Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

+2
_Mashimaro_
Mirror
6 plaatsers

Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  Mirror do 25 aug 2011 - 3:17

Ik ben nu bijna twee weken de bv aan het afbouwen. Nu merkte ik al dat mijn zoontje snel weer wilde drinken na een voeding en daarom ben ik sneller gaan afbouwen. Ik gaf nog in de ochtend en avond. Vanochtend heb ik voor het eerst een fles gegeven als ochtendvoeding. Daarna om 11.30u en net om 15.30u. Alleen omdat een borst nogal gestuwd was heb ik wat afgekolfd. Maar tot mijn verbazing ziet de melk er alles behalve wit en romig uit! Het is waterig, een beetje grauw zelfs.. Was het gewoon niet meer voedzaam of heeft het met het afbouwen te maken? Dat is dan wel erg snel gegaan..
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  Mirror do 25 aug 2011 - 3:19

Bedenk me net dat het dan wel de voormelk zal zijn, maar ik heb zeker 60cc afgekolfd..
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  _Mashimaro_ do 25 aug 2011 - 3:24

Ik heb er ook geen verstand van, maar ik denk dat het voormelk kan zijn.
Twee weken geleden heb ik ook een keer gekolfd en zag het er ook waterig uit. Pas op het eind, toen ik dus bijna klaar was met kolven, kwam de bekende witte melkkleur in de fles. Heb toen +/- 100 cc gekolfd.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  Mirror do 25 aug 2011 - 3:40

Ja toch he.. denk inderdaad de voormelk, zeker ook omdat hij al lang niet had gedronken uit die borst. Maar ja.. dacht even dat de kwaliteit helemaal niets meer was of zo.. Voorheen als ik kolfde kwam er juist al gauw echte goede melk uit.
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  Happydobby do 25 aug 2011 - 3:41

Ik kolf alle voedingen en zodra ik de kolf aanzet is mijn melk wit, het eerste is wel iets wateriger maar het is wel wit.
Maar het verschilt per vrouw toch?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  maiadebij do 25 aug 2011 - 5:26

het verschilt per vrouw maar ook per vrouw per dag. Je melk is elke keer anders, de kleur kan zelfs veranderen naar licht rozig. Even een stukje gekopieerd van borstvoeding.com

De melk die het eerst vrijkomt heeft een andere samenstelling dan de melk die later vrijkomt. De voormelk is wateriger en lest de dorst van de baby. De achtermelk bevat meer vet en zorgt ervoor dat de baby zich verzadigd voelt en goed groeit. De overgang van voormelk naar achtermelk gaat overigens geleidelijk. Maar het is niet bij elke vrouw hetzelfde, en de verschillen tussen voor- en achtermelk zijn ook afhankelijk van het tijdstip van de dag en/of de opslagcapaciteit van de melk in de borst. Ook duurt het bij een volle borst langer voordat de vettere melk beschikbaar komt, in vergelijking met een borst die nog niet helemaal vol is.


maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  Ezzer do 25 aug 2011 - 6:13

Bij iedereen ziet de borstvoeding er weer anders uit.. Het kan idd ook grauwig/ zelfs blauwachtig worden! Ligt ook aan wat je gegeten hebt die dag.
Het hoeft dus niet te betekenen dat er geen voedingsstoffen meer in zitten.
Ezzer
Ezzer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 490
Punten : 533
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  Mirror do 25 aug 2011 - 6:50

Nooit geweten en nooit gezien trouwens haha, maar bedankt!
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  xxjojootjexx do 25 aug 2011 - 8:22

bij mij is het zo, wanneer ik vaker op een dag kolf, om de 3 uur op een kdv dag, dan is de melk dikker, dan wanneer ik er meer dan 5 uur tussen laat zitten. Dus dat zegt niks lieverd hug

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit! Empty Re: Borstvoeding is waterig en ziet er niet zo goed uit!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum