Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap

5 plaatsers

Ga naar beneden

Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap Empty Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap

Bericht  Elliot ma 18 maa 2013 - 8:09

Ik zit onze belastingaangifte in te vullen, en zit met een vraagje. De belastingtelefoon was tot 20.00 uur bereikbaar en ik belde letterlijk om 20.01, dus ik had pech Wink Maar, misschien kan iemand hier mij helpen.
Zoals ik het nu heb ingevuld krijg ik heel veel terug, en moet mijn vriend heel veel betalen. Het verschil daartussen is gelukkig positief, dus per saldo houden we er nog iets aan over. Nu vraag ik me af, worden die bedragen tegen elkaar verrekend? Of moet mijn vriend echt dat hele bedrag overmaken (wat dus zou betekenen dat onze hele spaarrekening leeg is), om het vervolgens via mijn bankrekening weer terug te krijgen?
Iemand enig idee?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap Empty Re: Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap

Bericht  Lejow ma 18 maa 2013 - 8:19

Nee, wordt niet verrekend, jullie krijgen beide je eigen aanslag.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap Empty Re: Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap

Bericht  studiebol ma 18 maa 2013 - 8:27

Wordt idd niet verekend, dus ja je vriend kan betalen en dan kan jij het aanvullen met het geld wat jij weer krijgt.Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap 561177
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Printje ma 18 maa 2013 - 8:32

Je moet even handig gaan rekenen, jullie vullen hem gemeenschappelijk in neem ik aan. Je moet dan bij de eind dinges gaan kijken en verdelen wat het gunstigste is. Je vult bij jezelf bijv x in en dan de rest bij je man, je ziet dan meteen wat je moet betalen of terug krijgt. Snat je het een beetje

Wij krijgen nu ook een flink bedrag terug door handig te kijken hoe je het het beste kunt verdelen, wij zijn trouwens wel getrouwd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Elliot ma 18 maa 2013 - 8:51

Ik snap wat je bedoelt printje, ik heb daar ook mee lopen schuiven maar het verschil tussen wat hij moet betalen en wat ik terug krijg blijft even hoog. Dus dat maakt volgens mij niet zoveel uit.
Wel gek dat dat niet verrekend wordt. We zijn niet getrouwd maar wel gewoon fiscaal partners (koophuis samen).
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Printje ma 18 maa 2013 - 8:52

Ow das wel jammer, hier scheelde het enorm veel. Als bijv man alles kreeg moesten we 1100 betalen en nu krijgn we er 1800 terug.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol ma 18 maa 2013 - 9:04

Ja maar printje wij hebben ook zo gekeken. Maar bijv de hypotheekrente aftrek komt op mijn vriend zijn naam binnen. Dat moet je dan ook wel op zijn naam neer zetten bij die verdeling aan het einde, anders klopt het niet in totaal zeg maar. Want dan kan het lijken alsof ik heeeel veel krijg mij haar heel veel moet betalen.

Ben wat slecht met uitleggen..
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  Printje ma 18 maa 2013 - 9:12

Ik snap wat je bedoeld denk ik. Maar volgens mij heeft het bedrag wat wij terugkrijgen te maken met die inkomensafhankelijke combinatiekorting. Mijn schoonvader heeft het nagekeken en die heeft er wel verstand van volgens mij en die zei dat het klopt zo. Ik heb er zelf niet zoveel verstand van.

Volgens mij komt de hypotheekrente aftek ook 50/50 bij ons binnen. We krijgen iedere maand allebei een x bedrag op onze gemeenschappelijke rekening.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  studiebol ma 18 maa 2013 - 9:27

Ja, het zal vast kloppen hoor wat jullie gedaan hebben, ik benoem het omdat ik het namelijk zo ingevuld had dat we een vet bedrag terug kregen, maar ja toen moest mijn vriend vet betalen zeg maar Belastingvraagje mbt fiscaal partnerschap 561177 Alles komt op zijn naam binnen elke maand dat is voor ons weer voordeliger.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* di 19 maa 2013 - 0:50

Het loont inderdaad soms om het anders te verdelen maar soms maakt het niet uit en blijft het te betalen/te ontvangen bedrag toch gelijk ongeacht op wiens naam het staat.

Verrekenen gebeurd inderdaad niet automatisch. Je kunt er wel om verzoeken, je moet dan een brief schrijven met het verzoek om verrekening tussen jou en je partner. Voor adressen etc kun je de Belastingtelefoon even bellen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: