Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Overal melk..

+5
Twellie
Teddyaapje
Laurientje
Sanne
Caroow
9 plaatsers

Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Overal melk..

Bericht  Caroow di 26 maa 2013 - 8:56

Ik stroom over! Ik denk dat als ik op mijn zij ga liggen dat het uit mijn oor komt. De kraamverzorgster is elke ochtend eerst de bank een kwartier aan het poetsen omdat ik weer overal vlekken heb ingemaakt en ik trek vier keer per dag een schoon shirt en bh aan.

Iemand de tip om minder te lekken? Ik heb van die koffiepadgevallen maar die zitten serieus in minder dan 10 minuten helemaal vol. Ik zit nu met spuugdoekjes in mijn bh laughcry

Ik heb hier een folder met van die schalen, het lijkt mij dat die zo vol zitten en ook niet heel fijn voor mijn kloven zijn?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 9:00

hetisunfase. Ik heb in het begin ook heel veel gelekt, zo erg dat ik 's ochtends soms mijn slaapshirt uit kon wringen, nu lek ik nooit meer, heb geen compressen meer nodig. Zodra je merkt dat je begint te lekken kun je even op je tepel drukken met één vinger, op die manier hield het bij mij vaak op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Sanne di 26 maa 2013 - 9:04

Hier had ik hetzelfde, en niets hielp. Na 4 maanden ging het beter. Inmiddels lek ik alleen nog als ik te veel te laat kolf of dochter drinkt te laat. Wel raad ik je aan om bij zoveel melk geen wegwerpzoogcompressen te gebruiken, maar katoenen doekjes zoals hydrofiel washandjes (voor als het lekken weinig is) en dubbelgevouwen spuugdoekjes voor als je veel lekt. En regelmatig verschonen, want vochtige plekken zijn een broedplaats voor spruw.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Laurientje di 26 maa 2013 - 9:23

Ik liep met pampertjes in mijn bh rond... Hèhè..
Pas na zes maanden kon ik de nachten zonder pampertjes slapen en kon ik overdag af met zoogcompressen.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Teddyaapje di 26 maa 2013 - 10:17

Ik lekte ook gigantisch, weet niet precies wanneer t weg was maar de eerste 2 a 3 weken waren t ergst. Na 2u na een voeding/kolven was mn shirt nat tot op mn navel. Door de zoogkompressen padded voedingsbv en alles heen.
Je kunt tijdens t voeden/ enkelzijdig kolven een kolfflesje onder je andere borst houden zodat díe melk alvast opgevangen wordt.
Die schalen ken ik niet uit eigen ervaring maar ik denk dat ik t bij de 2e wel ga proberen als t dan weer zo erg is.
Hopelijk wordt t snel minder, is erg vervelend he!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Twellie di 26 maa 2013 - 10:36

Rejoy. schreef:hetisunfase. Ik heb in het begin ook heel veel gelekt, zo erg dat ik 's ochtends soms mijn slaapshirt uit kon wringen, nu lek ik nooit meer, heb geen compressen meer nodig. Zodra je merkt dat je begint te lekken kun je even op je tepel drukken met één vinger, op die manier hield het bij mij vaak op.

Haha, ik dacht heel even dat hetisunfase een medicijn was om de melkproductie te onderdrukken.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Caroow di 26 maa 2013 - 10:45

Twellie schreef:
Rejoy. schreef:hetisunfase. Ik heb in het begin ook heel veel gelekt, zo erg dat ik 's ochtends soms mijn slaapshirt uit kon wringen, nu lek ik nooit meer, heb geen compressen meer nodig. Zodra je merkt dat je begint te lekken kun je even op je tepel drukken met één vinger, op die manier hield het bij mij vaak op.

Haha, ik dacht heel even dat hetisunfase een medicijn was om de melkproductie te onderdrukken.

Ik denk dat het wel goed zou lopen, een hetisunfase-medicijn Very Happy

Ik ga vanavond alle trucs proberen, op mijn tepel drukken, voormelk er uit en opvangen. En van de week maar even kijken voor stoffen koffiepads.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Pineco di 26 maa 2013 - 11:09

Ontzettend herkenbaar, maar het werd hier vrij snel minder. In bed gebruikte ik de eerste paar weken nog de matrasbeschermers uit het kraampakket en daarop een handdoek (om niet iedere nacht met doorweekt beddengoed te zitten). Naast het bed had ik een stapeltje schone handdoeken, na iedere voeding nam ik een nieuwe handdoek en kon ik weer even 'droog' slapen. Overdag liep ik de eerste twee weken met kraamverband of een maandverbandje in mijn bh, want een pad lekte na 20 minuten al door... Maar zoals gezegd, het is een fase en het gaat over Overal melk.. 3079029344
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Twellie di 26 maa 2013 - 11:10

Caroow schreef:
Twellie schreef:
Rejoy. schreef:hetisunfase. Ik heb in het begin ook heel veel gelekt, zo erg dat ik 's ochtends soms mijn slaapshirt uit kon wringen, nu lek ik nooit meer, heb geen compressen meer nodig. Zodra je merkt dat je begint te lekken kun je even op je tepel drukken met één vinger, op die manier hield het bij mij vaak op.

Haha, ik dacht heel even dat hetisunfase een medicijn was om de melkproductie te onderdrukken.

Ik denk dat het wel goed zou lopen, een hetisunfase-medicijn Very Happy

Ik ga vanavond alle trucs proberen, op mijn tepel drukken, voormelk er uit en opvangen. En van de week maar even kijken voor stoffen koffiepads.
Aan mij zouden ze ook een klant erbij hebben smile.


Verder is het denk ik wel belangrijk om goed op harde plekken te letten zodat je geen borstontsteking krijgt. Dat is vrij onaangenaam.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Pineco di 26 maa 2013 - 11:20

Oh, die schalen heb ik bij de eerste trouwens gebruikt, maar dat vond ik echt ondingen! Als die gaan lekken, ben je pas echt ver van huis Overal melk.. 1270000679
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Laurientje di 26 maa 2013 - 19:05

Pineco schreef:Oh, die schalen heb ik bij de eerste trouwens gebruikt, maar dat vond ik echt ondingen! Als die gaan lekken, ben je pas echt ver van huis Overal melk.. 1270000679

Ik heb ze ook gebruikt, maar ze liepen heel snel over, daar kwam ik heel snel achter na dat ik een keer voorover bukte om iets te pakken, klets een hele golf melk in mijn nek Laughing later heb ik ze dus alleen gebruikt tijdens het voeden, ik moest m tussendoor wel ff legen in een flesje, maar ik vond t ideaal want zo kon het gelijk de vriezer in.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Caroow wo 27 maa 2013 - 1:00

Hoeveel past er ongeveer in zo'n schaal? Tijdens het voeden loopt er ongeveer 1 vingerhoedje per minuut uit mijn andere borst. Gaat het dan werken of kan ik beter boven een afwasteil gaat zitten?
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Laurientje wo 27 maa 2013 - 1:10

Er past niet veel in, ik zat met aam 1 kant de baby en aan de andere kant de lekschaal, die ik een aantal keren weer leeg goot tussen door in een flesje, ik vond t wel makkelijk zo de melk op te vangen. Per voeding liep er ook zo tussen de 150 à 250 ml uit mijn borst
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Teddyaapje wo 27 maa 2013 - 1:47

maar is t niet handiger om meteen een flesje eronder te houden?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  chipa wo 27 maa 2013 - 1:53

Schalen? Bedoeen jullie lilypadz? Die hielpen bij mij wel aardig. Zorgde ervoor dat er niets uit m'n tepel kon stromen. Alleen zodra ik ze eraf haalde kreeg ik een hele waterval. Gebruikte ook vaak en een lilypadz en een koffiepadje Very Happy


https://www.prettymum.nl/Lilypadz.html
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Burn wo 27 maa 2013 - 1:55

Ik zou eerder een teiltje pakken! Wink

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  CCC wo 27 maa 2013 - 1:55

Herkenbaar, ik had het ook enorm toen het eenmaal goed op gang was gekomen. Werd vanzelf minder, maar je moet er even doorheen. Toen ik eenmaal van het lekken af was, ging ik onder de zonnebank... en ja hoor, lekte ik weer. Daar werd ik echt niet goed van...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Caroow wo 27 maa 2013 - 2:00

Teddyaapje schreef:maar is t niet handiger om meteen een flesje eronder te houden?

Dat is wel handiger qua melk, maar niet echt makkelijk nog. Baby is natuurlijk nog maar iets ouder dan een week, ik heb wel af en toe mijn tweede hand nodig met het voeden zelf, dat is niet handig met een flesje in je hand.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Laurientje wo 27 maa 2013 - 2:07

chipa schreef:Schalen? Bedoeen jullie lilypadz? Die hielpen bij mij wel aardig. Zorgde ervoor dat er niets uit m'n tepel kon stromen. Alleen zodra ik ze eraf haalde kreeg ik een hele waterval. Gebruikte ook vaak en een lilypadz en een koffiepadje Very Happy


https://www.prettymum.nl/Lilypadz.html

Nee echt lekschalen, die lilypadz hielpen bij mij niet.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Overal melk.. Empty Re: Overal melk..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum