Last van (rare?) bovenburen
+2
Nyx
Chocoholic
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Last van (rare?) bovenburen
Ik woon in een flatgebouw en heb er sinds ongeveer 2 jaar bovenburen zitten die ontzettend veel lawaai maken: Tv/muziek die te hard aanstaat, schreeuwen naar elkaar, stampen, etc. (Naast de normale leefgeluiden zoals een wasdroger die aanstaat, gepraat, geloop, krakende deuren) Vanochtend was het weer raak, ik werd gewoon wakker van kinderen (?) die druk aan het doen waren, maar het zou ook de tv zijn geweest, echt geen idee. Ik ben er ook nooit langs geweest (ben niet iemand die graag de confrontatie aangaat ) dus ik weet niet wie en met hoeveel ze er wonen. Anyway, toen ik eruit ging stond de tv in ieder geval enorm hard aan, die hoorde ik nog boven mijn muziek op mijn laptop uitkomen. Toen mijn frustratie weer geuit naar mijn vriend en we besloten om er maar eens een keer langs te gaan, want dit kan niet meer langer. Wij naar boven, zie ik al aan de voorramen dat die dichtgeplakt zijn met een soort tape (zo leek het in ieder geval, er waren geen gordijnen of lamellen oid, overal spinnenwebben, en de deurbel was verdwenen. Wij dus op de deur kloppen, geen antwoord. Op de rechterraam (zit de keuken) kloppen, geen antwoord. Op de linkerraam kloppen (zit de slaapkamer) geen antwoord. Dus wij gaan naar beneden om via de intercom aan te geven dat we voor de deur stonden, wordt dat ook niet beantwoord! En dat terwijl ze zeker weten thuis zijn, en de intercom geeft een heel hard geluid af, dus die moeten ze wel gehoord hebben. (Die hoor ik namelijk vaak genoeg als er iemand bij hun aanbelt beneden) Maar in ieder geval, mijn vriend en ik gaan maar weer naar ons appartementje en bij binnenkomst merken we gelijk: de tv staat niet meer aan. Alleen het geluid van iemand die rondloopt is te horen. HEEL strange. Diegene(n) die er nu is beantwoord gewoon expres de deur/intercom niet? We vinden het maar een hele rare situatie en weten niet zo goed wat we ermee moeten. We verdenken hen er ook van dat ze niet de ondergrondvloer hebben die verplicht is als je in een flat woont, dat zou in ieder geval al een deel van dat lawaai verklaren. Maar ja, of de woningstichting daar iets mee zal doen..
Iemand hier ervaring mee?
Iemand hier ervaring mee?
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Re: Last van (rare?) bovenburen
Wat een vervelende situatie.
Ik heb wel de juiste ondervloer laten leggen en ik hoor mijn onderbuurman lopen en hij heeft aangegeven dat hij mij ook gewoon hoort. De leefgeluiden, zeg maar.
Je kunt bij de woningbouwvereniging aangeven dat je overlast hebt van de bovenburen en dat je hebt geprobeerd om hierover met hen te praten, maar dat ze de deur niet opendoen.
Ik weet hoe frustrerend het is om last te hebben van een ander. Ik sloom altijd om in de avond en net als ik bijna op het punt ben dat ik naar bed kan, knalt de onderbuurman er nog even een paar liedjes van Hazes op de radio op stand disco. Dan kan ik hem wel wat.
Ik heb wel de juiste ondervloer laten leggen en ik hoor mijn onderbuurman lopen en hij heeft aangegeven dat hij mij ook gewoon hoort. De leefgeluiden, zeg maar.
Je kunt bij de woningbouwvereniging aangeven dat je overlast hebt van de bovenburen en dat je hebt geprobeerd om hierover met hen te praten, maar dat ze de deur niet opendoen.
Ik weet hoe frustrerend het is om last te hebben van een ander. Ik sloom altijd om in de avond en net als ik bijna op het punt ben dat ik naar bed kan, knalt de onderbuurman er nog even een paar liedjes van Hazes op de radio op stand disco. Dan kan ik hem wel wat.
Nyx- Kletskop
- Aantal berichten : 2438
Punten : 2572
Registratiedatum : 24-01-13
Ik zou niet meteen van het ergste uitgaan. Misschien hebben ze net ruzie ofzo en even geen trek in iemand die aanbelt (want als je niemand verwacht, is het meestal een collecte of energieverkoper ofzo). Gewoon op een later tijdstip nog een keer proberen.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Heb ook een bovenbuur die er wat van kan. Leefgeluiden oké, maar soms word ik gek van het geschreeuw/gestamp/gesmijt met deuren/de trap op en af rennen etc en dat tot diep in de nacht. We zijn er een keer langsgegaan om rustig te bespreken dat het nogal gehorig is en ik moet zeggen dat het wel deels geholpen heeft. Hij wist zelf eigenlijk niet dat het zo erg was. Heel af en toe heeft hij nog wel eens zo'n nachtje, maar voor de rest is het rustig. Goed uitgepakt hier.
Heb het toentertijd ook overlegd met de woningbouw. Die gaven aan dat ze er niet veel aan kunnen doen. Alleen dat we een dossier kunnen opbouwen van de overlast en als het echt te bont wordt die aan hen overhandigen.
Heb het toentertijd ook overlegd met de woningbouw. Die gaven aan dat ze er niet veel aan kunnen doen. Alleen dat we een dossier kunnen opbouwen van de overlast en als het echt te bont wordt die aan hen overhandigen.
Gast- Gast
Met het eerste deel van je verhaal heb ik ervaring. Ik heb exact zulke bovenburen. Er wonen o.a. twee puberende meiden maar soms lijken het wel 2 hele kleine kinderen. Ze gillen en stampen. Echt niet normaal. En soms lopen ze op de brandtrap op en neer Met het tweede deel van je verhaal heb ik geen ervaring. Klinkt best creepy eigenlijk.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik heb geen bovenburen maar ik begin me nu wel zorgen te maken of mijn onderburen geen last hebben van mijn gesport een half uur per dag. Zou ik wel echt rot vinden.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Hier bijna een zelfde verhaal. Er zit nergens isolatiemateriaal en hij heeft laminaat en plavuizen. Ons huis is en klankkast en weer hebben ontzettend veel overlast van hem. Ik heb dat bij hem aangegeven en zijn nummer gekregen zodat ik m kan appen als ik laat van hem heb. Wij hebben koop en hij huur, dus weer hebben alles ook aangekaart bij zijn verhuurder. Die wil hem eruit hebben en er is en rechtszaak op gang gebracht. Ik hoop dat hij snel oprot want op hardcore elke dag een avond op stand 100 zit ik niet te wachten.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Nyx, ik ben dat zeker van plan als ze de volgende keer wederom niet open doen Maar get, Hazes! Dat wil je niet horen, zeker als je net van plan bent om te gaan slapen.
Melis_je, dat zou kunnen inderdaad, alhoewel ik die kans niet groot acht. Maar mocht ik weer zo'n ontzettende last van ze hebben, dan ga ik het zeker weer proberen.
Peachy, goed om te horen dat het in ieder geval bij jou zou goed uitgepakt heeft! Lijkt me wel zo raar om te geloven dat hij echt niet door had wat voor herrie hij maakte, ik bedoel, je hoort toch wat je doet zou je denken? En als je bedenkt dat je in een flatgebouw (met dus andere mensen) woont, lijkt me 1+1=2.
Lady Starstruck, zo, dat klinkt uhmm fijn. Waarom lopen ze de brandtrap op en neer? Vat 'm niet helemaal denk ik, haha.
SoGood, dat denk ik niet hoor, of je moet wel een hele luidruchtige sport doen Als je je er toch zorgen om maakt, zou je 't gewoon eens terloops aan je onderburen kunnen vragen.
Steep, och germ wat vervelend Hij wil in ieder geval niet vrijwillig verhuizen? Of minstens iets doen aan geluidsonderhoud?
Update: Gelukkig de laatste dagen weinig last van ze gehad, maar ik weet uit ervaring dat 't een kwestie van afwachten is.
Melis_je, dat zou kunnen inderdaad, alhoewel ik die kans niet groot acht. Maar mocht ik weer zo'n ontzettende last van ze hebben, dan ga ik het zeker weer proberen.
Peachy, goed om te horen dat het in ieder geval bij jou zou goed uitgepakt heeft! Lijkt me wel zo raar om te geloven dat hij echt niet door had wat voor herrie hij maakte, ik bedoel, je hoort toch wat je doet zou je denken? En als je bedenkt dat je in een flatgebouw (met dus andere mensen) woont, lijkt me 1+1=2.
Lady Starstruck, zo, dat klinkt uhmm fijn. Waarom lopen ze de brandtrap op en neer? Vat 'm niet helemaal denk ik, haha.
SoGood, dat denk ik niet hoor, of je moet wel een hele luidruchtige sport doen Als je je er toch zorgen om maakt, zou je 't gewoon eens terloops aan je onderburen kunnen vragen.
Steep, och germ wat vervelend Hij wil in ieder geval niet vrijwillig verhuizen? Of minstens iets doen aan geluidsonderhoud?
Update: Gelukkig de laatste dagen weinig last van ze gehad, maar ik weet uit ervaring dat 't een kwestie van afwachten is.
Chocoholic- Prater
- Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11
Soortgelijke onderwerpen
» Irritant gestommel van de bovenburen
» Vandaag is een rare dag.
» Rare dromen
» Rare vraag?
» Rare mail over yes.nl
» Vandaag is een rare dag.
» Rare dromen