Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Combinatie test

+22
Pink!
Happydobby
M-G
RioolSpook
Slakje
Thunder
NoMercy
Muppetje
Floor
Bluestar
sanne-84
Jade
Nana
Linda
Sanne
studiebol
Snoes
joyce0606
Puggle
Emmayes
Annemie
peach
26 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Combinatie test - Pagina 2 Empty Re: Combinatie test

Bericht  Paper Crown vr 22 maa 2013 - 19:56

Wij hebben 't wel gedaan. Dit omdat Julian via ivf is verwekt en we bij elke echo hoorden dat hij 3 dagen achterliep. Ze weten dan precies de verwekkingsdatum en de terugplaats datum en dit zou moeten kloppen met zijn termijn. We hoorden toen van de arts dat 't waarschijnlijk kwam omdat hij een chromosoomafwijking zou hebben en ze adviseerde dus daarom een combinatietest. Toen deze ook nog eens 1 op 30 gaf voor down én trisomie 13 1 op 79 gaf (hiermee overlijden kinderen vlak na de geboorte en soms al in de buik) wilden wij een vlokkentest. Met down is nog wel te leven maar ik wilde geen zwangerschap uitdragen in de wetenschap dat het kind geen kans van overleven had en meteen zou overlijden. Leek me echt verschrikkelijk een dikke buik hebben maar een kinderkamer zou nooit gemaakt worden etc.

Het mooiste resultaat met een combinatietest is als alle waardes dicht bij elkaar liggen ze testen namelijk 3 dingen
HCG B, nekplooi en Papp-a waarden. Als deze allemaal zo rond de 1,3 liggen (bijv.) dan scoor je hoog en praat je van een kans op 1 op 6000 ofzo. Maar bij mij waren de nekplooi en HCG goed maar de Papp-a dusdanig laag dat ik dus op 27 jarige leeftijd een kans op 1 op 30 had. Gelukkig ging de vlokkentest voorspoedig, het is niet pijnlijk en 2 dagen later kregen we gelukkig goed nieuws. Kerngezond jongetje. Ik ben blij dat ik 't allemaal heb doorstaan. De kans op miskraam is groter bij een vlokkentest tegenover vruchtwaterpunctie maar dat komt omdat vlokkentest met 11 weken al gedaan kan worden en vruchtwaterpunctie pas na 15 weken. De kans op miskraam met 11 weken is hoger dan met 15. Ik ben blij dat ik 't heb laten doen. Ook als wel bleek dat hij down zou hebben dan komt dat niet als een verassing als hij geboren is. Familie van mijn man wisten niets en de verloskundige zag meteen dat 't meisje down had, en zei tegen de ouders: 'het is een meisje en ze heeft het syndroom van down..' Nou ga maar na hoe je staat te kijken op dat moment na een bevalling!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Combinatie test - Pagina 2 Empty Re: Combinatie test

Bericht  chipa za 23 maa 2013 - 1:08

Wij hebben wel een combinatietest laten doen en doen dat bij een tweede kindje ook weer.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum