Wat zou jij doen? basisschool vraagje
+7
Sterrin_
Theeleut
Tania
Manderijn
Liadan
Filoria
Gray
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Wat zou jij doen? basisschool vraagje
Mijn zoon is 4 en gaat sinds januari naar de basisschool. Hij gaat elke dag, alleen de ochtend. Op dinsdag, woensdag en donderdag werk ik en gaat hij uit school naar een gastouder die vlak bij de school woont. zij haalt hem op. Mijn zoon heeft epilepsie en is veel moe. ' s ochtends til ik hem wel eens het schoolplein op omdat hij gewoon te moe is. in Mei gaat de school verbouwen. Dit duurt minimaal tot aan de kerst. Vanaf mei tot december gaan ze naar een ander gebouw aan de andere kant van de stad. de gastouder wil een bakfiets aanschaffen zodat ze hem smiddags samen met andere kinderen uit school kan halen. Het is haar teveel en er is te weinig tijd om hem tussen de middag op te halen, een broodje te brengen en weer terug te brengen. Die afstand is gewoon te ver. Dat snap ik. IK kan hem laten overblijven maar eigenlijk zou ik hem het allerliefst gewoon tot de verbouwing klaar is, dus tot het eind van het jaar halve dagen naar school laten gaan. Hij is nog maar 4. we zitten volop in de onderzoeken wat betreft zijn epilepsie. Hij is nog niet leerplichtig. mijn man wil wel heel graag dat we hem hele dagen laten gaan. Voor mij voelt dat niet goed. ik zie dat hij heel erg moe is en snachts erg onrustig is tijdens zijn slaap.
Wat zouden jullie doen?
Wat zouden jullie doen?
Gray- Fluisteraar
- Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10
Re: Wat zou jij doen? basisschool vraagje
ik moet voor 1 april doorgeven aan de kinderopvang of ik gebruik wil maken van het overblijven. terwijl hij nu nog maar halve dagen gaat....
Gray- Fluisteraar
Halve dagen laten gaan. Als hij bij de gastouder echt tot rust komt tenminste. En kan de gastouder hem al in de lunchpauze ophalen en dat hij daar dan blijft? Wel rot dat je net nu last hebt van die verbouwing trouwens!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Ik zou hem halve dagen laten gaan totdat je merkt dat hij eraan toe is om hele dagen te gaan. Dus ik zou nu niet al zeggen dat hij tot december halve dagen gaat. Als hij er in bijv. oktober wel aan toe is om hele dagen te gaan dan zou ik dat dan wel doen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn dochter gaat ook nog steeds halve dagen, en zolang ze zelf niet aangeeft dat ze hele dagen heen wil, laat ik haar in de middag lekker thuis. Het zou voor mij ook niet goed voelen om een kind hele dagen naar school te laten gaan omdat het of goedkoper is, of logistiek handiger is. En ik het geval van jou kind met de epilepsie zou ik proberen de rust er in te houden.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Ja ik zou zeggen halve dagen maar daar moet je man het natuurlijk wel mee eens zijn. Ik zou daarbij op mijn gevoel vertrouwen en als ik het gevoel zou hebben dat het hem dan echt te veel wordt zou ik voor halve dagen kiezen. Waarom wil je man zo graag dat hij hele dagen gaat?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Als ik het zo lees dan lijkt het mij beter dat je hem halve dagen naar school laat gaan.
Puur voor hemzelf.
Puur voor hemzelf.
Gast- Gast
Ik snap je redenatie, alleen ondanks dat 4 jarigen niet leerplichtig zijn zal school toch willen dat zij alle (hele) dagen meedraaien.
Zover ik weet is het niet de bedoeling je kind het 1e basisschooljaar te brengen wanneer jij wil, omdat het nog geen leerplicht heeft.
Als ik jou was zou ik even een babbeltje maken met de directie van de basisschool van je zoon. Dan weet je meteen wat er mogelijk is.
Zover ik weet is het niet de bedoeling je kind het 1e basisschooljaar te brengen wanneer jij wil, omdat het nog geen leerplicht heeft.
Als ik jou was zou ik even een babbeltje maken met de directie van de basisschool van je zoon. Dan weet je meteen wat er mogelijk is.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Ik lees dat jullie allemaal halve dagen aanraden. Kan dat dus wel? Echt nog nooit van gehoord. Eerste periode, zeg een week of twee opbouwen, en daarna ging het hier meteen over naar hele dagen.
Theeleut- Prater
- Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10
Theeleut schreef:Ik snap je redenatie, alleen ondanks dat 4 jarigen niet leerplichtig zijn zal school toch willen dat zij alle (hele) dagen meedraaien.
Het gaat hier niet om een normale situatie. In dit soort gevallen is er vaak veel bespreekbaar.
Ik zou hem ook halve dagen laten gaan.
Gast- Gast
Tiramisu schreef:Theeleut schreef:Ik snap je redenatie, alleen ondanks dat 4 jarigen niet leerplichtig zijn zal school toch willen dat zij alle (hele) dagen meedraaien.
Het gaat hier niet om een normale situatie. In dit soort gevallen is er vaak veel bespreekbaar.
Ik zou hem ook halve dagen laten gaan.
Hier gaven ze vanaf dag 1 al aan dat als ze moe is, dat we dan gewoon een rustdagje in te lassen. Als ze aangeeft de middagen te willen, dan mag ze heen, maar het zal geen moeten zijn.
Manderijn- Kletskop
Theeleut schreef:Ik lees dat jullie allemaal halve dagen aanraden. Kan dat dus wel? Echt nog nooit van gehoord. Eerste periode, zeg een week of twee opbouwen, en daarna ging het hier meteen over naar hele dagen.
Hier idd ook. Zoon gaat net 2 weken, is net 4 geworden in februari. Maar gaat wel meteen hele dagen.
Maar ik kan m voorstellen dat je me epilepsie wat voorzichtiger bent, dus als het mogelijk is, zou ikdenk ik ook wat rustiger opbouwen.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Hier wil school niet dat de kinderen met 4 jaar al hele dagen meedraaien als ze daar niet aan toe zijn. School wil dat we naar het kind kijken en als ze er niet aan toe zijn om hele dagen te gaan dan raden ze zelf aan om ze de middag thuis te houden.
Mijn dochter is 2,5 week halve dagen gegaan en was er daarna wel aan toe om hele dagen te gaan, maar als het langer had geduurd dan was ze langer maar halve dagen gegaan.
Mijn dochter is 2,5 week halve dagen gegaan en was er daarna wel aan toe om hele dagen te gaan, maar als het langer had geduurd dan was ze langer maar halve dagen gegaan.
Liadan- Ratel
In principe is het de bedoeling dat kinderen hele dagen gaan.
Ook al zijn ze niet leerplichtig, er wordt wel verwacht dat ze met het ritme meedraaien.
Vaak zijn er kinderen die 's middags gewoon te moe zijn, die blijven dan inderdaad Ă©Ă©n of meerdere middagen thuis.
Als een kind een beperking of problemen met de gezondheid heeft, proberen we samen met de ouders altijd een weg te vinden die voor beide partijen het beste uitpakt.
Ik zou dus zeker in overleg gaan met de leerkracht en directie.
Ook al zijn ze niet leerplichtig, er wordt wel verwacht dat ze met het ritme meedraaien.
Vaak zijn er kinderen die 's middags gewoon te moe zijn, die blijven dan inderdaad Ă©Ă©n of meerdere middagen thuis.
Als een kind een beperking of problemen met de gezondheid heeft, proberen we samen met de ouders altijd een weg te vinden die voor beide partijen het beste uitpakt.
Ik zou dus zeker in overleg gaan met de leerkracht en directie.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Ook vanuit mijn juffenkant zeg ik halve dagen laten gaan. Vooral als hij nog zo moe is en er ook nog andere dingen spelen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Wat een verschillen in scholen dan. Ik vind het voor een net 4 jarige wel heel veel gevraagd om gelijk hele dagen naar school te 'moeten'
Manderijn- Kletskop
Manderijn schreef:Wat een verschillen in scholen dan. Ik vind het voor een net 4 jarige wel heel veel gevraagd om gelijk hele dagen naar school te 'moeten'
Er zijn ook scholen die alle 4 jarigen sowieso de di en do middag vrij geven.
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier zijn de kleuters sowieso op woensdag de hele dag vrij. Voor de rest gaat het in overleg. Een kind dat erg moe is, of veel gaat huilen tijdens de middagen is voor en het kind natuurlijk niet fijn en onveilig maar ook voor de juf is het lastig omdat je het kindje het fijn wil laten hebben op school maar je hebt er nog 26 anderen erbij, waardoor je dus niet continue dat kindje aandacht kan geven.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Maar ook al wil school dat 4 jarigen de hele dag komen, dan kunnen ze dat toch niet verplichten. Kinderen zijn toch niet voor niks pas leerplichtig als ze 5 jaar zijn (en dan zijn ze ook nog niet voor 100% leerplichtig).
Liadan- Ratel
Liadan schreef:Maar ook al wil school dat 4 jarigen de hele dag komen, dan kunnen ze dat toch niet verplichten. Kinderen zijn toch niet voor niks pas leerplichtig als ze 5 jaar zijn (en dan zijn ze ook nog niet voor 100% leerplichtig).
Nee, je kunt niets 'eisen'.
Lejow- Lady Post-a-lot
Hier zijn ze in groep 1 woensdagmiddag donderdagmiddag en vrijdagmiddag vrij, maar zolang ze zelf aangeeft niet op maandag en dinsdag ook 's middags heen te willen, blijft ze gewoon nog thuis.
Manderijn- Kletskop
Liadan schreef:Maar ook al wil school dat 4 jarigen de hele dag komen, dan kunnen ze dat toch niet verplichten. Kinderen zijn toch niet voor niks pas leerplichtig als ze 5 jaar zijn (en dan zijn ze ook nog niet voor 100% leerplichtig).
Ja, dat inderdaad!
Manderijn- Kletskop
Het gaat trouwens om 2 hele dagen. de andere 3 dagen zijn halve dagen.
Mijn zoon heeft een nachtelijke vorm van epilepsie. Tot nu toe heeft hij 1 keer overdag een toeval gehad nadat hij hard op zijn achterhoofd was gevallen. de andere toevallen waren snachts. Zijn toevallen zijn helaas zo heftig dat hij zo 3 kwartier in 1 toeval blijft en er meestal een ziekhuisopname van een paar dagen aan hangt. Hij moet een week bijkomen van 1 toeval. Sinds augustus vorig jaar heeft hij geen toeval meer gehad. Sinds zijn laatste toeval , die zo heftig was, heeft hij medicatie en dit slaat blijkbaar goed aan. De kinderarts wil gaan afbouwen, ik niet. Sinds zijn 1e toeval 2jaar geleden ben ik erg onrustig. Mijn zoon slaapt slecht. Is onrustig, maakt veel spiertrekkingen, snurkt heel zwaar, heeft een stokkende ademhaling en kwijlt en smakt veel. Ik heb het vanaf het begin af aan niet vertrouwd. Ik kan niet nara mijn zoon kijken als hij slaapt, zonder te huilen. Onlangs heeft hij een EEG gehad. De kinderarts dacht dat hij misschien de hele nacht door kleine toevalletjes zou hebben maar dit is uitgesloten. Toch laat ik het er niet bij zitten. inmiddels is SEIN ingeschakeld en is het wachten nu op een oproep. voor school hebben we een rugzakje aangevraagd.De indicatie is rond dus krijgt hij binnenkort extra begeleiding op school.
Ik wil het liefst dat mijn kind net als de rest mee doet op school. Ik wil niet dat hij anders behandeld wordt of gezien word als het kind met een stempel 'epilepsie' maar ik zie en voel gewoon dat hij bekaf is als hij een ochtend naar school is geweest. Hij is zo vaak jengelig, huilt om niks en is zo aanhankelijk. Ik ben bang dat ik veel te veel van hem vraag als ik hem op di en donderdag een hele dag laat gaan.
Mijn zoon heeft een nachtelijke vorm van epilepsie. Tot nu toe heeft hij 1 keer overdag een toeval gehad nadat hij hard op zijn achterhoofd was gevallen. de andere toevallen waren snachts. Zijn toevallen zijn helaas zo heftig dat hij zo 3 kwartier in 1 toeval blijft en er meestal een ziekhuisopname van een paar dagen aan hangt. Hij moet een week bijkomen van 1 toeval. Sinds augustus vorig jaar heeft hij geen toeval meer gehad. Sinds zijn laatste toeval , die zo heftig was, heeft hij medicatie en dit slaat blijkbaar goed aan. De kinderarts wil gaan afbouwen, ik niet. Sinds zijn 1e toeval 2jaar geleden ben ik erg onrustig. Mijn zoon slaapt slecht. Is onrustig, maakt veel spiertrekkingen, snurkt heel zwaar, heeft een stokkende ademhaling en kwijlt en smakt veel. Ik heb het vanaf het begin af aan niet vertrouwd. Ik kan niet nara mijn zoon kijken als hij slaapt, zonder te huilen. Onlangs heeft hij een EEG gehad. De kinderarts dacht dat hij misschien de hele nacht door kleine toevalletjes zou hebben maar dit is uitgesloten. Toch laat ik het er niet bij zitten. inmiddels is SEIN ingeschakeld en is het wachten nu op een oproep. voor school hebben we een rugzakje aangevraagd.De indicatie is rond dus krijgt hij binnenkort extra begeleiding op school.
Ik wil het liefst dat mijn kind net als de rest mee doet op school. Ik wil niet dat hij anders behandeld wordt of gezien word als het kind met een stempel 'epilepsie' maar ik zie en voel gewoon dat hij bekaf is als hij een ochtend naar school is geweest. Hij is zo vaak jengelig, huilt om niks en is zo aanhankelijk. Ik ben bang dat ik veel te veel van hem vraag als ik hem op di en donderdag een hele dag laat gaan.
Gray- Fluisteraar
Wat adviseert zijn behandelend neuroloog?
Als hij een vorm heeft van nachtelijke epilepsie is het helemaal niet gek dat hij overdag zo moe is. Oververmoeidheid kan vervolgens weer zorgen voor meer aanvallen. Alleen daarom zou ik hem niet gaan overvragen en helemaal kijken naar wat hij aan kan.
Als hij een vorm heeft van nachtelijke epilepsie is het helemaal niet gek dat hij overdag zo moe is. Oververmoeidheid kan vervolgens weer zorgen voor meer aanvallen. Alleen daarom zou ik hem niet gaan overvragen en helemaal kijken naar wat hij aan kan.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Gewoon je gevoel volgen, jij als moeder weet wat het beste voor hem is en hij is gewoon nog niet leerplichtig.
Mijn dochter gaat in het begin sowieso halve dagen, want ze is nu nog gewend veel bij me te zijn en anders vind ik de overgang veel te groot. Pas als ze zelf hele dagen wil proberen, gaan we dat doen. Of dat nu na zes dagen of na zes maand is.
Mijn dochter gaat in het begin sowieso halve dagen, want ze is nu nog gewend veel bij me te zijn en anders vind ik de overgang veel te groot. Pas als ze zelf hele dagen wil proberen, gaan we dat doen. Of dat nu na zes dagen of na zes maand is.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Soortgelijke onderwerpen
» Naar de basisschool
» Grote basisschool
» Basisschool uitkiezen
» Naar de basisschool
» basisschool dilemma
» Grote basisschool
» Basisschool uitkiezen