Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Taalreis Italië

+7
Sweety
TNMN
Sterre
Verde
Polly
LoveMusic
Bliss
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Taalreis Italië

Bericht  Bliss za 19 feb 2011 - 0:01

Hi!
Ik ben van plan om deze zomer een taalreis naar Italië te maken. Niet zo lang, twee weken denk ik. Wil al heel lang Italiaans leren en ik heb gewoon iets met het land. Heb een brochure aangevraagd en ik denk dat het Florence of Milaan gaat worden.
Wie heeft er ook al eens zoiets gedaan en hoe is dat bevallen? Ben echt heel benieuwd!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  LoveMusic za 19 feb 2011 - 0:08

Ik niet, maar het lijkt me wel echt ontzettend leuk!
LoveMusic
LoveMusic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 140
Punten : 141
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 0:58

Ik ben 3 maanden in Salamanca geweest; Spanje dus. Had overigens al t/m V.W.O. 6 voorkennis, dus hoefde niet op beginnersniveau te beginnen. Ik denk dat als je 2 wk gaat, dat je vooral moet gaan om de ervaring, want in 2 wk leer je echt de basis van de basis. Het is wel erg leuk iig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss za 19 feb 2011 - 1:01

Ja klopt, ik snap dat ik niet ineens vloeiend Italiaans spreek na twee weken. Je kunt trouwens kiezen tussen absolute beginner en beginner met enige voorkennis (of zoiets). Ik wil per se op een bepaalde datum gaan en dat kan alleen als je enige voorkennis hebt. Nu vraag ik me een beetje af wat ze daaronder verstaan. Ik kan mezelf voorstellen, zeggen hoe oud ik ben en waar ik vandaan kom. Verder ken ik wat losse woorden en zinnen. Denken jullie dat ze dat onder enige voorkennis verstaan? Sowieso krijg ik daar een niveautest, zodat ze mensen met hetzelfde niveau bij elkaar in de klas zetten.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Polly za 19 feb 2011 - 1:07

Leuk idee hoor! Wat betreft dat niveau, geen idee. Ik zou gewoon op die datum gaan, ze sturen je echt niet naar huis als je er eenmaal bent, en beter iets te uitdagend dan dat je niets leert. Je kunt altijd zelf nog een boekje doorspitten voordat je gaat.
Ik heb een taalreis naar Malta gedaan toen ik 15 was, en heb er toen ik 17 en 19 was als begeleider van de taalschool gewerkt. Ik ging niet echt om Engels te leren maar voornamelijk met een vriendin mee voor het avontuur, en heb een geweldige vakantie gehad. Toen ik er werkte heb ik ook veel meegemaakt en een geweldige tijd gehad :-)
Aanrader dus.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss za 19 feb 2011 - 1:14

Ja ik wil echt al jaren Italiaans leren, maar stel het steeds uit. Maar ja, als ik eens dingen van mijn 'bucket list' af wil strepen, moet ik het natuurlijk wel daadwerkelijk gaan doen!
Ben alleen een beetje bang dat ik tussen de 18-jarigen kom te zitten... Ben zelf 27 en vraag me af of er wel mensen van mijn leeftijd dit zullen gaan doen. Het leuke is trouwens wel dat je met heel veel verschillende nationaliteiten daar komt te zitten. Ze zetten je expres niet bij Nederlanders, zodat je niet terug kunt vallen op het Nederlands.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Polly za 19 feb 2011 - 1:42

Maar dat kun je dan toch gewoon even navragen bij de organisatie? Dat zal van de plaats afhankelijk zijn. De meeste mensen die een taalreis doen zijn volgens mij jonger, maar bij andere organisaties melden zich wellicht meer 'oudere' mensen aan.
Het is natuurlijk leuk om een taalreis te doen, maar als je echt Italiaans wilt leren, kun je misschien beter beginnen met een taalcursus in Nederland die je gewoon het hele schooljaar volgt. Of zie je dat niet zitten?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss za 19 feb 2011 - 2:01

Polly schreef:Maar dat kun je dan toch gewoon even navragen bij de organisatie? Dat zal van de plaats afhankelijk zijn. De meeste mensen die een taalreis doen zijn volgens mij jonger, maar bij andere organisaties melden zich wellicht meer 'oudere' mensen aan.
Het is natuurlijk leuk om een taalreis te doen, maar als je echt Italiaans wilt leren, kun je misschien beter beginnen met een taalcursus in Nederland die je gewoon het hele schooljaar volgt. Of zie je dat niet zitten?

Ja, ik ga de organisatie ook nog wel ff mailen met wat vragen.
Een taalcursus gedurende het schooljaar lijkt me, in combinatie met mijn (drukke) baan, vrij zwaar. Volgend schooljaar wil ik misschien een dag minder gaan werken, dus als de taalreis goed bevalt, overweeg ik daarna misschien een vervolgcursus. Moet nog eens even zien hoe en wat. In elk geval vind ik dat ik nu gewoon eindelijk eens die cursus in Italië moet gaan doen!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Polly za 19 feb 2011 - 2:05

Inderdaad, goed plan! :-)
Veel plezier in ieder geval!
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Verde za 19 feb 2011 - 21:37

Wat een leuk idee!
Ik heb zelf twee keer een taalcursus in het buitenland gedaan, maar dan in Portugal. Is heel goed bevallen!
Je kan het inderdaad het beste even aan de organisatie vragen wat ze verstaan onder enige voorkennis en het hangt natuurlijk er vanaf of je snel van begrip bent bij het leren van een taal. Wink Ik begon ook op absoluut beginnersniveau, terwijl ik ook al wist wat jij zegt, en ik had toen de eerste paar dagen wel een gevoel van herhaling en m'n "klasgenootjes" waren minder ver dan ik. Maar die school ging al snel de diepte in met grammatica, dus toen was het wel weer een uitdaging.
Ik had toen ook een gemengde groep qua leeftijd, maar Portugees is misschien een iets zeldzamer taal die mensen willen leren. Hangt ook van de organisatie en talenschool af.

Hoe ga je trouwens overnachten daar? In een hostel/hotel of bij een homestay (gastgezin) in huis? Dat laatste is een goede stok achter de deur om het ook buiten school te oefenen en geeft je het gevoel er tijdelijk te wonen ipv op vakantie te zijn, vond ik ook echt leuk!
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 22:03

Geen idee maar ik hoor altijd van mensen dat Florence een van de mooiste steden is daar, dus die zou ik je aanraden smile. Leuk zeg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Sterre za 19 feb 2011 - 22:27

Leuk Bliss, heel eat, pray & love-ish! Het zusje van mijn vriend heeft dat afgelopen zomer gedaan, en is nog steeds helemaal lyrisch. Ik zal eens navragen waar ze precies zat en via welke organisatie ze het had geregeld.


Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss za 19 feb 2011 - 23:06

Ik weet niet of zo'n gastgezin me eigenlijk wat lijkt. Het liefst zou ik een studiootje voor mezelf hebben, maar dat is best duur én dan maak ik natuurlijk minder snel contact met anderen, dus ik denk nu aan een appartement, wel met eenpersoonskamer, maar waar je dan de keuken en badkamer deelt met medestudenten. Ga er nog eens even over nadenken!

@ Sterre: doe maar ja, ben erg benieuwd! Idd een beetje Eat, Pray, Love, alleen het gedeelte in India en Bali zit er niet echt in voor mij Wink

@ ZvB: ja Florence was ook mijn eerste keus, maar in Milaan lijkt me iets meer te beleven (en is rechtstreeks te bereiken met Easyjet en Ryanair, ook handig), dus ik weet het nog niet precies...

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Gast za 19 feb 2011 - 23:13

Kijk het goed na want EJ en RA zijn wel goedkoop maar niet als je ook nog eens bagage mee mag nemen wat bij RA sowieso vaak weer minder is (15 kilo). Uiteindeljik zou het op hetzelfde neer kunnen komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  TNMN zo 20 feb 2011 - 0:12

Ikzelf zou voor Florence kiezen en niet voor Milaan, maar dat komt omdat ik 5maanden in Florence heb gezeten. In Florence is echt zoveel te doen! Ook in de omgeving, zelfs Rome en Venetie zijn aan te rijden (met de trein). Ik heb helaas niet veel van de taal meegekregen omdat ik voor een Engelse organisatie werkte, maar dat lijkt me super leuk om te doen! Via wat/wie ga je Italiaans leren als ik vragen mag? Ik ben namelijk ook wel geintresseerd..
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss zo 20 feb 2011 - 0:17

Hmm ja Florence lijkt me idd ook erg gaaf hoor! Ik ga denk ik met Plus Taalreizen, daar heb ik nu de brochure van en het ziet er allemaal goed en professioneel uit. Ga je mee? Very Happy

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  TNMN zo 20 feb 2011 - 0:24

Kijk maar uit, voor je het weet zit ik naast je in het vliegtuig :P Echt hoor, lijkt me super gaaf. Zit net even op de site te kijken, ziet er goed uit. Als ik vragen mag, wat zou je nou voor zo'n 2 weken betalen?
Ik zelf denk dat Florence leuker is, maar ik ben bevooroordeeld. Ik heb meer een moderne stad in mijn hoofd als ik aan Milaan denk, ik als geschiedenis nerd vind Florence geweldig. Als je eenmaal gaat kan ik je wel een paar dingen aanraden, al zullen ze dat op die school veel beter weten dan ik! En het echte Italiaans komt natuurlijk ook nog uit Florence, mede mogelijk gemaakt door Dante Very Happy

Edit: heb zojuist bijna 10x op edit geklikt omdat ik spelfouten zag, excuses als er nog meer tussen zitten.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss zo 20 feb 2011 - 0:33

Er staat idd ook dat er volgens kenners in Florence het mooiste en puurste Italiaans wordt gesproken smile Als je vier lesuren per dag neemt, variëren de prijzen voor twee weken van € 560 (voor een basic appartement met 2persoonskamer) tot € 1280 (voor een privéstudio). Ik neig dan naar Appartement 2 (iets ruimer en moderner) en dan een 1persoonskamer. Hiervoor betaal je € 780, maar in het hoogseizoen komt er in Florence € 50 toeslag per week bij. De vliegreis zit hier niet bij in trouwens.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  TNMN zo 20 feb 2011 - 0:46

Dat vind ik best schapelijke prijzen, zeker voor 4 lesuren op een dag. Meer zou te veel zijn denk ik, en dan heb je de rest van de dag om leuke dingen te doen. Is het 4uur alle 14 dagen of heb je vrij in het weekend? Zit je alleen in het appartement of nog met anderen?
Ben je van plan om trouwens als je weer terug bent een Italiaanse cursus te volgen, of loop ik nu te ver vooruit op zaken.. Ik denk dat je in de 2 weken best een paar basis dingen op doet, en dat oppikken gaat natuurlijk sneller omdat je de hele dag Italiaans hoort.
TNMN
TNMN
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss zo 20 feb 2011 - 0:50

Nee in t weekend ben je vrij en dan worden er ook activiteiten/excursies georganiseerd waar je aan mee kunt doen. Het appartement deel je met medestudenten (uit andere landen). Je kunt idd ook kiezen voor zes lesuren per dag, maar dat vind ik ook iets te veel van het goede!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Sterre ma 21 feb 2011 - 10:25

Hee Bliss, ik heb een mailtje van het zusje van mijn vriend over haar taalreis in Italie. Ik stuur je even een PM!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss di 22 feb 2011 - 5:41

Sterre schreef:Hee Bliss, ik heb een mailtje van het zusje van mijn vriend over haar taalreis in Italie. Ik stuur je even een PM!

Thanks voor je PB! Klinkt inderdaad leuk en volgens mij gaat het bij de organisatie die ik op het oog heb precies zo. Heb gisteren nog even gemaild wat de gemiddelde leeftijd is en of mensen zich vooral alleen inschrijven of juist met een reisgenoot. De gemiddelde leeftijd was vorig jaar 26,5 en 80% schrijft zich alleen in. Klinkt dus wel goed, ik denk dat ik me binnen nu en een week wel ga inschrijven Very Happy

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Bliss di 1 maa 2011 - 10:12

Woohoo heb me net ingeschreven voor twee weken cursus in Florence! Very Happy (nu maar hopen dat het beschikbaar is op die datum en dat ik snel de bevestiging krijg!)

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Sweety wo 2 maa 2011 - 0:33

Wat leuk dat je dat gedaan heb! Heel veel plezier alvast!
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Gast wo 2 maa 2011 - 2:24

Echt leuk en stoer dat je dit gaat doen Bliss! Wanneer ga je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Taalreis Italië Empty Re: Taalreis Italië

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum