Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ouder-en kindgym (peutergym)

+8
Teddyaapje
Novalee
Fearie
Lejow
MissD
PapillonRose
xxjojootjexx
Floor
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

ouder-en kindgym (peutergym) Empty ouder-en kindgym (peutergym)

Bericht  Floor wo 27 maa 2013 - 9:35

Zijn er hier dames die dit doen of hebben gedaan met hun kindje?

Bij ouder- en kindgym krijgen kinderen van 1½ t/m 3 jaar de kans om in tal van verschillende situaties te bewegen onder begeleiding van hun eigen vertrouwde (groot)ouder én een geschoolde docent. Het aanbod is divers: klimmen en klauteren, springen en duikelen; je kunt het zo gek niet verzinnen. De kinderen ervaren wat het is om met andere kinderen te bewegen, maar zijn toch nog in de vertrouwde omgeving van mama, papa, opa of oma.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ouder-en kindgym (peutergym) Empty Re: ouder-en kindgym (peutergym)

Bericht  xxjojootjexx wo 27 maa 2013 - 9:39

Mijn moeder gaat hier heen met t. Ze vinden het allebei erg leuk.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PapillonRose wo 27 maa 2013 - 9:40

Hier wordt dat ook aangeboden, ik denk dat dit heel erg leuk is! Wij hebben uiteindelijk voor de variant zonder ouders gekozen, omdat ze mij toch al hele dagen ziet en ik het voor het sociale aspect daarom wat beter vond. Ze doen allemaal leuke activiteiten, op een speelse manier zijn ze met beweging bezig. Ze vindt het helemaal super! Denk dat de variant met ouders ook erg leuk zal zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  MissD wo 27 maa 2013 - 9:40

Klinkt leuk. Hier in de buurt zit dat niet. Ik begin volgende week weer met muziek op schoot. Vanaf 2 jaar is hier wel peuterdans, dat wil ik dan met t. gaan doen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 9:40

Ik doe het ook samen met min dochter, en wij vinden het erg leuk.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 27 maa 2013 - 9:41

Ik ben ook naar zo iets op zoek, maar weet niet zo goed naar wat/waar ik moet zoeken.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  MissD wo 27 maa 2013 - 9:42

Lejow schreef:Ik ben ook naar zo iets op zoek, maar weet niet zo goed naar wat/waar ik moet zoeken.

Muziekschool/centrum voor kunsten. Het dansen word hier ook gedaan op de sportschool.

MissD
Prater
Prater

Bericht  Fearie wo 27 maa 2013 - 9:43

Hier wordt het ook aangeboden, alleen niet op de dag dat ik vrij ben. Vind ik wel jammer.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  PapillonRose wo 27 maa 2013 - 9:47

Hier wordt het aangeboden door de plaatselijke gym/turnvereniging.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Floor wo 27 maa 2013 - 9:50

Ik ben gewoon een schijterd. Ik heb gemaild, in mijn dorp is geen plek maar wel in de stad verderop, ik mag een proefles komen volgen met onze zoon. Maar je raad het al, ik ben zo’n schijterd in nieuwe situaties, ik durf dus eigenlijk niet goed om er heen te gaan en te kijken of het wat is.

Jojootje, mooi dat ze het allebei leuk vinden.

Papillonrose, ik vind hem nog wat klein om nu naar gym te sturen zonder mij, ook al is hij de hele dag bij me. Leuk dat je dochter het zo leuk vind om te gymmen.

MissD, muziek op schoot lijkt me ook leuk maar ik denk dat gym ook leuk is, het is toch al zo’n drukke klimmer. (denk dat met mijn gehoor dit de beste optie is)

Belladonna, leuk dat jij ook gaat met je dochter.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  PapillonRose wo 27 maa 2013 - 10:00

Ik ben ook wel een beetje zo hoor Floor, dat ik zulke dingen niet goed durf. Toch de stoute schoenen aangetrokken en gewoon gegaan met A. en het viel echt heel erg mee!

Kan me trouwens voorstellen dat je hem te klein vindt om alleen de gym te doen, en samen is denk ik ook wel heel erg leuk! Hier was het trouwens niet gelijk helemaal alleen hoor. Eerste les mocht ik helemaal blijven kijken, tweede les de helft en daarna niet meer. Maar als ze het nodig had gehad, had ik nog wat vaker mogen blijven kijken.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Floor wo 27 maa 2013 - 10:02

Hoe oud was ze toen ze ging gymmen? Onze zoon is natuurlijk nog niet zo oud en hij kan zich niet verstaanbaar maken/duidelijk maken daar zit ik ook mee.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  xxjojootjexx wo 27 maa 2013 - 10:10

Mijn moeder leek het ook heel erg leuk, maar ze zag ook heel erg op tegen de eerste keer. Om als oma te komen met toen zelfs 2 kleine kindjes.
Uiteindelijk bleek ze helemaal niet de enige oma te zijn, beetje ik geloof op een groep van 10, 4 oma's, 4 moeders en 2 papa's.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387

Bericht  Novalee wo 27 maa 2013 - 10:12

Ik wil het ook gaan doen met N. Haar fysio raadde het ook sterk aan omdat doordat N. relatief laat loopt ze een kleine achterstand heeft ontwikkelt en ze daarnaast ook moet leren iets meer risico's te nemen. Schoonzus doet het ook met mijn nichtjes (3 en 20 maanden) en zij vinden het ook erg leuk.

Waarom durf je niet Floor? Waar ben je bang voor dat er kan gebeuren?
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  PapillonRose wo 27 maa 2013 - 10:15

Ze was 2 jaar en 2 maanden. Het is hier ook vanaf 1,5 jaar dacht ik, niet eerder. Lijkt me ook nog wel jong hoor, om met de leeftijd van je zoontje hem alleen te laten gaan. En stiekem lijkt samen me ook veel gezelliger, maar in ons geval denk ik dat A. er meer aan heeft alleen te gaan. Ik zou gewoon eens gaan kijken, ik vond het in elk geval helemaal niet zo eng als ik had gedacht (dacht dat vast iedereen ons aan zou staren omdat we nieuw waren enzo, maar we werden juist heel aardig verwelkomd eigenlijk).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Floor wo 27 maa 2013 - 10:20

Jojootje, leuk voor jouw moeder dat er meer oma’s zijn.

Novalee, ik denk idd dat het best goed kan zijn ja. Nu kan die dreumes hier risicos genoeg nemen, die kijkt werkelijk nergens naar, denkt niet na voordat hij wat doet. Ga jij het ook doen met jouw dochter?
Tja wat er mis kan gaan, alles! Hahaha ik durf dus echt niks, kom ook echt nergens en wordt al nerveus als ik wat moet bestellen in een restaurant of ergens iets moet vragen. (ik ben voornamelijk bang dat ik het niet versta/begrijp wat er wordt gezegd. en dat ik dus domme antwoorden/reacties geef/dingen verkeerd doe)

Papillonrose, misschien ben ik wel gewoon veel te vroeg, hij is nog zo klein hahaha ik denk dat hij alles kan (dat denkt hij zelf ook).
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Novalee wo 27 maa 2013 - 10:39

Ja, ik wil het wel echt gaan doen. Moet zeggen dat ik er nu door dit topic weer aan denk. De laatste keer dat de fysio kwam liep N. nog niet (inmiddels wel) en dat is wel een vereiste.

Wat je verder schrijft is erg herkenbaar hug Misschien een brutale vraag maar heb je wel eens over gesprekken met een psycholoog nagedacht? Misschien zit ik er naast maar ik heb het idee dat je niet erg lekker in je vel zit en een niet zo positief zelfbeeld hebt. Ik was/ben namelijk net zo met dit soort dingen maar ik heb ook wel eerder bij posts van jouw veel dingen van mijzelf herkent. Inmiddels ben ik een jaar in therapie geweest en dat heeft me echt veel goed gedaan, ook juist in dit soort situaties. Ik durf nu veel meer. Eng blijft het wel, dat heeft iedereen met nieuwe dingen, maar ik doe het nu wel. Dat is voor mij ook een reden om met N. op gym te gaan omdat het me dwingt om een enge situatie op te zoeken.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  MissD wo 27 maa 2013 - 18:37

Gewoon doen hoor Floor. Is hartstikke leuk voor je kleine man en als je ziet dat hij het naar zijn zin heeft dan vind jij het vast ook erg leuk en word het steeds makkelijker om te gaan. Denk trouwens dat ieder nieuw iets even eng is, is toch afwachten wat er allemaal gebeurt en of het een fijne groep is. Ik start nu aan de tweede ronde muziek op schoot en waarschijnlijk zijn er weer allemaal nieuwe mama's dus dan is het ook weer kijken of het klikt.
Al moet ik zeggen als ik t. zo zie genieten vergeet ik alles en iedereen om me heen.

MissD
Prater
Prater

Bericht  PapillonRose wo 27 maa 2013 - 22:55

Ik herken het ook wel hoor Floor, wat je zegt over nieuwe situaties enzo. Had het vroeger ook best erg, dat ik dan dingen soms zelfs uit de weg ging enzo. Hier gaat het nu veel beter, met name sinds A. er is. Ik wil graag een goed voorbeeld zijn voor haar, en daardoor zet ik me veel makkelijker over dingen heen op de een of andere manier. Ik kan dingen dan nog wel echt spannend vinden hoor, maar ik doe het nu wel gewoon. Zeker als het dingen zijn die direct voor A. bedoeld zijn zoals de gym. Dan heeft zij er niks aan als ik haar niet durf te brengen en zij daardoor niet op gym kan bijvoorbeeld. En wat mij ook heel erg heeft geholpen in het verleden is door te denken aan wat het ergste zou kunnen zijn wat er in een nieuwe situatie kan gebeuren. Vaak viel dat dan heel erg mee, en gebeurde het ook nog niet eens. Ik voel me veel beter in elk geval, nu ik minder angst heb voor zulke dingen. Misschien kun je er ook hulp bij zoeken, als je dat fijn zou vinden?
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 22:58

Ik deed dat vroeger samen met mijn moeder en vond dat echt GEWELDIG smile

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 27 maa 2013 - 23:52

Durven jullie kinderen gewoon te bewegen en alles? Ik denk dat onze dochter zo verlegen is door de andere kinderen en moeders dat ze helemaal niet mee wil doen.

Gast
Gast

Bericht  Floor do 28 maa 2013 - 0:01

maar jouw dochter beweegt toch ook gewoon bij de gastouder?
Het is niet zo (bij ouder-kindgym hier) dat de gymzaal vol staat met kinderen en ouders die kijken. het zijn minimaal 5 max 10 kindjes en jij als ouder helpt je kindjes bij de opdrachten (helpen bij het klimmen bijvoorbeeld, handje vasthouden bij het lopen over een bank enzovoort)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  MissD do 28 maa 2013 - 0:18

Rejoy. schreef:Durven jullie kinderen gewoon te bewegen en alles? Ik denk dat onze dochter zo verlegen is door de andere kinderen en moeders dat ze helemaal niet mee wil doen.

Ja hoor. T. loopt/danst wat en toen ze dat nog niet kon zat ze op haar kontje mee te bewegen met de liedjes. Ze liet zich trouwens ook goed horen. Moeders doen hier gewoon mee en heb nog nooit meegemaakt dat er iemand niet mee deed. Ja de papa's die zomaar 1x kwamen.

MissD
Prater
Prater

Bericht  Gast do 28 maa 2013 - 0:21

Het zullen allemaal mensen zijn die we niet kennen. Ik denk dat ze het grootste deel van de tijd naar beneden kijkt en in haar ogen wrijft en weigert om te bewegen.

Gast
Gast

Bericht  Floor do 28 maa 2013 - 0:39

Als je het wat lijkt maar je weet niet of het wat voor haar is kan je (bij ons hier in elk geval) een proefles nemen. Misschien vind ze het wel erg leuk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: