Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand verstand van regels mbt woningruil?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  PapillonRose wo 3 apr 2013 - 22:35

Zoals in een ander topic te lezen valt, wil ik waarschijnlijk gaan verhuizen naar een huis met tuin. Dan zou ik mijn huidige huis opzeggen en dat komt vrij voor verhuur.

Nu is het echter zo dat mijn broertje en zijn vriendin groter willen gaan wonen, maar steeds nog niet aan de beurt komen. Ze huren nu een kleinere woning via dezelfde overkoepelende organisatie.

Woningruil is mogelijk via onze corporaties. Nu vraag ik me alleen af of het mogelijk zou zijn om een ruilverzoek in te dienen en dan de woning van mijn broertje daarna op te zeggen. Of denk ik nu heel optimistisch laughcry
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 22:56

Hier kun je sowieso alleen ruilen als de huizen gelijkwaardig zijn. Je kunt dus niet tussen een appartement en een tussenwoning ruilen. Verder moet je inkomen geschikt zijn voor het soort huis wat je wilt gaan huren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  PapillonRose wo 3 apr 2013 - 23:00

Hier kun je dan wel ruilen. En het zou dan gaan om mijn oude woning en de woning van mijn broertje, beiden appartementen. Qua inkomen zou hij ook goed zitten. Ben nu al aan het vissen bij de woningbouw, ben benieuwd.. Heb geen idee wat de regels zijn voor zoiets.

Normaal zouden we zo kunnen ruilen voor zover ik kan uitvinden, maar ik weet niet hoe het zit nu ik een ander huis wil nemen, of mijn broertje dan nog in mijn huis zou kunnen en zijn woning vrijkomt voor verhuur in plaats van de mijne.. Zou voor ons allebei leuk en erg handig zijn!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  Tiara wo 3 apr 2013 - 23:25

Ik denk niet dat dat kan eerlijk gezegd. Als je beiden ruilt snap ik het nog wel, maar nu ga jij naar een ander huis. Dat zou dan niet helemaal eerlijk dan zijn naar mensen die op de wachtlijst eerst zijn in jou straat.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  Siem wo 3 apr 2013 - 23:51

Ik denk ook niet dat het kan want er vindt immers geen ruil plaats. Maar bij ons is het bij bepaalde woning mogelijk om iemand voor te dragen. Misschien is dat nog een optie..

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  Annie24 wo 3 apr 2013 - 23:54

Hier kan dat niet (werk zelf bij de woningbouw)
In 'jullie' geval is het niet écht ruilen, maar eigenlijk je broertje voorrang geven bij het opnieuw verhuren van jouw nieuwe huis.

Maar wie weet maken ze er bij jou geen probleem van smile
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  PapillonRose do 4 apr 2013 - 0:04

Ik verwacht ook eigenlijk niet dat het kan hoor, inderdaad om wat jullie al aangeven. We gaan er vanuit dat het niet kan, vragen het wel nog even na en mocht het toch kunnen dan zijn we natuurlijk heel blij.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  Happinaz do 4 apr 2013 - 3:00

Kan je broertje niet ruilen met het nieuw vrij gekomen huis en dat jullie dan dáárna weer ruilen?
Ik roep maar wat geks hoor! :-)
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  PapillonRose do 4 apr 2013 - 3:17

Helaas, het kan idd niet. Was te verwachten natuurlijk, maar proberen kon altijd. Had m'n broertje graag een leuk huis gegund, maar regels zijn helaas regels.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand verstand van regels mbt woningruil? Empty Re: Iemand verstand van regels mbt woningruil?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum