu in een nieuwbouw huis. Opgeleverd dec 2011. Vind nieuwbouw erg fijn en mooi ook! Toch gaan we binnen nu en 3 maanden verhuizen naar een 2 onder 1 kap uit de jaren 30. Normaal zou ik hier niet snel voor kiezen maar het is toevallig zo gelopen (huis schoonmoeder) en heb er erg veel zin, is een erg mooi huis!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Pineco za 6 apr 2013 - 8:35

Dus het gaat door Puggle? Wat leuk!
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  June za 6 apr 2013 - 8:43

Nieuwbouw lijkt me heel fijn om in te wonen, maar ik vind Oudbouw vaak mooier. Ik wil heel graag wonen in een huis zoals mijn vorige studenthuis: een prachtig herenhuis dat in 1903 is gebouwd I love you. Overal ornamenten aan de plafonds, schouwen in de kamers en een prachtige voor- en achterkamer Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 2970661624. Nog maar een tonnetje of zeven sparen en dan ben ik er.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Puggle za 6 apr 2013 - 8:44

Pineco schreef:Dus het gaat door Puggle? Wat leuk!

Jaaa. Dinsdag heeft ze een gesprek bij haar accountant over haar hypotheek enz hoe ze dat moet doen. Je moet blijkbaar meer betalen als je er zelf niet woont!?

En dan hebben we volgende week zondag gesprek over wanneer, maar zoiezo binnen nu en 3 maanden smile
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Pineco za 6 apr 2013 - 8:48

Dus je kunt al gaan inpakken, spannend! De eerste verjaardag van je dochter zal dan in het nieuwe huis zijn toch?
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Puggle za 6 apr 2013 - 9:01

Dat zou idd kunnen maar ik weet het nog niet, ben zelf ook een beetje ongeduldig aan worden Embarassed nu al Wink
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Blond za 6 apr 2013 - 9:43

Beide heeft zijn charme. Een vriend van me heeft een jaren 30 woning in Arnhem gekocht, compleet met schouw, hoge plafonds en ornamenten. Maar men, die heeft echt voor tonnen moeten verbouwen om het leefbaarder te maken. Leidingen liepen over de muur, elektra moest vervangen worden. Hele huis is gestript. Hij heeft er iets moois van gemaakt hoor, maar wat een werk (en tijd, en geld).

Het leuke aan nieuwbouw lijkt me dat je alles zelf mag kiezen. Welke keuken, badkamer, verwarming, etc.

Ik woon zelf in een flat uit de jaren '70. Zonder veel sfeer.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Annie24 za 6 apr 2013 - 9:59

Alex schreef:Nu we weten hoe het is om een oudbouwhuis te hebben willen we dat nooit meer! Ons huis dateert uit 1937 en ik vind het verschrikkelijk. De kenmerkende dingen eraan (zoals erker en evt glas-in-loodramen) zijn leuk hoor, maar ik hoef het niet meer. Doe mij maar nieuwbouw, absoluut.

Dit dus, alleen ons huis is uit 1916.

We hebben nu dus een nieuwbouwwoning gekocht :cheering:
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  rapa nui za 6 apr 2013 - 10:04

Alex schreef:Nu we weten hoe het is om een oudbouwhuis te hebben willen we dat nooit meer! Ons huis dateert uit 1937 en ik vind het verschrikkelijk. De kenmerkende dingen eraan (zoals erker en evt glas-in-loodramen) zijn leuk hoor, maar ik hoef het niet meer. Doe mij maar nieuwbouw, absoluut.

Hoe is het eigenlijk afgelopen met jullie vloerprobleem? Is daar nog een uitspraak over gekomen van diegene waarvan jullie het gekocht hebben? En wat hebben jullie er nu mee gedaan?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 10:23

Wij hebben ook gekeken naar een nieuwbouw woning. maar uiteindelijk een huis van 26 jaar oud gekocht. we hebben nu voor 10.000 euro minder een huis in het centrum ipv een lokatie aan de rand van de stad, met twee slaapkamers meer en veel meer ruimte dan de nieuwbouw woning. qua werk zit er evenveel in denk ik. In de nieuwbouwwoning moesten we ook alles verven en kwamen er ook nog kosten bij voor de keuken en badkamer. in de woning die we gekocht hebben zit een nieuwe keuken en moet de badkamer over een paar jaar vervangen worden. maar verder was het gewoon een veel betere optie. plus dat we al een beeld hebben van de wijk. bij de nieuwbouwwoning moesten we dat nog afwachten. daar stond nog niets verder.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Silver za 6 apr 2013 - 10:42

Nieuwbouw, alles compleet naar ons eigen zin. Mijn vriend heeft het ook helemaal zelf gebouwd (met een beetje hulp van zijn vader en broertjes)

Nadelen: Kan ik eigenlijk niet bedenken.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Fayebella za 6 apr 2013 - 12:09

Ik zou toch voor oudbouw gaan. Ik woon nu in een nieuwbouwwoning, maar de huizen zijn echt een stuk kleiner tegenwoordig dan vroeger. Een jaren '30 woning vind ik prachtig! Maar een woning uit de jaren '60 en '70 geef mij die maar, ze zijn in verhouding groot en hebben ook nog redelijk wat tuin en staan vaak dichterbij het centrum, omdat de nieuwbouwwijken steeds er omheen gebouwd worden. Sommigen noemen het sfeerloos, maar als ik bekijk in wat voor wijk ik nu woon, dat is allemaal nieuwbouw, maar ook allemaal hetzelfde.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Coccinelle za 6 apr 2013 - 21:29

Ik hou van oudbouw. Heb zelf altijd in een huis uit 1880 gewoond. De sfeer is al snel goed in zo'n huis, en ik vind de balkenplafonds en grote ramen prachtig. Grote tuinen is ook een pluspunt. Het enige nadeel wat ik dan kan bedenken was dat het boven aan de kleine kant was, gelijk onder de schuine kap. En de badkamer was beneden. En het was een monument dus aan de gevel mocht niks veranderd worden (dus ook geen dubbel glas want dan hadden de originele ramen eruit gemoeten).

Nu woon ik in een huis wat eind jaren 80 gebouwd is. Het is vooral praktisch met kinderen, grote slaapkamers, hele grote zolder. Veel minder onderhoud uiteraard. Maar na 5 jaar verlang ik stiekem toch nog steeds naar een knus, oud huisje met leuke details ipv dit praktische, rechthoekige betonnen huis.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Mari za 6 apr 2013 - 22:04

Ik vind het lastig. Aan de ene kant jaren 30, meer tuin en ik hou van een huis dat niemand anders heeft... Er staat er 1 te koop die ons leuk lijkt, zijn al wezen kijken, maar de verbouwingskosten zijn zo hoog.... En dan heb je hier in Zeeland een hoop waterhuizen, en dat wil ik absoluut niet.

Nieuwbouw lijkt me zo fijn, geen verbouwing en verborgen gebreken. Hier in de buurt hebben ze een hele wijk jaren 30 woningen nieuwbouw ... Helaas vind mijn vriend dat niks.

Naja we zien wel in de toekomst.
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Lady4 za 6 apr 2013 - 23:21

Wij wonen nu heel mooi jaren '30, maar wat ons betreft wordt ons volgende huis een nieuwbouw woning. Daar hebben wel allebei ook ervaring mee en dat bevalt toch ook wel erg goed. Zeker qua isolatie, warmte, stookkosten, ruimte, etc.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  -Ieniemienie- zo 7 apr 2013 - 1:32

Oudbouw..

Wij hebben hiervoor in nieuwbouw gewoond en ik heb er nooit een echt warm fijn gevoel gehad.
Het had geen sfeer, wat we ook deden. En ook de omgeving was meer een soort betonnen industrieterrein.
Er was nog nergens groen. Alles was nog aan het groeien. Ook zijn de tuinen van nieuwbouw hier erg klein. Van die postzegeltuintjes. Ik vind het niks. Maar dit was waarschijnlijk gewoon pech.
Dat zal niet zo met alle nieuwbouw zijn.

We hebben nu een oudbouw huis gekocht (2jr geleden) en helemaal van top tot teen gestript en opnieuw opgebouwd.
De sfeerdingen hebben we behouden. Ik ben er zoo blij mee! Groene buurt, oud huis, nieuw van binnen en wel een fijne sfeer.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nieuwbouw of oudbouw? - Pagina 2 Empty Re: Nieuwbouw of oudbouw?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum