Kokosolie
+17
Linda
Pompoen
Joan
Sanne
SDL
Zora
dr_oupy
Rouge
Herfstblaadjes
Huppekee
Queen
Coco
Mamsie
Urban Naked
Minx
Muus
Poeke
21 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Kokosolie
En er lekker mee bakken
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Joan schreef:Ik gebruik het eigenlijk alleen om m'n make-up te verwijderen. Werkt goed. Je kunt het trouwens ook prima gebruiken in de slaapkamer.
Je bedoeld voor dat penetreren waar ze het hier steeds over hebben?
Pompoen- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10
Pompoen schreef:Joan schreef:Ik gebruik het eigenlijk alleen om m'n make-up te verwijderen. Werkt goed. Je kunt het trouwens ook prima gebruiken in de slaapkamer.
Je bedoeld voor dat penetreren waar ze het hier steeds over hebben?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Weten jullie dat soms... Ik had ooit een pot gekocht om op brood te smeren, maar ik vond het niet lekker. Nou stond het al die tijd nog in de kast en nu is het over de datum.
Zou ik het nog wel gewoon kunnen gebruiken om m'n gezicht mee in te smeren?
Zou ik het nog wel gewoon kunnen gebruiken om m'n gezicht mee in te smeren?
Linda- Ratel
Oh geen idee Linda. Ik zou het zelf niet op mijn gezicht doen omdat mijn huid nogal gevoelig is. Maar in mijn haar zou ik het dan wel weer smeren.
Voor wie het vroeg, ik smeer maar een klein beetje op mijn gezicht in de ochtend. Maar het voelt bij mij helemaal niet te vet aan eigenlijk. Ik vind het echt een droge olie.
Voor wie het vroeg, ik smeer maar een klein beetje op mijn gezicht in de ochtend. Maar het voelt bij mij helemaal niet te vet aan eigenlijk. Ik vind het echt een droge olie.
Gast- Gast
Je kan het ook als soort zonnebrandcreme gebruiken. Mijn moeder smeert het bij mijn dochter op als ze naar buiten gaan. Je kunt het vergelijken met een lage factor.
Gast- Gast
Dat zou ik dus echt niet doen bij een kind. Sowieso hebben die een hoge factor nodig en het is ook een beetje gokken. Gewoon insmeren omdat het goed voor hun huidje is wel.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Ze doet het ook alleen als ze even naar buiten gaan en het zonnetje schijnt een beetje. Niet als de zon heel fel is en ze er langere tijd in zit (maar dit gebeurt ook eigenlijk niet). Voor die momenten gebruik ik ook gewone creme factor 50. Hoe bedoel je dat het een beetje gokken is?
Gast- Gast
Omdat je ook niet weet wat voor factor het is.
Pompoen- Lady Post-a-lot
Omg, ik zou 't NOOIT als zonnebrand gebruiken. Ik gebruikte 't om sneller bruin te worden en ik was poepiebruin maar ook verbrand. Nee hoor, gewoon een factor. Belachelijk trouwens dat mensen altijd maar denken dat wat natuurlijk is ook gelijk goed is. Heus niet. Je kan beter dingen gebruiken die bewezen goed zijn tegen de zon.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik ben het met je eens PC. Net zoals mensen die olijfolie gebruiken om sneller te bruinen. Wtf, je gaat toch geen bak en braad product gebruiken in de zon?
Sylvana- Prater
- Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10
Paper Crown schreef:Omg, ik zou 't NOOIT als zonnebrand gebruiken. Ik gebruikte 't om sneller bruin te worden en ik was poepiebruin maar ook verbrand. Nee hoor, gewoon een factor. Belachelijk trouwens dat mensen altijd maar denken dat wat natuurlijk is ook gelijk goed is. Heus niet. Je kan beter dingen gebruiken die bewezen goed zijn tegen de zon.
Ja en doe mij maar factor30 of hoger, want ik wil later geen ouwe kop of een rimpeldecollete
Gast- Gast
Ik bak mijn eten in die kokosolie!laat staan wat het met je huid doet ja...
eigenwijs- Fluisteraar
- Aantal berichten : 405
Punten : 420
Registratiedatum : 20-05-11
Insmeren met kokosolie beschermt wel iets beter tegen de zo'n dan wanneer je zonder bescherming de deur uitgaat. Dus in dat opzicht snap ik het wel. Ik zou het nooit in plaats van zonnebrand doen, maar het is ook zeker niet zo dat het voor snellere verbranding zorgt. Het biedt een hele lage bescherming.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Urban Naked schreef:Insmeren met kokosolie beschermt wel iets beter tegen de zo'n dan wanneer je zonder bescherming de deur uitgaat. Dus in dat opzicht snap ik het wel. Ik zou het nooit in plaats van zonnebrand doen, maar het is ook zeker niet zo dat het voor snellere verbranding zorgt. Het biedt een hele lage bescherming.
echt?ik hou van dat spul!had vettt droge armen etc nu.door kokos id het weg!gebruik het overal voor;)
eigenwijs- Fluisteraar
Komt er dan ook kokossmaak aan je eten of valt dat wel mee?eigenwijs schreef:Ik bak mijn eten in die kokosolie!laat staan wat het met je huid doet ja...
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Ik bedoel dus precies wat Urban Naked zegt. Het biedt lichte bescherming, niet meer en niet minder dan dat. Ik laat m'n dochter heus niet bruin bakken in de zon.
Ik vind dat bakken in kokosolie wel een smaak achter laat. Heel subtiel, maar je ruikt en proeft het wel.
Ik vind dat bakken in kokosolie wel een smaak achter laat. Heel subtiel, maar je ruikt en proeft het wel.
Gast- Gast
Sanne schreef:Komt er dan ook kokossmaak aan je eten of valt dat wel mee?eigenwijs schreef:Ik bak mijn eten in die kokosolie!laat staan wat het met je huid doet ja...
nee helemaal niet!ruikt wel wat apart.. heb die pot vd tuinen zonder geur je hebt er ook 1 met geur denk dat je die wel proeft(kokos)die kan je ook op je brood smeren!
eigenwijs- Fluisteraar
Sanne schreef:eigenwijs schreef:Ik bak mijn eten in die kokosolie!laat staan wat het met je huid doet ja...
Komt er dan ook kokossmaak aan je eten of valt dat wel mee?
Bij de ontgeurde variant niet. Maar toch vind ik het niet lekker. Moeilijk uit te leggen, maar het laat een bepaalde structuur ofzo achter.
De extra vierge smeerde ik op brood bij dochter toen ze nog geen roomboter (ivm allergie) mocht, zij vond het heerlijk.
Linda- Ratel
Ik zal het eens proberen. Misschien dat mijn dochter het inderdaad ook wel lekker vindt op brood.
Deed jij er dan ook nog ander beleg op, Linda?
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Sanne schreef:Ik zal het eens proberen. Misschien dat mijn dochter het inderdaad ook wel lekker vindt op brood.
Nee gewoon zo. Er zit smaak genoeg aan. En dat vond ze ook lekker.
In combinatie met zoet beleg zal het ook wel lekker zijn.
Linda- Ratel
Kokosolie heeft maar een factor 2-4 voor de zon... niet echt te vergelijken met mijn factor 50 die ik gebruik! Wel gebruik ik het als nachtcrème. Heb echt jaren alles van Clinique gehad omdat ik voor veel dingen allergisch ben maar wat fijn, nooit meer een trekkend gezicht of het gevoel na het 'schoonmaken' alsof je huid in de fik staat (stap 2 van Clinique)
Olijfolie gebruik ik trouwens als bodylotion, zo zacht als een baby word ik ervan!
Olijfolie gebruik ik trouwens als bodylotion, zo zacht als een baby word ik ervan!
Poeke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10
Ik heb ook een pot aangeschaft, nu nog eens verdiepen in wat ik er allemaal mee kan. Vind het voor mijn huid echt heerlijk.
Gast- Gast
Ik gebruik het voor m'n onderbenen na het scheren. Als 'after sun' na het zonnen en soms als nachtcreme als m'n huid heel droog is. Oh en ook als lippen balsem.
Razz- Kletskop
- Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 3 van 3
Permissies van dit forum: