Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kokosolie

+17
Linda
Pompoen
Joan
Sanne
SDL
Zora
dr_oupy
Rouge
Herfstblaadjes
Huppekee
Queen
Coco
Mamsie
Urban Naked
Minx
Muus
Poeke
21 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Kokosolie Empty Kokosolie

Bericht  Gast zo 17 maa 2013 - 23:19

Een tijdje terug las ik hier over kokosolie voor huid en haar. Het ging volgens mij om een puur natuurlijk product dat ook voor koken gebruikt kan worden.

Waarvoor gebruiken jullie het en hoe bevalt het? Ik zit erover te denken dit te gaan gebruiken voor mijn haar. De onderkant is extreem droog maar de wortels juist super vet. Nu heb ik gelezen dat het van de juiste olie niet sneller vet zal worden, klopt dat?

Zit er nog verschil tussen verschillende merken en soorten?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kokosolie Empty Re: Kokosolie

Bericht  Minx zo 17 maa 2013 - 23:34

Ik gebruik het voor mijn huid, deze ziet er super uit. Eerder werd ik altijd wakker met een vettig laagje op mijn gezicht en nu is het gewoon lekker zacht smile.
Ik gebruik de kokosolie van de tuinen Royal green extra vergin.
En smeer het ook op mijn lippen, een groot voordeel als ik wat binnen krijg is het prima smile.

Verder heb ik om te bakken en braden een andere pot hahaha. Voelt een beetje vreemd om hetzelfde op je gezicht te smeren als in de pan te gooien.

Edit: waar je op moet letten is dat je de koudgeperste extra vergin olie hebt.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Poeke zo 17 maa 2013 - 23:54

Sinds kort gebruik ik het voor mijn huid! (en door mijn smoothie's)
Ik ben best allergisch in mijn gezicht en gebruikte daardoor Clinique. Echter merkte ik steeds mee hoe chemisch het is. Als ik het 1x vergat stond mijn huid meteen strak en als ik een droge huid had en er wat op smeerde rond mijn ogen kreeg ik toch een allergische reactie.

Om mijn huid schoon te maken gebruik ik Jemako doekjes en dan lekker kokosolie erop. Het gaat erg goed en nog een groot voordeel.. scheelt me bijna 300euro per jaar Kokosolie 281626781
Poeke
Poeke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 191
Punten : 196
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Muus ma 18 maa 2013 - 1:00

Ik heb een pot hier in de kast staan (gekocht bij de toko, scheelt veel geld!) 100% kokosolie zonder toevoegingen.
Een aantal keer gebruikt voor mijn haar, maar ik ben er echt geen fan van!
Mijn haren worden er wel extra vet van en ik was ze erg zorgvuldig. Daarbij heeft het mijn haarconditie ook niet verbeterd.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 1:04

Bedankt voor de tip Minx! Ik heb deze net besteld:

Kokosolie 206374

Muus, was die van jou ook koudgeperst? Ik vind namelijk ook heel veel soorten kokosolie die niet koudgeperst zijn. Ik begrijp dat dat niet handig is voor in je haar/op je gezicht. Misschien dat het daar aan ligt?

Ik ben benieuwd hoe het bevalt!

Gast
Gast

Bericht  Muus ma 18 maa 2013 - 1:11

Ik heb even gekeken en mijn pot is ook van Royal Green, maar ik kan niet terugvinden of deze koudgeperst is. Waar hebben jullie dat gevonden? Want op de pot staat het niet.

Muus
Prater
Prater

Bericht  Muus ma 18 maa 2013 - 1:11

Laat maar, heb het al gezien haha! Is wel koudgeperst.

Muus
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 1:17

Dan duim ik gewoon dat het bij mij goed uitpakt Wink

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 18 maa 2013 - 1:27

En pakt het niet goed uit kun je er altijd nog in braden Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Urban Naked ma 18 maa 2013 - 7:52

Ik gebruik het voor m'n huid en haar. Maar in m'n haar smeer ik het alleen als masker, en daarna was ik het uit. Ik vind wel dat je haar er te vet van wordt.
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12

Bericht  Mamsie ma 18 maa 2013 - 9:01

Als het niet bevalt kan je ook nog voor moringaolie gaan. Superspul!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 9:20

Mamsie schreef:Als het niet bevalt kan je ook nog voor moringaolie gaan. Superspul!

Wat is dat dan?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 22:02

Ik heb een pot van de tuinen, geen idee of het koud geperst is. Ik gebruik het als hotoil treatment in mijn haar. 30 minuten of langer in laten trekken. En daarna gewoon uitwassen. Het is niet lekker om het te laten zitten, zeker niet als het koud is, dan wordt het keihard. En je haar is vet. Hoewel het wel een vrij droge olie is. Na het wassen (2x) is het er gewoon uit.

Ik heb sinds 2 jaar kleine puistjes-achtige dingen onder mijn ogen. Geen idee wat het is en het jeukt ook. Rode soort bultjes met mee eters. En sinds 1 week gebruik ik de kokosolie als nachtcreme. En ze zijn weg! Superspul. Ook is mijn huid overdag niet zo droog meer. Als dagcreme gebruik ik gewoon een creme.

Kokosolie is tot zover bekend de enige olie die tot het diepst in de haarschacht penetreert. Olijfolie doet dat bijvoorbeeld niet, en arganolie ook niet. Dus ik hou het zeker bij de cocosolie.

Gast
Gast

Bericht  Coco ma 18 maa 2013 - 23:13

Ik gebruik het ook op mijn gezicht en andere droge plekjes, ook bij de kinderen.Mijn man op zijn eczeem. Ook gebruik ik het voor de bodem van monchoutaart, bak er ei in, vlees. En smeer het op mijn wimpers. Af en toe als masker in mn haar.

Als kokosolie voor je haar niet werkt zou je arganolie kunnen proberen, ook erg fijn. Sommigen krijgen van kokosolie droger haar. Bij Arganolie moet je het zo puur mogelijk hebben,liefst 100% pure olie. Maar is wel lastig aan te komen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 23:14

Coco schreef:Ik gebruik het ook op mijn gezicht en andere droge plekjes, ook bij de kinderen.Mijn man op zijn eczeem. Ook gebruik ik het voor de bodem van monchoutaart, bak er ei in, vlees. En smeer het op mijn wimpers. Af en toe als masker in mn haar.

Als kokosolie voor je haar niet werkt zou je arganolie kunnen proberen, ook erg fijn. Sommigen krijgen van kokosolie droger haar. Bij Arganolie moet je het zo puur mogelijk hebben,liefst 100% pure olie. Maar is wel lastig aan te komen.

Ja he? Ik heb er ook wel eens naar gezocht, de pure versie. Maar jij hebt natuurlijk connecties Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Mamsie di 19 maa 2013 - 1:49

Minneke schreef:
Mamsie schreef:Als het niet bevalt kan je ook nog voor moringaolie gaan. Superspul!

Wat is dat dan?

Google het maar eens. Het is ook heerlijk voor je gezicht. Ik gebruik er zelf ook capsules van om in te nemen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Queen wo 20 maa 2013 - 7:45

Ik heb een pot kokosvet van de tuinen.
Heerlijk! Ik smeer flink wat in mijn haar en slaap er een nachtje mee. Dan was ik het 's morgens en heb ik weelderig (niet vet) haar. Verder smeer ik het op mijn droge benen, handen en gezicht. Love it smile
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Huppekee wo 20 maa 2013 - 8:42

Queen schreef:Ik heb een pot kokosvet van de tuinen.
Heerlijk! Ik smeer flink wat in mijn haar en slaap er een nachtje mee. Dan was ik het 's morgens en heb ik weelderig (niet vet) haar. Verder smeer ik het op mijn droge benen, handen en gezicht. Love it smile

Gaat dan niet je hele bed er naar ruiken? Als je er mee gaat slapen?
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344

Bericht  Queen wo 20 maa 2013 - 8:47

Huppekee schreef:
Queen schreef:Ik heb een pot kokosvet van de tuinen.

Gaat dan niet je hele bed er naar ruiken? Als je er mee gaat slapen?

Nee. Het wordt ook niet enorm vettig, of plakkerig.
Queen
Queen
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 354
Registratiedatum : 10-12-10

Bericht  Gast wo 20 maa 2013 - 9:21

Nou, mijn haar doordrenkt en mijn make up ermee afgehaald, gezicht en armen ingesmeerd. Het ruikt hier dus heerlijk!

Ik ben benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Herfstblaadjes za 23 maa 2013 - 2:44

Minneke schreef:Nou, mijn haar doordrenkt en mijn make up ermee afgehaald, gezicht en armen ingesmeerd. Het ruikt hier dus heerlijk!

Ik ben benieuwd!

En bevalt het?

Ik heb het ook maar eens gekocht en mijn haar er uitgebreid mee ingesmeerd, een beetje op mijn handen en wat droge plekjes op mijn rug. Mijn kat is nu helemaal verliefd op me en wil me alleen maar aflebberen smile. Ik heb het ook op mijn brood gesmeerd met hagelslag haha, best lekker.
Herfstblaadjes
Herfstblaadjes
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 2:57

Ik kreeg het er niet goed uitgewassen. Dus bovenop bleef het een beetje vet. Maar mijn haar was wel echt heerlijk zacht en goed doorkambaar! En het werd ook niet vetter gedurende de dag. Na de tweede kaar wassen was het er helemaal uit. Mijn haar ziet er voor mijn doen goed vol uit.

Ik gebruik het nu ook als make-up remover en dat werkt super.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 23 maa 2013 - 3:57

Minneke schreef:Ik kreeg het er niet goed uitgewassen. Dus bovenop bleef het een beetje vet. Maar mijn haar was wel echt heerlijk zacht en goed doorkambaar! En het werd ook niet vetter gedurende de dag. Na de tweede kaar wassen was het er helemaal uit. Mijn haar ziet er voor mijn doen goed vol uit.

Ik gebruik het nu ook als make-up remover en dat werkt super.
Ik smeer het ook op mijn hoofdhuid want die is nogal droog. Maar jij kunt het de volgende keer ook alleen smeren in het gedeelte wat je normaal in een staart doet!

Gast
Gast

Bericht  Rouge za 23 maa 2013 - 4:09

Ik heb gisteren ook een pot aangeschaft. Ik denk wat betreft het in je haar smeren, dat het beter is het niet bij de haarwortels erin te doen, maar zoveel mogelijk de punten. Dat vette krijg je er anders niet goed uit.

Ik las dat het goed is om iedere dag twee theelepels ervan te eten. Als ik zo lees op internet lijkt het echt Het Wondermiddel ofzo. Alleen zo puur van de lepel eten vond ik echt ranzig, moest mijn best doen niet over mijn nek te gaan. Maar las dat je het ook in thee kan doen of water dus ga dat eens proberen.

Mijn gezicht was wel lekker zacht vanmorgen.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Minx za 23 maa 2013 - 9:05

Rouge gewoon gebruiken om in te koken, tis super stabiel spul.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud