1 dag chreche wel of geen peuterschool
+7
Manderijn
Printje
Happydobby
LindaK
Annie24
Bolleke
yes1984
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
1 dag chreche wel of geen peuterschool
Hallo meiden.
J. gaat 1 dag per week naar de creche. Nu zit ik te tijfelen of ik hem dan wel of niet 1 dagdeel naar de peuterschool laat gaan. 2 dagdelen vind ik teveel worden. Dus eigenlijk ben ik benieuwd wat jullie zouden doen. En hoe jullie kinderen het vinden op de peuter...
J. gaat 1 dag per week naar de creche. Nu zit ik te tijfelen of ik hem dan wel of niet 1 dagdeel naar de peuterschool laat gaan. 2 dagdelen vind ik teveel worden. Dus eigenlijk ben ik benieuwd wat jullie zouden doen. En hoe jullie kinderen het vinden op de peuter...
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Re: 1 dag chreche wel of geen peuterschool
Creche is toch peuterschool?
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Hier kan het alleen maar 2 dagdelen en ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 dagdeel ook erg weinig vind.
Y. gaat 1 dag naar het kdv en dat blijft ook zo tot hij naar de basisschool gaat.
Y. gaat 1 dag naar het kdv en dat blijft ook zo tot hij naar de basisschool gaat.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
D.aan gaat op vrijdag naar het kdv. Op dinsdag en donderdagochtend gaat hij naar de peuterspeelzaal.
We zijn daarmee begonnen met de start van dit schooljaar, hij was toen 3 jaar en een paar maanden.
D.aan heeft het op de psz erg naar z'n zin, het voor hem heel anders dan het kdv. In het begin moest hij even z'n plekje vinden op de psz en ook weer even op het kdv. Maar hij gaat nu naar beiden met veel plezier!
We zijn daarmee begonnen met de start van dit schooljaar, hij was toen 3 jaar en een paar maanden.
D.aan heeft het op de psz erg naar z'n zin, het voor hem heel anders dan het kdv. In het begin moest hij even z'n plekje vinden op de psz en ook weer even op het kdv. Maar hij gaat nu naar beiden met veel plezier!
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Ik heb hier ook over na gedacht maar ze gaan hier de psz sluiten/omzetten naar een kdv. Tevens vond ik hier de prijzen te hoog. 2 dagen kdv zit er niet voor ons dus wij gaan het niet doen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Door de invoering van het vve project wordt creche en peuterzaal vrijwel hetzelfde. Hier zit R een dag om de opvang en heeft hij op die dag enkele peuterzaaluren, door de invoering van dat vve dus. De peuterzaaluren zijn overigens goedkoper dan de opvanguren.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Printje schreef:Door de invoering van het vve project wordt creche en peuterzaal vrijwel hetzelfde. Hier zit R een dag om de opvang en heeft hij op die dag enkele peuterzaaluren, door de invoering van dat vve dus. De peuterzaaluren zijn overigens goedkoper dan de opvanguren.
Is dat er bij jullie al door dan? Hier nog niet. En ik hoop dat het de komende anderhalf jaar ook nog niet lukt, al is dat niet echt een tastbare reden voor.
Het is maar net wat je gevoel je ingeeft denk ik. Je kind heeft er misschien geen baat bij, maar misschien ook wel. Dat ligt aan het kind. Ik zou mijn kind te kort doen door hem maar 1x te laten gaan. Denk je dat je kind zo kan schakelen tussen creche en peuters?
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Manderijn schreef:Printje schreef:Door de invoering van het vve project wordt creche en peuterzaal vrijwel hetzelfde. Hier zit R een dag om de opvang en heeft hij op die dag enkele peuterzaaluren, door de invoering van dat vve dus. De peuterzaaluren zijn overigens goedkoper dan de opvanguren.
Is dat er bij jullie al door dan? Hier nog niet. En ik hoop dat het de komende anderhalf jaar ook nog niet lukt, al is dat niet echt een tastbare reden voor.
Het is maar net wat je gevoel je ingeeft denk ik. Je kind heeft er misschien geen baat bij, maar misschien ook wel. Dat ligt aan het kind. Ik zou mijn kind te kort doen door hem maar 1x te laten gaan. Denk je dat je kind zo kan schakelen tussen creche en peuters?
Ja hier in E. worden alle dagverblijven gecombineerd met de peuterzalen. Hier is het overigens zo geregeld dat ze op de gewone groep ( de opvang dus) het vve project volgen en ook dingen samen doen emt de peuters vd peutergroep. Hij zit dus niet op verschillende groepen.
Printje- Lady Post-a-lot
Oh dat is dan wel fijn, lekker wel zijn eigen groep.
Ergens vind ik nog altijd dat de insteek van een opvang of een peuterspeelzaal anders is. Maar er is gewoon weinig verschil meer tussen. Hier word het denk ik ook niks hoor. We hebben hier en geen opvang in het dorp, en te weinig kinderen die gebruik maken van de speelzaal. Dus er valt eigenlijk niks te combineren. Een peuterspeelzaal die nu maar 4 ochtenden open is, kan niet ineens 4 of 5 hele dagen opvang bieden. PeuterXL zou dat dan moeten gaan heten.
Ergens vind ik nog altijd dat de insteek van een opvang of een peuterspeelzaal anders is. Maar er is gewoon weinig verschil meer tussen. Hier word het denk ik ook niks hoor. We hebben hier en geen opvang in het dorp, en te weinig kinderen die gebruik maken van de speelzaal. Dus er valt eigenlijk niks te combineren. Een peuterspeelzaal die nu maar 4 ochtenden open is, kan niet ineens 4 of 5 hele dagen opvang bieden. PeuterXL zou dat dan moeten gaan heten.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Hier veranderd het bij de opvang alleen voor de peutergroep maar ik vind aan de ene kant dat er veel te veel ophef over gemaakt wordt. Je bent immers met peuters altijd, continue, met taal bezig dus zo anders wordt het allemaal niet wat dat betreft. Ze gaan er alleen een methode bij gebruiken, en laat ik nu eigenlijk echt enorm tegen methodes zijn maar goed
Printje- Lady Post-a-lot
Mijn kinderen gaan niet naar een kdv, dus ik weet niet wat wijsheid is daarin. Voor je zoontje is het wel leuk om met andere kinderen te spelen, denk ik. Mijn dochter begint zich thuis in ieder geval wel te vervelen als ze niet naar de psz gaan, ze gaan nu twee ochtenden.
Mijn kinderen vinden het er dan ook geweldig. Ze vragen elke dag of ze morgen gaan en zodra we binnen zijn, zijn ze gevlogen. Mijn zoon heeft niet eens tijd om mij uit te zwaaien, terwijl ik juist bang was dat hij het niet zou trekken als enorm mamakindje.
Ze vinden het zo leuk dat ik ze volgend jaar 3-4 ochtend laat gaan waarschijnlijk.
Mijn kinderen vinden het er dan ook geweldig. Ze vragen elke dag of ze morgen gaan en zodra we binnen zijn, zijn ze gevlogen. Mijn zoon heeft niet eens tijd om mij uit te zwaaien, terwijl ik juist bang was dat hij het niet zou trekken als enorm mamakindje.
Ze vinden het zo leuk dat ik ze volgend jaar 3-4 ochtend laat gaan waarschijnlijk.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
T gaat 1 dag per week naar het kdv. Wanneer we hem ook naar de psz zouden willen brengen, kan dat alleen op onze eigen ouderschapsverlof dagen. Dat gaan we niet doen:P
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Mijn dochter ging vanaf dat ze 2,5 jaar was 1 dag in de week naar het kdv. Ze is daarnaast niet naar een peuterspeelzaal gegaan, dan vonden we niet nodig.
Onze zoon gaat niet naar een kdv en zal waarschijnlijk wel naar een peuterspeelzaal gaan voor 2 dagdelen als hij 2,5/3 jaar is.
Onze zoon gaat niet naar een kdv en zal waarschijnlijk wel naar een peuterspeelzaal gaan voor 2 dagdelen als hij 2,5/3 jaar is.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
N. gaat sinds kort 1 dag in de week naar het KDV. Ik vind daarnaast een peuterspeelzaal niet meer nodig. Misschien leuk om haar nog twee dagdelen extra te laten gaan, maar hier zijn de peuterspeelzalen zo duur dat ik voor dat geld liever een dag extra KDV doe. Dus nee, voorlopig blijft het bij 1 dag in de week KDV.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Geen ouderlijk gezag, geen rechten?
» Wel zin/geen zin
» Ik heb er geen zin in :-S ...
» Wel of geen bv?
» Geen cv
» Wel zin/geen zin
» Ik heb er geen zin in :-S ...