Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Veel te laat in slaap vallen..

+5
Star007
Sun88
Flower_L
Twellie
koNijntje
9 plaatsers

Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Parel za 16 maa 2013 - 9:40

Ik weet dat wij vanaf dag 1 stikverwend zijn met L. en haar slapen.
Ze slaapt heel vaak, heel goed. Hele nachten door, en veelal van 19 tot 8.
S´middags ook nog zo´n 2,5 uur.

Alleen, sinds deze week slaapt ze ineens van 21 tot 9, en haar wakker houden s´middags gaat hem écht niet worden.
Ik hoop dat er hier iemand is die zegt, jaaaaaaaa, dat is een sprong en over een week of wat slaapt ze weer gewoon als vanouds. Ik kan vrede hebben met om half 8, 8 uur naar bed, maar dit is gewoon niet leuk meer, vandaag sliep ze pas half 10!
Ze kan wel sinds deze week lopen en ze vermaakt zich opperbest. We hebben ook echt een gigantische lachbaby in bed als ze eigenlijk moet gaan slapen, maar ze gaat veel liever spelen.
Dit breekt me eigenlijk wel een beetje op Neutral
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Twellie za 16 maa 2013 - 9:41

Ik wil het wel even zeggen: het is een fase! Over een paar weken ben je vast al bijna weer vergeten hoe zwaar het nu is. En succes voor nu.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  koNijntje za 16 maa 2013 - 9:41

wat doet ze dan als je haar in bed legt?
t. ligt soms ook nog wel 30-60 min te kletsen, maar zolang hij niet huilt gaan we er ook niet naar toe.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Twellie za 16 maa 2013 - 9:43

Wij hebben trouwens ook een lachbaby en een lachpeuter maar ik ga er nooit heen als ze gewoon vrolijk aan het spelen zijn.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Flower_L za 16 maa 2013 - 9:46

L lag ook vaak te grappen in bed. Dan hoorde je hem giechelen en in bed springen. Vooral de spiegel was succes smile
Wat gebeurt er idd als ze bijtijds naar bed gaat?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Sun88 za 16 maa 2013 - 9:47

Gewoon in bed leggen rond half 8, zolang ze lacht, lekker laten lachen en via de babyfoon meegenieten:)
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Star007 za 16 maa 2013 - 9:56

Het is echt een sprong hoor, die helaas hier weer overging in de volgende sprong Veel te laat in slaap vallen.. 394967
Toen ze zo slecht in slaap viel deden wij het volgende wat nog wel eens resultaat had;
-In de buggy zetten voor de tv ( haha hoe slecht klinkt dit Laughing) , en dan viel ze zo in slaap en dan kon ik haar zo in bed leggen.
-Even samen met haar in ons bed liggen en dan viel ze vaak wel in slaap ( na een hoop geklauter en haren getrekt bij mama )

Ze heeft nu echt heel erg last van verlatingsangst en dus ook als ze naar bed moet. Sinds een paar dagen heb ik door dat als ik naast haar ga zitten, als zij in het donker in bed ligt, ze het goed vindt. Ik neem dan vaak mijn telefoon mee en ga een 20 minuten zitten internetten haha , dan slaapt ze meestal wel en sluip ik weg. Probleem is alleen dat ze dan zo'n 6 x per avond/nacht wakker wordt en schrikt omdat mama/papa er niet meer is, en het dan dus op het krijsen zet Rolling Eyes
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  NoMercy za 16 maa 2013 - 9:58

Pfff ik had liever gewild dat mijn zoontje pas om 9 uur zou gaan slapen, dan dat hij s'ochtends om half 6 wakker is Wink haha, zo heeft iedereen wel wat toch.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Star007 za 16 maa 2013 - 9:59

NoMercy schreef:Pfff ik had liever gewild dat mijn zoontje pas om 9 uur zou gaan slapen, dan dat hij s'ochtends om half 6 wakker is Wink haha, zo heeft iedereen wel wat toch.
Nouja ik vind het ook erg opbreken als D. avonds laat gaat slapen. Ik ben na het avondeten echt opgebrand en wil dan wat me-time . Als ik dan echt moet kiezen, liever de avond op tijd in bed en de ochtend wat vroeger wakker.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  NoMercy za 16 maa 2013 - 10:02

Star007 schreef:
NoMercy schreef:Pfff ik had liever gewild dat mijn zoontje pas om 9 uur zou gaan slapen, dan dat hij s'ochtends om half 6 wakker is Wink haha, zo heeft iedereen wel wat toch.
Nouja ik vind het ook erg opbreken als D. avonds laat gaat slapen. Ik ben na het avondeten echt opgebrand en wil dan wat me-time . Als ik dan echt moet kiezen, liever de avond op tijd in bed en de ochtend wat vroeger wakker.

Ja, maar daarom zeg ik, zo heeft iedereen wel wat. Elke ochtend half 6 opstaan breekt mij namelijk op! Wink

Maar even ontopic: Als het je echt opbreekt inderdaad gewoon half 8 op bed leggen en kijken wat ze dan doet, en anders eventueel rustig een boekje lezen, spelen? tot ze echt moe wordt? Of is dit niet mogelijk? Het kan een fase zijn inderdaad.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Fearie za 16 maa 2013 - 10:02

koNijntje schreef:wat doet ze dan als je haar in bed legt?
t. ligt soms ook nog wel 30-60 min te kletsen, maar zolang hij niet huilt gaan we er ook niet naar toe.

wij leggen D ook altijd tussen half 8 en 8 uur in bed, hij brabbelt dan soms nog wel 45 min maar huilt niet dus we halen hem er ook niet uit. Hebben gelukkig nooit echt een drama gehad met naar bed gaan gehad (alleen werd hij savonds nog wel eens verschrikt wakker van het blaffen van de honden en dan was ie zo overstuur dat we er wel een half uur druk mee zijn om hem te troosten.)

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Supertalentje za 16 maa 2013 - 10:28

Ik vind jouw topics altijd zo fijn, gelijk uit mijn droom gehaald, het wordt weer erger Wink

Is het een mogelijkheid haar laatste slaapje overdag in te korten? Of om savonds na het eten zo gek mogelijk te doen zodat ze moe wordt en daarna lekker in bad, fles erna?
En als ze alleen ligt te kletsen, zingen, lachen zou ik haar lekker laten smile

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Parel za 16 maa 2013 - 10:34

Bedankt voor de reacties! Voor degene die zeggen dat het een fase is, dank je! Fijn!

Haar slaapje overdag inkorten lukt niet, dan hebben we een grandioos chagrijnig kind.

Als we haar gewoon in bed leggen dan speelt ze idd, totdat het overgaat in huilen en haar knuffel en speen over de rand zijn gevallen en ze vanonder haar dekbed is. Ik ga er dan heen en leg haar weer neer. Uiteindelijk valt ze in slaap, natuurlijk.

We moeten er vaak om half 7 uit, dus iets eerder slapen zou wel fijn zijn, ook voor haar. Maar goed, we overleven het wel!
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Parel za 16 maa 2013 - 10:38

Oh, en supertje van me ; ze krijgt al sinds 4 maanden geen fles meer Laughing
En ze gaat elke avond helemaal los met spelen, gek doen en lopen én in bad.
Maar goed, ooit komt het goed! Voor nu genieten we op vrije dagen van het uitslapen.

Hier slaapt ze trouwens niet bij ons in onze armen, ons bed of de wagen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Supertalentje za 16 maa 2013 - 10:54

Parel schreef:Oh, en supertje van me ; ze krijgt al sinds 4 maanden geen fles meer Laughing
En ze gaat elke avond helemaal los met spelen, gek doen en lopen én in bad.
Maar goed, ooit komt het goed! Voor nu genieten we op vrije dagen van het uitslapen.

Hier slaapt ze trouwens niet bij ons in onze armen, ons bed of de wagen.

Ow shit, dan moet die fles van ons er ook af! Wink Grapje, maar in het begin heb ik errug veel aan je gehad!
Tja, als je er alles aan doet zodat ze moe is, dan is het denk ik zoals met elke sprong; 'uitzitten'.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Parel za 16 maa 2013 - 11:19

Haha was ook niet mijn keuze hoor!
Ze wilde niet meer.. Ik douw er liever een papfles in smorgens dan strijd om een boterham..
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Veel te laat in slaap vallen.. Empty Re: Veel te laat in slaap vallen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum