Frituren in kokosolie.
+4
jena
Linda
madam
Coco
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Frituren in kokosolie.
Iemand dit al eens gedaan?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Frituren in kokosolie.
Het lijkt mij dat je dan frikadellen en patatjes met kokossmaak zit te eten, of valt dat mee?
Gast- Gast
In principe is kokosolie smaakloos. Ik bak weleens een eitje in kokosolie en er zit geen kokosmaak aan.
Maar frituren heb ik nooit geprobeerd.
Theoretisch zou het kunnen.
Maar frituren heb ik nooit geprobeerd.
Theoretisch zou het kunnen.
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
Lennox schreef:Het lijkt mij dat je dan frikadellen en patatjes met kokossmaak zit te eten, of valt dat mee?
Je hebt ook ontgeurde kokosolie. Dat smaakt dus niet naar kokos. De extra vierge kokosolie smaakt wel naar kokos, maar die is niet geschikt om zo heet te verhitten.
Coco, het kan dus zeker! Veel gezonder zelfs.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Maar de ontgeurde olie is niet zo gezond om in te frituren. Ik wil in ongeraffineerde (koudgeperste biologische kokosolie), dus met geur/smaak frituren. Door het verhitten schijnt de geur en smaak eruit te gaan. Maar voordat ik tientallen euros(60-70 denk ik) aan kokosolie uit ga geven was ik benieuwd of er erg veel smaakverschil in zit.
Coco- Ratel
Coco schreef:Maar de ontgeurde olie is niet zo gezond om in te frituren. Ik wil in ongeraffineerde (koudgeperste biologische kokosolie), dus met geur/smaak frituren. Door het verhitten schijnt de geur en smaak eruit te gaan. Maar voordat ik tientallen euros(60-70 denk ik) aan kokosolie uit ga geven was ik benieuwd of er erg veel smaakverschil in zit.
Dat wordt een duur kroketje! Waarom zou je dat willen?
jena- Fluisteraar
- Aantal berichten : 228
Punten : 248
Registratiedatum : 26-11-10
Ik denk dat dat op den duur wel mee valt. Je kunt de olie minimaal 2 jaar gebruiken voordat je nieuwe hoeft te kopen, mits je het filtert na gebruik. Daarna pas gaat de kwaliteit achteruit.
De reden waarom ik dat wil is omdat het een stuk gezonder is.
De reden waarom ik dat wil is omdat het een stuk gezonder is.
Coco- Ratel
Heb je het inmiddels al eens geprobeerd?
Linda- Ratel
Ik ben ook wel benieuwd.
Pink!- Prater
- Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13
Nee helaas nog niet. Ik denk dat ik het met suikerfeest ga uitproberen, over een maand dus.
Coco- Ratel
Oké, ben benieuwd! Ik wil het ook eens gaan proberen.
Linda- Ratel
Maar als je gezond wil eten.. kan je dan niet beter de frikandellen en kroketten helemaal achterwege laten?
Roos'- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 109
Registratiedatum : 20-01-13
Roos' schreef:Maar als je gezond wil eten.. kan je dan niet beter de frikandellen en kroketten helemaal achterwege laten?
Ik wil er gewoon zelfgemaakte patatjes en gepaneerde kipstukjes in frituren.
Linda- Ratel
Het is voor verse friet Roos, niet voor kroketten etc.
Coco- Ratel
Dat maakt het natuurlijk nog steeds niet gezondLinda schreef:Roos' schreef:Maar als je gezond wil eten.. kan je dan niet beter de frikandellen en kroketten helemaal achterwege laten?
Gast- Gast
Lennox schreef:Dat maakt het natuurlijk nog steeds niet gezondLinda schreef:Roos' schreef:Maar als je gezond wil eten.. kan je dan niet beter de frikandellen en kroketten helemaal achterwege laten?
Waarom niet? Vanwege de aardappel? Dat eet ik met mate.
Linda- Ratel
Wat is er mis met af en toe verse frietjes?
Coco- Ratel
Ik heb toevallig vandaag 100% rijstolie gekocht voor in de frietpan, ben benieuwd!
Laurientje- Prater
- Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13
Nee Linda, ik kan dingen gefrituurd in olie gewoon niet gezond noemen. Of je het nou in kokosolie doet, of frituurolie. Staat los van de aardappelen, en er is ook helemaal niets mis met verse frietjes, het is gewoon het hele idee van frituren. je kunt het zo exotisch doen lijken wat je wilt, maar frituren blijft ongezond. Sowieso is kokosolie verzadigd vet, dus ik vraag me af in hoeverre het echt gezond is...
Gast- Gast
Het is toch niet raar dat als je dan toch wil frituren, je dat graag op een zo gezond mogelijke manier wil doen? Waarom moet het nou weer zo zwart/wit?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
De meningen over verzadigde vetten zijn nogal verschillend. Ik ben er niet zo bang voor. Liever dat dan suikers etc.
Maar of het nu wel of niet gezond is om te frituren, in kokosolie verse frietjes maken is in ieder geval al een stuk gezonder dan diepvriesfriet in frituurvet. En wanneer het eens een dagje niet zo gezond hoeft, kun je toch alsnog wel voor (een van) de "gezondste" optie kiezen?
Maar of het nu wel of niet gezond is om te frituren, in kokosolie verse frietjes maken is in ieder geval al een stuk gezonder dan diepvriesfriet in frituurvet. En wanneer het eens een dagje niet zo gezond hoeft, kun je toch alsnog wel voor (een van) de "gezondste" optie kiezen?
Coco- Ratel
Kokosolie is inderdaad verzadigd vet, maar betekend niet dat het altijd ongezond is. Door het laurinezuur wat er in zit is het juist heel goed voor je cholesterol.
Kokosolie kan heel erg heet verhit worden zonder dat het oxideert. Er komen helemaal geen schadelijke stoffen vrij (tov bijvoorbeeld zonnebloemolie).
Ik zou niet iedere dag frituren met kokosolie, maar er is niks wat ik iedere dag zou willen eten. Variatie is juist zo belangrijk in een gezonde leefstijl.
Dus ik vind kokosolie wel een verantwoorde optie.
Kokosolie kan heel erg heet verhit worden zonder dat het oxideert. Er komen helemaal geen schadelijke stoffen vrij (tov bijvoorbeeld zonnebloemolie).
Ik zou niet iedere dag frituren met kokosolie, maar er is niks wat ik iedere dag zou willen eten. Variatie is juist zo belangrijk in een gezonde leefstijl.
Dus ik vind kokosolie wel een verantwoorde optie.
Linda- Ratel
Ja precies, het komt nu over alsof je óf extreem gezond moet eten, óf, als je dan zo nodig wil frituren, het meteen maar moet doen in het meest slechte ouderwetse frituurvet.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: