Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inkomensafhankelijke combinatie korting

3 plaatsers

Ga naar beneden

Inkomensafhankelijke combinatie korting  Empty Inkomensafhankelijke combinatie korting

Bericht  Spring za 24 maa 2012 - 1:41

Mijn schoonzusje tipte mij over de IACK. De inkomensafhankelijke combinatiekorting.
Dit is voor ouders die beiden werken, zoals mijn vriend en ik.
Omdat ik minder verdien dan mijn vriend heb ik recht op deze korting.
Dit gaat via de belastingdienst.

Maar nu is mijn vraag: Hoe vraag ik deze aan?
Want bij de aangifte van 2011 kan ik er niets over vinden?
Ook schijn je het maandelijks uit te kunnen laten betalen, maar hoe?

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inkomensafhankelijke combinatie korting  Empty Re: Inkomensafhankelijke combinatie korting

Bericht  CCC za 24 maa 2012 - 1:53

Ik heb vanmorgen de belastingadviseur over de vloer gehad, en hij vertelde me dat er een minimum van 4900 euro bruto per jaar moet worden verdiend, dan heb je hier recht op. Hij vertelde mij dat dit eenmalig word uitgekeerd en in ons geval dus volgend jaar bij de belastingaangifte van 2012.

Verder geen idee dus waar je dat kunt vinden, ben echt een leek wbt belastingzaken daarom laat ik het ook maar elk jaar door iemand invullen.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inkomensafhankelijke combinatie korting  Empty Re: Inkomensafhankelijke combinatie korting

Bericht  PiP za 24 maa 2012 - 1:55

Dit zit wel bij de aangifte van 2011 in.
Op gegeven moment wordt er gevraagd of je voor een bepaalde periode (dacht langer dan 6 maanden) voor een kind hebt gezorgd en daar vul je dan ja of nee in (zover ik het mij herinner).
Meer hoeven ze niet te weten, want je inkomen vul je eerder al in.

In principe horen wij niks te krijgen maar door die korting krijgen wij dik 1500,-.
Je krijgt het na een bepaald bedrag per verdiende euro, met een max van rond de 1800,-
Hoe je het per maand aan kan vragen weet ik zo niet, maar ik kende het eerst niet, dus wij hebben besloten dat we het per jaar laten storten. De renteteruggaaf van de hypotheek krijgen we wel per maand, die kunnen(willen) wij gewoon niet missen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inkomensafhankelijke combinatie korting  Empty Re: Inkomensafhankelijke combinatie korting

Bericht  Spring za 24 maa 2012 - 2:02

Kijk ik net nog even goed de aangifte van 2011 door, is het inderdaad wel mee genomen..

Topic kan gesloten.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inkomensafhankelijke combinatie korting  Empty Re: Inkomensafhankelijke combinatie korting

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum