Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vriendinnengedoe

+19
Aletta
Bazinga
Kiekeboe
Coco
Bliss
Carra
Elliot
Tabbert
SoGood
Arwyn
Kaboutertje
Gympie
Lady4
Esperanza
Burn
Poubelle
Sushi
Sneeuwvlok
May
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vriendinnengedoe Empty Vriendinnengedoe

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 8:37

-

Laatst aangepast door Bliss op zo 1 sep 2013 - 5:42; in totaal 1 keer bewerkt

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vriendinnengedoe Empty Re: Vriendinnengedoe

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:41

Ik herken het wel van vriendinnen die ver(der) weg wonen. Ze willen graag dat ik kom (wat ik niet echt doe) en andersom vertikken ze het eigenlijk om te komen op de een of andere manier, erg jammer.

Gast
Gast

Bericht  May di 2 apr 2013 - 8:45

Heel herkenbaar. Ik had het ook met een vriendin, die telkens zei ik kom gauw jouw kant een keer op. Maar altijd als ik met een voorstel kwam of vroeg nou wanneer kom je dan, dan was het altijd moeilijk en had ze het druk. Totdat ze het weer een keer zei, en heb toen ook tegen haar gezegd stop maar met dat zeggen want je doet het toch nooit. Toen was het even stil en toen gaf ze ook wel toe dat ik daar gelijk in had.
Echter is ze sindsdien al wel een aantal keer mijn kant opgekomen.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 9:16

Nou, ik voelde me net meteen al lullig over mijn opmerking, vooral naar vriendin 1 die eigenlijk niks te verwijten valt. Dus heb haar net ff gebeld, het viel haar ook nogal rauw op haar dak. Maar ff goed gekletst en dat is nu weer ok gelukkig. Ik heb nu wel besloten tegenover vriendin 2 nooit meer te beginnen over een weekend hierheen, ik weet niet wát het probleem is, maar t frustreert me elke keer alleen maar, dus ik bespaar mezelf vanaf nu maar gewoon die frustratie en teleurstelling. Vriendin 1 dacht dat 2 het niet persoonlijk bedoelt, maar zo voelt het onderhand voor mij wel.
Blehh ik hoop maar dat ik gauw ongesteld word, dan kan ik mijn emotionele uitbarsting tenminste op hormonen afschuiven silent

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sneeuwvlok di 2 apr 2013 - 10:11

Lastig zeg! Echt jammer dat ze niet haar best doet om een weekendje jouw kant op te komen, ik kan natuurlijk niet beoordelen of het persoonlijk is. Maar ik denk dat jouw insteek om er dan maar niet meer over te beginnen wel goed is. Dan bespaar je jezelf de volgende teleurstelling als je het weer vraagt. Want ik neem aan dat het je niet waard is om de vriendschap op het spel te zetten hiervoor?

Ik heb ook zo'n 'vriendin' die nooit initiatief neemt, ze woont in een andere stad, maar studeert in de stad waar ik woon. Elke dag komt ze 2x (!) met de bus langs mijn huis ( ze kan in m'n kamer kijken als ze langs rijd ), heb haar al meerdere keren voorgesteld dat ze prima een keer uit kan stappen om een kopje thee te komen drinken. Ze heeft het nog nooit gedaan of zelfs ook maar voorgesteld! Het is dat ze bij een vriendinnenclubje hoort met ook 2 andere vriendinnen, anders was ik er wel klaar mee geweest ( niet alleen om bovenstaande reden hoor )
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Sushi di 2 apr 2013 - 10:13

Wat ontzettend frustrerend Bliss. Ik kan me je irritatie heel goed voorstellen. Zoals Sneeuwvlok al zei: ik denk dat het goed is dat je er niet meer over begint tegen haar. Bespaart je inderdaad een boel irritatie. Wel jammer dat het zo moet lopen.
Ik hoop voor je dat ze zelf over een tijdje met een voorstel komt!
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Bliss di 2 apr 2013 - 10:29

Nou, inmiddels heb ik haar nog een heel bericht gestuurd en gevraagd hoe t nou zit, dat ik t best persoonlijk opvat, of ik spoken zie of dat er echt iets is. En dat ik dus wel vaak zie dat ze vlakbij is. Ze heeft t wel gelezen, al een uur geleden ofzo, maar geen reactie. Ben érg benieuwd.

Ondertussen net via WA wel weer met een oude vriendin in contact gekomen, die ik al anderhalf jaar niet heb gezien en zij komt over een paar weken wél naar mij toe smile

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sushi di 2 apr 2013 - 11:19

Ben benieuwd wat ze als antwoord stuurt. Misschien heeft ze het wel gelezen maar was ze ergens druk mee en heeft ze daarom nog niet gereageerd. Dat kan natuurlijk ook, al kan ik me voorstellen dat je het shit vindt dat ze nog niet heeft gereageerd.

Tweede deel van je berichtje is leuk! Leuk is dat, om na zo'n tijd weer in contact met iemand te komen. Ik heb sinds een aantal jaar ook weer contact met een vriendin die ik daarvoor zo'n 4 jaar niet had gezien, de vriendschap was wat verwaterd omdat we allebei heel iets anders gingen doen qua werk/studie en daar veel mee bezig waren. Nu zien we elkaar eens in de paar weken.

Hoop dat het gezellig wordt met die vriendin, maar zal vast wel, je hebt in ieder geval lekker veel bij te kletsen Very Happy
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:08

Wat jammer Bliss. Benieuwd wat ze antwoord. Het hoeft toch helemaal niet zo te gaan. Rood, UN en ik wonen ook niet vlakbij elkaar (Utrecht, Amsterdam, Rotterdam) maar we rouleren toch regelmatig, de ene keer bij de een, andere keer bij de ander. Is helemaal niet moeilijk!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 21:28

Precies, je moet er een soort vast systeem van maken dat je rouleert en gewoon gáát. Want het is makkelijker om met iemand af te spreken die in de buurt woont natuurlijk. Als je verder uit elkaar gaan wonen, moet je erop letten dat je elkaar blijft zien. Maar dan moet je het ook allemaal graag genoeg willen natuurlijk. En ik heb het idee dat jouw vriendin 2 niet zo graag wil, of ergens de motivatie mist. Met vriendin 1 is niets mis, volgens mij. Die wil wel, maar vindt het gewoon lastig.

Succes joh, ik snap helemaal hoe lastig dit soort dingen zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 22:26

Precies. In het begin merkte ik dit ook met de vriendinnen die in mijn home town wonen en dat terwijl het echt geen wereldreis is maar een treinritje van een half uur. Ik ben daar nog met enige regelmaat ivm hockey, mijn ouders en mijn vriendinnen en het leek de kant op te gaan dat we alleen daar afspraken. Maar nu hebben we een roulatiesysteem! We prikken dan in het weekend dat we afspreken meteen een datum voor de volgende afspraak en locatie. It works!

Gast
Gast

Bericht  Bliss wo 3 apr 2013 - 0:07

Ok, heb een bericht terug van vriendin 2. Ze zegt dat het niks persoonlijks is, maar dat ze vaak een drukke planning hebben als ze bij haar broer en schoonzus langs gaat en dat ze vaak het geld niet heeft om een weekend weg te gaan. Nou ja, ik ga er dan maar van uit dat dit de reden is, maar doe haar verder ook geen voorstellen meer.
Nu gaat het hier niet om een half uurtje met de trein; van deur tot deur ben je bijna 3 uur onderweg (en met de auto bijna 2 uur), maar toch. Ik verwacht ook echt niet dat ze elke maand deze kant op komen, maar zo af en toe zou wel leuk zijn. Hoe dan ook, ik heb het nu gezegd en ik ga het nu proberen te laten rusten. Vriendin 1 komt vast weer hier als de studiedrukte voorbij is.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 1:03

Ja precies. Misschien kun je de volgende keer als je die kant op gaat voorstellen vast een datum te prikken dat ze jouw kant op komen. En dat hoeft dan niet binnen 3 weken te zijn maar dat jullie er allemaal rekening mee kunnen houden met de planning (en financien).
Fijn dat je het uitgesproken hebt met haar en ik hoop dat jullie snel weer wat gezelligs samen kunnen doen smile.

Gast
Gast

Bericht  Bliss wo 3 apr 2013 - 8:49

Harrison schreef:Ja precies. Misschien kun je de volgende keer als je die kant op gaat voorstellen vast een datum te prikken dat ze jouw kant op komen. En dat hoeft dan niet binnen 3 weken te zijn maar dat jullie er allemaal rekening mee kunnen houden met de planning (en financien).
Fijn dat je het uitgesproken hebt met haar en ik hoop dat jullie snel weer wat gezelligs samen kunnen doen Vriendinnengedoe 561177.

Nou, ik begin er echt niet meer over hoor. Vond t antwoord nog niet echt bevredigend eigenlijk, maar ik laat het er nu maar bij zitten denk ik. Dan niet hoor, ik ga er niet om smeken Rolling Eyes

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Poubelle wo 3 apr 2013 - 8:54

Ik vind het ook n beetje een slap excuus van d'r en zou er ook een beetje klaar mee zijn.
Gewoon lekker met vriendin 1 en je oude nieuwe vriendin afspreken!

Een vriendin van mij woont op nog geen 5 minuten lopen en die beweert ook te druk te zijn om af te spreken nu ze een vriend heeft. Ik kom d'r best regelmatig tegen, als ik wat ga drinken of als ik aan het werk ben en zij komt daar wat drinken. Heb ook besloten om niets meer te laten horen, zoek het lekker uit.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Bericht  Burn wo 3 apr 2013 - 9:13

Hier ook wel herkenbaar.. Ik probeer het inmiddels los te laten..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Esperanza wo 3 apr 2013 - 21:17

Niet leuk Bliss! Goed dat je een berichtje hebt gestuurd! Ik kan me voorstellen dat je haar antwoord niet echt bevredigend vindt, ik zou daar ook niet zoveel mee kunnen.

Het is wel herkenbaar helaas, ik had/heb ook een vriendin waarbij ik eigenlijk altijd naar haar toe ging (we wonen een uur bij elkaar vandaan) en andersom was het altijd lastig. Ook het contact kwam veel van mijn kant. Ik zag wel dat ze naar anderen toe ging en dat stak best wel. Ik heb daar nooit wat over gezegd en ondertussen is het contact heel erg verwaterd omdat ik ook niet meer m'n best doe. Eigenlijk best jammer.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Bliss wo 3 apr 2013 - 21:41

-

Laatst aangepast door Bliss op zo 1 sep 2013 - 5:44; in totaal 1 keer bewerkt

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Burn wo 3 apr 2013 - 21:56

Het is misschien niet heel verstandig, maar aan de andere kant ook weer wel, om zo je eigen frustratie kwijt te kunnen..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Lady4 wo 3 apr 2013 - 22:00

Ik weet niet of je het op deze manier slim aanpakt. Je vriendin heeft inmiddels aangegeven dat het niks persoonlijk is, maar dat ze vaak het geld niet heeft. Als je dat antwoord niet bevredigend genoeg vindt, was het misschien slimmer geweest haar even te bellen. Ik zou me kunnen voorstellen dat je tweede berichtje verkeerd valt bij haar. Het bekende nadeel van whatsapp en sms.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast wo 3 apr 2013 - 22:01

Frustrerend inderdaad! Heb ook een vriendin die toen ik ben gaan samenwonen steeds maar niet kwam kijken. Elke keer weer beloftes doen als ik haar zag, maar als puntje bij paaltje kwam altijd druk druk.

Ik heb eerlijk gezegd dat ik het niet leuk vind dat ze de moeite niet neemt om hier eens te komen kijken (praten over een half uurtje rijden met de auto!). En toen ze ging samenwonen en vroeg of ik kwam kijken, heb ik weer heel eerlijk gezegd dat ik niet kom voordat ze bij mij is geweest. Daarna heb ik haar maar laten vallen. Geen zin om er energie in te steken. Na maanden radiostilte kreeg ik een berichtje wanneer ze naar mij toe kon komen, is ze langs gekomen en sindsdien is het contact weer beter.

Ik vind dat je gerust mag zeggen waar het op staat. Dat jij er mee zit en dat je vind dat het smoesjes zijn. Dat je nu eens een eerlijk antwoord wil, omdat je er zo geen zin meer in hebt. Dan is het aan haar om er iets mee te doen of niet. Zo niet, afkappen en meer tijd aan andere relaties besteden. Kost anders zo veel energie.

Gast
Gast

Bericht  Gympie wo 3 apr 2013 - 22:16

Ik denk dat je laatste berichtje niet heel handig was en je haar beter kunt bellen. Op mij zou het eigenlijk wel vervelend overkomen als ik al heb aangegeven dat het niks persoonlijks is. Bel dan gewoon, want dit komt een beetje drammerig over vind ik.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Kaboutertje wo 3 apr 2013 - 22:40

Ik snap wel dat je haar toch nog een berichtje hebt gestuurd. Dat zou ik zelf ook doen, ondanks dat ik me voorgenomen had het niet te doen bijvoorbeeld. Zeggen dat je druk bent vind ik altijd zo dubbel.. Dat je het een tijdje druk hebt oke, maar maanden.. Ik ben van mening dat als je elkaar écht graag wil zien daar wel ruimte voor maakt. Het klinkt soms zo makkelijk gezegd vind ik. Als je in ieder geval initiatief toont en laat merken dat je wel graag wil afspreken komt het allemaal al heel anders over.

Soms heb ik in mijn situatie ook het gevoel dat het vaak van mijn kant af komt, en neem me voor een keer niks te laten horen en wachten tot de ander het doet. Maar dat vind ik erg lastig soms.. Ik begrijp je frustratie dus heel goed.
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Arwyn do 4 apr 2013 - 1:01

Ik snap je frustratie wel hoor.
Wij hebben een bevriend stel dat in de tijd dat we hier wonen (4jaar) welgeteld misschien 3 keer hier geweest is. Elke keer is het 'we komen snel eens langs', maar het gebeurd nooit.
Inmiddels heb ik het laten varen, dan maar niet. Genoeg andere leuke mensen Wink
Met een vriendin die je al lang kent lijkt het me inderdaad wel heel vervelend, snap je reactie ook wel weer. Weet niet of het voor haar leuk overkomt, maar anders er toch eens een goed gesprek over hebben!

En tsja, dit is misschien niet wat je wil horen, maar mensen kunnen ook uit elkaar groeien.. Ik heb een tijdje een beste vriendin gehad. Ze kreeg een vriendje en daarna waren vriendinnen niet meer interessant. Ik heb me daar heel lang heel rot over gevoeld, ook steeds geprobeerd om af te spreken maar het gebeurde nauwelijks meer. Op een gegeven moment had ik het gewoon gehad en maak ik me er nu ook niet meer zo druk over. Als we elkaar weer eens zien is het wel gezellig hoor, maar het hoeft van mij niet meer elke week oid,
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  SoGood do 4 apr 2013 - 1:12

Ik geloof dat ik ook zo'n vriendin ben. Ik heb een stuk of 4 vriendinnen die echt ver van me vandaan wonen (varierent van 1 tot 3 uur) Als ik weekend heb dan ben ik vaak gewoon best moe en spreek ik graag af met vriendinnen maar het liefst wel in de buurt. Ik haat het om uren in de auto te zitten in mijn eentje of in de trein. Dat zegt niets over mijn vriendschap naar hun toe maar meer over mijn energielevel.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud