Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer geen middagslaapje meer

+24
SarahKey
nillis
Linda
Twellie
PapillonRose
Ayla
Theeleut
M@niek
Flip Fluitketel
Liadan
Thunder
Annemie
Catwoman79
snoezel
Aagje!
Parisienne
kwak
meisjesmama
Happydobby
NoMercy
Teddyaapje
Printje
Tania
Floor
28 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 8:19

Ze was precies twee jaar toen ze niet meer sliep tussen de middag. En daar baalde ik heel hard van, want toen was de jongste net geboren en ik had heel graag nog een middagslaap willen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  PapillonRose di 19 maa 2013 - 10:46

Hier wisselt het. Met 2 jaar en 2 maanden leek het gedaan met het slaapje. Sinds kort slaapt ze weer regelmatig 's middags. En de nachten zijn nu van ongeveer 19u - 6.30 / 7u.
Dat was wel iets langer in de periode dat ze geen middagslaapje deed, dan werd ze rond 8u wakker. Ik moet er trouwens wel op letten dat ze niet te laat een middagslaapje doet en dat ze niet enorm lang slaapt, anders is ze tegen bedtijd nog veel te hyper om te gaan slapen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Twellie di 19 maa 2013 - 10:57

Sinds haar tweede verjaardag ongeveer slaapt ze niet meer overdag. Ze maakte toen wel een nacht van zestien uur slaap: van 19.00 tot 11.00 de volgende ochtend. Ik maakt haar dan 's avonds als ik naar bed ging of 's ochtends als ik op stond even wakker om een glas water te geven en dan sliep ze weer verder.

De jongste van vijftien maanden slaapt meestal nog twee keer op een dag, één keer lang en één keer kort.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Floor di 19 maa 2013 - 11:01

Ayla schreef:Kan je niet kijken hoe het gaat als je hem naar bed doet als hij moe is Floor? Dus niet stipt elke dag om 12:00 (bijvoorbeeld) maar alleen als ie echt moe is. Misschien redt hij het 1 dag zonder slapen en dan weer 1 met, of 2 zonder en 1 met ofzo.

Dat probeer ik nu al een paar dagen maar hij stort dus in tegen 15.30/16.00 en lig dus 's avonds pas weer ruim na 21u in bed. Schiet niet echt op zo.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Linda di 19 maa 2013 - 11:08

Met twee jaar was het over, helaas! Ze slaapt alleen nog overdag in de auto, maar daar heb ik natuurlijk niks aan.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Floor di 19 maa 2013 - 11:16

Linda schreef:Met twee jaar was het over, helaas! Ze slaapt alleen nog overdag in de auto, maar daar heb ik natuurlijk niks aan.

:nopompom: dan moet ik de hele tijd rondjes gaan rijden overdag, nee dat zie ik niet zitten. Maar slapen in de auto doet hij niet langer dan 20-30minuten helaas dus het zal ook niet echt helpen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  nillis di 19 maa 2013 - 20:31

Hier hebben we wel van deze niet slapen fases gehad, maar ik breng T altijd naar bed. Ze gaat nu 's middags altijd rond 13.30 uur naar bed en slaapt dan van 14 tot 16 uur en 's avonds gaat ze van 20 uur en slaapt ze tot 7.30 uur.
De ene keer blijft ze spelen en dan haal ik haar na anderhalf uur uit bed en soms is ze dan alsnog in slaap gevallen. Hier heel af en toe dat ze het slaapje overslaat, maar ik ben alleen maar blij dat ze nog slaapt.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Floor di 19 maa 2013 - 20:42

ik probeer hem er inderdaad ook al eerder in te leggen maar hij gaat spelen, gillen, roepen, vervolgens smijt hij alles uit bed en dan gaat hij huilen omdat hij niks meer heeft en niet kan slapen zonder zijn tut en knuffel.
Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  SarahKey di 19 maa 2013 - 20:47

S slaapt ook niet elke middag, maar hij slaap 's ochtends nog wel meestal even een uurtje of anderhalf.

Soms is hij laat wakker, zoals vandaag om 8 uur, dan probeer ik hem wakker te houden zodat hij alleen de middag slaapt.

En als hij 's middags niet wil slapen kan hij gerust een uur lang liggen/zitten/staan teuten in zijn bed, gooit dan alles uit zijn bed en begint daar dan om te piepen etc. Dan haal ik hem er gewoon uit en dan is het klaar. Na het avondeten weer een kans.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Purpleflower di 19 maa 2013 - 22:33

snoezel schreef:Hier ook nog een slaperd van 2,5. Ze slaapt s middags meestal een uur of 2 en gaat rond 19:30 slapen, tot 7:00 ofzo

+1
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Filoria di 19 maa 2013 - 23:57

Wij hebben meerdere periodes van een paar maanden gehad dat T geen dutje deed, maar nu slaapt hij regelmatig weer twee uurtjes als hij moe uit school komt. Hij is er stiekem vast te oud voor, maar knapt er zo van op dat we het gewoon doen!
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  SarahKey wo 20 maa 2013 - 0:07

Filoria schreef:Wij hebben meerdere periodes van een paar maanden gehad dat T geen dutje deed, maar nu slaapt hij regelmatig weer twee uurtjes als hij moe uit school komt. Hij is er stiekem vast te oud voor, maar knapt er zo van op dat we het gewoon doen!
Goed bekeken. De eerste maanden als ze op school zitten zijn ze soms echt uitgeput. Vind het best pittige dagen wat die ukkies dan opeens (moeten) maken. Lekker laten slapen I love you
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Twellie wo 20 maa 2013 - 0:07

Filoria schreef:Wij hebben meerdere periodes van een paar maanden gehad dat T geen dutje deed, maar nu slaapt hij regelmatig weer twee uurtjes als hij moe uit school komt. Hij is er stiekem vast te oud voor, maar knapt er zo van op dat we het gewoon doen!
Gaat hij dan 's avonds ook later naar bed?

Mijn oudste heeft haar slaap ook nog heel hard nodig namelijk en ben ook aan het overwegen tegen die tijd een middagslaap te herintroduceren. Ze slaapt nu 's nachts namelijk heel erg lang, maar uitslapen tot minstens 10.00 is er met naar school gaan niet meer bij.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  -Ieniemienie- wo 20 maa 2013 - 0:36

M sliep tot 3,5 jaar nog zeker 2u smiddags en sliep dan ook weer van 19u-08u.
T slaapt nu nog wel smiddags. Meestal zon 2u. Mara gister maar 15min. Hopelijk slaapt hij nog wel even smiddags!
Hij slaapt ook van 19-07u
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Lady4 wo 20 maa 2013 - 1:19

Mijn stiefzoontje is bijna 3,5 jaar en slaapt nog bijna elke middag minimaal een uur. 's Avonds ligt hij er rond half acht in en slaapt dan tot ongeveer acht uur de volgende morgen.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Filoria wo 20 maa 2013 - 5:15

Twellie schreef:
Filoria schreef:Wij hebben meerdere periodes van een paar maanden gehad dat T geen dutje deed, maar nu slaapt hij regelmatig weer twee uurtjes als hij moe uit school komt. Hij is er stiekem vast te oud voor, maar knapt er zo van op dat we het gewoon doen!
Gaat hij dan 's avonds ook later naar bed?

Mijn oudste heeft haar slaap ook nog heel hard nodig namelijk en ben ook aan het overwegen tegen die tijd een middagslaap te herintroduceren. Ze slaapt nu 's nachts namelijk heel erg lang, maar uitslapen tot minstens 10.00 is er met naar school gaan niet meer bij.
Ik zou het gewoon proberen! Tomas gaat om 19u naar bed, ook als hij een middagdutje heeft gedaan. Hij valt om 19u meteen in slaap en slaapt dan door tot 6a7 uur 's ochtends. We zijn echt gezegend met zo'n goede slaper als hij! Hij protesteert nooit tegen dutjes of tegen 's avonds slapen. En hij is bijna altijd fit en uitgerust.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer geen middagslaapje meer - Pagina 2 Empty Re: Wanneer geen middagslaapje meer

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum