Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

+13
yes1984
PapillonRose
Bruintje Beer
Annemie
Fearie
juffie001
PiP
Limburg85
mickey
Ayla
Liadan
Darius
Flower_L
17 plaatsers

Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Flower_L vr 20 apr 2012 - 6:12

Een ouder die alles tot in detail wil weten wat kind heeft gedaan, gegeten, gedronken, etc etc., of een ouder die het wel hoort wanneer er iets bijzonders is gebeurd met kind(eren)?

Ben zelf meer van het laatste.



Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 6:14

onze gastouder schrijft zelf al behoorlijk gedetailleerd in het oppasboekje hoe de dag is verlopen. Ik informeer zelf vaak naar hoe ze in het algemeen te pas was en hoe ze geslapen heeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Darius vr 20 apr 2012 - 6:15

Ik hoor de bijzonderheden wel, en daar blijft het bij. Wel let ik goed op wanneer pepijn geslapen heeft en hoe lang, dan hou ik er rekening mee hoe laat ik hem in bed leg s'avonds.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Flower_L vr 20 apr 2012 - 6:16

Hier doen ze dat tot 1 jr. was meer een verhaaltje met wie hij gespeeld had die dag.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Darius vr 20 apr 2012 - 6:16

Rejoy. schreef:onze gastouder schrijft zelf al behoorlijk gedetailleerd in het oppasboekje hoe de dag is verlopen. Ik informeer zelf vaak naar hoe ze in het algemeen te pas was en hoe ze geslapen heeft.

Het kdv schriftje is echt flut hier, staat iedere keer hetzelfde in. Nu zit p wel in een groep met veel kinderen van zijn leeftijd, dus veel schrijfwerk. Bij L is het wat gedetailleerdrr. Ze schrijven hier tot de kids 1 jaar zijn.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Liadan vr 20 apr 2012 - 6:17

Het eerste jaar wilde ik graag zoveel mogelijk weten, vooral wat betreft slapen en eten. Tot 2 jaar wordt er een schriftje geschreven op het kdv waar ze heen gaat en daar stonden de belangrijkste dingen altijd wel in. Inmiddels hoe ik niet meer alles te weten, als er iets belangrijks is vertellen ze het wel en de rest hoor ik van mijn dochter zelf smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  mickey vr 20 apr 2012 - 6:18

Geen idee nog, kom er binnenkort achter.

Ik denk wel dat ik vrij makkelijk zal zijn daarin. Ga namelijk op datzelfde kdv werken Wink
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Ayla vr 20 apr 2012 - 6:18

Ik hoef het niet tot in detail te weten, maar ik ben ook niet zo van ik hoor wel als er iets bijzonders was. Beetje ertussen in. Vraag wel altijd hoe het gegaan is, hoewel ze dat ook in het schriftje zetten.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Gast vr 20 apr 2012 - 6:21

onze gastouder heeft maar 2 gastkindjes. Ze vult de slaaptijden in, ze schrijft precies op wat ze gegeten heeft en bij het algemene stukje beschrijft ze precies hoe de dag is verlopen. Vandaag stond er bijvoorbeeld in:

notities oppas: we hbben de was buiten opgehangen, met de paardjes gepraat, gevoetbald en met de hond gespeeld. Het was heerlijk om buiten te zijn. Daarna met opa samen wat gedronken en fruit gegeten en toen naar de stadsboerderij. Daar moest *naam hun dochter* van school uit de konijnenhokken schoonmaken en wij hebben gekeken, erg leuk! We zijn meteen doorgegaan om wat boodschapjes te halen en toen heeft ze met *naam hun zoon* en zijn vriendinnetje van school gespeeld.

Goed gegeten: ja / nee: peer, 1 cracker, 2 boterhammen, pakje drinken en een biscuitje

goed geslapen: ja / nee: van 13.55 tot 15.00 uur!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Limburg85 vr 20 apr 2012 - 6:28

Ik ben een vrij gemakkelijke ouder, vind het leuk om te horen hoe het is gegaan, ik hoef niet alles in detail te weten zoals hoeveel hij heeft gegeten, wil het wel graag weten als hij niet goed heeft gegeten maar dan is dat zo, niks aan te doen. Kortom hoor graag als er bijzonderheden zijn en verder de leuke dingen.

Tot het 1e jaar hebben ze hier een boekje waar de ouder inschrijft hoe de nacht is gegaan en hoelaat en hoeveel hij heeft gegeten en of er bijzonderheden zijn en het kdv schrijft op hoeveel hij heeft gegeten, hoe lang hij heeft geslapen en bijzonderheden en wat hij die dag heeft gedaan. Na het 1e jaar vertellen ze.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  PiP vr 20 apr 2012 - 6:41

Ik ben er steeds makkelijker in geworden.
Ik hoor nu nog graag de bijzonderheden en hoelang ze geslapen heeft.
Dit vertellen ze eigenlijk ook automatisch en vaak er ook nog bij wat ze hebben gedaan en hoeveel broodjes ze op heeft.
Hier wordt ook 1x in de week in een schriftje geschreven, ik vergeet hem alleen de laatste tijd nogal vaak:oops:

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  juffie001 vr 20 apr 2012 - 6:41

Ik zit er een beetje tussenin. Wil sowieso de bijzonderheden weten maar ook wel of ie goed geslapen heeft.
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Fearie vr 20 apr 2012 - 7:21

Bij de kdv van D. schrijven ze redelijk gedetailleerd op wat en hoe laat hij gegeten heeft, ook aantal poep/plasluiers wordt genoteerd. Ik babbel zelf altijd nog even hoe zijn dag was, ben niet echt pietje precies. Als D in zijn hum is en zijn voedingen krijgt vind ik het prima.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Annemie vr 20 apr 2012 - 7:27

Mijn vriend haalt hem altijd op,hij vraagt hoe de dag gegaan is,of hij goed geslapen en gegeten heeft en of hij nog lang gehuild heeft,want hij huilt altijd heel erg als we hem wegbrengen. Het eerste jaar werd er ook een schriftje bijgehouden.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Bruintje Beer vr 20 apr 2012 - 7:31

Hier gaan ze naar de gastouder 1x in de week. Mijn man haalt ze altijd op en dan zegt de gastouder al hoe hij geslapen heeft en of S. evt nog geslapen heeft. Ze schrijft in het boekje wat ze gedaan heeft en de bijzonderheden. Nu ben ik er nog nieuwsgierig naar omdat ze er nog maar net naar toe gaan.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  PapillonRose vr 20 apr 2012 - 7:33

Ik zit er een beetje tussenin. Echte bijzonderheden worden altijd al gemeld door het kdv, en een hoop staat ook altijd in haar boekje. Ik heb wel bewust een blanco lijntjesboek gekocht, in plaats van de standaard oppas/crècheboeken. Dan schrijven ze toch meer echt een verhaaltje en wordt er ook wat meer verteld. Dit doen ze hier tot 2 jaar.

Ik vraag bij het ophalen verder ook eigenlijk altijd wel of het goed gegaan is, of er nog bijzonderheden waren. Als er niks bijzonders is, dan ga ik verder niet helemaal doorvragen hoeveel ze bijvoorbeeld exact gegeten heeft en hoe lang ze heeft geslapen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  yes1984 vr 20 apr 2012 - 8:00

Ik vraag altijd even hoe het gegaan is. En ik vind het altijd leuk om in het schrift te lezen wat hij beleefd heeft. Hij staan de slaap- eet- en verschoningstijden in.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Dolphinne vr 20 apr 2012 - 8:25

Ik vraag altijd wel hoe het is gegaan. Meestal is dat wel goed.
Soms krijg ik te horen wat hij nu weer heeft uitgespookt. Zoals afgelopen donderdag. Toen had hij met de kraan gespeeld en was zijn hele trui, broek, handdoek en grond drijfnat. Hij moest toen even voor straf achter het muurtje staan.

Over eten etc. vraag ik eigenlijk nooit iets, maar dat is ook nooit een probleem geweest. Slapen doet hij ook niet meer.

Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Twellie vr 20 apr 2012 - 10:16

Het ligt er een beetje aan: de ene keer heb ik haast of zijn de leidsters al in gesprek met andere ouders en dan pak ik de kinderen en is het alleen 'doei!'

De andere keer sta ik wat uitgebreider te praten als de leidsters en ik beiden tijd hebben. Als er echte bijzonderheden zijn, kan ik me niet herinneren dat die er ooit geweest zijn, hoor ik het vast sowieso wel.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Monnie vr 20 apr 2012 - 10:22

Ik vraag meestal gewoon even in het algemeen hoe het is gegaan en vaak is dat gewoon goed, daar laat ik het dan bij. Als N. in een periode van slecht slapen of eten zit, vraag ik daar wel even extra naar.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Slakje vr 20 apr 2012 - 18:53

Louise heeft een oppasboekje, zowel voor in het kdv als voor bij meter en oma.
Ik hecht veel waarde aan het boekje. Aangezien ze zoveel van ons weg is kunnen wij niet goed zien wanneer er iets mis is. Met het boekje erbij is het gemakkelijker.

Als er iets bijzonders is, hoor ik het wel, de rest zal ik lezen in het boekje. Ik vraag alleen wanneer ze haar laatste flesje heeft gehad.

In het oppasboekje staat:
ETEN: 7u Flesje 180 ml, alles op 12u ...
SLAPEN: Geslapen van 10u30 tot 11u30
SPELEN: In de relax gekeken naar de kindjes, babygym, met Femke gelachen

Zo zien we gemakkelijker wanneer ze ziekjes wordt, minder slaap nodig heeft, meer eten nodig heeft, bepaalde dingen leuk vindt, ... En ook als ze koorts heeft gehad ofzo.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat voor ouder ben jij mbt kdv? Empty Re: Wat voor ouder ben jij mbt kdv?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum