Vanaf wanneer andere voeding?
+6
Monnie
Happydobby
Jazzlyn
Star007
Ayla
_Lana_
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vanaf wanneer andere voeding?
Onze kindjes zijn nu 6,5 maand oud en we zijn sinds 2 weken begonnen met bijvoeden. Ze eten nog niet echt veel trouwens, het is nu nog echt 'proberen', alhoewel mijn zoontje gisteren ineens het hele bakje banaan leeg at. Ze krijgen nu nog óf fruit óf groente.
Daarnaast krijgen ze 4x 180+6 opvolgmelk.
Dit gaat zo voorlopig nog prima hoor, zeker nu ze toch nog niet zo goed eten.
Maar wanneer gaven jullie andere tussendoortjes ( broodkorstje, rijstwafeltje of iets in die richting ) en ander drinken? En vanaf wanneer brood?
Gisteren met het warme weer ook lauw water proberen te geven, maar dit viel nog niet in de smaak.
Ik ben beniewd.
Daarnaast krijgen ze 4x 180+6 opvolgmelk.
Dit gaat zo voorlopig nog prima hoor, zeker nu ze toch nog niet zo goed eten.
Maar wanneer gaven jullie andere tussendoortjes ( broodkorstje, rijstwafeltje of iets in die richting ) en ander drinken? En vanaf wanneer brood?
Gisteren met het warme weer ook lauw water proberen te geven, maar dit viel nog niet in de smaak.
Ik ben beniewd.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
Re: Vanaf wanneer andere voeding?
Hier krijgt ze al vanaf 4 maanden bijvoeding, maar als ik jou was zou ik gewoon broodkorst ofzo aan gaan bieden als ze fruit/groente ook goed eten. Dus niet als ze 's morgens fruit en 's avonds groente goed eten, maar 1 van de 2. Ze at hier vanaf 6 maanden pas goed groente en fruit, nu denk ik wel dat het anders is als je pas met 6 maanden begint, misschien dat ze het sneller snappen, maar persoonlijk zou ik wachten tot 1 ding goed gaat en dan pas het volgende toevoegen.
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
D. krijgt vanaf 4 maanden fruit en groente aangeboden. Vanaf 4,5 maand at ze het goed. Met 6 maanden zijn we overgestapt op 3 flessen ( 2x 100cc en 1 x 200 cc) en zijn we brood aan gaan bieden ( s'morgens 1 boterham + 100 cc melk en tijdens de lunch 1,5 boterham + 100 cc melk). Brood at ze vanaf dag 1 al goed. Vanaf 6 maanden kreeg ze ook broodkorstjes, soepstengels, koekjes en diksap.
edit: Wij hebben trouwens het hele pap gebeuren overgeslagen aangezien ze al flink genoeg is en gewoon goed brood eet. Het is misschien voor jullie ook nog een optie om met pap als ontbijt te beginnen en dan 1 maal per dag brood ofzo?
edit: Wij hebben trouwens het hele pap gebeuren overgeslagen aangezien ze al flink genoeg is en gewoon goed brood eet. Het is misschien voor jullie ook nog een optie om met pap als ontbijt te beginnen en dan 1 maal per dag brood ofzo?
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
Een in de ochtend fruit als dat goed gaat groente (of andersom) dan smorgens pap, dan smiddags boterham en in de middag een tussendoortje (en dus geen fles meer)
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Vanaf 7 maanden broodkorst en vanaf 7 en halve maand een boterham s'middags. Met 6 maanden af een toe tussendoor een koekje vanaf 6 maanden. Yoghurt ook vanaf 7 maanden.
Met groente en fruit vanaf 6 maanden begonnen, dat ging in het begin niet zo, alleen banaan had hij snel door.
Met groente en fruit vanaf 6 maanden begonnen, dat ging in het begin niet zo, alleen banaan had hij snel door.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Volgens mij ben ik met 7 maanden begonnen met een broodkorst, dit ging eigenlijk meteen heel goed, dus na 2 weken kreeg hij een boterham 's middags. Koekje/rijstwafel kreeg hij ook vanaf 7 maanden. Extra drinken ben ik ook rond 7 maanden gaan geven.
Monnie- Prater
- Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10
Dank je wel!
Ik kan er een beetje mee beginnen als de groente/fruit goed/beter gaat. Dat had ik al in mijn hoofd.
@ Jazzlynn: Hoe oud is jouw zoontje ook alweer? Best jong toch? En eet hij al brood??
Gaat dat goed?
Ik kan er een beetje mee beginnen als de groente/fruit goed/beter gaat. Dat had ik al in mijn hoofd.
@ Jazzlynn: Hoe oud is jouw zoontje ook alweer? Best jong toch? En eet hij al brood??
Gaat dat goed?
_Lana_- Ratel
Oh ik zie het al , bijna 5 maanden dus.
_Lana_- Ratel
_Lana_ schreef:Dank je wel!
Gaat dat goed?
hahah nee hoor. nog geen brood. Wel al in de ochtend pap op basis van opvolgmelk (uit een bordje) en smiddags een papfles. Andere pap vind hij niet lekker. Brood beginnen we mee met een maand of 6 Verder heeft hij dus wel het schema.
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Jazzlyn schreef:_Lana_ schreef:Dank je wel!
Gaat dat goed?
hahah nee hoor. nog geen brood. Wel al in de ochtend pap op basis van opvolgmelk (uit een bordje) en smiddags een papfles. Andere pap vind hij niet lekker. Brood beginnen we mee met een maand of 6 Verder heeft hij dus wel het schema.
Oh haha, sorry, ik heb het even verkeerd gelezen.
Zou wel heel lekker zijn als hij een fles minder krijgt hè. Gaat het nu wel beter?
Hier is het bij mijn dochter momenteel weer even drama met drinken. Ik blijf er heel erg relaxed onder en doe gewoon heel lang over een fles en dat werkt wel.
Dat lieve kleine donderstraaltje krijgt mij niet gek, hahaha.
_Lana_- Ratel
Ik geef Luuk fruit en groente op ongeveer vaste tijden (fruit na zijn eerste slaapje 's ochtends en groente gewoon 's avonds met de pot mee). Zelf lunch ik altijd rond een uur of 1, dan geef ik hem ook een tussendoortje (broodkorstje, cracotte, rijstwafel). Uiteindelijk zal dit ook een boterham worden, maar dat krijgt hij nu nog niet goed weg (terwijl broodkorstjes wel heel goed gaan)
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Louise krijgt sinds een maand af en toe een stukje brood. Ze krijgt ook regelmatig water te drinken. Een koekje heb ik haar gegeven toen ze last had van haar tandjes, bijna niets hielp, behalve dat dan.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
S krijgt 's ochtends tussen 2 flessen door wat fruit en 's avonds met avondeten wat groente met aardappel en wat yoghurt/kwark. En dan als laatste fles wat rijstebloem door de fles.
Als we op visite zijn en meneer ziet iedereen wat eten en drinken dan mag hij wel een halve rijstewafel of zo'n mini rijstewafeltje. Thuis geef ik hem dat nog niet.
Als hij toevallig wakker is met brood eten krijgt hij een korstje mee anders niet. Is nog maar twee keer gebeurt, meestal slaapt hij dan.
Sap etc geef ik hem nog niet, is gewoon water. Zolang hij dat nog lekker vind
Als we op visite zijn en meneer ziet iedereen wat eten en drinken dan mag hij wel een halve rijstewafel of zo'n mini rijstewafeltje. Thuis geef ik hem dat nog niet.
Als hij toevallig wakker is met brood eten krijgt hij een korstje mee anders niet. Is nog maar twee keer gebeurt, meestal slaapt hij dan.
Sap etc geef ik hem nog niet, is gewoon water. Zolang hij dat nog lekker vind
Aimee schreef:Ik geef Luuk fruit en groente op ongeveer vaste tijden (fruit na zijn eerste slaapje 's ochtends en groente gewoon 's avonds met de pot mee). Zelf lunch ik altijd rond een uur of 1, dan geef ik hem ook een tussendoortje (broodkorstje, cracotte, rijstwafel). Uiteindelijk zal dit ook een boterham worden, maar dat krijgt hij nu nog niet goed weg (terwijl broodkorstjes wel heel goed gaan)
Wauw wat eet L.uuk al goed. Want je bent ook met 6 maanden begonnen toch?
En ik herinner me de eerste foto nog wel, haha.
Al zou ik meer willen geven, dan zou ik sowieso niet echt weten wanneer, want ze slapen nog zoveel.
Dit is hun schema nu:
06.40 Fles 180+6.
07.15 - 10.00/10.30: Slapen.
10.30: Fles 180+6.
11.45 - 14.00/14.30: Slapen.
14.30: Fles 180+6.
16.00 - 16.45: Slapen.
17.30: Groente / fruit.
18.30: Fles 180+6.
19.15: Naar bed tot de volgende ochtend.
En hier hebben ze echt nog meer dan genoeg aan.
Het kan wat afwijken natuurlijk.
Wat is het schema van L.uuk nu?
_Lana_- Ratel
Jeetje, jullie kindjes eten al goed!
En die kleine S ook zeg. Hij is toch een heel fijn mannetje? En dan zoveel eten al, haha, heel goed van hem.
Water vinden ze hier nog niks.
Nou ja, het komt allemaal vanzelf wel.
Het prakje van vandaag ging heel goed. Alleen mijn dochter is niet echt een hele goede eter nog. Het is ook nog zo'n kleintje.
Dat komt ook vanzelf wel en ze heeft gewoon genoeg aan minder.
En die kleine S ook zeg. Hij is toch een heel fijn mannetje? En dan zoveel eten al, haha, heel goed van hem.
Water vinden ze hier nog niks.
Nou ja, het komt allemaal vanzelf wel.
Het prakje van vandaag ging heel goed. Alleen mijn dochter is niet echt een hele goede eter nog. Het is ook nog zo'n kleintje.
Dat komt ook vanzelf wel en ze heeft gewoon genoeg aan minder.
_Lana_- Ratel
Het lijkt zo heel wat hoor Lana, maar van zijn groente eet hij nog amper wat. Het is echt het proeven en het beleven van eten (fruit is zoet of zurig, brood is zacht, crackers hard, etc.). En daarnaast is het met bv denk ik ook gewoon makkelijker omdat ik geen rekening hoef te houden met dat hij zoveel voedingen moet blijven behouden. Hij krijgt gewoon melk wanneer hij wil en daartussen zitten wat momentjes van ander eten ingepland...
Jouw kindjes slapen idd nog veel. Luuk ook nog wel, maar die doet veel kortere slaapjes waardoor tussendoor momentjes zijn waar ik hem wat te eten kan geven. Misschien zou je wel al kunnen proberen om rond 11.30 wat fruit of een ander tussendoortje aan te bieden, zodat je rond 17.30 groente kan geven? Het hoeft natuurlijk nog lang niet, als ze het goed doen en tevreden zijn met dit schema, maar als je dan toch eens wat anders wil proberen
Jouw kindjes slapen idd nog veel. Luuk ook nog wel, maar die doet veel kortere slaapjes waardoor tussendoor momentjes zijn waar ik hem wat te eten kan geven. Misschien zou je wel al kunnen proberen om rond 11.30 wat fruit of een ander tussendoortje aan te bieden, zodat je rond 17.30 groente kan geven? Het hoeft natuurlijk nog lang niet, als ze het goed doen en tevreden zijn met dit schema, maar als je dan toch eens wat anders wil proberen
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Lana, sinds S bijvoeding krijgt heeft begint hij er steeds beter uit te zien. Het hele fijne is er nu vanaf, al blijft hij een slank middeltje houden. Doet hem goed gelukkig het extra eten. Donderdag moeten we weer wegen ben benieuwd!
SarahKey schreef:Lana, sinds S bijvoeding krijgt heeft begint hij er steeds beter uit te zien. Het hele fijne is er nu vanaf, al blijft hij een slank middeltje houden. Doet hem goed gelukkig het extra eten. Donderdag moeten we weer wegen ben benieuwd!
Ah wat goed! Hoeveel woog hij de vorige keer?
_Lana_- Ratel
Twee maand terug (14 juni) woog hij 6110 gram. Dus verwacht hem nu wel ruim in de 7 kg. Ga niet zelf op de weegschaal staan, veel te onbetrouwbaar. Hoeveel wegen jou kleintjes nu?
M. eet nu 'sochtends fruit en 'savonds groente. Als ze zes maanden is krijgt ze een broodkorstje en als dat goed gaat krijgt ze brood. Daarna is kijken of ze al pap nodig heeft 'sochtends en een tussendoortje aanbieden 'smiddags.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
SarahKey schreef:Twee maand terug (14 juni) woog hij 6110 gram. Dus verwacht hem nu wel ruim in de 7 kg. Ga niet zelf op de weegschaal staan, veel te onbetrouwbaar. Hoeveel wegen jou kleintjes nu?
Sorry, ik zie dit berichtje nu pas.
Ben je 2 maanden terug voor het laatst geweest? Hier hebben we iedere maand een afspraak.
Maar goed, maakt niet uit, haha.
Mijn zoontje is nu ( vorige week ) 7000 gram en mijn dochtertje 5900 gram.
Ik weeg ook nooit zelf hoor. Ik vind het wel altijd erg spannend bij het CB, hoeveel ze nu weer wegen, haha.
_Lana_- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Overstappen op voeding vanaf 6 maand.
» Lodger shelter of andere draagzak vanaf geboorte
» Wanneer aardappels bij de voeding
» Wanneer over naar forte voeding
» wanneer geen 'late' voeding meer?
» Lodger shelter of andere draagzak vanaf geboorte
» Wanneer aardappels bij de voeding