Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

slopen wordt kopen? nieuwbouw?

3 plaatsers

Ga naar beneden

slopen wordt kopen? nieuwbouw? Empty slopen wordt kopen? nieuwbouw?

Bericht  sawasdee ma 27 feb 2012 - 22:39

In december is in onze huurwoning (complex) betonrot gevonden.
3 maanden lang is onderzoek gedaan naar hoe en wat... Nu blijkt dat het niet meer te herstellen is.. We worden in 2013 gesloopt, wat denk ik in gaat houden dan we in 2012 al langzaam uitgeplaatst gaan worden.

Nu wil ik geen woningen meer van mijn huidige woningvereniging, omdat deze veelal oud zijn. Hier ben je dus ook weer veel geld kwijt om hem naar je smaak te maken.
Dit zou dan voor ons maar voor 1 jaar zijn ofzo. En dit is dan weer erg zonde geld. Want;

Onze vervolg stap vanuit dit huis was een huis kopen. Maar we zijn nog niet gek lang bij elkaar, wonen pas 6 maanden samen, tegen de tijd van de sloop natuurlijk langer. Hebben niet veel gespaard en ik heb nog geen vast contract. We weten dat we rond de 5000 euro 'oprot premie' zouden gaan krijgen.

Mijn oog is al langer gevallen op een nog te bouwen huis. Deze hypotheek zouden we makkelijk kunnen dragen, met mijn vast contract als ik die zou krijgen. En we zouden dan natuurlijk een overwaarde kunnen nemen voor de keuken bijvoorbeeld. Mocht dit nog mogelijk zijn..

Maar wat is wijs? En met hoeveel spaargeld stap je in een nieuwbouw huis? Mijn huidige inrichting is redelijk nieuw, dus dat zou mee gaan.
We hebben het dan dus over tuin, vloeren, muren, (badkamer zit er geloof ik in) en verdere aankleding? En is het zo dat je bij een nieuwbouw huis een waarde cheque krijgt van een bepaalde zaak waar bv. een keuken kan worden uitgezocht? Heb dit meerdere malen gehoord, maar vraag me af of ze hiermee geluk hebben gehad of dat het vaak gebeurd?

Ik heb het idee dat ik me hier gruwelijk op verkijk.. En wil dus wat ervaringen en evt. adviezen...
sawasdee
sawasdee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 195
Punten : 482
Registratiedatum : 28-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slopen wordt kopen? nieuwbouw? Empty Re: slopen wordt kopen? nieuwbouw?

Bericht  loura ma 27 feb 2012 - 22:44

Ik ben geen verstand van kopen maar ik zou in jou situatie nog gaan huren. Helemaal omdat jullie nog niet lang samen wonen en omdat jullie ook nog niet genoeg gespaard hebben. Ik zou in deze tijd echt wel goed nadenken of je wilt gaan kopen en goed kijken naar je situatie. Als je toch 5000 krijgt kun je mooi nog de verhuiskosten betalen en kan je er in je nieuwe huurwoning rustig over nadenken om te kopen en heb je ook alle tijd om je goed te oriënteren en lekker te kunnen sparen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slopen wordt kopen? nieuwbouw? Empty Re: slopen wordt kopen? nieuwbouw?

Bericht  M@niek ma 27 feb 2012 - 22:57

Als je 5000 euro krijgt van de woningbouw dan kun je daar toch wel een huis mee aankleden? Toen wij ons huis kregen (hier zat dan wel een badkamer en keuken in) moesten wij alles nog kopen (van vloeren tot meubels en tuin) en we hadden ongeveer 5000 euro te besteden.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

slopen wordt kopen? nieuwbouw? Empty Re: slopen wordt kopen? nieuwbouw?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum