Vraag over mijn auto
+3
M@niek
nijntje4
Nyx
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Vraag over mijn auto
Op Google heb ik gekeken of ik iets kon vinden, maar daar word ik allereerst niet gelukkig van en ten tweede heb ik niet echt mijn probleem gevonden. Hier zijn ook autoliefhebbers aanwezig, toch? Misschien dat iemand mij kan helpen?
In Januari was de accu van mijn auto (Ford Ka) leeg. De accu heb ik laten opladen en hier heb ik een maand mee gereden tot eind februari weer leeg was. Wederom heb ik de accu laten opladen en sindsdien start hij weer zoals het hoort.
Vandaag reed ik voor het eerst sinds lange tijd weer een echte lange afstand (met accuproblemen altijd tripjes gemaakt van 30km) en toen ik moest keren (want ik reed weer eens verkeerd) hoorde ik opeens een heel raar geluid ergens onder vandaan komen. Het is net alsof er iets schuurt of dat er een elektrisch apparaat is aangesloten (soort schurend aanhoudend zoemgeluid). Hij maakt dit geluid bij bochten en als ik optrek. Als ik op snelheid zit, of toeren, is dit geluid verdwenen.
Ik ben bang dat mijn auto'tje aan het afscheid nemen is. Iemand die weet wat dit kan zijn? Dinsdag zal ik naar de garage gaan, maar ik ben heel erg bang voor slecht nieuws....
In Januari was de accu van mijn auto (Ford Ka) leeg. De accu heb ik laten opladen en hier heb ik een maand mee gereden tot eind februari weer leeg was. Wederom heb ik de accu laten opladen en sindsdien start hij weer zoals het hoort.
Vandaag reed ik voor het eerst sinds lange tijd weer een echte lange afstand (met accuproblemen altijd tripjes gemaakt van 30km) en toen ik moest keren (want ik reed weer eens verkeerd) hoorde ik opeens een heel raar geluid ergens onder vandaan komen. Het is net alsof er iets schuurt of dat er een elektrisch apparaat is aangesloten (soort schurend aanhoudend zoemgeluid). Hij maakt dit geluid bij bochten en als ik optrek. Als ik op snelheid zit, of toeren, is dit geluid verdwenen.
Ik ben bang dat mijn auto'tje aan het afscheid nemen is. Iemand die weet wat dit kan zijn? Dinsdag zal ik naar de garage gaan, maar ik ben heel erg bang voor slecht nieuws....
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Re: Vraag over mijn auto
Is het niet een piep? Dan kan het namelijk de distributiesnaar zijn.
Gast- Gast
Kan ook de uitlaat zijn
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Nee, dat geluid ken ik inderdaad. En dat is echt een piep en dit is echt een schurend, ik zou bijna zeggen elektrisch, geluid. Het is ontzettend luid (wel net zo als een piep) en ik heb er vandaag een paar fietsers mee laten schrikken.
Nyx- Kletskop
nijntje4 schreef:Kan ook de uitlaat zijn
Ja, ik snap wat je bedoelt. Nee, dat heb ik ook al een keer gehad en ondanks dat het hetzelfde geluid is (op het elektrische na) kwam het echt onder mijn motorkap vandaan. Daar ergens onder, bedoel ik dan, niet specifiek mijn motorkap.
Nyx- Kletskop
Logischerwijs zou ik aan de motor denken die moeite heeft met op gang komen ofzo.
Gast- Gast
Ja, dat vind ik ook wel logisch. Maar zou er dan geen lampje op het dashboard gaan branden?
Ik dacht zelf dat misschien mijn stuurbekrachtiging aan het uitvallen was, maar dan zou er ook een lampje op mijn dashboard gaan branden. De laatste keer dat mijn stuurbekrachtiging er daadwerkelijk mee ophield, vielen ook alle lampen uit en uiteindelijk stond ik dus op een donker stuk land. Dat was toen de dynamo, die het had begeven.
Mijn auto moet eigenlijk nog een jaar mee zonder al te veel kosten. Maar ik voel hem al aankomen.
Ik dacht zelf dat misschien mijn stuurbekrachtiging aan het uitvallen was, maar dan zou er ook een lampje op mijn dashboard gaan branden. De laatste keer dat mijn stuurbekrachtiging er daadwerkelijk mee ophield, vielen ook alle lampen uit en uiteindelijk stond ik dus op een donker stuk land. Dat was toen de dynamo, die het had begeven.
Mijn auto moet eigenlijk nog een jaar mee zonder al te veel kosten. Maar ik voel hem al aankomen.
Nyx- Kletskop
Rush? Peanut?
Nyx- Kletskop
Turbo? Hydraulisch vloeistof van de stuurbekrachtiging? Er zijn wel meer redenen te bedenken. Lid van de anwb? Dan hen even bellen. Heb je zo een diagnose.
Gast- Gast
Missien de v-snaar, die kan ook een ernorm vervelend geluid geven.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Mhm ben bang dat het de versnellingsbak of de koppeling is... Maar ik ben ook geen automonteur
rianne287- Fluisteraar
- Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Leaf, kan ik de pechhulp ook bellen als mijn auto gewoon achter mijn huis staat en gewoon rijdt? Ook al is het niet fijn rijden? Want anders wacht ik gewoon tot dinsdag en ga ik dan naar de garage. Ik ben mijn auto de komende dagen niet echt nodig.
Nyx- Kletskop
Ja natuurlijk kan dat. Ik heb vanmiddag nog moeten bellen omdat de achterklep van de auto van mijn zusje niet dichtging. Zij heeft een cabrio en er was iets ontzet. Je kunt er mee rijden maar liever niet natuurlijk.
Gast- Gast
Nyx schreef:Leaf, kan ik de pechhulp ook bellen als mijn auto gewoon achter mijn huis staat en gewoon rijdt? Ook al is het niet fijn rijden? Want anders wacht ik gewoon tot dinsdag en ga ik dan naar de garage. Ik ben mijn auto de komende dagen niet echt nodig.
Volgens mij ligt dat er aan, bij de ANWB moet je volgens mij dan wel woonplaatsservice hebben.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
_Leaf_ schreef:Ja natuurlijk kan dat. Ik heb vanmiddag nog moeten bellen omdat de achterklep van de auto van mijn zusje niet dichtging. Zij heeft een cabrio en er was iets ontzet. Je kunt er mee rijden maar liever niet natuurlijk.
Inderdaad. Maar dan moet het geloof ik wel iets zijn waardoor je dus niet echt meer kunt/durft (te) rijden.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Het klinkt idd als iets met de stuurbekrachtiging, mijn auto heeft precies hetzelfde zoals jij het beschrijft en dat komt bij mij inderdaad van de stuurbekrachtiging af.
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: