Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

3 plaatsers

Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Floor wo 18 apr 2012 - 19:15

Onze zoon krijgt al lang forte voeding/voeding voor hongerige baby's. Nu hebben wij de voeding Friso Extra, ik zag alleen gisteren dat ze hier in de winkel nr. 2 niet hebben (vanaf 6 maanden). Forte nutrilon nr2 stond er wel.
Kan ik nu het beste over naar nutrilon omdat dit ook voeding voor hongerige baby's is? of kan ik Friso blijven geven maar dan standaard? of zou hij dan weer constant honger hebben? we beginnen dan ook met bijvoeding maar ik ga er vanuit dat dat niet meteen volledig eten is.

nog een vraag dan over bijvoeding, ik heb rijstebloem in huis staan, is het dan de bedoeling dat hij de laatste fles (23u) rijstebloem erbij krijgt en ergens in de middag/avond groeten/fruit?
Hoe beslis je of je wilt beginnen met gepureerde hapjes of rapley? En met Rapley, kan je dan gewoon beginnen met bijv. wortelstukjes en dat hij die eet vanuit de wipstoel? of is het beter als hij op schoot zit (wat rechterop) want hij kan nog niet recht zitten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Happydobby wo 18 apr 2012 - 22:51

Wij zijn begonnen met rapley in de kinderstoel, ik geef geen stukjes in de wipstoel, als je kindje zich verslikt kan het niet goed ophoesten. Ik liet M kort in de kinderstoel zitten en het eten van stukken gaat langzaam, ik gaf ook gepureerd als M. niet at.
Rapley is wel vanaf 6 maanden als je kindje en beetje kan zitten, je kindje moet het ook zelf doen, je kan gewoon fruit in stukjes geven en groente koken/stomen en dan in stukken aanbieden. Inmiddels is M bijna 9 maanden en stukken eten gaat hem goed af.


Rijstebloem geven wij in de laatste fles.

Wij geven fruit smorgens en groente eind van de middag. Ik zou gewoon beginnen als je zoon goed wakker is en niet te moe want dan eten ze niet.

Van forte voeding weet ik niks maar als je zoon andere dingen gaat eten dan lijkt forte mij niet meer nodig.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Floor wo 18 apr 2012 - 23:13

Maar echt zelf gaan zitten kan hij vast nog niet met 6 maanden, kan ik hem dan toch neerzetten in de kinderstoel om even te eten?
anders wordt het toch pureren en eten geven in de wipstoel.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 23:19

Ik geef gepureerde hapjes gewoon in de wipper, brood of lange vinger in de kinderstoel, dan moeten ze echt zitten. Al hangen ze meer als een soort zoutzakken in die stoel, want zitten kunnen ze echt nog niet.

Forte voeding vond ik hier trouwens geen verschil maken, 's morgen en 's avonds iets toevoegen van rijstebloem of granen werkte wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Gast wo 18 apr 2012 - 23:23

Voor Rapley moeten ze wel echt rechtop zitten, mag niet in de wipper. Wij gaan X. tegen die tijd gewoon op schoot nemen, dat gaat nu ook al best aardig, dus ik vertrouw erop dat hij het met zes maanden zeker wel eventjes volhoudt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Floor wo 18 apr 2012 - 23:48

@stofzuiger, forte voeding werkt hier wel goed, hij krijgt het al een paar maanden. Hij zat op dat moment op 8 voedingen per dag, terwijl hij er op 6 moest zitten, kreeg er 2 teveel en hij had nog constant honger (en hij kreeg dus ook teveel voeding qua hoeveelheid). Toen zijn we overgestapt op forte/friso extra en binnen 3 dagen zat hij op 6 voedingen per dag. Nu inmiddels op 5 van 180+6.

Ik heb rijstebloem gekocht zou ik dat bij de fles van 23 uur kunnen doen in de hoop dat hij wat beter slaapt. Hij gaat na de fles wel slapen maar tegen 5 uur wordt hij 'wakker' en zo blijf ik tot 7 uur op en neer lopen voor speentjes/dekens enzovoort.
als ik rijstebloem toe voeg hoeft er dan geen JBPM meer bij? want dat zit nu bij alle voedingen ivm reflux.

typ zo verder moet even weg
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Tania wo 18 apr 2012 - 23:51

Floor schreef:
als ik rijstebloem toe voeg hoeft er dan geen JBPM meer bij? want dat zit nu bij alle voedingen ivm reflux.

Dat moet je even uitproberen. Bij mijn zoontje was het met alleen rijstebloem ook goed maar bij sommige kindjes werkt het toch beter om er nog jbpm bij te doen. Meestal dan wel minder dan je in een gewone fles zou doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Floor do 19 apr 2012 - 0:24

Bij rapley moet een kindje dus rechtop zitten, stel dat we beginnen met bijvoeding en hij kan nog niet zitten, dan dus toch gepureerd geven tot de tijd dat hij kan zitten?

@tania, misschien toch maar eens uitproberen dan om de avondfles met rijstebloem te doen en eventueel jbpm.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 0:37

Floor schreef:Bij rapley moet een kindje dus rechtop zitten, stel dat we beginnen met bijvoeding en hij kan nog niet zitten, dan dus toch gepureerd geven tot de tijd dat hij kan zitten?
Als het zelfs op schoot niet lukt en hij z'n hoofd niet fatsoenlijk kan vasthouden zou ik inderdaad gepureerd geven in de wipstoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Floor do 19 apr 2012 - 0:45

Ok, zijn hoofd goed houden kan hij prima, hij kan ook zelf gaan zitten als hij op mijn schoot ligt en ik hem in elke hand een vinger van mij geef trekt hij zichzelf in zit en blijft hij zitten (tot ik hem weer neer leg, wat hij natuurlijk vreselijk stom vind Wink )
De kinderstoel ziet er alleen nog zo groot uit he, als ik hem daarin zet verzuipt hij (kortom, mama vind het eigenlijk gewoon eng angel ik wil nog een mini-baby houden)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Gast do 19 apr 2012 - 0:47

Je hebt nog een maand, als ik het zo lees zou ik het wel met Rapley proberen op schoot. In een kinderstoeltje vind ik het er ook vaak nog een beetje sneu uitzien als ze helemaal gestut moeten worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Floor do 19 apr 2012 - 9:15

Inderdaad nog een maandje en dan kijken we wel of hij genoeg kan zitten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon Empty Re: Overstappen van Forte voeding terug naar gewoon

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum