Menstruatie na stoppen met pil
+17
Ilovethe90s
Appeltje
Bliss
Mari
mouette
Carra
Droopy28
Silke
Paper Crown
CCC
Dolphinne
June
Exogenesis
SoGood
Caramba
Zora
Rouxxxe
21 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Menstruatie na stoppen met pil
Begrijp ik hoor Carrie..
Wij stapten hier best wel neutraal in en met de 'We zien het wel-gedachte'. Alleen als je lichaam niet helemaal mee wil werken is dat best frusterend vind ik. Maakt mij iig heel onzeker.
Wij stapten hier best wel neutraal in en met de 'We zien het wel-gedachte'. Alleen als je lichaam niet helemaal mee wil werken is dat best frusterend vind ik. Maakt mij iig heel onzeker.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Jullie zouden eens bij de huisarts even kunnen navragen of jullie even bloed
mogen prikken om te kijken of de hormoonwaardes ok zijn. Mijn lichaam is 2 maanden overgenomen geweest door allerlei kunstmatige hormonen, daarna heb ik 9 maanden een kind gedragen en hij is nu nog geen 3 maanden maar ik ben al 2x ongesteld geweest op de dag af op 28 dagen. Lijkt mij namelijk echt vreselijk zo'n warboel van een cyclus. Niet alleen omdat je niet zwanger wordt maar ook omdat je niet weet wanneer je 't gaat worden plus al de zwangerschapstesten die je koopt because you never know. In de VU werden er op een informatieavond werd er gezegd dat er een vermoedelijke verband is tussen onregelmatige cyclussen, en miskramen.
mogen prikken om te kijken of de hormoonwaardes ok zijn. Mijn lichaam is 2 maanden overgenomen geweest door allerlei kunstmatige hormonen, daarna heb ik 9 maanden een kind gedragen en hij is nu nog geen 3 maanden maar ik ben al 2x ongesteld geweest op de dag af op 28 dagen. Lijkt mij namelijk echt vreselijk zo'n warboel van een cyclus. Niet alleen omdat je niet zwanger wordt maar ook omdat je niet weet wanneer je 't gaat worden plus al de zwangerschapstesten die je koopt because you never know. In de VU werden er op een informatieavond werd er gezegd dat er een vermoedelijke verband is tussen onregelmatige cyclussen, en miskramen.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Paper Crown schreef: In de VU werden er op een informatieavond werd er gezegd dat er een vermoedelijke verband is tussen onregelmatige cyclussen, en miskramen.
Dit nieuws had ik niet willen lezen
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Exogenesis schreef:Paper Crown schreef: In de VU werden er op een informatieavond werd er gezegd dat er een vermoedelijke verband is tussen onregelmatige cyclussen, en miskramen.
Dit nieuws had ik niet willen lezen
Hja, maar ze verwezen naar statistieken. Daarin ben ik best huiverig want heus niet dat iedereen met een onregmatige cyclus zal miskramen hebben hoor,maar het klonk vrij logisch, als je hormonen slecht functioneren, dan rijpt er wellicht wel een eitje maar eenmaal bevrucht en ingenesteld blijkt dat de genetische informatie in zo'n eicel niet helemaal naar behoren is en dan besluit je lichaam het af te stoten.
Als ik al puur kijk naar hoeveel embryo's wij hadden en dat er maar 5 van allemaal zijn goed geweest (julian is teruggeplaatst, 4 in de vriezer) de rest was gewoon niet mooi en helder genoeg, de artsen zeiden dat ze daarom superspreng zijn met invriezen want de enbryo's die niet zo mooi zijn hebben toch geen schijn van kans.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik was met de pil niet zo regelmatig ongesteld. Mijn lichaam deed op het einde toch gewoon wat die zelf wilde... Toen ik stopte werd ik wel heftiger ongesteld maar ook regelmatiger. De klok is er niet gelijk op te zetten maar er zit wel meer regelmaat in dan voorheen. Nu ben ik wel wat zwaarder als ik ongesteld ben maar das hooguit 1 a 2 kilo, niet storend. Wel heb ik er 1 dag zwaar last van. Dat vind ik wel vervelend met mijn werk maar goed, ook niet vervelend genoeg om die troep weer te slikken. Ben er inmiddels alweer 7 jaar mee gestopt en niet van plan het ooit nog te nemen.
Gast- Gast
Ja zou je dat doen? En wat vind je dan van dat er gezegd wordt dat het soms wel een jaar kan duren voor je lichaam de cyclus weer heeft opgepakt na het stoppen met de pil? Zit er voorzichtig wel over te denken eens naar de dokter te gaan, maar we zijn pas 7 maanden bezig. 'Mag' je dan al naar de dokter om een en ander te testen?Paper Crown schreef:Jullie zouden eens bij de huisarts even kunnen navragen of jullie even bloed
Gast- Gast
Na de pil duurde het bij mij een halfjaar voordat ik redelijk regelmatig ongesteld werd, maar dan zat het nog tussen de 25 en 40 dagen. Huisarts deed hier niets aan, ik mocht na een jaar proberen terug komen, maar dat is toen niet nodig geweest, na precies een jaar bleek ik zwanger. Na mijn bevalling is het helemaal onregelmatig geworden, heb soms een cyclus van 80 dagen en dan weer 20. Maar terug aan de pil wil ik eigenlijk ook niet, dus ik wacht nu nog een poosje af of het vanzelf weer wat regelmatiger wordt.
Silke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13
Ik wacht al vanaf 1 feb om mijn menstruatie, ik zou graag willen dat het kwam, begin me zorgen te maken.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Oh meid wat lang! Ik zou hiervoor toch een afspraak bij de dokter maken.Mari schreef:Ik wacht al vanaf 1 feb om mijn menstruatie, ik zou graag willen dat het kwam, begin me zorgen te maken.
Gast- Gast
Carrie schreef:Oh meid wat lang! Ik zou hiervoor toch een afspraak bij de dokter maken.Mari schreef:Ik wacht al vanaf 1 feb om mijn menstruatie, ik zou graag willen dat het kwam, begin me zorgen te maken.
Ja echt, ik ben bang dat m'n huisarts me een aansteller vind... Moet sowieso morgen switchen van huisarts want het is nogal een botte vent .. En dan bij een ander wel een afspraak maken. Zwanger ben ik denk ik niet na 2 negatieve testen.
Mari- Prater
Oh wacht even, ik doe een beetje dom. Ik dacht februari vorig jaar. Maar dan zit je nu dus op 60 dagen. Is nog lang hoor. Mijn eerste cyclus duurde 70 dagen.Mari schreef:Carrie schreef:Oh meid wat lang! Ik zou hiervoor toch een afspraak bij de dokter maken.Mari schreef:Ik wacht al vanaf 1 feb om mijn menstruatie, ik zou graag willen dat het kwam, begin me zorgen te maken.
Ja echt, ik ben bang dat m'n huisarts me een aansteller vind... Moet sowieso morgen switchen van huisarts want het is nogal een botte vent .. En dan bij een ander wel een afspraak maken. Zwanger ben ik denk ik niet na 2 negatieve testen.
Gast- Gast
Hahaha Carrie. Dat zou wel heel lang zijn!
Topic gaat trouwens een kant op die niet echt mijn bedoeling was, het ging mij meer om de klachten die misschien erger zijn als je niet meer aan de pil bent. Maar goed, praat rustig verder over zwanger (willen) worden enzo, ik hou me even afzijdig.
(ondertussen nog geen menstruatie te bekennen trouwens)
Topic gaat trouwens een kant op die niet echt mijn bedoeling was, het ging mij meer om de klachten die misschien erger zijn als je niet meer aan de pil bent. Maar goed, praat rustig verder over zwanger (willen) worden enzo, ik hou me even afzijdig.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Ah sorry. Wilde je topic niet overnemen. Maar om hier zelf een topic over te openen wilde ik ook niet. Krijg je toch weer te horen "joh je moet er niet zo mee bezig zijn, laat het los!" (Hoé dan)Bliss schreef:Hahaha Carrie. Dat zou wel heel lang zijn!
Hoop dat er nog mensen reageren op jouw oorspronkelijke topicvraag Bliss
Gast- Gast
Mijn huisarts is niet zo snel met bloed laten prikken of andere onderzoeken, vraag me af hoe dat bij andere huisartsen gaat dan. Toen ik een rare cylcus had, meerdere negatieve testen kreeg ik een paar keer het antwoord gewoon afwachten.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
ik werd na het stoppen van de pil 9 maanden niet ongesteld.. en toen ineens 1 dagje. En toen weer 2 maanden niets en toen 2 dagen.. en nu ben ik weer aan het afwachten...
Droopy28- Fluisteraar
- Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11
Nou, ik ben nog steeds in afwachting. Als je die dagen telt (cyclus), tel je dan vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?
Bliss- Lady Post-a-lot
Ja. Op hoeveel dagen zit je nu?Bliss schreef:Nou, ik ben nog steeds in afwachting. Als je die dagen telt (cyclus), tel je dan vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?
Gast- Gast
Carrie schreef:Ja. Op hoeveel dagen zit je nu?Bliss schreef:Nou, ik ben nog steeds in afwachting. Als je die dagen telt (cyclus), tel je dan vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?
Volgens mij op 30 dagen dan nu.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ah ok. Valt nog reuze mee tot nu toe. Ben benieuwdBliss schreef:Carrie schreef:Ja. Op hoeveel dagen zit je nu?Bliss schreef:Nou, ik ben nog steeds in afwachting. Als je die dagen telt (cyclus), tel je dan vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie?
Volgens mij op 30 dagen dan nu.
Gast- Gast
Ik ben na het stoppen met de pil eerst na 3 maanden ongesteld geworden. De volgende keer was na 6 weken en daarna na 9 maanden. Ik heb in die 9 maanden zo vaak zeker geweten dat het er nu echt aan kwam. Ik had zo vaak buikpijn, pukkels of andere signalen. Maar de menstruatie kwam nooit.
Ik ben bij de dokter geweest en die zei dat ik gewoon moest wachten. Pas als het een jaar weg zou blijven zou ze verder willen kijken. Tot die tijd wachten wachten wachten.
Ik ben bij de dokter geweest en die zei dat ik gewoon moest wachten. Pas als het een jaar weg zou blijven zou ze verder willen kijken. Tot die tijd wachten wachten wachten.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Carra schreef:Ik ben na het stoppen met de pil eerst na 3 maanden ongesteld geworden. De volgende keer was na 6 weken en daarna na 9 maanden. Ik heb in die 9 maanden zo vaak zeker geweten dat het er nu echt aan kwam. Ik had zo vaak buikpijn, pukkels of andere signalen. Maar de menstruatie kwam nooit.
En ben je gestopt om zwanger te raken? In dat geval vind ik het wel bijzonder dat je huisarts er zo in staat. Cycli langer dan 42 dagen zijn bijna altijd zonder eisprong dus dan maak je weinig kans.
En ook als je niet zwanger wil worden zou ik in de gaten houden dat je wel aan 4 menstruaties per jaar komt. Anders heb je een (licht) verhoogde kans op baarmoederkanker.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
On topic: na het stoppen van de pil anderhalf jaar geleden bleek ik zeer onregelmatige cycli te hebben variërend van 29-90 dagen. Inmiddels is bekend dat ik PCOS heb en begin ik ivm kinderwens binnenkort mrt clomid.
mouette- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 315
Registratiedatum : 31-05-12
Off topic, ik ben ongesteld Ik zal bijhouden hoe het gaat verlopen. Ik heb geen andere klachten tot nu toe. Ja meer pukkels maar had hiervoor de Diane
Mari- Prater
Ik was ook bang voor pukkels, maar tot nu toe zijn ze er nog niet! Heb al crème met antibioticum van de huisarts gekregen, uit voorzorg. Laatst één keer gesmeerd, want ik had een klein pukkeltje, maar het zette niet door gelukkig.
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik had ook de Diane en ongeveer 2 maanden na het stoppen had ik ook veel puistjes (vooral op schouders/rug), nu 4 maanden later zijn ze gelukkig weer ongeveer weg
Appeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Menstruatie in de war..
» Menstruatie uitstellen.
» Menstruatie en cyclus
» cerazette en menstruatie
» Weg blijvende menstruatie....
» Menstruatie uitstellen.