Bij- en nascholingen, zelf betalen?
+4
Luce
Twellie
Marcellah89
Minx
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Bij- en nascholingen, zelf betalen?
Om in het kwaliteitsregister te blijven staan, ben ik verplicht om o.a. bij- en nascholingen te volgen. Deze zijn duur (understatement). Vanwege mijn contract zonder vaste uren, komen al deze kosten voor eigen rekening. Nu is het wel zo dat als ik niet meer in het register sta, ik (kort gezegd) niet meer kan werken.
Nu had ik het er laatst over met iemand die vindt dat de kosten voor deze scholingen voor rekening van de baas zijn. Hoe denken jullie daarover? Zouden jullie deze kosten zelf willen betalen?
Nu had ik het er laatst over met iemand die vindt dat de kosten voor deze scholingen voor rekening van de baas zijn. Hoe denken jullie daarover? Zouden jullie deze kosten zelf willen betalen?
Gast- Gast
Re: Bij- en nascholingen, zelf betalen?
Ligt er aan wat ik zou verdienen. Moet wel in verhouding staan zeg maar. Dus of zelf betalen en een wat hoger loon of iets minder en de baas betaald.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Ik krijg af en toe van de baas een scholing vergoed maar moet zelf ook initiatief nemen om extra scholingen te doen. Soms wel lastig om de punten te halen als er bijna alleen maar dure scholingen zijn.
Marcellah89- Fluisteraar
- Aantal berichten : 297
Punten : 377
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben gewend dat mijn werkgever alle (bij)scholingen vergoed, al is het in ons beider belang. Ik ben blij dat dat zo gaat, want in principe had ik het ook wel kunnen begrijpen als de kosten gesplitst werden en ik ook een deel zou moeten betalen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Als je een gewoon contract zou hebben ja maar je zegt zelf al dat je een 0-uren contract hebt dus dan zul je daar geen recht op hebben. Mijn bij- en nascholing wordt door mijn baas betaald en geregeld maar ik moet er wel eigen tijd in steken helaas...
Gast- Gast
Maar Rejoy werkt al sinds ze daar werkt standaard minimaal 24 uur. Toch? Is het toch niet handiger om uren papier te gaan vragen?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Maar Rejoy werkt al sinds ze daar werkt standaard minimaal 24 uur. Toch? Is het toch niet handiger om uren papier te gaan vragen?
Dat ze dat standaard doet doet niet af aan het contract dat ze heeft natuurlijk maar als dit zo is dan zou ik daar inderdaad wel achteraan gaan want zo heb je wel erg weinig rechten en zekerheid terwijl dat dus eigenlijk niet terecht is.
Gast- Gast
Ze heeft dit contract dan wel, maar ze heeft allang recht op uren op papier. Ik zou dat ook wel noemen op je werk eigenlijk.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Luce schreef:Ze heeft dit contract dan wel, maar ze heeft allang recht op uren op papier. Ik zou dat ook wel noemen op je werk eigenlijk.
Als je een x aantal maanden een minimaal x aantal uren werkt, dan zijn toch verplicht om je contract aan te passen? Offtopic hoor, maar dat dacht ik ook.
Rejoy, als het in het belang is om je huidige werk uit te kunnen blijven voeren, dan vind ik inderdaad dat het voor rekening van de werkgever moet zijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Ik werk al vanaf het moment dat ik ben begonnen (nu een jaar geleden) minimaal 24 uur per week, maar gemiddeld zelfs rond de 30 uur per week. Ik heb nu een aantal maanden zelfs 36 uur per week gewerkt. Ik weet dat ik officieel recht heb op vaste uren, maar omdat er nog meer mensen met een 0-urencontract zijn die ook graag vaste uren willen, kan ik niet teveel gaan eisen, daarmee zou ik mijn eigen glazen in gooien. Ik ben er in ieder geval wel mee bezig. Dan zou ook een bepaald percentage van het scholingsbudget naar mij gaan.
Gast- Gast
Linda schreef:Luce schreef:Ze heeft dit contract dan wel, maar ze heeft allang recht op uren op papier. Ik zou dat ook wel noemen op je werk eigenlijk.
Als je een x aantal maanden een minimaal x aantal uren werkt, dan zijn toch verplicht om je contract aan te passen? Offtopic hoor, maar dat dacht ik ook.
Rejoy, als het in het belang is om je huidige werk uit te kunnen blijven voeren, dan vind ik inderdaad dat het voor rekening van de werkgever moet zijn.
Je zult dan toch echt je eerst genoemde moeten regelen voordat je recht hebt op het tweede...
Gast- Gast
Bij mijn werkgever worden alle scholingen door hen betaald, ook als je een 0 uren contract hebt.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jeanette schreef:Bij mijn werkgever worden alle scholingen door hen betaald, ook als je een 0 uren contract hebt.
Dat zegt niet dat je er recht op hebt natuurlijk. De ene werkgever is guller dan de andere. Mijn cursus is afgelopen, zo fijn! Om 8 uur moeten beginnen en to half 8 door, nog in eigen tijd ook vind ik niks. Ben ook lekker veel later begonnen haha heb er nog niets over gehoord... Volgende week examen, blegh!
Gast- Gast
ik krijg nu toch 2/3 deel van de scholing vergoed waarschijnlijk
Gast- Gast
Rejoy. schreef:ik krijg nu toch 2/3 deel van de scholing vergoed waarschijnlijk
Relaxed! Ik mag volgende week examen doen en de week erna nog meer nascholing... Ben het wel een beetje zat...
Gast- Gast
Hier wordt (bij)scholing ook vergoed mits de leidinggevende het goed vind / nodig acht. Ik hoop voor je dat het door gaat dat je 2/3 va je scholing vergoed krijgt, dat zou wel fijn zijn!
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Bij ons betaalt de werkgever onze (bij)scholing. Als werknemer hebben we een x-bedrag per jaar om uit te geven aan (bij)scholing. Dit gaat wel in overleg met de werkgever.
Gast- Gast
mijn werkgever betaald mijn scholing maar wel in goed+stevig overleg/onderhandeling. Ik zou 2/3 betalen of in mijn eigen tijd niet erg vinden, omdat scholing immers je werk nog leuker maakt en het je cv up to date houdt.
wanneer je een 0-uren contract hebt zou het voor mij logisch zijn dat ik de scholing zelf moet betalen.
wanneer je een 0-uren contract hebt zou het voor mij logisch zijn dat ik de scholing zelf moet betalen.
Pseudoniem- Fluisteraar
- Aantal berichten : 128
Punten : 138
Registratiedatum : 05-01-13
Soortgelijke onderwerpen
» Zelf je pensioen betalen
» wie zou dit 'moeten' betalen?
» betalen bij de ns
» Help! Kunnen we het wel betalen?
» Wat ga jij aan zorgpremie betalen?
» wie zou dit 'moeten' betalen?
» betalen bij de ns