Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap
Ik zit onze belastingaangifte in te vullen, en zit met een vraagje. De belastingtelefoon was tot 20.00 uur bereikbaar en ik belde letterlijk om 20.01, dus ik had pech Maar, misschien kan iemand hier mij helpen.
Zoals ik het nu heb ingevuld krijg ik heel veel terug, en moet mijn vriend heel veel betalen. Het verschil daartussen is gelukkig positief, dus per saldo houden we er nog iets aan over. Nu vraag ik me af, worden die bedragen tegen elkaar verrekend? Of moet mijn vriend echt dat hele bedrag overmaken (wat dus zou betekenen dat onze hele spaarrekening leeg is), om het vervolgens via mijn bankrekening weer terug te krijgen?
Iemand enig idee?
Zoals ik het nu heb ingevuld krijg ik heel veel terug, en moet mijn vriend heel veel betalen. Het verschil daartussen is gelukkig positief, dus per saldo houden we er nog iets aan over. Nu vraag ik me af, worden die bedragen tegen elkaar verrekend? Of moet mijn vriend echt dat hele bedrag overmaken (wat dus zou betekenen dat onze hele spaarrekening leeg is), om het vervolgens via mijn bankrekening weer terug te krijgen?
Iemand enig idee?
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Re: Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap
Nee, wordt niet verrekend, jullie krijgen beide je eigen aanslag.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Wordt idd niet verekend, dus ja je vriend kan betalen en dan kan jij het aanvullen met het geld wat jij weer krijgt.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Je moet even handig gaan rekenen, jullie vullen hem gemeenschappelijk in neem ik aan. Je moet dan bij de eind dinges gaan kijken en verdelen wat het gunstigste is. Je vult bij jezelf bijv x in en dan de rest bij je man, je ziet dan meteen wat je moet betalen of terug krijgt. Snat je het een beetje
Wij krijgen nu ook een flink bedrag terug door handig te kijken hoe je het het beste kunt verdelen, wij zijn trouwens wel getrouwd.
Wij krijgen nu ook een flink bedrag terug door handig te kijken hoe je het het beste kunt verdelen, wij zijn trouwens wel getrouwd.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik snap wat je bedoelt printje, ik heb daar ook mee lopen schuiven maar het verschil tussen wat hij moet betalen en wat ik terug krijg blijft even hoog. Dus dat maakt volgens mij niet zoveel uit.
Wel gek dat dat niet verrekend wordt. We zijn niet getrouwd maar wel gewoon fiscaal partners (koophuis samen).
Wel gek dat dat niet verrekend wordt. We zijn niet getrouwd maar wel gewoon fiscaal partners (koophuis samen).
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ow das wel jammer, hier scheelde het enorm veel. Als bijv man alles kreeg moesten we 1100 betalen en nu krijgn we er 1800 terug.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja maar printje wij hebben ook zo gekeken. Maar bijv de hypotheekrente aftrek komt op mijn vriend zijn naam binnen. Dat moet je dan ook wel op zijn naam neer zetten bij die verdeling aan het einde, anders klopt het niet in totaal zeg maar. Want dan kan het lijken alsof ik heeeel veel krijg mij haar heel veel moet betalen.
Ben wat slecht met uitleggen..
Ben wat slecht met uitleggen..
studiebol- Ratel
Ik snap wat je bedoeld denk ik. Maar volgens mij heeft het bedrag wat wij terugkrijgen te maken met die inkomensafhankelijke combinatiekorting. Mijn schoonvader heeft het nagekeken en die heeft er wel verstand van volgens mij en die zei dat het klopt zo. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van.
Volgens mij komt de hypotheekrente aftek ook 50/50 bij ons binnen. We krijgen iedere maand allebei een x bedrag op onze gemeenschappelijke rekening.
Volgens mij komt de hypotheekrente aftek ook 50/50 bij ons binnen. We krijgen iedere maand allebei een x bedrag op onze gemeenschappelijke rekening.
Printje- Lady Post-a-lot
Ja, het zal vast kloppen hoor wat jullie gedaan hebben, ik benoem het omdat ik het namelijk zo ingevuld had dat we een vet bedrag terug kregen, maar ja toen moest mijn vriend vet betalen zeg maar Alles komt op zijn naam binnen elke maand dat is voor ons weer voordeliger.
studiebol- Ratel
Het loont inderdaad soms om het anders te verdelen maar soms maakt het niet uit en blijft het te betalen/te ontvangen bedrag toch gelijk ongeacht op wiens naam het staat.
Verrekenen gebeurd inderdaad niet automatisch. Je kunt er wel om verzoeken, je moet dan een brief schrijven met het verzoek om verrekening tussen jou en je partner. Voor adressen etc kun je de Belastingtelefoon even bellen.
Verrekenen gebeurd inderdaad niet automatisch. Je kunt er wel om verzoeken, je moet dan een brief schrijven met het verzoek om verrekening tussen jou en je partner. Voor adressen etc kun je de Belastingtelefoon even bellen.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Belastingvraagje
» Fiscaal jaarloon
» Hoe dat ook alweer (belastingvraagje)
» GP&belastingteruggave/Fiscaal partner, terugwerkende kracht?
» Wat doe je aan met je geregistreerd partnerschap??
» Fiscaal jaarloon
» Hoe dat ook alweer (belastingvraagje)
» GP&belastingteruggave/Fiscaal partner, terugwerkende kracht?
» Wat doe je aan met je geregistreerd partnerschap??
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: