Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

6 mnd borstvoeding toch niet goed

+7
Printje
loesje
RYW
Liadan
xxjojootjexx
Parisienne
Mamasapje
11 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 9:20

Mamsie schreef:
Mama_van2 schreef:
Parisienne schreef:
Mamasapje schreef:@ jojo: ik heb chronische bloedarmoede dus ben benieuwd wat dan het effect is...
En... Wow over 3 dagen alweer een half jaar! De tijd vliegt he?

Mamasapje, heeft dat bij jou toevallig een naam? Misschien hebben we hetzelfde namelijk.

Hebben jullie geen sikkelcelziekte ? Een vriendin van me heeft dit ook. Ze is nu 7 maanden zwanger en heeft nu extreem veel last van vermoeidheid.

Zou kunnen maar bij sikkelcelziekte moeten alle 2 je ouders drager er van zijn. Is je vriendin een Nederlandse?

Nee ze is half turks.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 9:22

Mama_van2 schreef:
Mamsie schreef:
Mama_van2 schreef:
Parisienne schreef:
Mamasapje schreef:@ jojo: ik heb chronische bloedarmoede dus ben benieuwd wat dan het effect is...
En... Wow over 3 dagen alweer een half jaar! De tijd vliegt he?

Mamasapje, heeft dat bij jou toevallig een naam? Misschien hebben we hetzelfde namelijk.

Hebben jullie geen sikkelcelziekte ? Een vriendin van me heeft dit ook. Ze is nu 7 maanden zwanger en heeft nu extreem veel last van vermoeidheid.

Zou kunnen maar bij sikkelcelziekte moeten alle 2 je ouders drager er van zijn. Is je vriendin een Nederlandse?

Nee ze is half turks.

Ja dat dacht ik wel omdat het niet veel voor komt bij 100% europese mensen. Dan zal haar turkse ouder drager zijn.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 9:24

Dat zou inderdaad goed kunnen, ze heeft een tukse vader en haar moeder is half nederlands en half antilliaans. Ze heeft er normaal niet zoveel last van maar nu tijdens de zwangerschap extra, ze houd veel rust en slikt extra ijzer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Susan zo 20 feb 2011 - 9:25

Dromertje schreef:Ik kan me nu wel wat mensen indenken die heel hard gaan roepen: 'HÀ, ZIE JE WEL, kunstvoeding is beter dan borstvoeding'


Ja, dat denk ik ook wel. Uiteraard geldt dat lang niet voor alle moeders die flesvoeding hebben gegeven, maar ik lees in discussies (niet alleen op dit forum maar bijvoorbeeld ook op het Vivaforum) wel eens reacties met zo'n nananananana-ondertoontje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 9:40

Mama_van2 schreef:Dat zou inderdaad goed kunnen, ze heeft een tukse vader en haar moeder is half nederlands en half antilliaans. Ze heeft er normaal niet zoveel last van maar nu tijdens de zwangerschap extra, ze houd veel rust en slikt extra ijzer.

Uh ik zei iets stoms, Alle 2 haar ouders zijn dragers anders kan zij het niet hebben. Ik zie dat haar moeder half antilliaans is en daar komt het veel voor.
S is ook drager blijkbaar, dus bij ons is L ook drager. We moeten nu G en V nog een x laten testen of ze ook drager zijn.
Heeft jou vriendin haar partner laten testen?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Gast zo 20 feb 2011 - 9:45

Mamsie schreef:
Mama_van2 schreef:Dat zou inderdaad goed kunnen, ze heeft een tukse vader en haar moeder is half nederlands en half antilliaans. Ze heeft er normaal niet zoveel last van maar nu tijdens de zwangerschap extra, ze houd veel rust en slikt extra ijzer.

Uh ik zei iets stoms, Alle 2 haar ouders zijn dragers anders kan zij het niet hebben. Ik zie dat haar moeder half antilliaans is en daar komt het veel voor.
S is ook drager blijkbaar, dus bij ons is L ook drager. We moeten nu G en V nog een x laten testen of ze ook drager zijn.
Heeft jou vriendin haar partner laten testen?

Nee volgens mij hebben ze dan niet gedaan. Als ik het zo begrijp hadden ze dit moeten door voordat ze zwanger wilde worden ? Wanneer laat je V en G testten ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Mamsie zo 20 feb 2011 - 10:08

Mama_van2 schreef:
Mamsie schreef:
Mama_van2 schreef:Dat zou inderdaad goed kunnen, ze heeft een tukse vader en haar moeder is half nederlands en half antilliaans. Ze heeft er normaal niet zoveel last van maar nu tijdens de zwangerschap extra, ze houd veel rust en slikt extra ijzer.

Uh ik zei iets stoms, Alle 2 haar ouders zijn dragers anders kan zij het niet hebben. Ik zie dat haar moeder half antilliaans is en daar komt het veel voor.
S is ook drager blijkbaar, dus bij ons is L ook drager. We moeten nu G en V nog een x laten testen of ze ook drager zijn.
Heeft jou vriendin haar partner laten testen?

Nee volgens mij hebben ze dan niet gedaan. Als ik het zo begrijp hadden ze dit moeten door voordat ze zwanger wilde worden ? Wanneer laat je V en G testten ?

Ja eigenlijk wel ja. Omdat zij het heeft, en als haar vriend drager is dan heeft het kind ook kans om het te krijgen. Waarschijnlijk zal het kindje zelf wel drager zijn. Dat komt vanzelf uit de hielprik.
Dat weet ik nog niet, moet binnekort een keer. Tja drager zijn is niet zo erg, daar merk je zo goed als niks van. Tis dat het nu in de hielprik is opgenomen anders wisten wij het ook niet. Dus het kan makkelijk dat G en V al die tijd al drager zijn. Voor hun is het dus niet zo heel dringend, maar goed met de tijd is het wel handig om te weten ivm als ze zelf kinderen willen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Parisienne ma 21 feb 2011 - 1:19

Ik ben drager van een vorm van sikkelcelziekte, genaamd Heterozygote Beta Thalassemie. Ik ben niet echt ziek en heb milde klachten. Mijn HB is altijd laag, tijdens een zwangerschap wordt deze nog lager. Als mijn vriend ook drager zou zijn, zouden wij beide 'zieke' cellen door kunnen geven aan ons kind. Als zij beide cellen zou hebben is zij echt ziek, ze zou dan elke maand een bloedtransfusie e.d. moeten. Wij hebben tijdens de zwangerschap dus aardig wat spannende momenten gehad om te horen hoe of wat. Gelukkig is mijn vriend geen drager, dus als N. mijn 'zieke' cellen heeft is ze enkel drager en heeft ze dezelfde vorm als ik.

Ik ben altijd al moe geweest, maar tijdens de zwangerschap was het nog veel erger, omdat mijn HB zo ontzettend laag was natuurlijk. Ze zijn er tijdens mijn zwangerschap ook pas achtergekomen. Het is een erfelijke bloedziekte. Het gekke is dat het vrij zeldzaam is bij 'westerse' mensen. Mijn familie heeft zich ook laten testen en een groot aantal heeft het ook. Wij zijn allemaal gewoon Nederlands, dus zijn een zeldzaam geval.

Als mijn HB nog erger zou dalen tijdens mijn zwangerschap zouden ik en mijn kleine in mijn buik beide een bloedtransfusie moeten (de baby dus al in de baarmoeder). Gelukkig is dit achteraf niet nodig geweest! Ik zal altijd een laag HB blijven houden, N. zal dit waarschijnlijk ook hebben haar hele leven. Maargoed, hiermee is prima te leven! Tijdens een zwangerschap weet ik dat ik extra moe ben en ook al snel weinig meer kan. Dit weten we nu en hiermee kunnen bij een eventueel volgende zwangerschap rekening houden.

Ik kan overigens ijzer slikken wat ik wil, maar mijn lichaam neemt het niet op.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

6 mnd borstvoeding toch niet goed - Pagina 2 Empty Re: 6 mnd borstvoeding toch niet goed

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum