Menstruatie na stoppen met pil
+17
Ilovethe90s
Appeltje
Bliss
Mari
mouette
Carra
Droopy28
Silke
Paper Crown
CCC
Dolphinne
June
Exogenesis
SoGood
Caramba
Zora
Rouxxxe
21 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Menstruatie na stoppen met pil
Merkten jullie verschil qua menstruatie(klachten) nadat jullie gestopt waren met de pil? Ik ben een maand geleden gestopt en zit nu dus een beetje op mn menstruatie te wachten. Geen idee of het regelmatig is zonder pil, ik hoop het wel. Ik werd het altijd op zondag en zou het dus met diezelfde regelmaat vandaag moeten worden. Ik voel me al een paar dagen opgeblazen, ben zwaarder en vandaag ben ik heel duizelig sinds ik wakker ben. Zijn dit typische klachten bij menstruatie? Ik ben zo lang aan de pil geweest en dan is het natuurlijk eigenlijk kunstmatig allemaal, dus ik ben benieuwd of ik nu de echte klachten ga krijgen!
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Menstruatie na stoppen met pil
Ik ben in oktober gestopt nadat ik ongeveer 6 jaar de pil had geslikt.
De eerste menstruatie daarna kwam bij mij wel na ongeveer 28 dagen, maar dat kan net zo goed een paar dagen later of eerder zijn. Qua menstruatieklachten heb ik geen andere klachten dan toen ik de pil nog wel slikte. Maar het is per persoon verschillend.
De eerste menstruatie daarna kwam bij mij wel na ongeveer 28 dagen, maar dat kan net zo goed een paar dagen later of eerder zijn. Qua menstruatieklachten heb ik geen andere klachten dan toen ik de pil nog wel slikte. Maar het is per persoon verschillend.
Appeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12
Tijdens m'n eerste keer pilgebruik was ik altijd een dag of 4-5 ongesteld. Ik ben aan de pil gegaan omdat ik heel onregelmatig, heel lang en vooral ook heel heftig ongesteld was. Toen ik 3,5jaar terug de eerste keer met de pil stopte, duurde het 80 dagen voor ik weer vanzelf ongesteld werd, en toen was ik elke keer één dag heftig ongesteld, en daarna ebde het gauw weg, verder ook weinig klachten. Cyclus zat uiteindelijk steeds tussen de 26 en 34 dagen. Met m'n tweede keer pilgebruik was het eigenlijk vergelijkbaar met de eerste keer, ik was alleen wat minder lang ongesteld. Nu ik weer gestopt ben, zit ik eigenlijk vrijwel direct heel consequent op een cyclus van 27-28 dagen, ook weer één dag normaal ongesteld en vervolgens ebt het weg, ik heb alleen wel last van flinke stemmingswisselingen voor en tijdens m'n menstruatie.
Gast- Gast
Ik ben in november gestopt met de pil. De regelmaat die ik had met de pil is weg, heb nu een cyclus van tussen de 25 en 29 dagen, dus prima. Werd na het stoppen na 29 dagen voor het eerst ongesteld. Heb eigenlijk geen echt andere klachten, als toen ik nog de pil slikte, alleen meer afscheiding rond m'n ovulatie. Maat ik heb nooit echt heftige menstruatieklachten gehad, ook vroeger niet.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Vervelend dat wachten he?! Ik ben in oktober gestopt na echt iets van 13 jaar pilgebruik. Voelde me echt een wandelende tijdbom, omdat ik echt geen idee had natuurlijk of alles meteen een beetje op de rit zou zijn. Dit bleek gelukkig wel meteen het geval, al is jammer genoeg mijn cyclus wel wat kort (22 dagen ofzo...). Ik kan het nu goed voelen aankomen wanneer ik ongesteld word: de dag ervoor een rommelende buik, en een beetje kramp. Anderhalve week daarvoor voel ik ook heel goed mijn eisprong.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Op zich vind ik het wachten niet zo erg, hoewel het natuurlijk mooi is als er regelmaat in zit. Maar ik hoop dat de duizeligheid, het opgeblazen gevoel en de gewichttoename waar ik nu last van heb gewoon hierdoor komen, dan is daar tenminste meteen een verklaring voor.
Bliss- Lady Post-a-lot
Dag 105 en nog steeds geen menstruatie hier.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Wow dat duurt lang! Ben jij gestopt omdat je zwanger wil worden? Dat is bij mij niet het geval (hell no!) overigens hoor.SoGood schreef:Dag 105 en nog steeds geen menstruatie hier.
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Wow dat duurt lang! Ben jij gestopt omdat je zwanger wil worden? Dat is bij mij niet het geval (hell no!) overigens hoor.SoGood schreef:Dag 105 en nog steeds geen menstruatie hier.
Mwah, ik ben in december gestopt omdat ik die rommel niet meer wilde slikken en ook inderdaad omdat we wel een kinderwens hebben. Alleen wisten we nog niet precies wanneer we er echt voor wilden gaan en leek het me sowieso beter om gewoon eens die hele cyclus op gang te brengen en om vanuit daar verder te kijken. Maar ja, als je geen eisprong (vrolijk pasen) hebt wordt dat verder kijken vrij lastig..
Anyway, het schijnt dat het wel een jaar kan duren voordat je weer een normale cyclus op gang hebt. Toen ik aan de pil begon (11 jaar geleden) had ik hier niet eens bij stil gestaan.
SoGood- Ratel
Ben nu een jaar gestopt met de pil. Mijn menstruatie was niet anders dan met de pil. Eerste maand na het stoppen werd ik na 30 dagen al ongesteld. Cyclus zit sinds die tijd altijd rond de 28/32 dagen. Bij mij was hij dus wel gelijk goed opgang na het slikken van 13 jaar pil.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Nee, heb ik ook nooit bij stil gestaan hoor, heb dat ding 13 jaar geslikt! Tussendoor wel één of twee keer ff gestopt geweest geloof ik, maar weet niet meer hoe het toen ging. Maar damn ik ben echt zo duizelig, ben aan het schoonmaken en moet steeds tussendoor ff gaan zitten Niet fijn.
Maar ben wel blij dat ik die troep nu niet meer slik, ff lekker geen hormonen enzo, lijkt me wel zo gezond na 13 jaar!
Maar ben wel blij dat ik die troep nu niet meer slik, ff lekker geen hormonen enzo, lijkt me wel zo gezond na 13 jaar!
Bliss- Lady Post-a-lot
Bliss schreef:Nee, heb ik ook nooit bij stil gestaan hoor, heb dat ding 13 jaar geslikt! Tussendoor wel één of twee keer ff gestopt geweest geloof ik, maar weet niet meer hoe het toen ging. Maar damn ik ben echt zo duizelig, ben aan het schoonmaken en moet steeds tussendoor ff gaan zitten Niet fijn.
Ja precies. Ik heb overigens ook besloten om nooit meer aan de pil te gaan!
SoGood- Ratel
Oh wat vervelend voor je. Ik ben ook gestopt, werd toen na 79 dagen ongesteld. Ook best lang. Toen 39, 28, 50, en nu zit ik op dag 26. Geen pijl op te trekken dus. Vind het erg jammer, wil zo graag zwanger worden. Kan ook gewoon, maar het is handiger als je ongeveer weet wanneer je eisprong is. Wist jij trouwens dat je eisprong zo'n 12 dagen voor je ongesteld wordt is? Ik niet. Ik telde altijd 15 dagen vanaf de eerste dag van je ongesteldheid.SoGood schreef:Dag 105 en nog steeds geen menstruatie hier.
Gast- Gast
Carrie schreef:Oh wat vervelend voor je. Ik ben ook gestopt, werd toen na 79 dagen ongesteld. Ook best lang. Toen 39, 28, 50, en nu zit ik op dag 26. Geen pijl op te trekken dus. Vind het erg jammer, wil zo graag zwanger worden. Kan ook gewoon, maar het is handiger als je ongeveer weet wanneer je eisprong is. Wist jij trouwens dat je eisprong zo'n 12 dagen voor je ongesteld wordt is? Ik niet. Ik telde altijd 15 dagen vanaf de eerste dag van je ongesteldheid.SoGood schreef:Dag 105 en nog steeds geen menstruatie hier.
Joh, gewoon elke dag seksen, dan is t vanzelf een keer raak
Bliss- Lady Post-a-lot
Ik had na het stoppen allerlei vage klachten, zoals gerommel, opgezette buik, pukkels, wit gezicht, etc. Heb zelfs een zwangerschapstest gedaan, omdat ik het niet vertrouwde. Maar goed, dat was dus gewoon m'n lichaam dat zich weer 'herstelde'.
Carrie, klinkt als mijn verhaal, maar alleen heb ik langere cyclussen (40+ dagen). Zwanger worden kan dan (waarschijnlijk) heus wel. Het is vanzelf een keer raak. Ik zou er gewoon voor gaan
Carrie, klinkt als mijn verhaal, maar alleen heb ik langere cyclussen (40+ dagen). Zwanger worden kan dan (waarschijnlijk) heus wel. Het is vanzelf een keer raak. Ik zou er gewoon voor gaan
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Je bent toch ook net ziek geweest Bliss? Ik heb me na de griep eind januari nog een paar weken snel duizelig gevoeld. Ik had weinig energie en het werd vaak zwart voor mijn ogen. Kan het daar niet mee te maken hebben?
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik werd meteen netjes na 30 dagen weer ongesteld. Dat had ik ook toen ik met de pil stopte voor ik zwanger werd van mijn zoontje.
Ik had wel de hele maand last van een opgeblazen buik (collega's roddelden al met elkaar of ik niet zwanger was ).
De tweede maand werd dat wel iets minder, maar ik ben wel wat aangekomen.
Ik had wel de hele maand last van een opgeblazen buik (collega's roddelden al met elkaar of ik niet zwanger was ).
De tweede maand werd dat wel iets minder, maar ik ben wel wat aangekomen.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Ik had echt mazzel, nadat ik stopte werd ik meteen na 30 dagen ongesteld en had ik een regelmatige cyclus. Ik heb de afgelopen drie maanden de Nuvaring gebruikt, en ben gestopt omdat ik weer last kreeg van de hormonen en nu is mijn cyclus helemaal ontregeld. Vind het zo vervelend dat die hormonen blijkbaar behoorlijk invloed hebben gehad op mijn lichaam. Ik had trouwens helemaal geen klachten na het stoppen, nu ook niet.
Komt die duizeligheid niet door een andere factor? Is je eetpatroon helemaal in orde, suikerspielingen enzo misschien?
Komt die duizeligheid niet door een andere factor? Is je eetpatroon helemaal in orde, suikerspielingen enzo misschien?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
June schreef:Je bent toch ook net ziek geweest Bliss? Ik heb me na de griep eind januari nog een paar weken snel duizelig gevoeld. Ik had weinig energie en het werd vaak zwart voor mijn ogen. Kan het daar niet mee te maken hebben?
Ja zou ook wel kunnen, maar omdat het ook een veel voorkomende menstruatieklacht is, leek het me logisch als het daarmee te maken heeft (samen met het opgeblazen gevoel en gewichttoename). Maar vooralsnog geen menstruatie te bekennen, dus ik ben benieuwd of het er nu wel echt aan zit te komen. Heb dus het gevoel van wel, maar we'll see.
Bliss- Lady Post-a-lot
chococupcake schreef:Ik had echt mazzel, nadat ik stopte werd ik meteen na 30 dagen ongesteld en had ik een regelmatige cyclus. Ik heb de afgelopen drie maanden de Nuvaring gebruikt, en ben gestopt omdat ik weer last kreeg van de hormonen en nu is mijn cyclus helemaal ontregeld. Vind het zo vervelend dat die hormonen blijkbaar behoorlijk invloed hebben gehad op mijn lichaam. Ik had trouwens helemaal geen klachten na het stoppen, nu ook niet.
Wát voor dingen?
Heb ook wel een schommelende suikerspiegel ja (neem aan dat je dat bedoelt), maar de komende dagen zal wel blijken of het daadwerkelijk door de aanstaande menstruatie kwam.
Bliss- Lady Post-a-lot
[quote="Bliss"]
Wát voor dingen?
Heb ook wel een schommelende suikerspiegel ja (neem aan dat je dat bedoelt), maar de komende dagen zal wel blijken of het daadwerkelijk door de aanstaande menstruatie kwam.[/
Suikerspiegelingen dus :p Vervelend in elk geval, hoop voor je dat het gewoon doorzet. Weet je meteen hoe of wat.
chococupcake schreef:Ik had echt mazzel, nadat ik stopte werd ik meteen na 30 dagen ongesteld en had ik een regelmatige cyclus. Ik heb de afgelopen drie maanden de Nuvaring gebruikt, en ben gestopt omdat ik weer last kreeg van de hormonen en nu is mijn cyclus helemaal ontregeld. Vind het zo vervelend dat die hormonen blijkbaar behoorlijk invloed hebben gehad op mijn lichaam. Ik had trouwens helemaal geen klachten na het stoppen, nu ook niet.
Wát voor dingen?
Heb ook wel een schommelende suikerspiegel ja (neem aan dat je dat bedoelt), maar de komende dagen zal wel blijken of het daadwerkelijk door de aanstaande menstruatie kwam.[/
Suikerspiegelingen dus :p Vervelend in elk geval, hoop voor je dat het gewoon doorzet. Weet je meteen hoe of wat.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Ik zou het niet willen of kunnen, 70 dagen lang elke dag verplicht seks. Jij wel? Wij zijn niet echt konijntjes, dus dat past ook helemaal niet bij ons.Bliss schreef:Carrie schreef:Oh wat vervelend voor je. Ik ben ook gestopt, werd toen na 79 dagen ongesteld. Ook best lang. Toen 39, 28, 50, en nu zit ik op dag 26. Geen pijl op te trekken dus. Vind het erg jammer, wil zo graag zwanger worden. Kan ook gewoon, maar het is handiger als je ongeveer weet wanneer je eisprong is. Wist jij trouwens dat je eisprong zo'n 12 dagen voor je ongesteld wordt is? Ik niet. Ik telde altijd 15 dagen vanaf de eerste dag van je ongesteldheid.SoGood schreef:Dag 105 en nog steeds geen menstruatie hier.
Joh, gewoon elke dag seksen, dan is t vanzelf een keer raak
Gast- Gast
Haha nee, was toch maar een grapjeeee! Ik hoef ook niet elke dag seks hoor en al zeker niet 'verplicht'. Mijn vajayjay en ik hebben ook rust nodig
Bliss- Lady Post-a-lot
Haha nou inderdaad! Maar vind het daarom dus behoorlijk jammer.Bliss schreef:Haha nee, was toch maar een grapjeeee! Ik hoef ook niet elke dag seks hoor en al zeker niet 'verplicht'. Mijn vajayjay en ik hebben ook rust nodig
Gast- Gast
Snap ik ja. Geduld is een schone zaak, maar t is vanzelf een keer raak! (hé dat rijmt)
Bliss- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Menstruatie in de war..
» Menstruatie uitstellen.
» Menstruatie en cyclus
» cerazette en menstruatie
» Weg blijvende menstruatie....
» Menstruatie uitstellen.