Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer over naar forte voeding

+7
slaatje
loesje
Twellie
tweeling
Wennes
Luce
Printje
11 plaatsers

Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Printje wo 3 apr 2013 - 8:29

N is een enorme hongerlap, inmiddels krijgt ze 180 cc per keer maar dan nog redt ze het vaak niet om er 4 uur tussen te laten. Wanneer besloten jullie om over te gaan naar forte voeding? Want ze krijgt nog een nachtvoeding en dan zitten we dus eigenlijk al over wat ze mag hebben 6x ongeveer 180 cc.

Zou forte een idee zijn?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 8:30

Is ze ineens veel meer gaan drinken?

Welk flesje en welke speen heb je? Misschien reageert ze goed op een kleinere speen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Luce wo 3 apr 2013 - 8:35

Wij zijn overgegaan toen hij heel grote flessen dronk voor zijn leeftijd en eigenlijk nog niet tevreden was. Met forte was dat verschil hier heel duidelijk.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Wennes wo 3 apr 2013 - 8:36

Je zou half.om half kunnen doen.
Wat.doet ze met haar lengte en gewicht?

Wij.hebben B altijd.1 voeding meer gegeven dan mocht, dit omdat hij er echt om vroeg. Hij is nooit dik/flink geweest dus ik maakte me er nooit druk.om.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Printje wo 3 apr 2013 - 8:38

Ze is idd ineens naar 180 cc gevlogen, ze heeft een avent fles met een speen nmr 2. Ze drinkt netjes ongeveer 15 minuutjes maar ze haalt het gewoon niet met 4 uurtjes ertussen, en dan heeft ze ook echt weer honger.

De laatste keer was ze, bij 8-9 weken, 56 cm en 4600 Gr.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  tweeling wo 3 apr 2013 - 10:38

Wij deden tot 4 maanden met nr 1 van avent. Misschien helpt dat toch iets?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Twellie wo 3 apr 2013 - 10:57

Ik ben bijna gelijk na de borstvoeding overgegaan op forte, na een liter normale voeding zaten we nog maar aan het eind van de middag.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  loesje wo 3 apr 2013 - 18:58

ik verdik de voeding met 1 schepje johannes brood pitmeel en gebruik de kleinste speen dit helpt goed tegen honger smile
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  slaatje wo 3 apr 2013 - 22:39

Ik ben een week terug van 120 + 4 standaard (6 voedingen per dag, vier uur ertussen) gegaan naar 120 + 3 standaard met 1 schep forte. Gister kreeg hij voor het eerst 130 + 4 standaard + 1 forte. Denk dat alleen maar forte iets te veel van het goede is. Zou het eerst even op die manier proberen.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Printje do 4 apr 2013 - 7:39

Heb vandaag gebeld met het cb en ze raadde eerst Johannes broodpitmeel aan. Dus dat hebben we vandaag gebruikt en het leek idd alsof ze toch wat langer tussen de flessen liet.

Zal blij zijn als ze vier maanden is, met groente en fruit heb je toch meer mogelijkheden om te rekken etc.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Printje do 4 apr 2013 - 7:40

slaatje schreef:Ik ben een week terug van 120 + 4 standaard (6 voedingen per dag, vier uur ertussen) gegaan naar 120 + 3 standaard met 1 schep forte. Gister kreeg hij voor het eerst 130 + 4 standaard + 1 forte. Denk dat alleen maar forte iets te veel van het goede is. Zou het eerst even op die manier proberen.

Bij het cb, aan de telefoon, zeiden ze dat een schep forte helemaal geen nut heeft omdat het gaat om wat in die voeding zit zeg maar en dat werkt niet als je het gaat mengen, aldus cb.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Sun88 do 4 apr 2013 - 7:49

Klopt wat cb zegt, maar in forte zitten geen extra calorieën toch? Als jhbpm niet helpt,.zou ik overstappen. 6x 180 cc met 2mnd is wel veel overdaad
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Printje do 4 apr 2013 - 7:52

Sun88 schreef:Klopt wat cb zegt, maar in forte zitten geen extra calorieën toch? Als jhbpm niet helpt,.zou ik overstappen. 6x 180 cc met 2mnd is wel veel overdaad

Nee hoor op zich was de hoeveelheid geen probleem, R zat rond deze tijd al op 210 cc.
Het ging erom dat forte langzamer verteert zei ze en dat het langer in de maag bleef. Een schepje heeft dus totaal geen zin zei ze, want daar vroeg ik dus eigenlijk om of dat misschien een idee was.

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Printje za 6 apr 2013 - 8:05

We zijn nu twee dagen bezig met Johannes pitmeel in de flessen te doen en het lijkt wel te helpen, helaas slaapt ze nog steeds de nachten niet door maar overdag laat ze er gelukkig wel weer ongeveer 4 uur, of wat langer, ertussen. Zal wat dat betreft blij zijn als ze over een maandje groente en fruit mag, heb je wat meer rekmogelijkheden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Wennes za 6 apr 2013 - 9:47

Printje schreef:We zijn nu twee dagen bezig met Johannes pitmeel in de flessen te doen en het lijkt wel te helpen, helaas slaapt ze nog steeds de nachten niet door maar overdag laat ze er gelukkig wel weer ongeveer 4 uur, of wat langer, ertussen. Zal wat dat betreft blij zijn als ze over een maandje groente en fruit mag, heb je wat meer rekmogelijkheden.

Fijn dat het helpt.
Tja die nachten..... Zal vast wel goed komen toch? Hier ook nog steeds een nachtbraker hoor.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Printje za 6 apr 2013 - 9:48

Wennes schreef:
Printje schreef:We zijn nu twee dagen bezig met Johannes pitmeel in de flessen te doen en het lijkt wel te helpen, helaas slaapt ze nog steeds de nachten niet door maar overdag laat ze er gelukkig wel weer ongeveer 4 uur, of wat langer, ertussen. Zal wat dat betreft blij zijn als ze over een maandje groente en fruit mag, heb je wat meer rekmogelijkheden.

Fijn dat het helpt.
Tja die nachten..... Zal vast wel goed komen toch? Hier ook nog steeds een nachtbraker hoor.

Jawel daar hopen we maar op, het is vaak ook drinken en weer naar bed dus zolang zijn we er niet mee bezig maar we dachten misschien redt ze de nachten dan wel helemaal, maar dus nog niet.

Edit; en zoals je weet is R ook een nachtbraker regelmatig haha ooit zullen we weer kunnen doorslapen allemaal;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 20:26

Hier zijn we overgestapt met 7 weken. A dronk toen al 180cc en liet er krap 3uur tussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Paper Crown za 6 apr 2013 - 21:03

Sorry Printje, zeg je nu echt helaas slaapt ze de nachten nog niet door? Ze ie nog geen 3maand.. Tjee. Ik zou dat gewoon nog even niet van haar verlangen. Julian komt ook nog steeds 1 of 2x per nacht. Het is gewoon niet anders. Nutriton geef ik hem niet, dat wordt zo dikke vieze drap. Wat hielp hier is trouwens een kleiner speentje.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Sea of Trees za 6 apr 2013 - 21:12

Paper Crown schreef:Sorry Printje, zeg je nu echt helaas slaapt ze de nachten nog niet door? Ze ie nog geen 3maand.. Tjee. Ik zou dat gewoon nog even niet van haar verlangen. Julian komt ook nog steeds 1 of 2x per nacht. Het is gewoon niet anders. Nutriton geef ik hem niet, dat wordt zo dikke vieze drap. Wat hielp hier is trouwens een kleiner speentje.
Ik denk niet dat je het zo op moet pakken.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Paper Crown za 6 apr 2013 - 21:25

Sea of Trees schreef:
Paper Crown schreef:Sorry Printje, zeg je nu echt helaas slaapt ze de nachten nog niet door? Ze ie nog geen 3maand.. Tjee. Ik zou dat gewoon nog even niet van haar verlangen. Julian komt ook nog steeds 1 of 2x per nacht. Het is gewoon niet anders. Nutriton geef ik hem niet, dat wordt zo dikke vieze drap. Wat hielp hier is trouwens een kleiner speentje.
Ik denk niet dat je het zo op moet pakken.

Maar SOT de meeste baby's slapen niet de nachten door. Ik zou ook willen dat Julian lekker slaapt het klokje rond maar hij komt om 04:00 en als ik pech heb komt hij rond 01:00 en dan weer om 03:00 en weer om 05:00.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  slaatje za 6 apr 2013 - 21:39

Printje schreef:
slaatje schreef:Ik ben een week terug van 120 + 4 standaard (6 voedingen per dag, vier uur ertussen) gegaan naar 120 + 3 standaard met 1 schep forte. Gister kreeg hij voor het eerst 130 + 4 standaard + 1 forte. Denk dat alleen maar forte iets te veel van het goede is. Zou het eerst even op die manier proberen.

Bij het cb, aan de telefoon, zeiden ze dat een schep forte helemaal geen nut heeft omdat het gaat om wat in die voeding zit zeg maar en dat werkt niet als je het gaat mengen, aldus cb.

Ik vind het zo raar dat elk cb weer iets anders zegt. Jbpm mag volgens het cb in mijn woonplaats pas met vier maanden gegeven worden. M. bleef hier maar happen zodra de flessen speen uit zijn mond was, en ging door tot hij weer een fles kreeg. Volgens het cb hoefde dit weer niet meer honger te maken hebben, maar kon het ook andere redenen hebben. Nadat ik twee keer voor de nacht zijn voeding heb opgehoogd, kreeg hij krampjes. Ik heb het toen maar weer even gelaten. Maar het happen bleef. Overdag slapen doet hij bijna niet meer. De nachten gaan gelukkig wel goed, hij laat er minmimaal vier uur tussenzitten. Ik heb net toch weer geprobeerd zijn voeding te verhogen tot 130 met vier scheppen standaard en 1 schep forte en hij liet ongeveer 10 cc staan, hapte geen moment en viel direct na de fles in slaap. Eens even kijken hoe de rest van de dag verloopt.
Hoe doet jouw kleine de nachten nu?
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Printje za 6 apr 2013 - 22:03

Slaatje, jbpm mag vanaf de geboorte volgens de verpakking denk dat jij aan rijstebloem denkt.

Pc, je vat het te zwaar op idd, ik heb al een baby gehad waar ook die nachten ' helaas' bij horen. We hadden alleen ook gehoopt dat ze door dat jbpm de nacht gewoon door zou trekken maar dat haalt ze nog niet. Ze krijgt ng een week dan moet ik weer werken dan moet ze doorslapen en anders toch maar die wodka door de 23 uur fles. Wink

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Snoes zo 7 apr 2013 - 0:03

Slaatje, jbpm mag gewoon vanaf de geboorte hoor. Wij hebben het hier ook al gebruikt, alleen kreeg mijn zoontje daar enorm veel krampjes van en zijn ontlasting ging ook een stuk moeizamer. Wij zijn daar dus al snel mee gestopt.

Printje, ik kan me wel voorstellen dat je graag zou hebben dat ze de nachten doorslaapt hoor, zeker als je zoveel 'succesverhalen' leest van andere forummers met kindjes die iets ouder/even oud/iets jonger zijn als N. Het went zo snel, hier sliep hij de voorbije week altijd tot 9u30, vannacht werd hij plots om 4u30 wakker, dan is dat wennen ja haha. Toen een fles gegeven en daarna heeft hij weer tot 10u geslapen.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer over naar forte voeding Empty Re: Wanneer over naar forte voeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum