Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

inkomens afhankelijke combinatie korting

+3
CCC
Didi
Lejow
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 4:10

Ik ben me aan het inlezen over de toeslagen en allemaal die je aan kunt vraggen wanneer je een kindje hebt.
Nu kwam ik ook de inkomens afhankelijke combinatie korting tegen (goed woord voor Scrabble of galgje..). Dit geldt voor degene met het minste inkomen, in ons geval is dat mijn vriend.
Maar wordt deze korting berekend als zorgtoeslag zeg maar, ene bedrag dat je iedere maand krijgt. Of is het iets dat je eens per jaar terug kunt vragen bij je aangifte van de belasting?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Didi vr 1 jul 2011 - 4:31

Je kunt het idd 1 keer per jaar met de aangifte terugkrijgen. Ik weet niet of je ook een koopwoning hebt en maandelijks de hypotheekrente terug krijgt, maar die zou je als het zover is ook kunnen wijzigen en door die i.a.c. krijg je dan een hoger bedrag terug.
Als je geen voorlopige aanslag hebt kun je deze alsnog aanvragen en dan maandelijks een deel terug krijgen.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 4:32

Didi schreef:Je kunt het idd 1 keer per jaar met de aangifte terugkrijgen. Ik weet niet of je ook een koopwoning hebt en maandelijks de hypotheekrente terug krijgt, maar die zou je als het zover is ook kunnen wijzigen en door die i.a.c. krijg je dan een hoger bedrag terug.
Als je geen voorlopige aanslag hebt kun je deze alsnog aanvragen en dan maandelijks een deel terug krijgen.

Ja, we hebben koopwoning en krijgen maandelijks geld terug!

Ik snap hier zo weinig van he :S
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Didi vr 1 jul 2011 - 4:33

Wat snap je niet? Misschien kan ik je helpen? Voor mij is het een stuk makkelijker.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 4:34

Nou wat je wanneer krijgt, en hoe, en waarom enzo haha
En er is zoveel wat je terug kunt krijgen en in moet vullen en regelen...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 4:36

JE hebt
- zorgtoeslag
- kinderopvangtoeslag
- kind gebonden budget
- inkomensafhankelijke combinatie korting

En heb je dan ook nog kinderbijslag? Of bestaat dat nie meer..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Didi vr 1 jul 2011 - 4:38

Wat je terug krijgt is verschillend, hangt van het inkomen af. ( joh Wink )
Je vriend is dus degene die het mnst verdiend begrijp ik?
Heb je deze link al gelezen?
http://belastingdienst.nl/particulier/aangifte2010/heffingskortingen/heffingskortingen-09.html

Zo kun je ook uitrekenen wat je ongeveer terug krijgt.

Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Didi vr 1 jul 2011 - 4:39

Ja je hebt ook kinderbijslag, dat bestaat nog. DIt wordt alleen niet uitbetaald door de BD maar door de SVB. ( Sociale Verzekeringsbank )
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 4:43

Ok, weer wat wijzer.
Ja had de link inderdaad gezien, het is best een flink bedrag wat we dan nog extra terug zouden kunnen krijgen?

Heb wel ontdekt, dat hetgeen wat ik inlever door minder te gaan werken, we ongeveer ook weer terug krijgen aan toeslagen...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Didi vr 1 jul 2011 - 4:51

Ja je je kan idd best een aardig bedrag terug krijgen. Helemaal als je alle teruggaves en toeslagen bijelkaar optelt.
Didi
Didi
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 609
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 4:58

Dat geeft me wel wat meer vertrouwen. Was best bang of we het wel zouden redden.
Zeker aangezien ik het meeste verdien....
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  CCC vr 1 jul 2011 - 5:26

Ik was me van de week ook aan het inlezen hiervoor, best een hoop informatie vind ik... en zie soms de bomen door het bos niet meer... :s Wij verdienen helaas beide teveel voor de toeslagen... Kinderopvangtoeslag vind ik ook zoiets lastigs... Wslijk word er vanzelf meer duidelijk als je eenmaal zwanger bent...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Fiebje vr 1 jul 2011 - 5:31

Lejow schreef:JE hebt
- zorgtoeslag
- kinderopvangtoeslag
- kind gebonden budget
- inkomensafhankelijke combinatie korting

En heb je dan ook nog kinderbijslag? Of bestaat dat nie meer..

Zijn dit de dingen die je kan aanvragen i.v.m. een baby?
Ik weet dat je kinderbijslag automatisch bericht van krijgt zodra de baby bij de gemeente is aangegeven.
Moet je de rest allemaal bij de belastingdienst aanvragen?
Dit is ook niet mijn sterkste kant........ maar ja als je geld kan krijgen, altijd doen!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 5:33

Ja rest is allemaal via de BD
Kijk maar eens op www.toeslagen.nl daar kun je precies berekenen waar je recht op heb, mbt je salaris.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Fiebje vr 1 jul 2011 - 5:38

Thanx.

Ga ik mij daar van de week eens in verdiepen!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast vr 1 jul 2011 - 6:39

Als het goed is krijg je ook vanzelf bericht als je recht hebt op kindgebonden budget, dit hoef je niet aan te vragen. Wij kregen het nooit, maar nu de tweeling er is kregen we bericht, en hebben we er wel recht op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  CCC vr 1 jul 2011 - 8:06

Ik denk dat het wel belangrijk is je goed te verdiepen in vooral de financiele kant van kinderen, straks zit je met een enorm probleem als je niet rond kunt komen... Wel vraag ik me af, waarom mensen hier pas later aan denken. Wij willen volgend jaar gaan kijken of ik zwanger kan raken, maar ben nu wel volop bezig met informatie bekijken ed.

Ik vind al die toeslagen en dingen van de BD erg ingewikkeld... Ook wat betreft de kinderopvang, ik zou het liefst iets minder willen werken, maar er schijnen aankomend jaar nog meer veranderingen te komen dus moet me daar ook maar weer eens goed in verdiepen..

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Lejow vr 1 jul 2011 - 8:58

Daarom ben ik nu ook aan het lezen Very Happy Ik ben dan ook nog niet zwanger.
We komen wel rond hoor, dat is allang uitgezocht, maar waar er geld te halen valt ben ik er als de kippen bij hahaha.
Dus dat wil ik graag goed uitgezocht hebben.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  CCC za 2 jul 2011 - 1:38

Hihi! Ja zo ben ik ook hoor, ik blijf een Nederlander :p

Nee maar wat ik bedoelde, ik meende te zien dat iemand reageerde in de topic die al best ver in de zwangerschap was, en zich nog niet had verdiept hierin... Ik kan me dat gewoon niet voorstellen... Ik heb me ook al georienteerd op de kosten wbt kamer en benodigdheden...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 1:50

chococupcake schreef:Hihi! Ja zo ben ik ook hoor, ik blijf een Nederlander :p

Nee maar wat ik bedoelde, ik meende te zien dat iemand reageerde in de topic die al best ver in de zwangerschap was, en zich nog niet had verdiept hierin... Ik kan me dat gewoon niet voorstellen... Ik heb me ook al georienteerd op de kosten wbt kamer en benodigdheden...

Misschien kunnen zij wel rondkomen zonder die toeslagen, en wist ze niet dat die bestaan. En nu jullie het er over hebben kan ze zich toch alsnog gaan orienteren. Als je iets terug kunt krijgen, maar je kunt zonder ook rondkomen wil het toch niet zeggen dat je het niet de moeite vindt om het aan te vragen.

Persoonlijk vind ik het wat vroeg om je al te gaan orienteren op sommige dingen terwijl je nog niet zwanger bent. Dat blijft toch een mening waarin mensen verschillen. Ik vind het heel goed dat mensen van te voren kijken of ze het allemaal kunnen betalen, dat voorkomt problemen. Maar als je van sommige dingen niet weet dat ze er zijn, of dat je er recht op hebt kan je het ook niet nakijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 1:54

Voor ik zwanger was en toen ik net zwanger was was ik er ook veel meer mee bezig, alles aan het berekenen en doen.
En dan hoor je dat je 2 kinderen krijgt, en klopt alles niet meer. En dan niet alleen de kinderopvang, maar ook je budget, uitzet, je hebt grotere kamer nodig voor 2, 2 in onze auto was geen doen dus moesten we ook iets anders enz enz.
Dus het heeft naar mijn idee niet zoveel zin om het van tevoren allemaal tot in de puntjes uit te zoeken. Stel dat je een kindje krijgt met een afwijking of handicap is het ook weer een ander verhaal!

Dus eens met Kruumel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 2:01

En buiten dat, stel dat het wat langer duurt voor je zwanger bent, je hebt dan nog 9 maanden te gaan voor de baby er is, dan kan de overheid alles alweer verandert hebben.
Toen ik zwanger werd waren de plannen voor de veranderingen in de kinderopvangtoeslag er nog niet, dus mogelijk is de situatie totaal anders als ik uitgerekend heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 2:06

Dan kan het toch nog geen kwaad om je erop te oriënteren? Misschien een rare vergelijking, maar wij willen een huis kopen, daar heb ik me dus ook in verdiept, ook al zijn de plannen van het kabinet nu deze week weer verandert, etc. Daar doe je niks tegen, maar dat betekent niet dat ik nu denk: ach laat maar, want misschien is het volgende week weer anders. Ik wil alsnog alles weten, en dat zou ook zo zijn als ik van plan was zwanger te worden. Je hoeft geen precieze begroting tot op de cent nauwkeurig te hebben, maar een ruwe schatting lijkt me erg prettig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 3:47

Een huis kopen vind ik anders, dan heb je veel meer keuze qua prijsklasse, hypotheeksoorten ed als wanneer er een kindje komt. Je kan rekenen wat je wil, als je zwanger bent, dat kindje komt toch wel Wink .
Ik maakte me er zo druk om, ben blij dat ik nu van dat gevoel af ben. Terug kan je niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gast za 2 jul 2011 - 3:50

Het was ook geen fantastische vergelijking haha, maar ik blijf erbij dat je alsnog wel dingen kunt uitrekenen en dat ik het niet zou laten omdat het toch weer zou veranderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

inkomens afhankelijke combinatie korting Empty Re: inkomens afhankelijke combinatie korting

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum