Verplicht naar familie
+6
Esperanza
Toet
xxjojootjexx
flower
Pineco
Rush
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Verplicht naar familie
Vind jij dat je verplicht bent om naar je (schoon)familie te gaan?
Ik bedoel dat met verjaardagen,feestdagen en gewoon afspreken.
Ik bedoel dat met verjaardagen,feestdagen en gewoon afspreken.
Laatst aangepast door Pluto op ma 1 apr 2013 - 20:41; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Re: Verplicht naar familie
Wanneer?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Met verjaardagen -als ze het vieren- wel en met feestdagen niet. Of bedoel je dat niet?
Gast- Gast
Ik vind zelf van wel eigenlijk, in ieder geval bij naaste familie. Maar ik vind het ook leuk om het contact te onderhouden, dus het voelt voor mij niet echt als een verplichting (alleen misschien met Kerst, dan is het wel heel erg heen en weer racen om iedereen een bezoekje te brengen...). Als ik het niet goed met mijn familie zou kunnen vinden, weet ik niet hoe ik erin zou staan.
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Bij verjaardagen van ouders/schoonouders broer/zus vind ik het wel.
Feestdagen is bij ons lastiger, ik werk met feestdagen maar met kerst proberen we wel altijd te gaan
Pasen/pinksteren heb ik zelf wat minder mee
Feestdagen is bij ons lastiger, ik werk met feestdagen maar met kerst proberen we wel altijd te gaan
Pasen/pinksteren heb ik zelf wat minder mee
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Pluto schreef:Gewoon met alles, contact onderhouden, verjaardagen.
Het hoort er toch gewoon bij? Wel zo sociaal. Vanwaar je vraag?
Gast- Gast
Ik ga wel, maar niet als verplichting. Zodra het een verplichting gaat worden, vind ik het verschrikkelijk en ga ik juist niet.
Bij verjaardagen van naaste familie probeer ik wel te gaan, maar als het een keer niet lukt, wil ik niet dat ze mij daarop aankijken. Dat doe ik andersom ook niet.
Bij verjaardagen van naaste familie probeer ik wel te gaan, maar als het een keer niet lukt, wil ik niet dat ze mij daarop aankijken. Dat doe ik andersom ook niet.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Ja, dat hoort er gewoon bij. Mijn vriend vindt alle familie dingen verschrikkelijk, dus hij slaat wel eens iets over, maar belangrijke dingen sowieso niet.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik ben blij met mijn (schoon)familie dus ervaar dat niet als een verplichting.
Gast- Gast
Maar wanneer is iets belangrijk? En hoe belangrijk moet het zijn zodat alles er maar voor wijken moet?
Ik vind mijn eigen verjaardag absoluut niet belangrijk, ik hoef dan ook niet zo nodig visite te krijgen, ik vind het dan ook niet nodig dat mensen hemel en aarde gaan bewegen om bij mij te komen.
Voor mijn broer ligt zijn verjaardag heel anders, hij houdt ervan, wil graag veel visite en vind het dan ook heel jammer als iemand niet kan komen. Zo zou ik en vele anderen met mij voor mijn broer een boel aan de kant zetten om iig ons gezicht te laten zien op zijn verjaardag.
Ik vind mijn eigen verjaardag absoluut niet belangrijk, ik hoef dan ook niet zo nodig visite te krijgen, ik vind het dan ook niet nodig dat mensen hemel en aarde gaan bewegen om bij mij te komen.
Voor mijn broer ligt zijn verjaardag heel anders, hij houdt ervan, wil graag veel visite en vind het dan ook heel jammer als iemand niet kan komen. Zo zou ik en vele anderen met mij voor mijn broer een boel aan de kant zetten om iig ons gezicht te laten zien op zijn verjaardag.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Verjaardagen van mijn opa en oma zijn belangrijk, dat is het enige moment dat de hele familie bij elkaar is. De verjaardagen van mijn broers en ouders zijn belangrijk, net als die van mijn vriend zijn ouders en broertje + zusje. Overige familie gaan we soms heen, want ik vind het wel leuk. Ik ga ook regelmatig alleen.
Binnenkort krijgen mijn broer en schoonzus een kindje, dat kraambezoek vind ik ook belangrijk.
Binnenkort krijgen mijn broer en schoonzus een kindje, dat kraambezoek vind ik ook belangrijk.
Rush- Lady Post-a-lot
Ik woon in het buitenland, dus ik hoef nooit 'verplicht' naar verjaardagen ofzo. Ik ga wel altijd met kerst naar mijn familie, omdat ik dat leuk vind. Voor verjaardagen stuur ik een kaartje of mail (bij ouders, zus, opa en oma) en mijn neefjes en nichtjes misschien een berichtje op facebook.
Gast- Gast
Dat ligt een beetje aan de band die je ermee hebt. Ik heb genoeg familie waar ik nooit kom, omdat ik er geen band mee heb en me niet geroepen voel naar hun verjaardagen te komen. Bij de familie waarmee ik dat wel heb voelt het ook niet als verplichting (volgens mij gaat er dan iets niet goed namelijk ). Dingen als feestdagen e.d. samen vieren vind ik ook geen verplichting, binnen ons gezin is iedereen vrij om te beslissen of hij/zij gaat, al is oma daar niet heel blij mee. Ik zie dat mijn neven en nichten bijvoorbeeld wel van hun ouders MOETEN gaan.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik kan heel goed met mijn ouders en zie het niet als een verplichting om naar ze toe te gaan, dat doe ik omdat ik dat leuk vind. Met feestdagen ga ik ook naar ze toe, al hoeft dat van hen niet (ze willen wel heel graag dat ik langs kom, maar ze snappen het ook als ik andere plannen heb).
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Ik vind het niet als een verplichting voelen eigenlijk. We gaan met feestdagen 1 dag naar mijn familie, en 1 dag naar zijn familie. Ook met verjaardagen e.d. gaan we gewoon samen! Het kan voorkomen dat ik geen vrij kan krijgen, maar dat geldt ook bij mijn familie, ik maak daar verder geen onderscheid in.
Gast- Gast
Bij mijn familie zie ik het niet als een verplichting, dat vind ik altijd gezellig en relaxed. Bij m'n schoonfamilie voelt het soms n beetje als verplichting, vooral omdat er ook wel echt verwacht wordt dat je daadwerkelijk komt. Maar goed, het hoort er idd bij.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Contacten onderhouden met mijn ouders en broers zie ik niet als verplichting, ik vind het gewoon leuk. Contact met schoonouders wel een beetje als ik eerlijk ben. Met kerst bijvoorbeeld zie ik bezoek aan schoonouders wel als verplicht onderdeel. (en dan kan het alsnog best wel gezellig zijn als we daar zijn, maar toch). Contact met zwager (broer van vriend) en schoonzus vind ik dan weer geen verplichting omdat dat altijd heel leuk en gezellig is.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Vooral bij mijn schoonouders voelt het zeker wel als een verplichting.
Van ons verwachten ze ook het meeste van iedereen. Dat komt omdat wij een dochter hebben en hun eigen andere kinderen die hebben zelf geen kinderen. Wij komen gemiddeld 2 keer per week bij mijn schoonouders en dan nog krijg je te horen dat ze E niet vaak genoeg zien.
De verjaardagen die horen er gewoon bij vind ik. De feestdagen vind ik dan weer niet altijd allemaal nodig. Helemaal omdat niet altijd iedereen erbij is, maar mijn vriend vindt dat het wel moet dus zijn wij er wel altijd.
Terwijl ik vind dat het ook makkelijk moet kunnen om daar een balans in te vinden. Ik word er nu al moe van als ik me bedenk dat zijn ouders nog wel 30 jaar kunnen leven. Niet denken dat ik ze nu dood wens ofzo absoluut niet, maar ik word wel eens moe van die verplichtigen. Het zou al een stuk minder erg zijn als we hier een balans in zouden kunnen maken, maar goed dat is iets tussen mij en man.
Van ons verwachten ze ook het meeste van iedereen. Dat komt omdat wij een dochter hebben en hun eigen andere kinderen die hebben zelf geen kinderen. Wij komen gemiddeld 2 keer per week bij mijn schoonouders en dan nog krijg je te horen dat ze E niet vaak genoeg zien.
De verjaardagen die horen er gewoon bij vind ik. De feestdagen vind ik dan weer niet altijd allemaal nodig. Helemaal omdat niet altijd iedereen erbij is, maar mijn vriend vindt dat het wel moet dus zijn wij er wel altijd.
Terwijl ik vind dat het ook makkelijk moet kunnen om daar een balans in te vinden. Ik word er nu al moe van als ik me bedenk dat zijn ouders nog wel 30 jaar kunnen leven. Niet denken dat ik ze nu dood wens ofzo absoluut niet, maar ik word wel eens moe van die verplichtigen. Het zou al een stuk minder erg zijn als we hier een balans in zouden kunnen maken, maar goed dat is iets tussen mij en man.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Soms zie ik het wel als een verplichting, maar dat komt meer door de randzaken. Wij wonen niet in de buurt van mijn familie en schoonfamilie, waardoor we altijd een dag kwijt zijn als we die kant op gaan. Soms denk ik weleens, kon ik maar even langsgaan voor een uurtje of 2 i.p.v. dat je de halve dag in de auto zit en de rest van de dag op visite gaat.
Feestdagen doen we niet per se aan, alleen kerst vind ik wel 'verplicht'. Dan vind ik het gewoon fijn om bij mijn familie te zijn. Bij de rest van de feestdagen zien we het wel of het uit komt of niet.
Verjaardagen selecteren we vaak. ligt er ook aan wanneer ze gevierd worden, wie het is en hoe druk we het in die periode hebben. Maar niemand verwacht ook van ons dat we naar alle verjaardagen gaan.
Feestdagen doen we niet per se aan, alleen kerst vind ik wel 'verplicht'. Dan vind ik het gewoon fijn om bij mijn familie te zijn. Bij de rest van de feestdagen zien we het wel of het uit komt of niet.
Verjaardagen selecteren we vaak. ligt er ook aan wanneer ze gevierd worden, wie het is en hoe druk we het in die periode hebben. Maar niemand verwacht ook van ons dat we naar alle verjaardagen gaan.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Verplicht steun zoeken bij vrienden en familie
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Ik heb verplicht verlof....
» Familie
» Eind mei/begin juni met peuter naar de zon, waar naar toe??
» Verhuizen naar vriend ( van dorp naar stad)
» Ik heb verplicht verlof....
» Familie
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: