Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kipfilet

+12
Sissi
Mizz_S
Blond
Marin
Japie
Burn
Ella
Ibbeltje
Linda
kajaka88
Caresses
SarahKey
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Kipfilet Empty Kipfilet

Bericht  Japie zo 17 maa 2013 - 21:25

Ik eet bijna altijd hetzelfde met kipfilet en ben dat een beetje zat. Wat vinden jullie het lekkerste gerecht met kip?
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Linda zo 17 maa 2013 - 21:27

Ik vind een rode of groene curry met kokosmelk en kip erg lekker.

Wij eten regelmatig kip, op veel verschillende manieren.

Lapjes marineren en dan onder de grill leggen is ook erg lekker.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  SarahKey zo 17 maa 2013 - 21:33

Kipfilet opensnijden tot de helft. Vullen met pesto of roomkaas. En dan omwikkelen met ontbijtspek en dit in de oven. Heerlijk.
Sowieso eten wij heel veel kipfilet. Door roerbakgerechten, door ovenschotels, zo opgebakken, de variatie hierboven etc.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Caresses zo 17 maa 2013 - 21:38

Kip met rode pesto, broccolli en pasta (en kaas). Heerlijk.
Kip gemarineerd in conimex marinade voor sate, even onder de grill of oven: yummie. (Lekker bij nasi of noedels).
Kip met allerlei groenten door elkaar gewokt.

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  kajaka88 zo 17 maa 2013 - 23:04

Wat ik oa maak van kipfilet: kip/perzik kerrie taart met croissant deeg. Recept: kipfilet bakken, dan tl sambal en tl gemberpasta erbij. Dan een zakje kerriesaus van knorr er door roeren. Bekertje crème fraiche erbij. En op het laatst in stukjes gesneden perzik erdoor roeren. Vuur uit. Een ovenschaal bekleden met croissantdeeg, de kip kerrie erin doen, dichtmaken met het croissantdeeg, oude geraspte kaas erover. En dan zo'n 30min in de oven op 150 graden.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Marin zo 17 maa 2013 - 23:08

Kipfilet koken en dan door de blender halen met wat magere kwark, lekkere kruiden (ik vind wat chili poeder of andere pittige kruiden erg lekker), en wat groente zoals komkommer, mais of tomaatjes, en dan heb je een soort gezonde kipsalade gemaakt, lekker in een pita broodje.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Ibbeltje zo 17 maa 2013 - 23:20

Marin schreef:Kipfilet koken en dan door de blender halen met wat magere kwark, lekkere kruiden (ik vind wat chili poeder of andere pittige kruiden erg lekker), en wat groente zoals komkommer, mais of tomaatjes, en dan heb je een soort gezonde kipsalade gemaakt, lekker in een pita broodje.

O dit vind ik ook een lekkere tip!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Marin zo 17 maa 2013 - 23:40

Ibbeltje schreef:
Marin schreef:Kipfilet koken en dan door de blender halen met wat magere kwark, lekkere kruiden (ik vind wat chili poeder of andere pittige kruiden erg lekker), en wat groente zoals komkommer, mais of tomaatjes, en dan heb je een soort gezonde kipsalade gemaakt, lekker in een pita broodje.

O dit vind ik ook een lekkere tip!

Ik eet echt heel veel kipfilet omdat het lekker mager is, dus ik was het wokken/grillen etc ook echt beetje zat. En toen hadden we dit ineens bedacht en is best een leuke afwisseling.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Linda zo 17 maa 2013 - 23:44

Lekker Marin! Ga ik ook eens maken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Ibbeltje zo 17 maa 2013 - 23:51

Marin schreef:
Ibbeltje schreef:
Marin schreef:Kipfilet koken en dan door de blender halen met wat magere kwark, lekkere kruiden (ik vind wat chili poeder of andere pittige kruiden erg lekker), en wat groente zoals komkommer, mais of tomaatjes, en dan heb je een soort gezonde kipsalade gemaakt, lekker in een pita broodje.

O dit vind ik ook een lekkere tip!

Ik eet echt heel veel kipfilet omdat het lekker mager is, dus ik was het wokken/grillen etc ook echt beetje zat. En toen hadden we dit ineens bedacht en is best een leuke afwisseling.

De komkommer en zo doe je er ook doorheen in de blender?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Marin zo 17 maa 2013 - 23:55

Ibbeltje schreef:
Marin schreef:
Ibbeltje schreef:
Marin schreef:Kipfilet koken en dan door de blender halen met wat magere kwark, lekkere kruiden (ik vind wat chili poeder of andere pittige kruiden erg lekker), en wat groente zoals komkommer, mais of tomaatjes, en dan heb je een soort gezonde kipsalade gemaakt, lekker in een pita broodje.

O dit vind ik ook een lekkere tip!

Ik eet echt heel veel kipfilet omdat het lekker mager is, dus ik was het wokken/grillen etc ook echt beetje zat. En toen hadden we dit ineens bedacht en is best een leuke afwisseling.

De komkommer en zo doe je er ook doorheen in de blender?

Hmm nee dan wordt het denk ik te waterig. Ik snij komkommer altijd gewoon heel fijn, of je kan het even raspen en dan wat zout er op doen, even in trekken en dan uitknijpen, dan onttrek je het beetje aan vocht.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Ibbeltje zo 17 maa 2013 - 23:56

Aah oke ja dacht dat al idd. Dank je voor de tip!
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Ella ma 18 maa 2013 - 0:30

Ik doe kip vaak in de oven met zo'n zakje braadstomen, dat is echt lekker.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Japie ma 18 maa 2013 - 0:37

Bedankt voor de tips allemaal! Ik ga ze allemaal een keer uitproberen. Vanavond ga ik voor een kip curry. Ben benieuwd of het smaakt!
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Burn ma 18 maa 2013 - 1:08

Wij eten wel is kipfilet in ketjapsaus! I love you

Snij de kipfilet in kleine dunnen plakjes, laat ze een middag staan in een marinade van ketjapsaus, opbakken in een koekenpan! Mjammie!

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Japie ma 18 maa 2013 - 1:10

Je kunt zoveel maken van kip, maar ik kwam altijd op hetzelfde uit, omdat dat gewoon makkelijk was. Maar een keer variatie in het eten is welkom. Genoeg tips om daar wat mee te doen Laughing
Japie
Japie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2538
Punten : 2737
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Marin ma 18 maa 2013 - 1:12

Burn schreef:Wij eten wel is kipfilet in ketjapsaus! I love you

Snij de kipfilet in kleine dunnen plakjes, laat ze een middag staan in een marinade van ketjapsaus, opbakken in een koekenpan! Mjammie!

Hmm ja dat is zo lekker! Ik maak dan een marinade van ketjap, honing, sambal en wat sesamolie, en dan krijg je echt een heerlijke smaak. En dan op het laatst de marinade nog even inkoken tot een dikke stroop en dat over de gebakken kip smeren voor je het serveert, dan is het helemaal plakkerig/knapperig.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Blond ma 18 maa 2013 - 1:28

Marin schreef:
Burn schreef:Wij eten wel is kipfilet in ketjapsaus! I love you

Snij de kipfilet in kleine dunnen plakjes, laat ze een middag staan in een marinade van ketjapsaus, opbakken in een koekenpan! Mjammie!

Hmm ja dat is zo lekker! Ik maak dan een marinade van ketjap, honing, sambal en wat sesamolie, en dan krijg je echt een heerlijke smaak. En dan op het laatst de marinade nog even inkoken tot een dikke stroop en dat over de gebakken kip smeren voor je het serveert, dan is het helemaal plakkerig/knapperig.

Dan gebruik je ketjap manis toch? En geen asin?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Burn ma 18 maa 2013 - 2:14

Manis inderdaad

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Marin ma 18 maa 2013 - 2:32

Ja ik ook manis. Lekker zoet met die honing en toch een pitje van de sambal er bij. Hmmm smile
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Mizz_S ma 18 maa 2013 - 2:41

Ik maak weleens Italiaanse ovenschotel met kip. Champignons, uitje en courgette in blokjes, kip in stukjes, dat in de ovenschaal (ik bak de kip vaak heel even aan in de pan zodat het zeker weten gaar wordt) en dan een bepaalde saus van Grand Italia (weet zo ff niet meer welke) erover, en mozzarella in plakjes erover. Jammie!
Of kipfilet in stukken snijden, plakje spek erom en dan in een ovenschaal met champignons, ui en partjes tomaat.
Gewoon lekker kruiden/marineren en dan bakken, simpel maar lekker, en je kunt natuurlijk een beetje met de kruiden experimenteren. Je kunt het ook in hele kleine stukjes snijden en dan bakken en op een pitabroodje doen.
Of natuurlijk kipsaté, altijd lekker!
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Sissi ma 18 maa 2013 - 8:41

Marin schreef:Kipfilet koken en dan door de blender halen met wat magere kwark, lekkere kruiden (ik vind wat chili poeder of andere pittige kruiden erg lekker), en wat groente zoals komkommer, mais of tomaatjes, en dan heb je een soort gezonde kipsalade gemaakt, lekker in een pita broodje.

Dit klinkt echt heel erg lekker! Hoeveel van alles gebruik je voor één persoon? Ik ben echt een ramp met hoeveelheden en dan krijg ik straks een of andere waterige drab in plaats van saladeKipfilet 1578173417. Ik denk dat ik dit van de week maar eens uit ga proberen.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  TukTuk ma 18 maa 2013 - 9:00

Kipfilet blokjes marineren in griekse/turkse yoghurt, met daar doorheen tandoori Pasta (Van Pataks, gewoon te koop in de supermarkt), wat knoflook er bij, en dan een paar uur (liefst 12 uur) laten marineren, en vervolgens in de oven doen, inclusief saus. De kipfilet wordt dan echt super mals. Wat naanbrood er bij, en zelfgemaakte Raita I love you(Turkse/griekse yoghurt, met komkommer en munt)
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Saga ma 18 maa 2013 - 9:09

AngelNyn schreef:Kipfilet blokjes marineren in griekse/turkse yoghurt, met daar doorheen tandoori Pasta (Van Pataks, gewoon te koop in de supermarkt), wat knoflook er bij, en dan een paar uur (liefst 12 uur) laten marineren, en vervolgens in de oven doen, inclusief saus. De kipfilet wordt dan echt super mals. Wat naanbrood er bij, en zelfgemaakte Raita I love you(Turkse/griekse yoghurt, met komkommer en munt)
Dat ga ik van de week eens uitproberen smile
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Gast di 19 maa 2013 - 5:50

Saga schreef:
AngelNyn schreef:Kipfilet blokjes marineren in griekse/turkse yoghurt, met daar doorheen tandoori Pasta (Van Pataks, gewoon te koop in de supermarkt), wat knoflook er bij, en dan een paar uur (liefst 12 uur) laten marineren, en vervolgens in de oven doen, inclusief saus. De kipfilet wordt dan echt super mals. Wat naanbrood er bij, en zelfgemaakte Raita I love you(Turkse/griekse yoghurt, met komkommer en munt)
Dat ga ik van de week eens uitproberen Kipfilet 561177
Dat klinkt lekker!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kipfilet Empty Re: Kipfilet

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum