Doet er iemand hier aan vechtsport?
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Doet er iemand hier aan vechtsport?
Ik denk erover na te beginnen met TaekWanDo al vind ik dat ergens wel vreemd om met 29 nog met zoiets te beginnen. Ik zoek iets waarin ik mijn gevoelens lichamelijk en geestelijk kan kanaliseren en innerlijk evenwicht kan vinden. Ik mail wat heen en weer met de houder van de school en die denkt dat het wel wat voor me is maar ergens vind ik het eng. Tis ook met mannen en vrouwen gemengd (vooral mannen).
Iemand die dit doet en me er meer over kan vertellen?
Iemand die dit doet en me er meer over kan vertellen?
Gast- Gast
Re: Doet er iemand hier aan vechtsport?
Mooie sport is dat. Mijn vader heeft dit op een best hoog niveau gedaan toen hij een jaartje of 21 was. Je kan dus ook op latere leeftijd beginnen. Ik zie dus niet in waarom het vreemd zou zijn. Je zal misschien wat minder lenig zijn als een jonger persoon. Maar lenigheid valt toch te trainen. Ik zelf wil ook wel een vechtsport doen maar iets houd me ook tegen en das namelijk dat ik er niet van houd om in elkaar gebokst te worden.
Gast- Gast
Ik heb iets nodig als uitlaatklep en ben altijd al geinteresseerd geweest in oosterse sport, ook de filosofie erachter. Ik vind het niet erg om in elkaar gebokst te worden (althans...niet als het op deze manier is). Maar vind het wel 'eng' om met vreemde kerels lichamelijk zo nauw te zijn maar ik denk dat dat wel went? Ik ben verder op zoek naar meer evenwicht en aarding en ik denk dat ik dat hiermee wel zou kunnen vinden.
Gast- Gast
Ik vind je gedachtengang erg mooi. Tegenwoordig zijn er ook veel vrouwen die deze sport doen. Weet je de enige bent of zijn er meer vrouwen? Misschien dat je dan beter op het gemak voelt. Je maakt wel contact met elkaar met denk niet dat het zo close is als bij judo. Hoop dat je toch kan wennen en je helemaal thuis gaat voelen in deze sport.
Ik zit meer aan kickboksen te denken. Meer het lompere (uhm past ook wel een beetje bij me ) Alleen weet ik dat de trainingen best heftig kunnen zijn en dat je zelfs met sparren ook blesures op kunt lopen en ik ben best wel blesure gevoelig en zijn mijn knieen een zwat punt. Maar het is zo goed voor je conditie.
Ik zit meer aan kickboksen te denken. Meer het lompere (uhm past ook wel een beetje bij me ) Alleen weet ik dat de trainingen best heftig kunnen zijn en dat je zelfs met sparren ook blesures op kunt lopen en ik ben best wel blesure gevoelig en zijn mijn knieen een zwat punt. Maar het is zo goed voor je conditie.
Gast- Gast
Cimic schreef:Ik vind je gedachtengang erg mooi. Tegenwoordig zijn er ook veel vrouwen die deze sport doen. Weet je de enige bent of zijn er meer vrouwen? Misschien dat je dan beter op het gemak voelt. Je maakt wel contact met elkaar met denk niet dat het zo close is als bij judo. Hoop dat je toch kan wennen en je helemaal thuis gaat voelen in deze sport.
Ik zie op de fotos op de site één vrouw en die ken ik wel van zien. Lijkt me altijd een aardige meid. Verder wat oudere kerels. In de Tai Chi groep zitten allemaal oude dames (niks voor mij, te langzaam ook) en verder veel kids. Maar ik ga denk ik gewoon eens een keertje kijken!
Kick Boxen is zwaar volgens mij maar wel lekker afreageren. Ik zou er ook te blessuregevoelig voor zijn!
Gast- Gast
Ik zou zeggen go for it
Ik doe zelf nu veel fitniss en hardlopen maar merkt dat mijn knieen en benen niet meer zo willen. Ik wil iets anders doen en kwa conditie en het gene wat ik leuk vind kom ik ook op een vechtsport uit. Collega's doen ook aan kickboxen en het is echt pittig een vriendin van mij heeft het ook een tijd gedaan. Weet niet of zij deze sport wil oppakken anders wil ik best een keertje mee kijken.
Waar ga je Taekwando doen?
Ik doe zelf nu veel fitniss en hardlopen maar merkt dat mijn knieen en benen niet meer zo willen. Ik wil iets anders doen en kwa conditie en het gene wat ik leuk vind kom ik ook op een vechtsport uit. Collega's doen ook aan kickboxen en het is echt pittig een vriendin van mij heeft het ook een tijd gedaan. Weet niet of zij deze sport wil oppakken anders wil ik best een keertje mee kijken.
Waar ga je Taekwando doen?
Gast- Gast
Bij een oosterse vechtsportschool hier in de stad, vlakbij.
Gast- Gast
Wat leuk! En je bent nooit te oud om iets te leren, toch? Zelf ga ik volgende week samen met een vriendin een proefles Wing Chun doen, dus ben benieuwd of dat wat is. Ik zit ook echt al een hele tijd te denken over een vechtsport, omdat het me denk ik heel goed zou kunnen doen en het ook wel bij mij past. Alleen vind ik - net als jij - de drempel wel hoog. Ik hou ook totaal niet van contact sporten, daar zit bij mij echt een block ofzo.. Eigenlijk zou ik het liefst een beginnerscursus doen om te zien of ik het leuk vindt. En dan een vechtsport waarbij het meer om de filosofie en energie bundeling etc. gaat dan om het echte vechten... Eerst maar eens zien hoe de proefles bevalt...
Gast- Gast
Mijn vriend geeft jiu-jitsu, dus als ik wil kan ik privéles krijgen
Ik heb het nog niet gedaan maar ben het wel van plan, en vind het ergens wel heel kickass als ik hem bezig zie, dat ziet er zo soepel en makkelijk uit als hij het doet mijn zoon is al om, die krijgt al les
Ik heb het nog niet gedaan maar ben het wel van plan, en vind het ergens wel heel kickass als ik hem bezig zie, dat ziet er zo soepel en makkelijk uit als hij het doet mijn zoon is al om, die krijgt al les
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Ik doe aan vechtsport: ik ben bijna elke dag in gevecht met mijn paard.. het is een puberend monster momenteel
Gast- Gast
Ik heb besloten! Ik ga dinsdag een proefles Hapkido/Hankido volgen. Leek die man ook het beste bij mij passen. Ben benieuwd. Wel eng hahaha.
Gast- Gast
Wel vechtsport, geen TeakWondo.
Ik heb een tijdje KungFu gedaan, maar was mij iets te zweverig.
Daarna ben ik gaan kickboxen, erg leuk en kicken maar je moet wel echt tegen een stootje kunnen, heb tijdens trainingen paar keer een gozer van 120 kg gehad die op mijn buik/ribben stond, dat voel je toch wel. Ook geregeld wat gekneusd.
Ik heb ook kickfun gedaan, ook erg leuk. Dan kickbox je tegen een boxpaal en heb je veel minder blessures. Met slechte knieen kun je daar beter voor gaan (is vaak van les mills).
Sinds mijn zwangerschap ben ik gestopt, zou graag weer beginnen, maar vind het te riskant nu. Wil binnenkort een boxbal of paal aanschaffen en thuis trainen.
Mijn man is professioneel judo'er geweest en judoleraar, dus daar ben ik nu af en toe mee bezig, maar haal er veel minder voldoening uit. Met kickboxen raakte ik echt alle agressie, frustraties en emoties kwijt, die ik kwijt wilde.
Ik heb een tijdje KungFu gedaan, maar was mij iets te zweverig.
Daarna ben ik gaan kickboxen, erg leuk en kicken maar je moet wel echt tegen een stootje kunnen, heb tijdens trainingen paar keer een gozer van 120 kg gehad die op mijn buik/ribben stond, dat voel je toch wel. Ook geregeld wat gekneusd.
Ik heb ook kickfun gedaan, ook erg leuk. Dan kickbox je tegen een boxpaal en heb je veel minder blessures. Met slechte knieen kun je daar beter voor gaan (is vaak van les mills).
Sinds mijn zwangerschap ben ik gestopt, zou graag weer beginnen, maar vind het te riskant nu. Wil binnenkort een boxbal of paal aanschaffen en thuis trainen.
Mijn man is professioneel judo'er geweest en judoleraar, dus daar ben ik nu af en toe mee bezig, maar haal er veel minder voldoening uit. Met kickboxen raakte ik echt alle agressie, frustraties en emoties kwijt, die ik kwijt wilde.
Gast- Gast
Tae Kwon Do is cool, mozz! Welke stijl? Ik heb dat zelf ook een tijdje gedaan en vond het erg leuk om te doen.
Zelf ben ik op mijn zevende begonnen aan vechtsport. Heb tot mijn 21e aan Pencak Silat gedaan, daar ook lesgegeven aan de junioren. Omdat ik ging verhuizen naar de USA moest ik helaas stoppen maar heb in de USA een nieuwe uitdaging gevonden in Shaolin Kempo. Ik ben daar toen Kampioen Pennsylvania mee geworden, erg leuk!
Ik heb naast Pencak Silat nog een tijdje Aikido gedaan (wat Steven Seagal doet zeg maar) maar ik ben echt van het rammen en minder van de "grepen" zeg maar.
Je gedachtengang erachter vind ik zeker mooi, en ik denk dat je vanzelf gewend raakt aan het full contact of semi contact wat je hebt met mannen. Terug in NL ben ik begonnen met Krav Maga (israelische vechtsport die ook wordt gebruikt door terreur-agents e.d.), dat is vrij heftig maar ook heel leuk. Helaas kan ik door een knieblessure nu geen vechtsport meer doen maar hoop het ooit weer op te kunnen pakken.
Oh wacht, ik lees dat je Hapkido gaat doen. Ik ben daar zelf niet zo bekend mee, maar spannend hoor! Laat je weten hoe je je proefles vond?
Zelf ben ik op mijn zevende begonnen aan vechtsport. Heb tot mijn 21e aan Pencak Silat gedaan, daar ook lesgegeven aan de junioren. Omdat ik ging verhuizen naar de USA moest ik helaas stoppen maar heb in de USA een nieuwe uitdaging gevonden in Shaolin Kempo. Ik ben daar toen Kampioen Pennsylvania mee geworden, erg leuk!
Ik heb naast Pencak Silat nog een tijdje Aikido gedaan (wat Steven Seagal doet zeg maar) maar ik ben echt van het rammen en minder van de "grepen" zeg maar.
Je gedachtengang erachter vind ik zeker mooi, en ik denk dat je vanzelf gewend raakt aan het full contact of semi contact wat je hebt met mannen. Terug in NL ben ik begonnen met Krav Maga (israelische vechtsport die ook wordt gebruikt door terreur-agents e.d.), dat is vrij heftig maar ook heel leuk. Helaas kan ik door een knieblessure nu geen vechtsport meer doen maar hoop het ooit weer op te kunnen pakken.
Oh wacht, ik lees dat je Hapkido gaat doen. Ik ben daar zelf niet zo bekend mee, maar spannend hoor! Laat je weten hoe je je proefles vond?
Rumble- Prater
- Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10
Nee ik heb geen ervaring met tae kwon do. Ik heb zelf 5 jaar gebokst en daarna nog 1,5 jaar muay thai. Het beviel altijd erg goed maar door familieomstandigheden destijds, ben ik daar 3 jaar geleden mee gestopt.
Je bent, zoals meerdere mensen al hebben gezegd, nooit te oud om te leren dus ik zou er gewoon voor gaan!
Je bent, zoals meerdere mensen al hebben gezegd, nooit te oud om te leren dus ik zou er gewoon voor gaan!
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
mozzarella schreef:Ik heb iets nodig als uitlaatklep en ben altijd al geinteresseerd geweest in oosterse sport, ook de filosofie erachter. Ik vind het niet erg om in elkaar gebokst te worden (althans...niet als het op deze manier is). Maar vind het wel 'eng' om met vreemde kerels lichamelijk zo nauw te zijn maar ik denk dat dat wel went? Ik ben verder op zoek naar meer evenwicht en aarding en ik denk dat ik dat hiermee wel zou kunnen vinden.
Ik zit niet op een vechtsport maar heb 1 proefles taiboksen gedaan, vond het geweldig
Maar het was ook heel vies! Ik kwam binnen en het stonk er zo naar zweet, het is natuurlijk een heel intensieve sport. Ook vond ik het wel eng alleen, want je moest in paren, en had geen eigen partner. Moest dus tegen een jongen, welke ik helemaal niet kende. En het contact is erg lichamelijk ja, iedereen op blote voeten, met je rug tegen elkaar aan zitten en zo omhoog tegen elkaar zodat je opstaat (snap je het) of face to face op de grond zitten en de benen in elkaar haken. En opdrukken, rennen, op je plek je knieen een voor een omhoog, ik was geslooooooopt toen het klaar was. En met sparren deed het best zeer, die jongen moest tegen mijn dijbeen schoppen, en dat deed 'ie best hard. Ik dacht dat ik moest huilen, maar toch niet En ik vind het wel gaaf dat ik nu weet hoe ik kan blokken als iemand me in mijn buik trapt. Niet dat dat vaak gebeurd haha.
Ik heb besloten om er niet op te gaan, omdat de dames die ik daar zag zeer brede schouders en armpartijen hadden. Ik heb van mezelf al vrij brede schouders, wat ik niet mooi vind, en ik hoef maar naar een gewicht te kijken bij wijze van, en heb nog meer spierballen. Jammer anders was ik er echt op gegaan.
Hankido is iets heel anders, maar veel plezier!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Koelkast doet t niet goed meer, iemand een idee?
» Stofzuiger doet het ineens niet meer??? Iemand een idee?
» Zomerslank van Sonja Bakker; doet/deed iemand dit toevallig?
» Iemand hier een BAHA
» Iemand hier ervaring met CO-eur?
» Stofzuiger doet het ineens niet meer??? Iemand een idee?
» Zomerslank van Sonja Bakker; doet/deed iemand dit toevallig?
» Iemand hier een BAHA
» Iemand hier ervaring met CO-eur?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: