Ja, we gaan ervoor!
+7
Punto
vlinder-2011
kajaka88
Snoes
Shisha
Joli86
Bay
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ja, we gaan ervoor!
Wanneer was het voor jou/jullie duidelijk dat jullie voor een kindje zouden gaan? Had je een bepaald gevoel, waren de omstandigheden ernaar,etc?
Ik wil heel graag moeder worden en heb het er ook regelmatig over met mijn vriend maar we vragen ons beide af wanneer. Het lijkt mij namelijk doodeng en spannend tegelijk om met de pil te stoppen en te weten dat je vanaf dan dus zwanger kunt worden. Wanneer is het beste moment etc.
Dus wanneer was bij jullie het gevoel er " ja, we gaan ervoor" ?
Ik wil heel graag moeder worden en heb het er ook regelmatig over met mijn vriend maar we vragen ons beide af wanneer. Het lijkt mij namelijk doodeng en spannend tegelijk om met de pil te stoppen en te weten dat je vanaf dan dus zwanger kunt worden. Wanneer is het beste moment etc.
Dus wanneer was bij jullie het gevoel er " ja, we gaan ervoor" ?
Bay- Prater
- Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11
Re: Ja, we gaan ervoor!
Eh, een paar weken ná de positieve zwangerschapstest?
Ik was niet gepland zwanger, en bij de tweede was het ook meer een 'ach, die pil is ook niets' en was ik weer meteen zwanger. Ik heb niet echt gepland van 'nu gaan we er voor', ook bij de tweede niet, een baby was welkom, maar ik ben er niet heel bewust mee bezig geweest.
Anders had ik tot mijn 40e getwijfeld ook denk ik
Ik was niet gepland zwanger, en bij de tweede was het ook meer een 'ach, die pil is ook niets' en was ik weer meteen zwanger. Ik heb niet echt gepland van 'nu gaan we er voor', ook bij de tweede niet, een baby was welkom, maar ik ben er niet heel bewust mee bezig geweest.
Anders had ik tot mijn 40e getwijfeld ook denk ik
Gast- Gast
Ik wilde heel graag snel kinderen nadat we getrouwd zijn maar mijn man gaf aan daar echt nog een tijd mee te willen wachten. Dat vond ik dus wel heel jammer.
De ochtend na de bruiloft lagen we nog in bed toen mijn man ineens aan me vroeg hoe ik het zou vinden als de pil thuis bleef op huwelijksreis. Natuurlijk vond ik dat super, maar omdat ik op vakantie niet ongesteld wilde zijn heb ik em toch mee genomen en hebben we hem de laatste avond samen daar de prullenbak in gegooid.
Inmiddels zijn we bijna een half jaar, en zitten we in de mm voor ons eerste kindje!
Toen ik vroeg aan em waarom hij ineens van gedachten was veranderd wist hij dat niet uit te leggen. Was gewoon een gevoel zei hij..
De ochtend na de bruiloft lagen we nog in bed toen mijn man ineens aan me vroeg hoe ik het zou vinden als de pil thuis bleef op huwelijksreis. Natuurlijk vond ik dat super, maar omdat ik op vakantie niet ongesteld wilde zijn heb ik em toch mee genomen en hebben we hem de laatste avond samen daar de prullenbak in gegooid.
Inmiddels zijn we bijna een half jaar, en zitten we in de mm voor ons eerste kindje!
Toen ik vroeg aan em waarom hij ineens van gedachten was veranderd wist hij dat niet uit te leggen. Was gewoon een gevoel zei hij..
Joli86- Prater
- Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10
Wij zijn er direct na het trouwen voor gegaan. We waren er al wel eerder aan toe maar ik wilde toch graag eerst trouwen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Toen wij pas samenwoonden, wisten wij al dat we niet héél lang wilden wachten met kinderen. Alleen was ik altijd degene die erover begon, dus ik besloot om er niet meer zelf over te beginnen en kijken of mijn vriend er zelf over zou beginnen, omdat we er natuurlijk beiden helemaal achter wilen staan. In september 2010 gingen we een weekendje weg en toen begon hij zelf spontaan over kinderen en dat de wens bij hem toch echt wel groot was. Uiteindelijk zijn we er in januari 2011 voor gegaan.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10
Wij willen het al wel nu, maar hebben nog even 2 andere dingen op onze planning staan die nogal wat geld kosten en waarom we beter nog even kunnen wachten. Zo willen we graag een garage zetten en een andere auto. Die garage komt er zowiezo binnen nu en een kwart jaar, een andere auto niet veel later. Wel hebben we besloten zowiezo aan het einde van dit jaar er echt bewust voor te gaan. Wel ben ik al een half jaar gestopt met de pil en worden we eigenlijk steeds minder voorzichtig.
Laatst aangepast door kajaka88 op ma 18 maa 2013 - 0:57; in totaal 1 keer bewerkt
kajaka88- Prater
- Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10
Op de huwelijksreis.. De wens was er al langer maar mijn man wilde perse eerst trouwen.. Stiekem waren we al gestopt met de pil maar echt begonnen zijn we in onze huwelijksreis.. Het gevoel was er, samen oud willen worden.. Jong een gezin vormen.. Wij zijn beide van het huisje, boompje, beestje en daar wilden we graag een kindje bij..
vlinder-2011- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 472
Registratiedatum : 19-06-11
Hier wisten we allebei ook dat we kinderen wilden, de vraag was alleen wanneer. Met name bij mijn vriend was het nog een langetermijn doel. Ik had een spiraal die er bijna 5 jaar in zat en we dus een beslissing moesten maken. Uiteindelijk afgelopen zomer er over gehad, dat er geen anticonceptie na het spiraal zou komen en dan we dan wel zouden bekijken hoe het loopt. Ik wilde in eerste instantie nog even wachten, eerst m'n sportseizoen nog afmaken. Uiteindelijk is m'n spiraal er afgelopen december uit gegaan en hebben we een " we zien wel" afspraak gemaakt.
Ik merk alleen dat dat voor mij niet zo werkt haha ben er meer mee bezig dan we zien wel.
Ik merk alleen dat dat voor mij niet zo werkt haha ben er meer mee bezig dan we zien wel.
Punto- Fluisteraar
- Aantal berichten : 80
Punten : 80
Registratiedatum : 16-02-12
Wij wisten al van elkaar dat we kinderen wilde, maar hadden allebei de wens om eerst alles op orde te hebben.
We kochten een appartement en trouwden, hierna was/is het welkom!
Helaas moesten we wel een klein handje geholpen worden via de gynaecoloog, maar inmiddels zijn wij 9 weken zwanger.
We kochten een appartement en trouwden, hierna was/is het welkom!
Helaas moesten we wel een klein handje geholpen worden via de gynaecoloog, maar inmiddels zijn wij 9 weken zwanger.
myloon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11
Leuk Myloon, gefeliiteerd!
Ik had de wens al wat langer dan mijn vriend, maar we konden er samen goed over praten.
Hij wilde eerst ons huis gekocht hebben en weten hoe we er financieel voor zouden komen te staan. Toen werd de auto in de prak gereden, en moesten we een ander, dus hebben we besloten eerst daarvoor te sparen. Begin mei hadden we het bedrag bijna bij elkaar en toen ben ik gestopt met de pil, en half juli had ik een positieve test in hadden.
Ik had de wens al wat langer dan mijn vriend, maar we konden er samen goed over praten.
Hij wilde eerst ons huis gekocht hebben en weten hoe we er financieel voor zouden komen te staan. Toen werd de auto in de prak gereden, en moesten we een ander, dus hebben we besloten eerst daarvoor te sparen. Begin mei hadden we het bedrag bijna bij elkaar en toen ben ik gestopt met de pil, en half juli had ik een positieve test in hadden.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Toen ik een baan had wat goed liep na mijn studie. Ik ben best jong en zei altijd eerst een paar jaar te willen wachten met kinderen en heerlijk kunnen genieten van het luxe leven met 2 volwaardige salarissen, maar toen ik een baan had waarvan ik vrijwel zeker was dat me contact verlengd zou worden hadden we ineens heel sterk de wens om er voor te gaan. Best impulsief besloten, maar had niet anders gewild.
Sun88- Prater
- Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12
Mijn vriend is er nooit echt 'klaar klaar' voor geweest, ik wel.
Je kan eigenlijk zeggen dat hij na een tijdje het gezeur zat was, hij een datum nodig had om naar toe te leven en er dan klaar voor te zijn, en ik ook. Alsnog waren we beiden doodsbang, maar we doen het toch maar mooi.
Je kan eigenlijk zeggen dat hij na een tijdje het gezeur zat was, hij een datum nodig had om naar toe te leven en er dan klaar voor te zijn, en ik ook. Alsnog waren we beiden doodsbang, maar we doen het toch maar mooi.
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Soortgelijke onderwerpen
» Het moment van: we gaan ervoor!
» Peuter en keelpijn, wat geven jullie ervoor?
» Hoe zou het met Charlie gaan?
» Geocaching,zijn er winkels in nl die spullen ervoor verkopen
» Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
» Peuter en keelpijn, wat geven jullie ervoor?
» Hoe zou het met Charlie gaan?
» Geocaching,zijn er winkels in nl die spullen ervoor verkopen
» Personeelsuitje - Gaan of niet gaan?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: